Toiveissa vauva 2021

Jo on taas päivät muuttuneet viikon mittaisiksi. Aina loppukierrosta.. Vaikka kuinka tekisi muuta ja yrittäjsi ajatella muita asioita. Vähän väliä löydän itseni googlaamasta vaikka ja mitä.

Mites muilla piinailijoilla päivät sujuu?
Pariin kertaan, viimeksi viime yönä, olen nähnyt unta plussaamisesta. Muuten vieläkin dpo 10 suht oireetonta, nyt alkaneet tissit vähän kipeytyä. Alavatsa "tuntuu painavalta", mut sitä on ollut silloin tällöin ennen menkkoja. Lämmöt vähän jo laski. Unista huolimatta vieläkin hyvin pitkälti "ihan sama, plussa tai menkat" - olo, joka on ollut kutakuinkin koko kierron.
 
Hei te, jotka ootte joutunu kokemaan keskenmenon tai tuulimunaraskauden, etenkin te joille tehty lääkkeellinen tyhjennys, niin kauanko kesti, että raskaushormoni laski? Että tuli negatiivinen testiin keskenmenon tai tyhjennyksen jälkeen?
Oiskohan ollut 2-3 viikkoa vuodon alusta. Muistelisin että jotain sellasta, mutta varmaksi en vanno kun tuosta on jo pari vuotta aikaa (herranjestas aika menee nopeesti!!).Ekalla kerralla ei tullut ollenkaan negatiivista vaan suoraan positiivinen, kun olinkin uudestaan raskaana.
 
Jo on taas päivät muuttuneet viikon mittaisiksi. Aina loppukierrosta.. Vaikka kuinka tekisi muuta ja yrittäjsi ajatella muita asioita. Vähän väliä löydän itseni googlaamasta vaikka ja mitä.

Mites muilla piinailijoilla päivät sujuu?
Hyvin sanottu! Tämäkin päivä kesti kohtuuttoman kauan.
Tässä kierrossa on zen kaukana ja kauhea hinku testaamaan :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Onpas ärsyttävää, kun on jotenkin niin varma fiilis tärpistä. Sitä saa viikonloppuna sitten pudota korkealta.

Olen huomannut että luteaalivaiheessa näen joka kierrossa todella vilkkaita ja todentuntuisia unia, kun muulloin en unia näe lainkaan. Onpas hassua että on kaikkia tälläisiä oireita, joiden kanssa on elänyt vuosia ja vasta nyt niihin kiinnittää huomiota!

Dpo 5 ja melkein tartuin testiin tänään, vaikka on mahdotonta että se mitään näyttäisi :ROFLMAO:
 
Jo on taas päivät muuttuneet viikon mittaisiksi. Aina loppukierrosta.. Vaikka kuinka tekisi muuta ja yrittäjsi ajatella muita asioita. Vähän väliä löydän itseni googlaamasta vaikka ja mitä.

Mites muilla piinailijoilla päivät sujuu?
Mikä siinä onkaa että googlailu alkaa melkeimpä heti kun dpo:ita voi laskee:ROFLMAO: sekää ku ei ikinä auta mihinkää, mutta ei voi lopettaa:ROFLMAO: Alkukierto menee yleensä aika nopeesti rennoin ottein mutta sitten.. ymmärrän yskän :D
 
Moikka kaikille! Oon pari viikkoa nyt taustaillut ja lukenut tätä ketjua, ja ajattelin nyt hypätä mukaan.

Täällä 38v. Esikoinen on 1v4kk eli on siis 02/19. Hän synty sektiolla ja sen vuoksi oli vuoden raskautumiskielto. Aloitettiin tän toisen yritys 02/20. Yks kierto oli taukoa, ku koronan takia halusin himmailla. Nyt siis kolme yk tyhjää täynnä. Nyt menossa yk4 ja ovulaation pitäisi olla huomenna/ylihuomenna. Miulla on tosi säännöllinen mutta lyhyt kierto, 23-24 pvä. Tunnistan ovulaation oireista, mut oon tikutellut viel lauantaista saakka nyt. Viivaa näyttää, mut haaleaa. Jospa se huomenna ois tummempi.
Esikoinen tärppäs sillo 2v sitte viidennestä kunnon yrityskierrosta. Sillo söin vehnäalkioöljyä ja nyt edellisen kierron lopussa otin taas ne käyttöön. Haluun uskoo, et niistä ois taas apuja. o
 
