Toiveissa vauva 2021

Olen lukenut päivittäin viestit, mutta en ole kirjoitellut mitään. Yritän nyt vain mennä päivän kerrallaan liikaa ajattelematta asiaa. Seksikin on paljon parempaa, kun ei mieti sitä vain lapsen tekona. :) vielä pitäisi kaksi viikkoa odottaa tuleeko menkat vai olisiko tärpännyt. Maanantaina olisi paluu kouluun.

Ainiin ja onnea kaikille plussanneille. <3
 
Dpo 12 ja en meinaa testata tänään. Mut sen pistin ylös, etten oo viikkoon tarvinnut mun beetasalpaajia :eek: tosin en oo hetkeen käynyt kaupassa, mut en oo tarvinnut ees lenkille, kuten monesti pitänyt ottaa. Paniikkihäiriöön nuo siis. Pmssän aikaan mulla on paniikkioireet pahimmillaan aina, mut nyt ei, joka tietty tuo toivoa taas raskauden suhteen, koska raskaus tuottaa hyvänolon ja rauhoittumisen hormoneja. No huomenna selviää. Hirveesti nivuskipua ja alaselkä on ollut monta päivää, se on aina taas ennakoinut menkkoja. Mut alaselkä kipua on aina ollu vaan hetki ennen vuodon alkua. Eilen oikealla oli ovismaista kipua, nyt on taas vasemmalla.

Ja en juonutkaan eilen lonkeroa, ei vaan ollu fiilistä ees siihen. Mut itse graavattua tuoretta lohta söin hyvin mielin, mut tyhjiöpakatuthan ne sen listeria riskin pahemmin kantaa.
 
Mä niin @minttuni toivon, että tämä on teidän kierto
Ja toki muidenkin piinailijoiden kierto

Meillä ollaan täällä ihan pihalla, kun halut kohdillaan jo kp1 ja tottahan toki sitä piti sotkuista huolimatta vähän touhuta EI ikinä ennen ookaan tällain tehty, mut halut oli ihan järkyttävät, ni oli pakko Vuotokin ollut siedettävää aiempiin 15 kiertoon verrattuna
Minulla myös alkaa heti himot kun uusi kierto käynnistyy! Ja alkaa kaikki näyttää haluttavalta :D
 
Hei kaikille ja tuhannesti onnea plussanneille! Teitä on niin ilahduttavan paljon ollut tämän viikon aikana, jonka pidin taukoa. :love: :love: :love:

Tänään tosiaan kp 25 ja perjantaina pitäisi uuden kierron alkaa (aikaisintaan). Katsotaan kuinka käy! Nyt siis jo paljon paremmin mielin kuin viikko sitten. Kaapissa odottelee digiovista ja miljoona OS liuskaa käyttöä. Toivottavasti kohta ei olisi niitä enää tarvetta käyttää ja voisi ne postittaa jollekin täällä. <3 Pääsen kuun vaihteessa palaamaan takaisin omiin tehtäviini ja juhannuksen tienoille otin 10 päivän loman, oi autuutta! :giggle:

Meillä miehen pelot lapsiarjen kurjuudesta on taas palanneet, joten tunnelmat on olleen muutaman päivän vähän nihkeät. Miehellä enemmän aaltoilee ajatukset lapsen suhteen ja ymmärrän kyllä hyvin, että ensimmäinen lapsi varmasti mietityttää paljon ja vaatii jonkinlaista uudelleen orientoitumista ajatuksen tasolla useampaankin kertaan. Toki lapsi olisi mullekin ensimmäinen, mutta uskon asioiden menevän omalla painollaan juuri niinkuin pitääkin ja jos kävisikin huono tuuri ja lapsella olisi koliikkia tms. niin sitten järjestellään asioita tilanteen vaatimalla tavalla. Meillä on siis miehen kanssa ajatustavassa sellainen ero, että mies haluaisi lapsen valmiiseen elämään kun taas itse olen sitä mieltä, että elämä muotoutuu eläjiensä mukana eikä valmista kohtaa tule todennäköisesti ikinä. :unsure:
 
Hei kaikille ja tuhannesti onnea plussanneille! Teitä on niin ilahduttavan paljon ollut tämän viikon aikana, jonka pidin taukoa.

