Toiveissa vauva 2021

Moi kaikille. Minäkin voisin tänne liittyä, kun toiveissa olisi raskaus. Joulukuisista tänne siirryn. Kesken meni toukokuussa viikoilla 6+5. Lääkkeellisen tyhjennys tehtiin 17.5 ja vuoto kesti reilut kaks viikkoa. Tässä menkkoja odottelen ja vielä pitäs malttaa reilu viikko, että raskaustesti tehtyä saisin ja olisi se nega. Uusi vauva siis olisi erittäin toivottu. Kotoa löytyy myös kaksi koululaista ja kolmaskin aloittaa syksyllä koulun.
 
  • Tykkää
Reactions: Santso ja Mirella92
Ai niin, piti tohon työasiaan kommentoida! Meillä kävi edellisen raskauden kanssa silleen, että olin just saanut tarjouksen määräaikaisesta paikasta mun unelmatyöstä. Alla oli vakkaripaikka toisessa firmassa, ja sanoinkin etten määräaikaiseen lähde vaihtaan. No, paikkaa tarjonneen firman esimies sitten pari kuukautta taisteli yrityksen hallituksessa, että sai palkata mut vakituisesti. Allekirjoitin sopparin, päätettiin et pistetään lapsihommat hetkeksi ”tauolle” (ei siihen mennessäkään yritettämällä yritetty vaan tjottailtiin), ja kappas vaan kun meni pari kolme viikkoa ja testissä positiivinen tulos. xD pelotti aivan hemmetisti työpaikan takia. Tiesin kyllä, ettei mua saa potkasta pihalle raskauden takia ja et raskaus on helposti myös turvana koeajalla, ja että mulla on kaikki oikeus tehdä lapsia. Mutta oli huono omatunto, kun mun takia oli tj joutunut hallituksessa taistelleen mulle vakkaripaikkaa parin kuukauden ajan JA kyseessä pieni yritys eli tulisin helposti tosi kalliiksi. Keskenmenojen takia halusin pitää salassa mahdollisimman pitkään. Rv 12+ jouduin kuitenkin kipujen takia lähteen päivystykseen, joten oli pakko kertoo pomolle. En viitsinyt valehdellakaan, kun 10 min päästä olis mun pitänyt pitää yks koulutus alkavassa kokouksessa. :D pomo olikin aivan onnesta soikeana (ja peloissaan mun puolesta niistä kivuista), ja oli kuulemma miehelleen sanonut mua palkatessaan että vuoden sisään varmasti jään äippälomalle. :D asiaan varmaan vaikuttaa myös se, että kyseessä on nainen, jolla itsellä kaksi pientä lasta. 6 kk ehdin oleen töissä ennen mammalomaa ja sain vielä ylennyksenkin viikkoa ennen äitiysloman alkua :cool:
 
@helmikorvakoru kysyi töistä. On vakkaripaikka, oon siellä ollut nyt 1v 8kk. Silloin, kun viime heinäkuussa kierukka poistettiin, kuumottelin raskautumista ja siitä kertomista. Nyt ei jaksa miettiä työnantajan tunteita enää ollenkaan. Toki on jäänyt kuva, että raskausuutinen otettaisiin hyvin vastaan.

Kauheeta, ens kuussa tulee vuosi yritystä täyteen... Koska kyllähän tämä seuraavaan kiertoon tästä viikonlopun aikana lähtee, lämmöt laski eilen, nyt dpo 11. Enää ei ole ihan sama-olo, meinaa vain surettaa. Mieskin tuumasi "höh", kun hänelle lämpökäyrän näytin ja se on häneltä jo iso reaktio.
Täällä sama, lämmöt laski. Heti alkaa surettamaan. Ja vakkarityöpaikka on, en mieti muiden reaktioita, kun niin pitkä yritys jo takana.
 
