Toiveissa vauva 2021

Itsekään en tiedä miltä apteekin tikun pitäis näyttää tässä vaiheessa, kun eka kertaa tein. Onhan siinä viiva, mutta jotenkin sitä mukamas odotti jo vahvempaa Ja sit pc tä tuijotti varmaan aivan liikaa, ni ei näytä omaan silmään vahvistuneen
Mä en oo muita testejä käyttänyt kuin noita apteekin ultra (paitsi ehkä vuosia sitten yhden ClearBluen). Eka plussa mulla oli dpo 14 ehkä hintsun tummempi kuin sulla, mutta sitten viikon päästä jo kirkuvan punainen ja paksu. En tehnyt kuin nuo kaksi testiä, niin en osaa sanoa miten siinä välissä olisi näkynyt. :)
Mutta sehän riippuu niin paljon siitä omasta hormonin tuotannosta ja virtsan vahvuudesta. Viivoja varmaan kannattaisi vertailla aina vaan yhden testin mukaan, niin muutokset ois selkeämpiä. Tai näin ainakin itse järkeilisin, mitään isompaa kokemusta itsellä ei ole, kun olen testannut hyvin harvoin. Ja silti saanut sen roskishaamun kaivettua (en ollut raskaana) :D
 
@Kasikuus yritän linkittää tähän Aijaan kuvan, jospa aukeaisi tuolta linkin kautta lataamalla: https://aijaa.com/lVwoyK

Kuvassa on Apteekin ultralla ylhäällä dpo12, alhaalla dpo14, vahvistuminen päivien välillä oli tosi pientä eikä taida näistä kuvista edes näkyä. "Vasta" dpo20 sain leffaviivat, silloin tosin RFSUn tikkuun. Ja nyt menossa rv 15+1. Eli kaikki peukut ja tsempit, että sielläkin kaikki hyvin. :love: :love:
 
@Kasikuus toi PC on vahvistunut ihan selkeesti! Mä suosittelen kanssa doppleria sit myöhemmin, vaikka sen kanssa pitää muistaa että on ihan normaalia jos sykkeet ei sillä löydy ennen rv 12 (eikä välttis ees sillon). Meette varmaan varhaisultraan kans? :) nyt vaan jäitä hattuun, niin kamalan vaikeeta ku se onkin! <3 tiiän ton tunteen, et koko ajan miettii et onko kemiallinen meneekö kesken, mutta eipä se testailu sitä miksikään muuta vaikka menisikin. Saat silti toki testata vaikka joka päivä, mutta mua itteeni helpotti aikanaan se, että testasimpa tai en niin mitään en voi tehdä vaikka tulos olis mitä. :)
 
vierailija
Minun mielestä aika haalea viiva apteekin ultrassa. Saatan hätäillä ja pitäis malttaa, koska vasta dpo13.

Koska nuo aiemmat kuvat ei näy, ni laitetaan sit tolla aijaan pikkukuvalla, jos niistä saa tihrustettua

Eli tässä dpo11 pc


Ja tässä dpo13 pc

Selkeästi vahvempi tuo jo on edelliseen verrattuna. Minun pc ei ollut läheskään noin selkeä vielä tuossa vaiheessa. Vasta myöhemmillä dpopäivillä sain selkeät viivat ja kuukautisten oletetun alkamispäivän jälkeen, olisiko ollut 4päivää siitä, sain selkeät viivat tikkuun. Minäkin tein raskaustestejä haamun jälkeen päivittäin. Vaikka selkeä ero tikuissa oli parin päivän välein. Ei siis huolta, hyvältä näyttää! :) <3
-Hopeanuoli-
 
Me taidetaan nyt ottaa vähän rennommin ja enemmänkin tjottailla. Miehelle tullu jotenki ahdistus, jos ei teekään mieli oviksen aikaan, enkä itekään halua, että seksistä tulee sellasta pakkopullaa, vaan nimenomaan just sillon kun molemmilla tekee mieli. Näin meijän pitikin aloittaa tää koko homma, mutta kun ite jäin lomautetuks ja oon päivät yksin kotona, niin on alkanut omat ajatukset vaan kiertää ympyrää ja tullut ehkä jonkinlainen pakkomielle, et nyt nopeasti vauva tänne.. Oon ollut ehkä vähän rasittava. Eli rennommalla mielellä mennään nyt tästä eteenpäin. Enkä aio tästä eteenpäin mainita miehelle oviksesta, oli hänen oma toive