Tänään tosiaan kp 25 ja perjantaina pitäisi uuden kierron alkaa (aikaisintaan). Katsotaan kuinka käy! Nyt siis jo paljon paremmin mielin kuin viikko sitten. Kaapissa odottelee digiovista ja miljoona OS liuskaa käyttöä. Toivottavasti kohta ei olisi niitä enää tarvetta käyttää ja voisi ne postittaa jollekin täällä. <3 Pääsen kuun vaihteessa palaamaan takaisin omiin tehtäviini ja juhannuksen tienoille otin 10 päivän loman, oi autuutta!

Meillä miehen pelot lapsiarjen kurjuudesta on taas palanneet, joten tunnelmat on olleen muutaman päivän vähän nihkeät. Miehellä enemmän aaltoilee ajatukset lapsen suhteen ja ymmärrän kyllä hyvin, että ensimmäinen lapsi varmasti mietityttää paljon ja vaatii jonkinlaista uudelleen orientoitumista ajatuksen tasolla useampaankin kertaan. Toki lapsi olisi mullekin ensimmäinen, mutta uskon asioiden menevän omalla painollaan juuri niinkuin pitääkin ja jos kävisikin huono tuuri ja lapsella olisi koliikkia tms. niin sitten järjestellään asioita tilanteen vaatimalla tavalla. Meillä on siis miehen kanssa ajatustavassa sellainen ero, että mies haluaisi lapsen valmiiseen elämään kun taas itse olen sitä mieltä, että elämä muotoutuu eläjiensä mukana eikä valmista kohtaa tule todennäköisesti ikinä.
Paljon kuulee miehillä tälläistä ajatusmaailmaa. Varmaan ajattelevat niin paljon enemmän käytännön juttuja. Jotenkin kokevat, että se on heidän rooli tässä perheen kasvamisessa. Kyllä se siitä, meillä oli ihan samanlaista eroavaisuutta ensimmäistä lasta suunnitellessa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Niin koska elämä on valmis? Varmaan aina löytyy joku syy venyttää myöhemmäksi lapsen tekoa jos haluaa että kaikki ois saavutettu ja tehty ennen kuin lapsi tulee. Talo ostettu, rempattu, työpaikkaa vaihdettu, projekti hoidettu, matkalla käyty, kaverin häät juhlittu, kuntoa kohotettu, isompaan taloon vaihdettu ja sekin rempattu... No en nyt väitä että lapsen tarvis olla koska vaan tervetullut, mutta kyllä mun mielestä kannatta kriittisesti miettiä että mikä kaikki tarvii oikeesti suorittaa ennen lasta jos sellaisen tahtoo. Me oltiin miehen kanssa opiskelijoita opiskelijakämpässä kun esikoinen syntyi. Nykyään vakkaritöissä ja omistusasunnossa. Ja esimerkiksi just nykyiset asumisen toiveet on hahmottuneet vasta lasten saamisen jälkeen. Ja en siis tosiaan halua kenenkään valintoja kritisoida, ainoastaan sanoa että kyllä asiat pääasiassa järjestyy myös lapsen kanssa
 
