Toiveissa vauva 2021

Hei tuli muutes mieleen kun löysin mantelipussin kaapista, että jos ei esim. Vehnänalkioöljy maistu, niin manteleista saa myös paljon e-vitamiinia. Lisäksi niistä saa ainakin rautaa ja magnesiumia! Eli kaikki vaan manteleita popsimaan!

Mukavaa viikonloppua
Mikä sattuma!! Mies tässä muutama kk sitten oli jostain lukenut että muutama manteli päivässä on hyvä johonkin (en nyt muista mihin), ja ollaan pidetty mantelikulho pöydällä siitä lähtien, niin niitä tulee kyllä muutamia popsittua jo päivässä :D Tästä en siis oo lukenukaan, mutta loistavaa että voi tässä raskautumisessakin auttaa.:love:

Mulla on niin outo tunne mahassa.. menkat loppu jo alkuviikosta, mut silti välillä semmosia lieviä menkkamaisia kipuja mahassa tai selässä. Yleensä ne päivät ennen kuin menkat alkaa, niin saattaa seksin aikana sattua mahaan jos menee "liian syvään" (anteeks näin tarkka selitys :ROFLMAO:), ja eilen oli ihan sama tunne, vaikka ei yleensä muuten oo niin tässä vaiheessa kiertoa.. :eek: Tosi ihmeellistä..
 
Jaha, pitääpäs hankkia manteleita :D

Täällä ollaan jo valmiina vauvantuloon. Sanoin miehelle, että pitäs ostaa sellaisia (imurilla tyhjennettäviä) imettäviä pusseja, hän luuli, että ne on jotain vauvan imetyksessä auttavia välineitä :D Selitin kyllä ite oudosti, kun en muistanut mitä ne on nimeltään, ja hän rekisteröi vain sanan "imettäviä" :D Hauskaa, nauratti kumpaakin paljon :D
 
Mikä sattuma!! Mies tässä muutama kk sitten oli jostain lukenut että muutama manteli päivässä on hyvä johonkin (en nyt muista mihin), ja ollaan pidetty mantelikulho pöydällä siitä lähtien, niin niitä tulee kyllä muutamia popsittua jo päivässä Tästä en siis oo lukenukaan, mutta loistavaa että voi tässä raskautumisessakin auttaa.

Mulla on niin outo tunne mahassa.. menkat loppu jo alkuviikosta, mut silti välillä semmosia lieviä menkkamaisia kipuja mahassa tai selässä. Yleensä ne päivät ennen kuin menkat alkaa, niin saattaa seksin aikana sattua mahaan jos menee "liian syvään" (anteeks näin tarkka selitys ), ja eilen oli ihan sama tunne, vaikka ei yleensä muuten oo niin tässä vaiheessa kiertoa.. Tosi ihmeellistä..
Mä olen itselläni nyt huomannut että mulla on seksin aikana kipuja ovulaation aikaan. Tuntuu muutenkin kipeältä paikat.
 
Däääm, mä onnistuin jotenkin mokaamaan mun vikan herkän testin, hyvä että ees kontrolliviivakaan ees piirtyi ja jäi tosi haaleaksi..

Mut mä en oo jotenkaa ees suuremmin harmissani tosta aamuisesta testistä, ajattelin vaan et ootellaan ens viikkoon ku on jotenkin varma olo, et kyllä se viiva vielä tulee.

Tänää tosiaan dpo13, kierron pituudesta ei yhtään tietoa ja flo ennustaa menkkoja ens viikolle.

Tietääkö kukaan, mistä vois johtuu et mun vv on alkanu olee ihan hailakan keltaista ja hyvinkin juoksevaa?

Kivaa viikonloppua kaikille! :)
 
Mä olen itselläni nyt huomannut että mulla on seksin aikana kipuja ovulaation aikaan. Tuntuu muutenkin kipeältä paikat.
Ahaa, voiskohan olla sit siitä kyse! Tänään kp 10, ettei se varmaan ihan mahotonta oo :) eilen ja tänään tuli kyllä pyyhkiessä vähän ovisliman kaltaista paperiin.. Oisko se hyvä vai huono et ovis olis jo tässä vaiheessa kiertoa, kun kierron pituus on ollu se 29-32pv viime kierroissa..? Se on ilmeisesti huono jos se tulee kierron loppupuolella niin ei välttämättä kerkeä kiinnittyä (korjatkaa jos oon väärässä :)), mut oliko siinäki nyt jotain jos on liian aikasilla kp:llä?
 