@Kasikuus kyllä PC ainakin näyttää vahvistuneen selvästi jo ihan vaan pikkukuvaa katsomalla! Miljoonasti tarrasukkia ja toivon niin kovasti,vettä pieni pysyy nyt mukana
Kuulostaa hyvältä teidän suunnitelma, ja ihanaa et saitte puhuttua asioista ❤ Jospa se rento asenne ja tjottailu on just se avain plussaan :D ❤ Niinhän ne monet ainakin sanoo :) Ja kiitos sulle vielä tsempeistä❤

Täällä pms-masis-mielialanvaihtelut menossa, joten menkkoja odotellessa. :cautious:Yritän nyt loppukierron keskittyä muihin juttuihin, huomenna vois käydä pitkästä aikaa juoksemassa ja uimassa sen jälkeen.:giggle:

Ai niin, unohdin aiemmin sanoo sulle @Mysteerio että kiva kun kirjoittelet hoidoista ja toivon että teillä tärppäis jo tästä ekasta ivf:stä ❤ Meillä kans sit IVF edessä jos hoidot aloitetaan. Ollaan menossa hoidon suunnittelukäynnille Dextraan 23.6. Ensikäynnillä käytiin Felicitaksella mut halusin vaihtaa Dextraan kun oon kuullu siitä niin paljon kehuja. :giggle: Mutta Felicitaksella siis ainakin sanoivat et meille IVF se hoito, turha yrittää mitään kevyempää... Toivon kyllä luomuihmettä koska eihän nuo mitään halpoja hoitoja oo...
 
Siis WAU!! Huikeita plussauutisia. Onnea @Kasikuus ❤ ❤ ❤

mulle saa päivittää huomiselle jo kp 3 ja poistaa piinailijoista


menkathan ne jo maanantaina myöhään ilmalla alkoi. Vähän veti mielen matalaksi ja tulikin pidettyä täältä vähän taukoa, mut onneks taas alkaa uus yritys ja mielikin piristyy. Nämä plussa uutisetkin tuo niin positiivista mieltä et kyl me muutkin vielä onnistutaan! ❤

Olen nyt ajatellut et vielä 3 kiertoa katsotaan ja sit jos ei kuulu nii lähetää tutkimaan vähän et onko simpat kunnossa ja onko mulla kaikki ookoo vaikka viime syksyn gynen jälkeen pitäis olla mut kuitenkin.

Kattelin et taitaa vaan osua just ovis juhannukselle ja pakko kyllä nyt sanoa, et aion kyl ottaa viiniä ja muuta vapaan juhannuksen kunniaksi ehkä jopa ihan juua hiprakat. Oon käyttänyt tosi vähän alkoa koko kevään kun ollaan yritelty mut nyt menkööt ens ovis sit pielee mut pakko päästä vähän rentoutuun ja oleen niin ettei tää lapsihomma ihan veis kaikkia ajatuksia.
 
@Sinisilmät Kiitos ❤ Ps. Minä otin tän kierron niin rennosti, et menipähän tuossa oviksen jälkeen pari lasia punkkua ja parina kolmena päivänä olut, koska teki mieli ja oli lämmin :D Ja tässä ollaan. Selkeästi se rentous ja turha miettiminen, et voinkohan mä nyt ottaa tölkin olutta auttoi. Aiemmin lipittänyt vaan alkoholitonta varuiksi.
Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta ja tsempit ❤

Nyt minä ja Vilperi (mies nimes salamatkustajan Vilperiksi :D Elkää kysykö miksi, en osaa vastata) rentoudutaan hetki kirjan parissa, odotellaan miestä kotia ja sit lähdemme pienelle kävelylle ❤ Huomenna taas kauan odotettu parturi ja perjantaina mökille!
Ihanaa loppuviikkoa kaikille ja paaaaaljon plussatuulia piinailijoille :X3:
 
Kuulostaa hyvältä teidän suunnitelma, ja ihanaa et saitte puhuttua asioista Jospa se rento asenne ja tjottailu on just se avain plussaan Niinhän ne monet ainakin sanoo Ja kiitos sulle vielä tsempeistä

Täällä pms-masis-mielialanvaihtelut menossa, joten menkkoja odotellessa. Yritän nyt loppukierron keskittyä muihin juttuihin, huomenna vois käydä pitkästä aikaa juoksemassa ja uimassa sen jälkeen.