Hei te, jotka ootte joutunu kokemaan keskenmenon tai tuulimunaraskauden, etenkin te joille tehty lääkkeellinen tyhjennys, niin kauanko kesti, että raskaushormoni laski? Että tuli negatiivinen testiin keskenmenon tai tyhjennyksen jälkeen?
En muista tarkalleen milloin tein negatestin mutta sen muistan että n. 3 viikon kuluttua lääkkeellisestä tyhjennyksestä raskaushormoni oli laskenut 18. Mulla oli kkm, tuulimuna
 
Ai niin, sen halusin vielä tuohon keskenmenokokemukseeni lisätä, että viikon vuodon jälkeen sain tyhjennykseen lääkkeet. Silti vuoto jatkui vielä kuusi viikkoa.
Ilman koronaa asialle luultavasti olisi tehty jotain, nyt käskettiin vain seurailla :rolleyes:
Lääkäri sanoi että kaikki väliltä 6vrk-6vko vuoto on normaalia ja raskaustestin tulee näyttää negatiivista neljän viikon jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Loree ja LaTiLa
Kiitos vastauksista piinailuun liittyen :) Sen myös huomaan, että alan näillä dpoilla vertailemaan edellisten kiertojen flo-merkintöjä tämän kierron tuntemuksiin. Tai siis siihen, kun ei ole mitään tuntemuksia. Kuinkahan sekaisin sitä ehtii mennä ennen ensi viikkoa :D

Lisään vielä, että merkintöjä vaikea tutkia, kun olen oviksen saanut tässä yritysaikana kiinni vasta helmikuussa ja noihin aikoihin olen jo "ottanut rennosti", enkä ole kirjannut oireita entiseen tapaan ylös. Yritän päätellä oviksen ajankohtaa aiemmissa kierroissa, jos edes ovista ollut. Mutta ainakin tuossa helmikuun kierrossa on dpo5 ollut jo kaikki pms-oireet mm. rinnat kipeät, menkkatuntemukset ja ärsyyntynyt olo. Nyt ei mitään x) Mutta siis tosiaan, ihan höperöä tämmöinen, mutta kun ei voi unohtaakaan raskaustoivetta :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, onnittelut ja halaukset plussan saaneille!! :love:

Mulla on jotenkin ollut hermot kireellä tässä yrittämistä edeltävässä kierrossa... Tänään kp 15 ja meinasi jo täysi epätoivo iskeä noiden ovistestien kanssa kun ennen tätä päivää antoivat vaan jotain ihan olemattoman hailukkaa viivaa. Tänään sitten tuli onneksi ovisoireet ja vahvempi viivakin ilmestyi liuskaan. Huomenna veikkaan että se siis tapahtuu. Tuntuu, että kroppa reagoi heti kun aloin kyttäämään sen toimintaa. :LOL:Normaalisti ovis tuntemusten ja oireiden perusteella siis ollut kp 13-14. Ehkä pitää vaan antaa olla ja jättää noi tikut kaappiin näin yrityksen aluksi, ettei turhaan aiheuta itelleen stressiä.:rolleyes:

En tiedä onko tästä ollut keskustelua jo aiemmin, mutta mimmonen työtilanne teillä muilla on? Onko siis määräaikasuutta, vakkaripaikkaa vai opiskelut kesken tms?:)

Mulla tuore vakipaikka, töissä oon tuolla ollut nyt yhteensä seitsemisen kuukautta. Ihan ok duuni, mutta ei mikään loppuelämän unelmatyö. Ei siis sinänsä harmita mitenkään ajatus äitiyslomalle jäämisestä ja tietysti vakipaikasta muutenkin kiva ja turvallista jäädä. Silti jostain syystä hermostuttaa jo valmiiksi ajatus raskaudesta kertomisesta. Edelleen semmonen olo, kun oisin ihan vasta alottanut ja jotenkin ”noloa” jäädä ”heti” pois töistä jos nopsasti tärppääkin. Ihan älyttömiä ajatuksiahan nää on ja vaikka tulisin ekasta yrityskierrosta raskaaksi, niin olisin silti ehtinyt olemaan ennen äitiysvapaan alkua reilusti yli vuoden töissä.. Oonkohan ainoa joka tälläsiä epäolennaisuuksia pyörittelee?:D:rolleyes:
 
Siis
Ihanaa, onnittelut ja halaukset plussan saaneille!!