  • Tykkää
Reactions: Keisarinna85
Däääm, mä onnistuin jotenkin mokaamaan mun vikan herkän testin, hyvä että ees kontrolliviivakaan ees piirtyi ja jäi tosi haaleaksi..

Mut mä en oo jotenkaa ees suuremmin harmissani tosta aamuisesta testistä, ajattelin vaan et ootellaan ens viikkoon ku on jotenkin varma olo, et kyllä se viiva vielä tulee.

Tänää tosiaan dpo13, kierron pituudesta ei yhtään tietoa ja flo ennustaa menkkoja ens viikolle.

Tietääkö kukaan, mistä vois johtuu et mun vv on alkanu olee ihan hailakan keltaista ja hyvinkin juoksevaa?

Kivaa viikonloppua kaikille!
Mulla tulee loppukierrosta kellertävää vuotoa, mutta ei ole juoksevaa, voisiko se olla merkki raskaudesta, tietääkö muut? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Ahaa, voiskohan olla sit siitä kyse! Tänään kp 10, ettei se varmaan ihan mahotonta oo eilen ja tänään tuli kyllä pyyhkiessä vähän ovisliman kaltaista paperiin.. Oisko se hyvä vai huono et ovis olis jo tässä vaiheessa kiertoa, kun kierron pituus on ollu se 29-32pv viime kierroissa..? Se on ilmeisesti huono jos se tulee kierron loppupuolella niin ei välttämättä kerkeä kiinnittyä (korjatkaa jos oon väärässä ), mut oliko siinäki nyt jotain jos on liian aikasilla kp:llä?
Mulla alkaa vuoto runsastumaan ja muuttumaan kohti kirkasta ja venyvää (tms, en osaa kuvailla kovin hyvin) jo esim. 4 päivää ennen ovulaatiota. Ja kipuja tuntuu myös useampana päivänä ennen ovista. Voisiko sinullakin olla niin, että ne on ovista edeltäviä tuntemuksia? Luteaalivaiheen tulisi olla riittävän pitkä, että olisi suotuisat olosuhteet kiinnittyä. Mutta en tiedä voiko tulla liian aikaisin, ilmeisesti sekään ei ole hyvä jos ovis tulee aikaisin ja luteaalivaihe todella pitkä. Mutta mikä on liian pitkä? Mulla luteaalivaihe vain 10 vrk, ei ole lääkäri kommentoinut, että olisi liian lyhyt kuitenkaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirella92 ja 3milia
Tää 10 vai 11 yk alkoi alkuun tosi hyvissä fiiliksissä mutta nyt kun menkat loppui, niin yhtäkkiä on ollut mieli tosi maassa ekan kerran pitkään aikaan. Johtuu varmaan siitä, että instagram ja iltalehdet hehkuttaa nyt tosi monen paljastunutta raskautta. On jotenkin niin henkinen paha olo, että oksettaa ja itkettää kokoajan. Miksi me ei onnistuta? Lisäksi tuonne ihan alamahaan tuikkii vähän väliä niin, että endon se on pakko siellä olla ja tehdä vaan lisäö tuhoja. Oon jo 95 %:n varma, että mulla on endo kun nää kivut ja krampit pahenee vaan kokoajan joka kierron jälkeen. Eli tuskin luomuna tullaan saamaan toista lasta. Oon _todella_ kiitollinen tästä meidän esikoisesta ja tiedän, että monet täälläkin taistelee sen eteen että saisivat edes sen yhden lapsen ja siksi nää mun tunteet tuntuu vääriltä. Mietin jo, että pitäisikö antaa ja myydä äitiysvaatteet ja esikoisen vauvavaatteet pois ja käydä popsimaan minipillereitä vaikka näyttää siltä, että ei sitä hormoniehkäisyä edes tarvita kun ei tässä tulla raskaaksi ilmankaan. En ole nyt tänne ole kamalasti kirjoitellut mutta kovasti taustalla seurannut mutta taidan taas pitää täältäkin taukoa kun huomaan pohtivani raskausasioita tosi paljon. Miten te muut saatte muuta ajateltavaa?
 