Ai niin, unohdin aiemmin sanoo sulle @Mysteerio että kiva kun kirjoittelet hoidoista ja toivon että teillä tärppäis jo tästä ekasta ivf:stä Meillä kans sit IVF edessä jos hoidot aloitetaan. Ollaan menossa hoidon suunnittelukäynnille Dextraan 23.6. Ensikäynnillä käytiin Felicitaksella mut halusin vaihtaa Dextraan kun oon kuullu siitä niin paljon kehuja. Mutta Felicitaksella siis ainakin sanoivat et meille IVF se hoito, turha yrittää mitään kevyempää... Toivon kyllä luomuihmettä koska eihän nuo mitään halpoja hoitoja oo...
Meillä oli ihan sama kokemus et vaihdettiin tosiaan Felicitakselta Dextraan. Kävin siel Felicitaksella semmoisella hedelmällisyysneuvolakäynnillä viime syksynä ku oli tarkoitus aloittaa jo silloin. Mut sit tuli kysta joka venytti aloittamista ja toisten ihmisten kokemusten perusteella päätettiin keväällä että vaihdettiin dextraan. Eikä oo kaduttu. Kaikki on mennyt niin helposti ♥
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli ihan sama kokemus et vaihdettiin tosiaan Felicitakselta Dextraan. Kävin siel Felicitaksella semmoisella hedelmällisyysneuvolakäynnillä viime syksynä ku oli tarkoitus aloittaa jo silloin. Mut sit tuli kysta joka venytti aloittamista ja toisten ihmisten kokemusten perusteella päätettiin keväällä että vaihdettiin dextraan. Eikä oo kaduttu. Kaikki on mennyt niin helposti
Onpa kiva kuulla! :) Meillä tosiaan vähän nihkee fiilis jäi siitä Felicitaksesta vaikka periaatteessa ihan mukava lääkäri olikin. Toivon että meilläkin nyt sit Dextralla löytys apuja ja vois jopa eka kokeilla jotain kevyempää hoitoo, mutta katotaan :) Onnea teille nyt hoitoihin, toivottavasti tärppäis nopeasti :love:

Ja olipa hyvä @3milia et kävit mittauttaan, se varmasti kans auttaa raskaaks tulossa että saat ferritiininkin kuntoon :) Mulla oli muutama kuukausi sitten just rajaarvoihin osuva 32, mutta lääkäri siihenkin määräs rautakuurin kun ois kuulemma hyvä olla vähintään 50. Nyt pitäs sit käydä uudestaan mittauttaan onko noussu.
 
Ihanaa @Kasikuus, paljon onnea plussasta ❤ tarrasukkia pienelle matkaan ❤

Ihanaa kun te ootte niin aktiivisia, ei meinaa perässä pysyä.. :giggle:luvin varmaan 10 sivua nyt läpi. Aiemmin luvin varmaan heti jokaisen kommentin ja nyt ei meinaa ehtiä lukemaan ollenkaan. Kiva kyllä, että on ollut kiireistä ja ei oo ajatellut vaan tätä vauva-asiaa, koska kierto vaan jatkuu ja jatkuu eikä ovista oo vieläkään tullut. :rolleyes:Lopetin 5 yötä sitten yöimetyksen niin jospa se ovis sieltä alkais tulla. (y)Lopetin myös oviksen testailun kun testit loppu, ajateltiin miehen kanssa et parempi näin. Aiemmin oon kyllä tuntenut oviksen kuitenkin ja lämmönnoususta vielä voinut varmistaa et on tapahtunut.

