Toiveissa vauva 2021

Oi ihanaa, onnea kaikille plussista! ♥♥:)

Täällä alkamassa menkat neljän päivän sisään, välillä menkkajomottelee ja rinnatkin on mennyt aika kipeäksi että kyllä ne menkat sieltä ne tulee taas. Ihan ok fiilis kuitenkin nyt. Tajusin tosiaan tällä viikolla, että elokuussa tulee vuosi täyteen yritystä ja sehän on ihan kohta! Toivottavasti korona on sen verran helpottanut, että pääsisi julkiselle lapsettomuuspolille jonoon :) Me ollaan käyty nyt paristi yksityisellä mutta menty vaan letrozolilla, on sen verran kallista, että sitä kautta ei muita hoitoja aloitella. Ennen julkisellle hakeutumista voisi kyllä testauttaa vielä mies kun se siemennestetesti pitää joka tapauksessa tehdä yksityisen kautta täällä vaikka julkiselle hoitoihin meneekin. Itse olen alkanut epäilemään vahvasti itsellä endometrioosia. Menkat ei ole kyllä järkyttävän kipeät mutta mulle tulee välillä ihan järkyttäviä kramppeja ovulaation jälkeen, aivan kuin joku taltalla yrittäisi hakata munasarjoja ja kohtua revittäisiin auki. Sitten välillä tulee tärinäkipua loppukierrosta. Paljon muitakin oireita on mitkä viittaisi endoon mutta eihän sitä voi satavarmasti tietää. Oliko täällä kukaan jo hoidoissa käyvä, onko hoitoja vielä jatkettu julkisella vai onko ne edelleen tauolla? Mites yksityisillä? :)
 
Nyt ei taas vuoda, lähinnä pyyhkiessä tulee paperiin, mutta kyllä alavatsassa on aika menkkaolo... Yritän olla realisti, ettei kauheen hyvältä vaikuta, mutta toki pientä ihmettä toivon. Seurailen nyt tässä viikonlopun, miten vuoto menee ja kysellä sitten neuvolasta, jos vaikka pääsis verikokeisiin, jos näyttää, ettei testi ala pahemmin haalenemaan. Digitesti oli 1-2 viikkoa.

Oi pidän peukkua, että kaikki menee hyvin! Mulla esikoisesta aikoinaan tuli vuotoa kahden päivän ajan silloin kun menkkojen olisi pitänytkin alkaa ja en siksi aluksi edes tajunnut olevani raskaana. Sama verenvuoto toistui vielä tasan neljän viikon päästä menkka-aikaan mutta oli onneksi harmitonta. Toivotaan, että sielläkin on nyt harmitonta vuotoa! ♥
 
Minä näen tässä kyllä ihan selkeän haamun, jossa alhaalta väriä ylös asti. Alhaalla sitä näkyy enemmän. Klikkasin kuvaa ja kauempana katsottuna sen näkee hyvinkin selkeänä, ainakin omaan silmään. Toivottavasti lähtee vahvistumaan, suosittelen tekemään uuden kun olet malttanut pidätellä lirua pidempään, tsemppionnittelut!
Kaikinpuolin sitä kääntelin ja haamuviivan kans olin näkevinäni, kävin ostaa pregchekin ja aamulla teen uuet testit. Kiitos tsemppionnitteluista!:giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Eliana ja Lilmi89
@sannahan meille suositeltiin joka toinen päivä.

@Hipppu mitä kautta sait letrot avuksi ja minkä syyn vuoksi? Harmi, että ei ole vielä tärpännyt minulla ei ole vielä kokemusta ovulaation tukikeinoista, niin siksi kyselen ja saattaa tulla mullakin käyttöön jotain

Kauheeta en oo huomannu tätä, sori vastaan tälleen melkein kuukauden myöhässä! :( Mulle määrättiin tätä siis ihan testimielessä. Ovulaatiossa ei ole löydetty vielä varsinaisesti mitään vikaa mutta yksityinen gyne suositteli kokeilemaan tuota ovulaation tueksi. Olen ite hakeutunut yksityiselle tutkittavaksi kun mitään ei ole tapahtunut tähän mennessä. Letrot on tehnyt mulle sen kyllä, että kierto venyy neljästä viikosta kuuteen viikkoon ja ovulaatio tulee siis vasta siinä neljännen viikon kohdalla. Testataan sitä vielä ehkä yhden kierroksen sitä tupla-annoksella ja sitten se saa jäädä musta tauolle siksi aikaa sitten kun joskus ehkä päästään julkiselle hoitoihin :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Lilmi89
Kuinka te muuten mittaatte lämmöt? Tai jos on esim. Minuutin digikuumemittari, nii pidättekö sen vaan siihen piippaukseen asti?
Oon nimittäin joskus lukenut et digimittariakin pitäs pitää ainakin sen 5min, että saa todellisen lämmön. Mä pidän aina, ja piippauksen jälkeen se vielä nousee jopa 0.5 asteella ja meillä on 3 eri digimittaria, kaikissa sama. Ja perus ravistettava kuumemittari antaa saman tuloksen 10min. Vaikka meillä on siinäki ohjeessa muistaakseni 3 tai 5min
Nyt oon mitannu niin että sängyssä heti herätessä mittaan. Mittaria pidän äänimerkkiin asti kainalossa, voisi olla tarkempi kyllä suusta mitata.. Aiemmin saatoin mitata esim. vasta tunnin hereilläolon jälkeen, kun en muistanut heti herätessä mitata :ROFLMAO:
 
Just tänää mietin, et vieläkö viikko pitäisi oikeesti piinailla!
Mulla on taas kokoajan lämmin, oon normaalisti kesät talvet villasukat ja villapaita päällä ja nyt hillun ilman villiksiä t-paita ja leggarit jalassa ja yölläkin oon heränny siihen, että nukun ilman peittoa. Oon nähny myös toisen raskausunen, siinä olin synnyttämässä...kaksosia. Runsasta valkkaria ja nippailuja. Mä normaalisti nukun aina mahallani, siis ihan aina ja eilen ku kävin nukkuu ni tuntu, et patjan alla ois herne alavatsan kohdalla ja se ei lähteny pois vaikka kuinka vaihtelin asentoa.

oispa jo ens viikon perjantai...
Voi vitsit! Miten maltetaan odottaa! Mua niin polttelee toi hääpäiväkin tulevana tiistaina 12. Toukokuuta et miten maltan olla testaamatta. Olis niin hieno hääpäivälahja. Plus etten oo hankkinut mitää lahjaa vielä :D mut ei varmaan todennäköisyydet oo puolella et dpo9 näkyis vielä mitää kun toi perjantaikin on suht aikainen.....
 
Kuinka te muuten mittaatte lämmöt? Tai jos on esim. Minuutin digikuumemittari, nii pidättekö sen vaan siihen piippaukseen asti?
Oon nimittäin joskus lukenut et digimittariakin pitäs pitää ainakin sen 5min, että saa todellisen lämmön. Mä pidän aina, ja piippauksen jälkeen se vielä nousee jopa 0.5 asteella :D ja meillä on 3 eri digimittaria, kaikissa sama. Ja perus ravistettava kuumemittari antaa saman tuloksen 10min. Vaikka meillä on siinäki ohjeessa muistaakseni 3 tai 5min :D
Ei nuo mittarit yleensä ehdi mitata lämpöä, kun se äänimerkki tulee, sehän tulee jo tosi nopeesti. Yleensä sen jälkeen nousee vielä muutaman kymmenyksen ainakin. Ihan yleisesti aina mitatessa pitäis pitää niin kauan kun se vielä nousee, yleensä joku 5 min riittää, tämä siis ihan sairaanhoitajan antama ohje. Mutta äänimerkkiin mennessä ei oo perus digimittarit mitannu valmiiksi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Titi-Love
Oi ihanaa, onnea kaikille plussista!

Täällä alkamassa menkat neljän päivän sisään, välillä menkkajomottelee ja rinnatkin on mennyt aika kipeäksi että kyllä ne menkat sieltä ne tulee taas. Ihan ok fiilis kuitenkin nyt. Tajusin tosiaan tällä viikolla, että elokuussa tulee vuosi täyteen yritystä ja sehän on ihan kohta! Toivottavasti korona on sen verran helpottanut, että pääsisi julkiselle lapsettomuuspolille jonoon Me ollaan käyty nyt paristi yksityisellä mutta menty vaan letrozolilla, on sen verran kallista, että sitä kautta ei muita hoitoja aloitella. Ennen julkisellle hakeutumista voisi kyllä testauttaa vielä mies kun se siemennestetesti pitää joka tapauksessa tehdä yksityisen kautta täällä vaikka julkiselle hoitoihin meneekin. Itse olen alkanut epäilemään vahvasti itsellä endometrioosia. Menkat ei ole kyllä järkyttävän kipeät mutta mulle tulee välillä ihan järkyttäviä kramppeja ovulaation jälkeen, aivan kuin joku taltalla yrittäisi hakata munasarjoja ja kohtua revittäisiin auki. Sitten välillä tulee tärinäkipua loppukierrosta. Paljon muitakin oireita on mitkä viittaisi endoon mutta eihän sitä voi satavarmasti tietää. Oliko täällä kukaan jo hoidoissa käyvä, onko hoitoja vielä jatkettu julkisella vai onko ne edelleen tauolla? Mites yksityisillä?
Me ollaan yksityisellä (ei päästä kunnalliselle kun on 2 lasta) ja nyt toukokuussa päästään jatkamaan hoitoja pistoshoidoilla. Mekin ollaan tähän mennessä koitettu useamman kierron ajan tota letrotsolia ovulaation tueksi, vaikka mullakaan ei omassa ovulaatiossa tai hormooneissa oo mitään vikaa. Mut ei ole ollut apua meillä. Yritittekö ensimmäistä lasta pitkään vai alkoiko raskaus helposti? Minkä ikäinen lapsi teillä on? Meillä aiemmat lapset sai alkunsa yk3 ja yk6, mut nyt kolmannen kohdalla jo yk 17 alkamassa joten en usko et enää raskaudun ilman apukeinoja, mut toivottavasti hoitojen avulla saatais vielä viimeinen lapsi ja haaveiden täyttymys. Aiemmat lapset nyt 6 ja 9. Harmittaa ja kauhistuttaa kyllä tää rahanmeno hoitoihin, mut en halua jäädä katumaan ettei katottu sitäkin vaihtoehtoa. Hyvä kun teillä mahdollisuus päästä kunnalliselle, luulis et sielläkin taas hoitoja käynnistellään hiljalleen, mut ei ole mulla varmaa tietoa millainen tilanne siellä on hoitojen suhteen nyt.
 
Me ollaan yksityisellä (ei päästä kunnalliselle kun on 2 lasta) ja nyt toukokuussa päästään jatkamaan hoitoja pistoshoidoilla. Mekin ollaan tähän mennessä koitettu useamman kierron ajan tota letrotsolia ovulaation tueksi, vaikka mullakaan ei omassa ovulaatiossa tai hormooneissa oo mitään vikaa. Mut ei ole ollut apua meillä. Yritittekö ensimmäistä lasta pitkään vai alkoiko raskaus helposti? Minkä ikäinen lapsi teillä on? Meillä aiemmat lapset sai alkunsa yk3 ja yk6, mut nyt kolmannen kohdalla jo yk 17 alkamassa joten en usko et enää raskaudun ilman apukeinoja, mut toivottavasti hoitojen avulla saatais vielä viimeinen lapsi ja haaveiden täyttymys. Aiemmat lapset nyt 6 ja 9. Harmittaa ja kauhistuttaa kyllä tää rahanmeno hoitoihin, mut en halua jäädä katumaan ettei katottu sitäkin vaihtoehtoa. Hyvä kun teillä mahdollisuus päästä kunnalliselle, luulis et sielläkin taas hoitoja käynnistellään hiljalleen, mut ei ole mulla varmaa tietoa millainen tilanne siellä on hoitojen suhteen nyt.

Meilläkin esikoinen saanut alkunsa yk 2:lla. Täytti tänä keväänä kolme vuotta :) Meillä on menossa nyt ehkä yk 10, en oo pysynyt enää perässä. Vaikka joo eihän vuosi ole tullut vielä täällä täyteen, niin en silti enää oikein usko, että raskautuisin ilman apuja. Jokainen kierto on hyödynnetty eikä mitään ole tapahtunut. Uskon, että jos me ei saataisi julkisen kautta hoitoja, niin mentäisiin mekin kuitenkin isompiin hoitoihin yksityisen kautta :) Toivon teille kovasti plussatuulia ja että saisitte toivotun nyytin syliin ♥ Kiva kun jatkavat taas yksityiselläkin hoitoja! :)
 