Moi kaikille. Minäkin voisin tänne liittyä, kun toiveissa olisi raskaus. Joulukuisista tänne siirryn. Kesken meni toukokuussa viikoilla 6+5. Lääkkeellisen tyhjennys tehtiin 17.5 ja vuoto kesti reilut kaks viikkoa. Tässä menkkoja odottelen ja vielä pitäs malttaa reilu viikko, että raskaustesti tehtyä saisin ja olisi se nega. Uusi vauva siis olisi erittäin toivottu. Kotoa löytyy myös kaksi koululaista ja kolmaskin aloittaa syksyllä koulun.
Tervetuloa :) Mutta pahoittelut keskenmenosta, toivon teille nopeaa onnistumista ❤ Haluatko listoille? Päivitän seuraavaksi tämän päivän listan, näet siitä millaisia tietoja voi ilmoittaa :)
 
VAUVA 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

10.6.2020

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
+Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Rimaleli.......................kp 62/30
Wanti......................kp 50/34-48
Shibali..............................kp 43/24-30
Millimetrii...................kp 42/27-29
Eliana...............................kp 36/31-38
Enerisa3.....................kp 35/28-32
Eeva650.........................kp 34/28-42
Haaveilija93....................kp 30/?
Hannaah................................kp 28/?
Äitimamino................kp 27/27-28
Kasikuus........................kp 26/27-28
Lillanna.............................kp 25/28-42
Tiukuliina89....................kp 24/30
Mariija_.......................kp 23/32-43
Vindy.............................kp 23/29-33
lulube..............................kp 22/29
Futurmama..................kp 22/29-34
Brunet82....................kp 22/26-28
Minttuni...........................kp 21/25
Puolu.......................kp 21/30-32
Hipposka......................kp 19/29-32
Ananas90.....................kp 19/25-26
bellaella22050909............kp 19/23
Napsunen.....................kp 19/35-45
Titi-Love....................kp 19/28-30
Persikka123.....................kp 19/32-35
helmikorvakoru......kp 16/27-28
Kirjoh89.....................kp 15/28
Minouche...................... kp 14/23
3milia............................kp 14/25-28
Jjenn...............................kp 14/29-33
Mirella92....................kp 13/28
Keisarinna85..............kp 13/24-27
Piipaa93....................kp 12/27-28
Iinesankka82............kp 11/?
Melissa86.....................kp 11/30-36
Zennuli..........................kp 9/25-28
Lovecoco.....................kp 9/30
Mimmi92..................kp 6/26-30
Tiukuna......................kp 6/29-31
Mysteerio......................kp 2/30
Töppönen_.........................kp 2/26
LaTila......................................kp 2/27
Alinna86.........................kp 2/28
Sinisilmät.........................kp 2/28-29
Mamtobe............................kp 1/28


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Eeva650.............................dpo 11
LaTila...................................dpo 11
Ananas90.........................dpo 6
Minttuni...............................dpo 6
Persikka123......................dpo 5
Puolu......................................dpo 4
Lulube...................................dpo 4
Titi-Love..............................dpo 3
Kirjoh89...............................dpo 2
Hipposka.............................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Kiinnittymisdippi?
Niin, voishan se sitäkin olla. Mutta toisaalta kun järjellä ajattelee, niin ei ne lapsettomuuden syyt ole kadonneet mihinkään, että onko turhaa toivoa ja jännätä joka kuukausi. Mutta jotenkin haluan luottaa ihmeeseen. Eli ei vielä kannata luovuttaa :) Mutta selkeesti tää lämpöjen mittaaminen aiheuttaa stressiä. Oviksen tikuttelu ja odottaminen mukavaa, mutta loppukierrosta aina bongaa menkkojen alkamisen merkit ja alkaa ärsyttämään.
 