@wbä mä olen ihan samaa mieltä! Toki miehestä on havaittavissa vähän sellaista pelkoa että, kun lapsi tulee niin elämä loppuu. Yllättynee positiivisesti, kun joskus lapsi saadaan eikä se elämä loppunutkaan. :rolleyes: Mutta nää on valitettavasti sellaisia asioita, jotka hän todennäköisesti ymmärtää vasta kokemuksen kautta. Itseä välillä vähän turhauttaa nämä toki tarpeelliset kipulut, kun oma ajatus lapsiarjesta on niin erilainen. Ei mun elämä todellakaan tule loppumaan, vaan saadaan siihen vain paljon lisää sisältöä. Tarkennettakoon siis, että me ei olla koskaan oltu mitään aktiivisia kyläluutia, joten mitään elämäntyylillisesti suuria mullistuksia ei bebe edes toisi. Vähemmän aikaa toki olisi sellaiseen päämäärättömään haahuiluun päivittäin, jota nykyään teen paljon, mutta en koe sitä mitenkään pahana asiana :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92 ja 3milia
Meillä miehellä oli kanssa selkeä näkemys siitä, että elämän pitäisi olla ikään kuin valmis ennen lapsen tuloa. Itse en niinkään ole ajatellut asiaa niin. Toki näen hyvänä että on vakkarityöpaikat, tasanen parisuhde ja taloustilanne, oma asunto jne, mutta en oo pitänyt niitä samallalailla välttämättömänä. Asutaan aika pienessä kaksiossa ja varsinkin vanhempi väki on sitä mieltä, että pitäisi olla omakotitalo ja perheauto valmiina, mutta mitäpä niillä tekee jos ei esim. lapsia meille suoda?
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92 ja 3milia
@pumpuli1 äh toi on niin vanhentunutta ajattelua (siis tältä vanhemmalta väeltä)! Perheautoa en ymmärrä ollenkaan, koska minä ja kaksi sisarustani mahduttiin kyllä oikein hyvin meidän kaksioviseen toyotaan turvaistuiminemme ja sillä huristeltiin milloin Saksaan ja milloin Lappiin. :D :D :D Tietenkin peruspilarit on hyvä olla kunnossa, niin kuin täällä monet on todenneetkin, mutta mä en pidä ees vakipaikkaa ns. pakollisena, koska alasta riippuen ne voi olla hyvinkin harvinaista herkkua. Oon myös varsin kriittinen oman asunnon suhteen, koska nykyäänhän se ei ole ollenkaan samanlainen talouden takaaja kuin ennen. Meillä siis on omakotitalo ja aiotaan tämän jälkeen vielä ostaa sellainen projekti, josta ei tulla koskaan saamaan omiamme pois, mutta sijoitukset on sitten erikseen. Kovin vähän se vauva kuitenkaan oikeasti muuta tarvitsee kuin lämpimän paikan nukkua, riittävästi ruokaa ja rakastavan vanhemman.
 
@pumpuli1 äh toi on niin vanhentunutta ajattelua (siis tältä vanhemmalta väeltä)! Perheautoa en ymmärrä ollenkaan, koska minä ja kaksi sisarustani mahduttiin kyllä oikein hyvin meidän kaksioviseen toyotaan turvaistuiminemme ja sillä huristeltiin milloin Saksaan ja milloin Lappiin. Tietenkin peruspilarit on hyvä olla kunnossa, niin kuin täällä monet on todenneetkin, mutta mä en pidä ees vakipaikkaa ns. pakollisena, koska alasta riippuen ne voi olla hyvinkin harvinaista herkkua. Oon myös varsin kriittinen oman asunnon suhteen, koska nykyäänhän se ei ole ollenkaan samanlainen talouden takaaja kuin ennen. Meillä siis on omakotitalo ja aiotaan tämän jälkeen vielä ostaa sellainen projekti, josta ei tulla koskaan saamaan omiamme pois, mutta sijoitukset on sitten erikseen. Kovin vähän se vauva kuitenkaan oikeasti muuta tarvitsee kuin lämpimän paikan nukkua, riittävästi ruokaa ja rakastavan vanhemman.
No älä!! :ROFLMAO:Ei oo aikaakaan kun joku vanhempi työkaveri moosesti että ensin oma tupa ja sitten voi ruveta ajattelemaan perheen perustamista.