Työasiaan piti kommentoida, mulla on vakkari työpaikka, ja mut vakinaistettiin kun olin raskaana. Sitä ennen mulla oli tosiaan kaks keskenmenoa ja oon semmoisessa työssä et on pitänyt raskaudesta heti kertoa, joten keskenmenoistakin tiesi työkaverit ja esimies. Esimies oli ihana ja nimenomaan halusi sen vakipaikan mulle, koska tiesi et me aiotaan yrittää vielä ja halusi et saan jäädä turvallisin mielin vakipaikasta äippälomalle :giggle:
 
Omanapailua, koska en kestä enää! :D oon kirjoitellut täällä, että menkat piti alkaa lauantaina eikä vieläkään oo kuulunut. Nyt kp34. Alavatsalla kipuja ihan ku menkat alkais mut ei vaan tuu mitään.
Tissit tosi turvonneet ja tänään tuli nännit kipeeks vähän jos koskee..
Sit on kokoajan sellanen märkä olo ja valkkaria tulee..
No eilen tein illalla negan ja päätin etten testaa enää pariin päivään. No eihän se nii menny :D
Kävin hetki sit pissaamassa tikkuun eikä pissa ollu rakossa varmaan ees tuntia.
Kääntelin ja vääntelin ja ihan ku ois jotain ollu, mut se heijasti nii pahasti. Aattelin et testaan aamulla uusiks. No tyhmänä menin sit äsken kattoo sitä testiä ja avasin sen nii ihan ku siellä ois ollu jotain.. Toooosi haaleeta.
Tiiän ettei sais enää kattoo, mut ennen ei oo tullu tolla apteekin testillä mitään...
Miksei voi olla jo aamu niin pääsis testaamaan. :D

Joko oon oikeesti raskaana tai vaan niin sekasin tästä toiveesta et tulee oireita ja näkee viivoja :D
 
Me ollaan oltu Dextraan tosi tyytyväisiä. Felicitaksella mekin aloitettiin ensin. En muista keroinko jo täällä aiemmin, mut meille kävi siellä niin, että jäätiin jonoon, kun ei ollut sillä hetkellä simppoja saatavilla. Ollaan muuten edelleenkin siinä jonossa eikä kukaan ole soittanut. Tämä tapahtui siis marraskuussa. Lääkäri tuntui olevan tosi hajamielinen ja huomasin myöhemmin lapuista, että hän oli merkannut mun painon 6kg väärin. Eikä oikein tajuttu sitäkään, kun naispuolisoni painot yms. mittailtiin myös. Se tuntui hassulta. Miehen kohdalla ymmärtäisi, jos oltais jotain simppatutkimuksia tekemässä. Varmasti siellä on myös hyviä lääkäreitä, mut meille osui vähän outo.

Kävin tänään labrassa otattamassa ferritiinin. Lääkäri sanoi, että täytyy katsoa ennen punktiota. Sen pitäisi olla yli 33 ja mielellään 50-60. Aiemmassa mittauksessa syksyllä oli 24. Siitä lähtien olen rautaa ottanut. Jännä nähdä onko ollut vaikutusta. Omassa olossa en ole huomannut muutosta.
 
Itsekään en tiedä miltä apteekin tikun pitäis näyttää tässä vaiheessa, kun eka kertaa tein. Onhan siinä viiva, mutta jotenkin sitä mukamas odotti jo vahvempaa Ja sit pc tä tuijotti varmaan aivan liikaa, ni ei näytä omaan silmään vahvistuneen
Mun apteekin sama testi näytti juurikin tuolta samoilla päivillä! Tein niitä joka päivä about dpo14 asti, silloin tuli max tasavahvat, ei mitään leffaviivoja. Mutta raskaana ollaan ainakin vielä onnellisesti 7+2.

Toivon sulle samanlaista onnea <3
 
@Shibali joo oli kyllä hyvä, että kävin mittauttamassa!:) Jos sullekin on sillä yli ~30 arvolla suositeltu rautalisää. Itekin muistan lukeneeni, että ennen raskautta olis arvon hyvä olla yli 50, mielellään väh. 70.

@Mysteerio sullekin näköjään sanottu, että ois hyvä olla toi 50-60, kiva kuulla että ei ollut turha mittauttaa tän raskautumisenkaan kannalta :) Kerro ihmeessä tuloksia, et onko auttanut rautakuuri ja arvo noussut!:giggle:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Mirella92 ja Hypsy
USKOMATONTA! AIVAN USKOMATONTA! Eilen tosiaan tein näihin samoihin aikoihin täysin blankon OS-liuskan ja digin (ei värin väriä siinäkään), mutta nyt liuskaan tuli hento väri ja digiin pamahti HYMYNAAMA ja tasavahvat viivat. :eek: Meidän lauantaisista (vai oliko se sunnuntaina?) hommailuista ei kyllä ole varmaan enää mihinkään, joten täytyy tänään vielä kokeilla, jos mies syttyisi. :rolleyes: Mulle saa huomiselle päivittää kuitenkin dpo 0. Mun keho on joku pikaovuloija, kun ei anna kyllä mitään varoitusmerkkejä tästä.
 
