Toiveissa vauva 2021

Oon yrittänyt epätoivoisesti rustata tänne @Vindyn viestiin mutta tää palsta heittää kokoajan miten sattuu :D Kokeillaas uudestaan tätä kautta.

Meillä oli alunperin ajatuksena, että esikoiselle ja tälle toiselle lapselle tulisi ikäeroa se kolme vuotta. Olin silloin sinisilmäinen ja luulin, että toinen tulee yhtä helposti kuin toinen. No esikoinen täytti jo sen kolme vuotta eikä mitään toivoa ole tullut, että saataisiin se toinen lapsi. Elokuussa siis aiotaan hakeutua hoitoihin tai jonoon ainakin kun tulee vuosi yritystä täyteen :) Oon jo aika varma, että mulla on endometrioosi joka vaikeuttaa tätä. Alkuun ja ehkä välilläkin harmitti, että ikäero tulee vaan venymään mutta ei enää. Toiveena on, että saataisiin toinen nyytti syliin ♥ Siihenkin ajatukseen olen pikkuhiljaa kääntynyt, että ei se toinen lapsi tule välttämättä hoidoista huolimattakaan.
 
@Kasikuus mäkään en oo koskaan kösittäny miten voi ajatella et tulee jos on tullakseen :D jos on mahdollisuus et sun sisällä kasvaa uus elämä niin miten semmosta asiaa vaan voi jättää ajattelematta :D säästäis kyllä paljon omia hermoja jos pystyis...

Vitsit ku tää yritysaika on ollu henkisesti aika raskasta ja tuntuu et joka puolella on vauvoja tai vauvamasuja ja se syö kyllä mieltä tosi paljon. Meillä kävi vielä silleen et mun miehen ystävä ja hänen vaimonsa onnistu ekalla yrityksellä (he vaan jätti pillerit pois ja päätti et tulee jos tulee). Tottakai olin onnellinen heidän puolestaan, mutta kyllä te tiedätte miltä se silti tuntuu. No koko raskausajan koitin vältellä heidän näkemistä ja siirsin ajatukset pois kun tuli puheeks. No, vauva syntyi terveenä ja ihanana, ja itse koitin aina keksiä muuta tekemistä ku he kyseli et nähdäänkö/kertoi vauvakuulumisiaan. Se vaan sattui jostain syystä liikaa.. No, yks päivä he soitti et ne on meidän pihalla et tulkaa kävelylle. Keräsin sit itteni ja totesin et pakko jossain vaiheessa nähdä tämä vauva. Juteltiin niitä näitä (lähinnä vauvasta) ja sit lopulta he kysy meitä kummeiksi.. Voi kuinka ristiriitasia tunteita tämä kaikki herättää. Samalla äärettömän onnellinen heidän onnestaan ja kummeudesta, ja samalla harmittaa/suuttuttaa niin tosi paljon.
 
Täälä kans yks Tuisku fani :D en ostanut keikalle lippuja kun oli huono ajankohta itselle tuo syksy, mut nyt harmittaa jos siirretty ku kesällä kaikki helpompaa, tosin jos olis pieni vauva, nii jättäisin ehkö väliin :D Solareille piti mennä, ku pohjanmaalla asutaan. No jää väliin ku Solarit peruttiin. Kuten Provinssi :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Pakko tulla hieman omia fiiliksiä purkamaan...

Jotenki harmittaa hulluna ku ehin jo hetkellisesti saada ajatukset positiivisiksi uuteen kiertoon lähtiessä niin tänään selvis miehen nieluleikkauksen aika ja tottakai mää ekana menin kurkkaan, että hetkinen sehän on ihan varppina mun oviksen tienoilla Ja jos Flon ennustukset pitää paikkaansa niin ovis olis just leikkauksen seuraavana päivänä eli menee ehkä ens kierto sit ihan plörinäksi! Toivotaa jos ovis tulis vähä etukätee niin vois olla toivoa tehä tallettelut ees dpo -2 ja -1 mut saa nähä! Sit mietityttää kun nuista annetaan aika vahvoja lääkkeitä et mitenköhän tollaset vaikuttaa mieheen sit ton jälkeen esim seuraavassakin kierrosta.
Oonkohan mää nyt liian höpö ku tämmösiä mietin? Mut jotenkin harmittaa ajatus jo valmiiks et menee ehkä seuraavat kaks kiertoa sit jo ton leikkauksen takia pieleen! :cry::unsure: Vaikka tietenki on hyvä ja tärkeetä et miehen kurkku saadaan kuntoon mut silti.
 