Kummasti mustakin vaan tuli kunnon ihminen, vaikka mun nuoret vanhemmat asuikin vuokralla eikä liioin ollu takaovea saabissa:unsure:
 
Me ostettiin ensimmäinen yhteinen koti 3v sitten ja välittömästi alkoi kyselyt perheen perustamisesta. Oltiin kyllä keskenämme puhuttu paljon lapsista ja tiesimme että jonain päivänä haluamme, mutta yllätti silti lähipiirin ja kavereiden runsaat kommentit asiasta. Sillon tämä tuntui vielä aika kaukaiselta, joten kyselyt eivät tuntuneet kivoilta. Eikä olisi varmasti tuntunut silloinkaan, jos se olisi ollut suunnitelmissa.

Oon samaa mieltä siitä, että aina löytyy tekosyitä venyttää lasten hankintaa :D Uskon siihen et asiat kyllä järjestyy. Eräs ystäväni sanoi, että heillä lapsi tulee osaksi heidän elämää ja kasvaa siihen, eikä toisinpäin. Toki lapsen tarpeet huomioiden. Hän kokee, ettei "oma elämä" ole kadonnut mihinkään, vaan lapsi on rikastuttanut sitä.
 
Nää päivät kyl matelee harvinaisen hitaasti... Tänään tein jo ekan epätoivoisen testin päivästä ja yllättäen dpo8 on nega ☺ Näin unta ekaa kertaa yritys aikana että tuli positiivinen testi ja oli sit pakko kokeilla ☺☺ Tänään ja eilen ollut kyl aika oireetonta, vähän tissit aristunut mutta se ei kyl tarkoita mitään. Vatsassa ollut yllättävän hiljaista, vähän kevyitä repäisykipuja mutta eipä juuri muuta. Jotenkin yritän psyykkaa itseäni että en ois raskaana ettei olis sit niin kova pudotus pilvistä. Silti ekaa kertaa semmoinen olo että ehkä oikeesti nyt ois tärpännyt. ☺
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

17.5.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 01/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Hopeanuoli, ya 4/20, 1.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 60/?
Mandariinilohko..... kp 39/30-38
Mariija_.......................kp 38/32-43
Rimaleli.......................kp 36/30
Hope91.......................kp 36/28-33
Toiveikas89....................kp 34/29
Masu90.......................kp 34/27-42
Vindy...................kp 29/29-33
Titi-Love....................kp 28/28-30
Puolu.......................kp 27/30-32
Persikka123.....................kp 27/32-35
Napsunen.....................kp 27/35-45
Wanti......................kp 26/34-48
Tiukuliina89....................kp 26/32
lulube..............................kp 26/29
Hipposka......................kp 25/29-32
minttuni...........................kp 24/26
Päärynä5.......................kp 24/28
Brunet82....................kp 24/26-28
Futurmama.....................kp 24/29-34
Jjenn...............................kp 24/29-33
Ananas90.....................kp 23/25-26
Ilona Eloisa....................kp 21/28
Shibali................................kp 19/24-30
Kirjoh89.....................kp 19/28
Zennuli.....................kp 19/?
Jusperi......................kp 19/30-33
Mirella92....................kp 18/28
Millimetrii...................kp 18/27-29
Piipaa93....................kp 16/26-28
3milia.....................kp 15/26-28
Hopeanuoli................kp 13/22-24
Keisarinna85..............kp 13/24-27
Minouche...................... kp 12/23
Mimmi92..................kp 12/26-30
Eliana...............................kp 11/31-38
Enerisa3.....................kp 11/28-32
Eeva650.........................kp 10/28-42
Mysteerio...................kp 9/30
Pampula3.......................kp 6/22-26
Haaveilija93....................kp 6/?
Sinisilmät.........................kp 5/28-29
Hannaah................................kp 4/?
Töppönen_.........................kp 3/26
Alinna86.........................kp 3/28
Äitimamino................kp 3/27-28
Kasikuus........................kp 2/27-28
Lillanna.............................kp 1/28-42