Hei! Mä huutelen täältä taustailemasta kun tarttis vähän neuvoja.

Mulla on siis alotettu letrot viime syksynä ja silloisen ohjeen mukaan otin niitä puoli vuotta ja mentiin uudelleen lääkärille huhtikuussa. Silloin alotettiin letrojen rinnalle metut. Tekstissä lukee "aloitetaan metut ja myöhemmin tehdään lähete miehelle siemennesteanalyysiin ja naiselle tuba nestetäyttö ultraääni(?)." Tarkottaako toi aukiolotutkimusta (tästä oli puhe jo viime syksynä kun letrot alotettiin).

Nyt oon syönyt metuja siis kohta kaks kiertoa, mut mietin, et kannattaisko jo alkaa kyselemään et haluttais noi tutkimukset jo tehdä vai onko liian aikaista alkaa kyselemään? Ei ollut sen kummemmin mistään aikataulusta lääkärin kans puhetta. Mut ei jaksais aina vaan ootellakkaan..

Yritystä takana yli 3 vuotta, mä oon jo kohta 33 vuotias, mies 32v. Perus labrat ym. on mulle tehty, miestä ei oo tutkittu mitenkään.

Mielipiteitä? ❤
 
@Hipposka päästään piinaileen yhdessä:X3:

Mä ilmoitan huomisten olojen perusteella, että onko dpo0 vai dpo1 :) Tänään ollut ovistuntemuksia, mutta katon vielä huomisen, että onko vasta edeltäviä kipuja ja katon lämmöt. Piinailuahan harrastan varmasti, vaikka rennommin nyt muuten yritänkin ottaa:ROFLMAO: Ja ihan ok nyt meni tallettelutkin, kun tänään sit olikin sitä fiilistä :sneaky: Jos tänään ovis, niin -3 ja 0, jos huomenna niin -4 ja -1. Eihän siihen tarvi kun sen yhden perille pääsevän ja hyvän siittiön;)
 
Luin just vissiin kymmenen edellistä sivua, että pääsin taas kärryille!:)

Ja mitä ihania uutisia siellä olikaan, onnea matkaan @Kasikuus <3

Meillä on vielä pari viikkoa pillereitä jäljellä ja sen jälkeen pääsee taas odottamaan, mutta eri asiaa tällä kertaa :):)Tuntuu että oon pääsiäisestä asti vaan laskenut päiviä pillereiden loppumiseen:ROFLMAO:

@kolava joko siellä on yritys alkanut?:)
 
Luin just vissiin kymmenen edellistä sivua, että pääsin taas kärryille!

Ja mitä ihania uutisia siellä olikaan, onnea matkaan @Kasikuus <3

Meillä on vielä pari viikkoa pillereitä jäljellä ja sen jälkeen pääsee taas odottamaan, mutta eri asiaa tällä kertaa Tuntuu että oon pääsiäisestä asti vaan laskenut päiviä pillereiden loppumiseen

@kolava joko siellä on yritys alkanut?
Mulla on puhelimessa laskuri ensimmäisen inseminaation realistisimpaan päivään :ROFLMAO: :ROFLMAO: siis semmoi "Päiviä jäljellä". Ja se näyttää kuinka monta päivää on jäljellä siihen päivään ku todennäköisimmin on ovulaatio. Ei ehkä seuraavissa kierroissa enää mut tää eka tuntuu merkityksellismältä.
 
Mulla on puhelimessa laskuri ensimmäisen inseminaation realistisimpaan päivään siis semmoi "Päiviä jäljellä". Ja se näyttää kuinka monta päivää on jäljellä siihen päivään ku todennäköisimmin on ovulaatio. Ei ehkä seuraavissa kierroissa enää mut tää eka tuntuu merkityksellismältä.
Joo apua mulla on kans sellanen sovellus, missä on tuo päiviä jäljellä-juttu:ROFLMAO: tässä mä nyt oon viikkokausia odottanut että pääsee taas alottamaan odottamisen...
 

Yhteistyössä