Siis mitä? Onko mulle ovis vasta tulossa? Onks toi teidän mielestä jo plussa? Mulla alko oikeelta puolelta vihlomaan ja ajattelin et teenpäs huvikseni testin
Mikä kiertopäivä? Voisiko olla raskaus?
Mulla on ollut noin kirkuvia viivoja ovistikussa vain raskausaikana :love:
Muoks. Kurkkasin edelliselle sivulle ja olihan tosi mones päivä jo menossa! Tee raskaustesti? :love:
 
@Kasikuus hieno juttu et miehen puolelta asiat kunnossa (y) Vaikka tiedän toisaalta miltä tuntuu kun haluaisi jotain selvyyttä asiaan, et missä vika kun ei vaan tärppää. Minusta myös tuntuu et ne joilla tutkimuksissa löytyy selvä syy lapsettomuuteen (kuten siittiöistä tai naisen hormoonitoiminnasta), saavat hoidoista usein helpommin apua. Meillä diagnoosina selittämätön lapsettomuus kun kummastakaan ei sinänsä löytynut vikaa, joten vähän vaikea saada mitään "täsmähoitoa", täytyy vain kokeilla vähän jotain, sen verran kun talous antaa periksi. Mulla kahdella hyvällä ystävällä ollut hormoonitoiminnassa häikkää (toisella pcos) ja ovat sitten tulleet hornoonihoidoilla nopeasti raskaaksi. Mikä on siis hienoa tietysti. No, toivotaan että kaikki vielä vauvat saataisiin. Tsemppiä sinne ❤
 
Vitsit mä fiilistelen teijän plussa testejä, ihanaa ja tuo toivoa et kyl mekin vielä :love: :love:
Mun lämmöt jäi nyt ton sahailun jälkeen koholle, ollut pari päivää ylhäällä:oops:[url=https://aijaa.com/lKU021][/URL]

Nyt sain sit kuningas idean testata vielä tänään illasta. Vaikka negaa pelkäänkin. Mut jotenkin toi lämpöily ja tän ryhmän plussat nosti toiveet :X3:
Huomen pitäs tosiaa ne menkat alkaa mut ihmetyttää myös tää mun hyvätuulisuus,yleensä tää vaihees kiertoo on ihan k*rpä otassa :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
No ei auta kuin odotella, että julkinen puoli avaa ovensa ja pääsee jonottaa lääkärille ja pääsen itse parempiin tutkimuksiin Raastavaa vaan nyt sit odottaa
Hyvä, että siittiöt on ok. Luulis että hoidoilla on paljon mahdollisuuksia auttaa teitä. Odottaminen on kyllä ihan pers.. meillä ensikäynnistä pian 8 kk ja ei olla vielä julkiselle päästy :( tsemppiä paljon ❤
 
  • Rakkaus
  • Surullinen
Reactions: Lilmi89 ja Kasikuus
Onnea @Töppönen_ @mandariinilohko ja @Lilmi89 <3 Olikohan muita vielä, suuret onnittelut kaikille, jos vielä joku unohtui. <3 Oli taas niin paljon viestejä, ettei muista puoliakaan. :)
Hyvä haamuhan siellä tosiaan on ja kukas tekikään pregchekillä, niin en olisi ollenkaan huolissani. :)
Pahoittelut negoista ja menkoista, positiivisia ajatuksia seuraavaan kiertoon ja paljon tsemppiä. <3
Mä tein aamulla one stepin eli nyt on la aamu ja ke aamu vertailuna, niin eiköhän sitä pikkuhiljaa pidä uskoa, että jokin siellä yrittää kehittyä eikä ainakaan tullut ulos vuodon mukana. :) Kiitos paljon kaikille vertaistuesta ja muusta, mä alan vähitellen kurkkimaan tuonne tammikuisiin, mutta käyn edelleen lueskelemassa kuinka täällä menee ja toivon kaikkia perässä plussanneisiin.<3
 
@Lilmi89 Kai mä vielä kokeilen sitä keinoa, että popsin sitä s.lääkettä, niin on vielä mahdollisuuksia raskautua hoitoja odotellessa. Jos se ei auta, ni sit kyl en aio enää kärsiä.

@Alinna86 Kyl sun tarttis se testi tehdä just nyt heti, koska ei me malteta odottaa :X3:

@Pampula3 No sepä se, mä odotin, et tulos ois ollut huono (siis toki ihanaa, että tulos oli hyvä) , niin olisi ollut se selkeä vika mihin tarrautua hoidoissa. Mä toivon, et ois vaan nyt kiinnittymisessä vikaa ja se hoituis ilmeisesti vain pistoshoidoilla? :unsure:
 
Ihania kyllä noi teidän plussat!!:love: Voi että❤

Ja @Alinna86 on kyl lupaava lämpökäyrä!:X3: Peukut pystyssä, et plussa sieltä pärähtäis(y)

Mä katoin eilen ruutu+ vikan jakson Lapsi tuntemattoman kanssa ja kun uus kausi Toisenlaisia teiniäitejä alkaa vasta maanantaina, niin nyt sit välissä Toisenlaisten äitien 2. kausi ruutu+:sta ja sen jälkeen 4. kausi, mitkä täällä näköjään on vielä katsottavissa:ROFLMAO: Tätä 2. kautta en oo tainnut ees kattoa ikinä :) Itku meinaa tulla aina, kun vauva syntyy❤
 
Oi oi, kylläpä tänne nyt satelee ihanasti plussia, onnea hurjasti kaikille!! :love:

Ja vau @Alinna86 näyttääpä lupaavalta :X3: Kunpa nyt se plussa vielä tulis sinne! :love:
Ai niin, mun piti kysyä sulta että millasella annoksella ootte miehen kans ottanut sitä macaa? Kuinka paljon siis per päivä, ja missä vaiheessa kiertoo alotat sen 3 viikon satsin ja millon pidät tauon? Etkös sä niin tehnyt et syöt 3 viikkoo ja pidät viikon tauon? Ostin jo sitä purkin mut en oo uskaltanut alottaa kun kaikki varottelee kuinka pahaa se on :D Ja pähkäilen et missä vaiheessa kiertoo se kantsis alottaa..

Täällä ei mitään, aika matelee ovista ootellessa... ei vielä mitään merkkejä et ois lähellä...

Ai niin, ja täällä kans Antti Tuiskun keikalle menijä. Mä kun luin ton uutisen et siirtyy niin mä mietin et voi, mun vauva on varmaan sitten jo syntynyt :love: Eli selvästi täällä toiveet edelleen olemassa että onnistuis pian... Mietin jo et pitää sit pyytää vanhemmat kaitseen vauvaa et päästään, mut mietin kyl et toivottavasti ois sit jo muutaman kuukauden ikäinen et raaskii sen ylipäätään jättää hoitoon. Tosin kun esikoista tässä vasta haaveillaan niin enhän mä ees tiedä raaskinko jättää sitä hoitoon :D Mutta niin kun joku muukin sano, niin aivan sama vaikka oisin sillon keikan aikaan synnyttämässä, vauva kuitenkin se pääasia :love:

Muoks. piti vielä sanoo että ihanaa @Kasikuus että simppatestistä tuli hyviä uutisia. Vaikka ymmärrän niin hyvin et turhauttaa kun ei syytä löydy mikä mättää :( Toivottavasti pian jo hoidot jatkuis julkisilla ja pääsisitte niitä aloittaan, ihan varmasti löytyy joku apu teillekin jos ei nyt luomuna onnistu :love:
 

Jännän äärellä lämpöjen kanssa :)
Kohdussa pistelee, nippailee, ja vihloo ja toisaalta välillä menkkamaista jomoa. Kipeä olo vähän,väsyttää, nivusia vihloo, mikä on yleensä pms oire, mut lievänä ollu raskausoirekin. Eli ei voi vielä tietää, aamulla testiä :D

Edit. Korjasin linkin/kuvan, kun eilisen lämpö ei näkyny syystä x.
 

Yhteistyössä