Hei teillä, joilla jo yksi tai useampi lapsi, niin onko pitänyt sukupuoli paikkansa kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan? :love:


Edit. Tosi monilla kellä "testasin" eli tiedän äidin iän hedelmöityshetkellä ja hedelmöityskuukauden, niin menee oikein, mut mun itteni pitäis ton mukaan olla poika :D
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Täällä kp 11 ja tulikin jo ovisplussa. Tulee siis todella lyhyt kierto, mikäli ei plussaa tule kun luteaali 11-12pv.
iSaa siis päivittää huomiselle dpo 0
Kiva että en ole ainoa jolla on ovis aikasessa vaiheessa kiertoa. Olen kyllä aikaisemminkin epäillyt että mulla tulee ovis aika nopeasti menkkojen jälkeen mutta nyt tuntuu että noi Inocapsit ja greippimehu on vahvistanut noita ovistuntemuksia. Hyvä jos noi alkaa nyt toimimaan.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hei teillä, joilla jo yksi tai useampi lapsi, niin onko pitänyt sukupuoli paikkansa kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan?


Edit. Tosi monilla kellä "testasin" eli tiedän äidin iän hedelmöityshetkellä ja hedelmöityskuukauden, niin menee oikein, mut mun itteni pitäis ton mukaan olla poika
Haha :D
Ton mukaan kaikki meidän lapset pitäisi olla tyttöjä, mutta ne on kaikki kolme poikia :D :D
 
Ahaa, voiskohan olla sit siitä kyse! Tänään kp 10, ettei se varmaan ihan mahotonta oo eilen ja tänään tuli kyllä pyyhkiessä vähän ovisliman kaltaista paperiin.. Oisko se hyvä vai huono et ovis olis jo tässä vaiheessa kiertoa, kun kierron pituus on ollu se 29-32pv viime kierroissa..? Se on ilmeisesti huono jos se tulee kierron loppupuolella niin ei välttämättä kerkeä kiinnittyä (korjatkaa jos oon väärässä ), mut oliko siinäki nyt jotain jos on liian aikasilla kp:llä?
Mulla tosiaan flo muutti oviksen kp9 ja kp10 mulla oli kovat kivut oikeassa munasarjassa joten kaipa se oli silloin. Olen nyt vasta alkanut tehostetusti tarkkailemaan kroppaani ja uskoisin että olen alkanut tunnistamaan oviksen. Mulla on kierto nyt 24-27.
 
Tää 10 vai 11 yk alkoi alkuun tosi hyvissä fiiliksissä mutta nyt kun menkat loppui, niin yhtäkkiä on ollut mieli tosi maassa ekan kerran pitkään aikaan. Johtuu varmaan siitä, että instagram ja iltalehdet hehkuttaa nyt tosi monen paljastunutta raskautta. On jotenkin niin henkinen paha olo, että oksettaa ja itkettää kokoajan. Miksi me ei onnistuta? Lisäksi tuonne ihan alamahaan tuikkii vähän väliä niin, että endon se on pakko siellä olla ja tehdä vaan lisäö tuhoja. Oon jo 95 %:n varma, että mulla on endo kun nää kivut ja krampit pahenee vaan kokoajan joka kierron jälkeen. Eli tuskin luomuna tullaan saamaan toista lasta. Oon _todella_ kiitollinen tästä meidän esikoisesta ja tiedän, että monet täälläkin taistelee sen eteen että saisivat edes sen yhden lapsen ja siksi nää mun tunteet tuntuu vääriltä. Mietin jo, että pitäisikö antaa ja myydä äitiysvaatteet ja esikoisen vauvavaatteet pois ja käydä popsimaan minipillereitä vaikka näyttää siltä, että ei sitä hormoniehkäisyä edes tarvita kun ei tässä tulla raskaaksi ilmankaan. En ole nyt tänne ole kamalasti kirjoitellut mutta kovasti taustalla seurannut mutta taidan taas pitää täältäkin taukoa kun huomaan pohtivani raskausasioita tosi paljon. Miten te muut saatte muuta ajateltavaa?
Tuttuja tunteita yrityksen ajalta. Mulla auttoi se, että lopetin "oireiden" kirjaamisen ja aamulämpöjen mittaamisen, en siis jatkuvasti mieti ja kirjaa ylös. Aiemmin siis laitoin todella paljon asioita ylös, toki siinä opin paljon kierrosta, mutta vuoden kohdalla alkoi tuntumaan jo turhauttavalta. Käyn paljon ulkoilemassa, se auttaa tosi paljon hankalaan oloon. Äitienpäiväviikonloppuna pysyin somesta pois. Täällä palstalla käyminen ei aiheuta hankalaa olo, kun täältä saa vertaistukea. Toisaalta ymmärrän, että ei ole kuin reilu vuosi yritystä takana, mutta odottaminen turhauttaa toisinaan silti. Ja pelottaa, saako koskaan lapsia. Kotona ollessa katson sarjoja, teen käsitöitä, maalaan jne. Käsille tekemistä, niin ei ehdi miettiä kaikenlaista. Tsemppiä ❤
 