Mulla on jotenkin ollut hermot kireellä tässä yrittämistä edeltävässä kierrossa... Tänään kp 15 ja meinasi jo täysi epätoivo iskeä noiden ovistestien kanssa kun ennen tätä päivää antoivat vaan jotain ihan olemattoman hailukkaa viivaa. Tänään sitten tuli onneksi ovisoireet ja vahvempi viivakin ilmestyi liuskaan. Huomenna veikkaan että se siis tapahtuu. Tuntuu, että kroppa reagoi heti kun aloin kyttäämään sen toimintaa. Normaalisti ovis tuntemusten ja oireiden perusteella siis ollut kp 13-14. Ehkä pitää vaan antaa olla ja jättää noi tikut kaappiin näin yrityksen aluksi, ettei turhaan aiheuta itelleen stressiä.

En tiedä onko tästä ollut keskustelua jo aiemmin, mutta mimmonen työtilanne teillä muilla on? Onko siis määräaikasuutta, vakkaripaikkaa vai opiskelut kesken tms?

Mulla tuore vakipaikka, töissä oon tuolla ollut nyt yhteensä seitsemisen kuukautta. Ihan ok duuni, mutta ei mikään loppuelämän unelmatyö. Ei siis sinänsä harmita mitenkään ajatus äitiyslomalle jäämisestä ja tietysti vakipaikasta muutenkin kiva ja turvallista jäädä. Silti jostain syystä hermostuttaa jo valmiiksi ajatus raskaudesta kertomisesta. Edelleen semmonen olo, kun oisin ihan vasta alottanut ja jotenkin ”noloa” jäädä ”heti” pois töistä jos nopsasti tärppääkin. Ihan älyttömiä ajatuksiahan nää on ja vaikka tulisin ekasta yrityskierrosta raskaaksi, niin olisin silti ehtinyt olemaan ennen äitiysvapaan alkua reilusti yli vuoden töissä.. Oonkohan ainoa joka tälläsiä epäolennaisuuksia pyörittelee?

Mäkin aloitin just uudessa työssä tässä kuussa. Valmistuin just huhtikuussa ja koska tää ei oo unelmien työ nii ei yhtään haittaisi raskautua pian sais myös paremmat äitiyspäivärahat jos valmistumisesta alle vuosi. Lisäksi jos raskautuisin nii ei haittaisi, vaikka työ ei jatkuisi sen jälkeen, kun ei tosiaan oo unelmatyö

Mä ajattelen niin et haluan lapset tälleen nuorena ja sit kerkeää keskittyy uraan. Tällä hetkellä mun alalla on vähän huonosti töitä kun on ollu korona, niin ajattelen et nyt on hyvä hetki kerätä vähän kokemusta ja aikaa löytää se unelmapaikka on tässä sit.
 
Ihanaa, onnittelut ja halaukset plussan saaneille!!

Mulla on jotenkin ollut hermot kireellä tässä yrittämistä edeltävässä kierrossa... Tänään kp 15 ja meinasi jo täysi epätoivo iskeä noiden ovistestien kanssa kun ennen tätä päivää antoivat vaan jotain ihan olemattoman hailukkaa viivaa. Tänään sitten tuli onneksi ovisoireet ja vahvempi viivakin ilmestyi liuskaan. Huomenna veikkaan että se siis tapahtuu. Tuntuu, että kroppa reagoi heti kun aloin kyttäämään sen toimintaa. Normaalisti ovis tuntemusten ja oireiden perusteella siis ollut kp 13-14. Ehkä pitää vaan antaa olla ja jättää noi tikut kaappiin näin yrityksen aluksi, ettei turhaan aiheuta itelleen stressiä.

En tiedä onko tästä ollut keskustelua jo aiemmin, mutta mimmonen työtilanne teillä muilla on? Onko siis määräaikasuutta, vakkaripaikkaa vai opiskelut kesken tms?

Mulla tuore vakipaikka, töissä oon tuolla ollut nyt yhteensä seitsemisen kuukautta. Ihan ok duuni, mutta ei mikään loppuelämän unelmatyö. Ei siis sinänsä harmita mitenkään ajatus äitiyslomalle jäämisestä ja tietysti vakipaikasta muutenkin kiva ja turvallista jäädä. Silti jostain syystä hermostuttaa jo valmiiksi ajatus raskaudesta kertomisesta. Edelleen semmonen olo, kun oisin ihan vasta alottanut ja jotenkin ”noloa” jäädä ”heti” pois töistä jos nopsasti tärppääkin. Ihan älyttömiä ajatuksiahan nää on ja vaikka tulisin ekasta yrityskierrosta raskaaksi, niin olisin silti ehtinyt olemaan ennen äitiysvapaan alkua reilusti yli vuoden töissä.. Oonkohan ainoa joka tälläsiä epäolennaisuuksia pyörittelee?
Just tuon "stressi-pelon" takia annan ovis-testien pysyä apteekin hyllyllä :LOL:

Samalla työnantajalla ollu valmistumisesta asti ja 1,5v oon nyt ollu vakkarina. Naimisiin mentiin muutama kk sitten ja nyt useampi työtoveri oottaa, et kohta kuljen maha pystyssä töissä.. :oops: ilman naimisiin menoakin, oltais tänä vuonna aloitettu yritys oman endo-taustan ja lähestyvän 30-ikävuoden takia :whistle:
 
Hei te, jotka ootte joutunu kokemaan keskenmenon tai tuulimunaraskauden, etenkin te joille tehty lääkkeellinen tyhjennys, niin kauanko kesti, että raskaushormoni laski? Että tuli negatiivinen testiin keskenmenon tai tyhjennyksen jälkeen?
Mulla tyhjennyksestä kp 14 näkyi ihan haalea haamu ja kp 16 oli jo nega. Tyhjennys tehtiin rv 8 ja alkion koko vastasi rv 6+5, eli mun mielestä nopeasti laski. Menkat alkoi kp 30.
 
Mä en tiedä mitä täällä oikeasti tapahtuu. Ei alkanut vuoto vieläkään. Mun mielestä viiva on vahvistunut ja jo minuutin kohdalla näkyi selvästi testiin muodostuvan Kp 28 dpo 11 tai sitten mun kroppa on sekaisin km jäljiltä. Ei kai tää nyt viivanpaikka voi olla?



alin tänään otettuhttps://www.flickr.com/photos/188869815@N08/49990254471/in/dateposted-public/

testiajalla otettu 5min
https://www.flickr.com/photos/188869815@N08/49989733768/in/dateposted-public/

ja testiajan jälkeen
https://www.flickr.com/photos/188869815@N08/49989733718/in/dateposted-public/
 
@LaTiLa Sulla tuo viiva on tummempi rfsu ku mulla dpo11. Hyvin erottaa! Jospa siellä nyt kuitenkin jotain tapahtuis ❤

Mä pelkään kemiallista. Musta tuntuu, et tän aamun pc ei oo kyl yhtään vahvempi ku 2pvä sitten. Aamulämpö kuitenkin 37.1. Rinnat ei oo enää yhtään kipeät ja sekös vasta kans huolestuttaa. Menkkajomoja selässä aaltoilevasti. Eilen aamulla poltti kovasti, päivällä ei mitään ja sit illalla taas alko. Nyt mulla vasta ne piinaavat hetket on. Mietin, et onko järkeä tehdä päivällä apteekin herkkä vai odottaisko huomis aamuun.
 
@Shibali Heti ku niistä oireista puhuu, ni ne katoaa :D Mä oon varmaan seuraavat viikot helmikuuhun asti ihan shokissa ja tajuan asian vasta kun vauva sylissä. Mut jotenkin se fiilis, et kaikki ei oo oikein, ni on tosi vahva ja toivon, että sekin fiilis ois vaan väärässä ja kroppa huijaa mua ihan kuus-nolla :X3:

Töistä kysyttiin. Minulla vakipaikka, olen ollut tuolla firmassa nyt 1v 10kk. Aloitin opiskelijana ja ehdin olla 2vko harjoittelussa, kun tarjottiin vakipaikkaa. Tein vuoden opiskelut pikana kolmessa viikossa ja aloitin vakkarina :D Työ on ihanaa ja minulle sopiva, mutta raskaana olevalle fyysisesti todella raskasta ja sit henkisesti raskaan siitä tekee paska pomo :( Mut ehkäpä mä raskaushuuruissa sitä kestän :LOL:
 
@helmikorvakoru kysyi töistä. On vakkaripaikka, oon siellä ollut nyt 1v 8kk. Silloin, kun viime heinäkuussa kierukka poistettiin, kuumottelin raskautumista ja siitä kertomista. Nyt ei jaksa miettiä työnantajan tunteita enää ollenkaan. Toki on jäänyt kuva, että raskausuutinen otettaisiin hyvin vastaan.

Kauheeta, ens kuussa tulee vuosi yritystä täyteen... Koska kyllähän tämä seuraavaan kiertoon tästä viikonlopun aikana lähtee, lämmöt laski eilen, nyt dpo 11. Enää ei ole ihan sama-olo, meinaa vain surettaa. Mieskin tuumasi "höh", kun hänelle lämpökäyrän näytin ja se on häneltä jo iso reaktio.
 

Yhteistyössä