Niin, voishan se sitäkin olla. Mutta toisaalta kun järjellä ajattelee, niin ei ne lapsettomuuden syyt ole kadonneet mihinkään, että onko turhaa toivoa ja jännätä joka kuukausi. Mutta jotenkin haluan luottaa ihmeeseen. Eli ei vielä kannata luovuttaa Mutta selkeesti tää lämpöjen mittaaminen aiheuttaa stressiä. Oviksen tikuttelu ja odottaminen mukavaa, mutta loppukierrosta aina bongaa menkkojen alkamisen merkit ja alkaa ärsyttämään.
Mä olen muuten rauhallisempi nyt, kun mittaan lämpöjä. Kierto on niin epäsäännöllinen, että lämmöillä on saanut vähän jotain ennustettavuutta hommaan, vaikka surettaakin. Ilman lämpöjä olisin jo näin kp 34 käyttänyt apteekillisen verran raskaustestejä ja surrut niitä negoja, nyt en ole käyttänyt yhtäkään. Mutta onhan se niin, että mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. :)
 
Ai niin, piti tohon työasiaan kommentoida! Meillä kävi edellisen raskauden kanssa silleen, että olin just saanut tarjouksen määräaikaisesta paikasta mun unelmatyöstä. Alla oli vakkaripaikka toisessa firmassa, ja sanoinkin etten määräaikaiseen lähde vaihtaan. No, paikkaa tarjonneen firman esimies sitten pari kuukautta taisteli yrityksen hallituksessa, että sai palkata mut vakituisesti. Allekirjoitin sopparin, päätettiin et pistetään lapsihommat hetkeksi ”tauolle” (ei siihen mennessäkään yritettämällä yritetty vaan tjottailtiin), ja kappas vaan kun meni pari kolme viikkoa ja testissä positiivinen tulos. xD pelotti aivan hemmetisti työpaikan takia. Tiesin kyllä, ettei mua saa potkasta pihalle raskauden takia ja et raskaus on helposti myös turvana koeajalla, ja että mulla on kaikki oikeus tehdä lapsia. Mutta oli huono omatunto, kun mun takia oli tj joutunut hallituksessa taistelleen mulle vakkaripaikkaa parin kuukauden ajan JA kyseessä pieni yritys eli tulisin helposti tosi kalliiksi. Keskenmenojen takia halusin pitää salassa mahdollisimman pitkään. Rv 12+ jouduin kuitenkin kipujen takia lähteen päivystykseen, joten oli pakko kertoo pomolle. En viitsinyt valehdellakaan, kun 10 min päästä olis mun pitänyt pitää yks koulutus alkavassa kokouksessa. pomo olikin aivan onnesta soikeana (ja peloissaan mun puolesta niistä kivuista), ja oli kuulemma miehelleen sanonut mua palkatessaan että vuoden sisään varmasti jään äippälomalle. asiaan varmaan vaikuttaa myös se, että kyseessä on nainen, jolla itsellä kaksi pientä lasta. 6 kk ehdin oleen töissä ennen mammalomaa ja sain vielä ylennyksenkin viikkoa ennen äitiysloman alkua
Siis ihan huikee pomo sulla!:love: Olispa kaikki esimiestyössä olevat tommosia(y)
 
Kiitos vastauksista piinailuun liittyen Sen myös huomaan, että alan näillä dpoilla vertailemaan edellisten kiertojen flo-merkintöjä tämän kierron tuntemuksiin. Tai siis siihen, kun ei ole mitään tuntemuksia. Kuinkahan sekaisin sitä ehtii mennä ennen ensi viikkoa