Kellertävästä valkovuodosta,mulla myös tullut nyt kierron loppuvaiheessa!
Tänään aamusta asti särkeny pienesti päätä,väsyttänyt ja on vähä huono olo. Yön nukuin iha hyvin.
Tämä,huominen ja ma vielä.sitte pitäs menkat alkaa oviksen mukaan.. mutta mä en jaksa testata sillon,vasta sit ku kp 28 täynnä. Tai kp 29.
Mulla myös päänsärkyä, ei heti aamusta ala, mutta nyt jo on. Useampana päivänä peräkkäin nyt ollut. Mulla alkais kans tiistaina menkat oviksen mukaan, mutta ajattelin testata dpo15 jos sinne asti pääsen, se olisi ensi viikon lauantai.
 
Hei teillä, joilla jo yksi tai useampi lapsi, niin onko pitänyt sukupuoli paikkansa kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan?


Edit. Tosi monilla kellä "testasin" eli tiedän äidin iän hedelmöityshetkellä ja hedelmöityskuukauden, niin menee oikein, mut mun itteni pitäis ton mukaan olla poika
3/4 oikein :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja 3milia
Hei teillä, joilla jo yksi tai useampi lapsi, niin onko pitänyt sukupuoli paikkansa kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan?


Edit. Tosi monilla kellä "testasin" eli tiedän äidin iän hedelmöityshetkellä ja hedelmöityskuukauden, niin menee oikein, mut mun itteni pitäis ton mukaan olla poika
Ei osunut. Hauskaa, että 21-vuotiaana ei tuon mukaan kovin isot mahikset poikaan olisi. Nyt jos tärppäisi, pitäisi tulla tyttö.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja 3milia
Mulla oli tilaisuus testata, olin hetken yksin, mutta mä en vaan uskaltanut :rolleyes:

Jotenkin ajatus siitä et jos viivaa ei tuliskaan oli nyt liikaa. Ehkö se maanantaina saaan rohkeuden kerättyä, ja sillon on jo dpo 13 eli viiva pitäs olla vahva, ollakseen plussa.
 
https://aijaa.com/dSJ1dr

Sinne meni hyvät fiilikset tästä mahd. Raskaudesta. Hädin tuskin nähtävä v punainen haamujen haamuviiva, ei ainakaa vahvistunut eilisestä, ja dpo 11 on aina raskauksissa ollu tosi selkeä haamu, jopa tunnin pissalla. Kerkisin yhden kuvan ottaa ennen ku muut palas ja se ei oikein kohdistanut, nii piti harmaaksi muuttaa että ees vähääkään viiva näkyy.
Ok, oli laimea pissa, koska kävin just puol tuntia - tunti sit vessassa, mutta en usko enää raskauteen. Eli juon illalla yhden tai kaks lonkeroa. Eipä ainakaa muut epäile sit mitään.

Joko nää sofit on nykyään oikeesti näin törkeitä, tai sit taas kemiallinen. Tai jotain. Ainakin hirveen pms oireet alkaa puskea pintaan, ärsytys ym. Niin kai se vuotokin taas ens viikolla alkaa :(

https://aijaa.com/OSJr1N värillisenä
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä