Toiveissa vauva 2021

Koronasta: sitä kun on herännyt lähtökohtaisesti liian vanhana yrittämään ja yritystä on takana viime heinäkuusta, ei koe ehtivänsä pitämään mitään korona-taukoja. Ja nykyään tilanne on koko ajan enempi vähempi epävakaa ja yllätyksiä ja muutoksia täynnä niin globaalisti kuin henkilökohtaisellakin tasolla, että en usko, että koskaan olisi täydellistä hetkeä lapselle.
 
Joo mua ei myöskään korona huoleta tippaakaan, uskon että tosiaan ainoastaan se voi keskenmenoja ja ennenaikaisia synnytyksiä aiheuttaa. Mun eka raskaus meni kesken ja epäilen, että johtui nokkosrokosta, asiaa ei tietenkään tutkittu mitenkään. Sain rv8 jostain itikanpuremasta kauhean kutinan joka levisi, ja pari päivää kutisi koko kroppa (oireet täsmäsi siis nokkosrokkoon) , ja heti tuon jälkeen tuli kkm. Eli mitä vaan voi käydä jos on huono tuuri, eikä välttämättä niin huono tarvi todennäköisyyksien mukaan ollakaan, mutta näitä on ihan turha siis etukäteen pelätä.
 
@Töppönen_ Viivalle vahvistumisia:love:
@Kasikuus Mulla kans tää turvotus ollu nyt koko kierron, yleensä pari päivää, tää on ihan järkyttävää ku maha pömpöttää ku ois vähintää raskauden puoli välissä ja lihonnut oon taas.
Täytyy yrittää lipittää enemmän vettä ja ottaa ryhtiliike ton ruokavalion kaa ja lisätä liikuntaa. Onneks kohta on loma :giggle:

On.
Tilasin ittelleni ferritiini mittauksen tälle viikolle kun jostain artikkelista päädyin lukemaan raudan puutteesta ja sen aiheuttamista oireista..väsymys, vetämättömyys,lämpöily, lihominen,päänsärky,pahoinvointi,hengästyminen,muistihäiriöt, mitähän vielä siinä oli. Mut siis mul on noi kaikki. Ja kaiken kukkuraksi voi aiheuttaa kesken menoja, no niitähän on ollu ja vaikeuttaa muutenkin raskaaksi tuloa. Joten tarkistetaan nyt tämäkin asia, ei ollu ku 22€, ei paha (y)
 
@Alinna86 Mulla oli kans kaikkia noita ja ferritiinihän oli sit tosi alhainen. Nyt ei oo enää niin väsynyt koko aikaa, kun on kohta 3kk rautaa syönyt :) Pitäis kyllä päästä taas mittauttaa, ku edellisestä mittauksesta reilu kk. Mut vointi on kyl huomattavasti parempi.. Ja mulla tää turvotus on kyl kans just sen näkönen, et ois vähintään puolessa välissä raskaana :D Mä juon paljon vettä, ruokavalio ok, 3krt/vko hiit treeni ja joka pvä käyn kävelyllä ja silti oon ku pallo ja paino noussut, grr.. Menkat tuloillaan, sekö tässä nyt mättää!
 
Tein aamupissasta rfsu:n herkän ja negaa näyttää. Mut hitto se testi oli viallinen. Eka ei meinannu väri levitä ollenkaan mutta lopulta levis hitaasti. Avasin testin lopussa ja siinä oli joku klommo just testiviivan kohalla. Mutta veikkaan et olis silti nega. Meillä oli seksiä 3pv ennen ovista, kun yritetään tyttöä ja siksi ei lähellä ovista harrasteta seksiä. Se tottakai sitten pienentää tärppimahkujakin. Mutta mulla on jo kolme poikaa ja miehellä edellisestä kaksi, joten viis poikaa täältä jo löytyy.
 
@Töppönen_ Onnea, toivottavasti lähtee viiva vahvistumaan, mutta selkeästi jotain jo näkyy noinkin pienillä dpo:lla. <3
Mä jätin neuvolan terveydenhoitajalle soittopyynnön, niin katsotaan pääsiskö sitä vaikka verikokeisiin. Kyllähän tää aika raastavaa on, vaikka tiedän, että kaks vaihtoehtoa on ja molemmat on mahdollisia, toki toivon enemmän kuin kovasti, että kyytiläinen pysyisi matkassa. Edelleen vuotaa tuhrua, mutta kirkasta verta ei oo onneksi lauantain jälkeen tullut.
Mun piti oikeen katsoa täältä viesteistä, kun en ollut merkinnyt, että milloin tein sen puhtaan negan ja se oli viime viikon tiistaina. Nopeasti se sitten nousi, kun lauantaina oli jo suht selkeä viiva.
Tein tänään pregcheckin ja siinäkin oli edelleen kaksi viivaa, voin laittaa linkin.
Toivon, että mun one stepit tulisi tänään, niin sais huomenna verrata sitten lauantain testiä.
Tsemppiä kaikille, plussaonnea tämän päivän testailijoille ja pahoittelut negoista. <3
 
Mies ei sitten suostunut eilen seksiin. Eli tallettelut jäi dpo -2, mikäli ovis oli eilen ja -3 jos se on vasta tänään.
Voihan se olla että illalla ollaan eri mieltä, mutta minä en kyllä halua. On niin paha mieli ja pettynyt.
Tässä meni 2kk odotellen tätä hetkeä.

No, ehkä tärppää tyttö kolmen pojan jälkeen :rolleyes:
Meneepähän piinaviikot nopeasti, kun ei ole piinailtavaa :cautious:
 
Mies ei sitten suostunut eilen seksiin. Eli tallettelut jäi dpo -2, mikäli ovis oli eilen ja -3 jos se on vasta tänään.
Voihan se olla että illalla ollaan eri mieltä, mutta minä en kyllä halua. On niin paha mieli ja pettynyt.
Tässä meni 2kk odotellen tätä hetkeä.

No, ehkä tärppää tyttö kolmen pojan jälkeen
Meneepähän piinaviikot nopeasti, kun ei ole piinailtavaa
Eikös se -2 tallettelu ole paras!! Elä missään nimessä toivottomana lähde piinapäiville, hyvillämielin sinuna odottelisin :)
 
Muistaako joku linkanneensa tänne sen kaavion missä oli naisen ikä ja päivät ennen ovulaatiota ja sit todennäköisyys raskaudelle? :) Muistan, et täällä sen näin mut tätä nyt on yli 100 sivua enkä muista yhtään millon se oli :D
 
Muistaako joku linkanneensa tänne sen kaavion missä oli naisen ikä ja päivät ennen ovulaatiota ja sit todennäköisyys raskaudelle? Muistan, et täällä sen näin mut tätä nyt on yli 100 sivua enkä muista yhtään millon se oli
Tätä oon ite katellu, tässä ei kyl oo ikämerkintöjä, mutta nehän meni mun mielestä muuten samassa kaikenikäisillä naisilla, mutta nuoremmilla oli vaan korkeammalla joka kohassa ja vanhemmilla oli ovulaation jälkeen vielä hedelmällistä aikaa jopa pari päivää kun taas nuoremmilla loppu aikalailla ovikseen.
 
Muistaako joku linkanneensa tänne sen kaavion missä oli naisen ikä ja päivät ennen ovulaatiota ja sit todennäköisyys raskaudelle? :) Muistan, et täällä sen näin mut tätä nyt on yli 100 sivua enkä muista yhtään millon se oli :D
Täällä yks taustailija huutelee, en oo siis täällä huomannut tollasta, on mennyt kokonaan ohi ku viestiä tulee niin hurjaa vauhtia, mut alkoi kiinnostaa, joten googlailin ja löysin tältä terveyskylän sivulta tollasen kaavion! En tiedä onko just toi mitä tarkoitit, mut ainakin vastaa kuvausta :D
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia ja Ananas90
Tätä oon ite katellu, tässä ei kyl oo ikämerkintöjä, mutta nehän meni mun mielestä muuten samassa kaikenikäisillä naisilla, mutta nuoremmilla oli vaan korkeammalla joka kohassa ja vanhemmilla oli ovulaation jälkeen vielä hedelmällistä aikaa jopa pari päivää kun taas nuoremmilla loppu aikalailla ovikseen.
No tää näyttää tosi lohdulliselta, jos tosiaan -3 ja -2 on noin hyvät mahdollisuudet ❤
 

Yhteistyössä