Lisään vielä, että merkintöjä vaikea tutkia, kun olen oviksen saanut tässä yritysaikana kiinni vasta helmikuussa ja noihin aikoihin olen jo "ottanut rennosti", enkä ole kirjannut oireita entiseen tapaan ylös. Yritän päätellä oviksen ajankohtaa aiemmissa kierroissa, jos edes ovista ollut. Mutta ainakin tuossa helmikuun kierrossa on dpo5 ollut jo kaikki pms-oireet mm. rinnat kipeät, menkkatuntemukset ja ärsyyntynyt olo. Nyt ei mitään x) Mutta siis tosiaan, ihan höperöä tämmöinen, mutta kun ei voi unohtaakaan raskaustoivetta
Tunnistan kanssa itestäni tämän saman vertailun ja tosiaan ärsyttää joskus kun oon kans ollu rennommin ja en oo laittanu flo:n ylös kaikkea kun sitte myöhemmin merkintöjä tutkailen :ROFLMAO:
 
mut voi ottaa pois piinailijoista ja tänään kp 2.
Jään nyt taustalle, samaa paskaa kk toiseen, mulla ei merkkaa oireettomuus eikä oireet yhtään mitään, ehkä meille ei yhteistä lasta sitten suoda. Tai ehkä mä nousen täältä taas ensi viikolla,tämän hetken fiilis on vaan tää. Yk 14, on tää vaan niin hajottavaa touhua
Pahoittelut :( tunnistan noita fiiliksiä, ihan perseestä joutua uuteen kiertoon :( palstatauko voi tehdä hyvää, olet tervetullut takaisin sitten, kun siltä tuntuu ❤
 
Tänään dpo 8 ja olo on ristiriitainen: viikonloppuna olin varma että tärppäsi ja nyt taas tuntuu että ei.. Ollu vv osalta kuivaa muutoin, paitsi dpo 6 oli vuotanut vv "klöntti" housuihin, mikä on erilailla kuin aiemmissa kierroissa. Palelua on myös ollut ja aivan yhtäkkiä aina iskee ja maha on ollut löysällä pari päivää, enkä yhtää käsitä että vois johtua mistää mitä oon syöny.. Ens viikon ma pitäs alkaa flo:n mukaan menkat ja aiempien kiertojen mukaan menkat on tuhruilulla alkanut noin 3-4 pv ennen kunnon vuotoa, dpo ollut aina noin 10-12 silloin. Jänniä aikoja taas ja kuten joku sanoikin, päivät tuntuu viikoilta.. :geek:
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, piti tohon työasiaan kommentoida! Meillä kävi edellisen raskauden kanssa silleen, että olin just saanut tarjouksen määräaikaisesta paikasta mun unelmatyöstä. Alla oli vakkaripaikka toisessa firmassa, ja sanoinkin etten määräaikaiseen lähde vaihtaan. No, paikkaa tarjonneen firman esimies sitten pari kuukautta taisteli yrityksen hallituksessa, että sai palkata mut vakituisesti. Allekirjoitin sopparin, päätettiin et pistetään lapsihommat hetkeksi ”tauolle” (ei siihen mennessäkään yritettämällä yritetty vaan tjottailtiin), ja kappas vaan kun meni pari kolme viikkoa ja testissä positiivinen tulos. xD pelotti aivan hemmetisti työpaikan takia. Tiesin kyllä, ettei mua saa potkasta pihalle raskauden takia ja et raskaus on helposti myös turvana koeajalla, ja että mulla on kaikki oikeus tehdä lapsia. Mutta oli huono omatunto, kun mun takia oli tj joutunut hallituksessa taistelleen mulle vakkaripaikkaa parin kuukauden ajan JA kyseessä pieni yritys eli tulisin helposti tosi kalliiksi. Keskenmenojen takia halusin pitää salassa mahdollisimman pitkään. Rv 12+ jouduin kuitenkin kipujen takia lähteen päivystykseen, joten oli pakko kertoo pomolle. En viitsinyt valehdellakaan, kun 10 min päästä olis mun pitänyt pitää yks koulutus alkavassa kokouksessa. pomo olikin aivan onnesta soikeana (ja peloissaan mun puolesta niistä kivuista), ja oli kuulemma miehelleen sanonut mua palkatessaan että vuoden sisään varmasti jään äippälomalle. asiaan varmaan vaikuttaa myös se, että kyseessä on nainen, jolla itsellä kaksi pientä lasta. 6 kk ehdin oleen töissä ennen mammalomaa ja sain vielä ylennyksenkin viikkoa ennen äitiysloman alkua
Aivan mahtavaa että tällaistakin saa kuulla! Niin hienoa että joku tajuaa arvostaa hyviä työntekijöitä! Ja varmaan säkin arvostat tuota paikkaa vielä enemmän tuollaisen jälkeen.