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mandariinilohko.......dpo 18
pioni89.........................dpo 14
Titi-Love......................dpo 12
Vindy.............................. dpo 12
Päärynä5...................dpo 11
minttuni.......................dpo 9
Zennuli........................dpo 8
Brunet82...................dpo 8
Ananas90...................dpo 7
Futurmama...................dpo 6
KirJoh89........................dpo 6
Jusperi.............................dpo 5
Jjenn...............................dpo 4
Keisarinna85.................dpo 3-4
Mirella92........................dpo 3
Hopeanuoli...................dpo 3
3milia...................................dpo 1
mimmi92........................dpo 0
Shibali..................................dpo -1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Oon tässä koko päivän pohtinu et ostaisinko vai en raskaustestiä kaupasta. Olin sit päättäny ostaa sen, mutta unohdin koko testin heti kun pääsin sinne kauppaan! :D

Oon vähän ihmeissäni tästä kierrosta. Olin tuossa aiemmin 100% varma, ettei tärpänny ja uutta kiertoo kohti. Mutta menkkoja ei kuulu edelleenkään. Flo ennusti menkkojen alkua maanantaiksi ja myöhemmin torstaiksi. Ei oo mitään suurempia oireita. Mutta huomasinpa tuossa, että Ouran mukaan koko viikon on ollu kropan lämpötilat koholla, nyt loppuviikosta ollu +0,5 astetta! Mun lämpötilat on yleensä -0,3 - 0,0 välillä ja jos ne on plussan puolella, olo on aivan vetämätön. Nyt olo on ollu aika normaali. Ja normaaleja loppukierron PMS oireita ei oo ollu. Nää havainnot nosti taas vähä toiveikkuutta. En haluais pettyä ja tulla korkeelta alas, jonka vuoksi mietin ton testin ostoa. :rolleyes: Oonko teistä turhaan toiveikas? :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ollut eilen ja tänään vähän kummallinen olo. Eilen oli päänsärkyä,huonovointisuutta ja kova väsy. Tänään myös kummallinen olo,turvottanut. Äsken tein laimeasta pissasta negan onestep liuskalla.. juu,nyt vasta dpo 11. Tuli joku äkillinen mielenhäiriö.. mutta ollut niin kummallinen olo.. voihan tuo nega muuttua viel plussaksi mut on aika luovuttanut olo kierron suhteen kuten oon jo todennutkin.. ei oo ollu nivusjuilintaa,ei menkkajuilintaa. Erilaiset oireet ollut ku viime kierros,mut eipä se taida mitään kertoa..
 
Huomasin tänään että mulla ei ole normaalia päiväväsymystä ja olo on jotenkin reipas ja valpas. Olen kärsinyt jo pidemmän aikaa väsymyksestä päivällä ja nukkunut päikkäritkin melkein joka päivä ja silti ajoissa nukkumaan. Veri-arvoissa ei löydy mitään selitystä sille.
Korkein lämpö on ollut tänään 36.9 enkä viime kierrossa päässyt lähellekään noita lukemia tosin se ei ole pysyvää kun noi lämmöt tuntuu heittelevän päivän mittaan.
Mahassa ei ole tänään ollut mitään tuntemuksia. Eilen oli vihlasuja.
Tissit todella kipeänä mutta niin ne on mulla suurimman osan kierrosta.
Nyt vaan mietityttää että minkälainen kierto tästä on tulossa kun flo ennustaa menkkoja viikon päähän mutta en usko että olisivat silloin vielä tulossa.
Voi olla että tästä tulee taas 24 päivänen.
Voi olla että testaan tuon päivän jälkeen jos ei menkkoja näy.
 

Yhteistyössä