Itsellä ahdistaa ajatus siitä että raskaus näkyis mun työpaikalla (jossa on pääasiassa vanhempia miehiä). Ja jotenkin tuntuu, että en sais haluta enempää kuin nämä kaksi lasta, että nyt pitäis jo lopettaa ne puuhat ja keskittyä töihin. Oon siis vakkari ja ollut nykyisessä työpaikassa vuoden. Ennen nykyistä työpaikkaa olin puoli reilu puoli vuotta muualla ja sitä ennen aika pitkään lasten kanssa kotona. Nautin ajasta lasten kanssa kotona ja oli oma päätös pysyä kotona useampi vuosia. Nyt kuitenkin oon huomannut että mulle on mun nykyiset työkaverit tosi tärkeitä, ja näen heitä vain töissä. Joten sekin harmittaa että pitäis heistä luopua. Eli jos kolmannen lapsen saan niin tällä hetkellä kuvittelen palaavani töihin kun lapsi on noin 10kk ja mies saa sen jälkeen unohtaa työt hetkeksi ja vuorostaan keskittyä meidän lapsiin.
(tulipa sepustus, mutta mulla on niin ristiriitaiset tunteet kun haluan kolmannen ja jopa neljännen lapsen, mutta en olla raskaana enkä pahemmin tuota vauvavuottakaan...)
 
voi ei @Alinna86 :cry: oon niin pahoillani. Voimia sinne kovasti. <3 Niin peestä että mitkään oireet tai oireettomuus ei merkkaa näköjään yhtään mitään :(

Ja @Kasikuus mä niin toivon että sun aavistukset on nytkin taas väärässä ja kaikki on siellä masussa hyvin ja saatte pikkuisen helmikuussa syliinne <3 :love:

Toivottavasti @minttuni lämmön lasku ei kummiskaan meinais menkkojen tuloa vaan saisit sen plussan viimein:love:

Mulla on työtilanne aikas huono, teen osa-aikatyötä jossa tunnit vaihtelee tosi paljon ja just nyt on ollu surkeesti hommia. :cautious:Opiskelin uuden ammatin ja toiveissa oli saada vakkaripaikka valmistumisen jälkeen mutta ei oo onnistunut. Eli haen töitä uudelta alalta ja samalla teen tuota osa-aikaista. Eli ei mitenkään varma fiilis rahallisesti, mutta kun ikää jo niin paljon että ei tätä vauvahaavetta voi yhtään lykätä. Kyllähän se mietityttää et mitä jos saiskin vakkaripaikan ja sit tuliskin heti raskaaks, mutta pakko olla itsekäs ja laittaa vauvahaave nyt etualalle. Ja toivoo et työnantaja ois ees osittain yhtä ihana ja ymmärtäväinen kun sulla @AnnMariii :love:
 
@Hope91 Jännät päivät sulla :)

@Alinna86 Toivottavasti palsta tauolla on positiivisia vaikutuksia raskautumisen kannalta :giggle:

@LaTiLa Pitäskö sun olla lääkäriin yhteydessä, sais vähän selvyyttä että onko uutta raskautta vai mitä :unsure:

Joku kyseli työtilanteesta niin itse olen ollut jo pitkään samassa työssä, vakipaikka. Olen todella kyllästynyt työhön ja etsinyt uusiakin töitä mutta ei tahdo löytyä. Raskaus tulisi siis erittäin hyvään aikaan niin pääsisi töistä pois :LOL:
 

Yhteistyössä