Viivojen vahvistumista toivon kaikille haamuilijoille❤
Täällä ovistesti oli ihan hailu tänään, eilen aamulla siis plussa eli ehkä se oli oikea plussa? Tosin eilenhän vasta testasin pitkästä aikaa, joten en tiedä milloin olis ekaa kertaa näyttänyt plussaa. Mutta kevyesti voin siis piinailla, tallettelut on jäänyt kyllä tosi vähille miehen työkiireiden vuoksi, mutta toissapäivänä onneks löytyi sopivasti yhteistä aikaa(y)
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Hui paljon plussia ja haamuja täällä onnea ja tsemppiä kaikille ❤ Toivotaan että viivat vahvistuu vaan!

Omissa Piinailuissa siis seuraavaa:
Huomenna dpo 12 ja ajattelin testata, mutta jännittää ja pelottaa jotenki aivan kamalasti! Jotenki on ollu nyt niin lupaavia oireita ja etenkin erilaisia kuin normaali kierroissa ja oon jotenki ollu tosi hyvillä fiiliksillä tähän asti. Nyt vaan iski joku negan pelko ja jännittää koko testin tekeminen. :confused:

Hyvää Äitienpäivää jo ennakkoon kaikille, jotka äitejä jo on. ❤ Olis kyllä vaan huippua tehä elämän eka plussa äitienpäivänä, mut nähtäväksi jää :rolleyes:
 
En enää ymmärrä tai voiko tätä äiti-ihmisen(tai sellaiseksi haluavan) kehon toimintaa täysin ymmärtääkään. Olin/olen varma että ovulaatio oli reilu 2 viikkoa sitten. Tein ekan negan alkuviikosta, toisen perjantaina ja vieläkään kun ei menkkoja kuulu niin äsken jemmassa olleen vikan testin johon piirtyi aivan haalean vaalea viiva. Järjen ja kaikkien ohjeiden mukaan tuloksen pitäisi olla jo selkeä +/- kait se on kauppaan lähdettävä kun ne aukeaa.

Hienoahan se olisi että sieltä se plussa tulisi mutta olo on epäileväinen enemmän ku toiveikas. Mietityttää myöskin että koska tää sit sai alkunsa =koska LA ja että saa kaikki neuvolan testit yms oikeaan aikaan hoidettua.

Onnea kaikille plussanneille, haaleillevaaleille viivoille ja toivossa eläville! :) kyllä meille kaikille joskus pieniä tulee vaikka ei aina siltä tuntuisikaan. Erityisesti niille ketä jo kauan toivoneet.
 
Mä kans odottelen täällä kuvia aamun testeistä. (y) :love: Meidän pikkuinen päätti ottaa kaiken ilon irti ekasta äitienpäivästä ja heräs yli kaks tuntia normaalia aiemmin, esikoinen ja mies vielä nukkuu:LOL:
Ihanaa äitienpäivää kaikille jo äideille ja toivotaan, että ens äitienpäivänä kaikki meistä täällä kirjoittelevista saisi viettää omaa äitienpäivää:love:
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

10.5.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 01/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
+Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 53/?
Lilje........................kp 34/37-40
Mandariinilohko..... kp32/30-38
Mariija_.......................kp 31/32-43
Haaveilija93....................kp 31/?
Rimaleli.......................kp 29/30
Hope91.......................kp29/28-33
Helmiii......................kp 28/29-53
Mans115.......................kp 27/27
Toiveikas89....................kp 27/29
Masu90.......................kp 26/27-42
Lilmi89.............................kp 26/30
Töppönen_.........................kp 25/26
Sinisilmät.........................kp 25/29
Alinna86.........................kp 24/28
Pampula3.......................kp 24/22-26
Kasikuus........................kp 23/27-28
Vindy...................kp 22/29-33
Titi-Love....................kp 21/28-30
Puolu.......................kp 20/30-32
Persikka123.....................kp 20/32-35
Napsunen.....................kp 20/35-45
Wanti......................kp 19/34-48
Tiukuliina89....................kp 19/32
Hipposka......................kp 18/29-32
minttuni...........................kp 17/26
Päärynä5.......................kp 17/28
Brunet82....................kp 17/26-28
Futurmama.....................kp 17/29-34
Jjenn...............................kp 17/29-33
Ananas90.....................kp 16/25-26
Ilona Eloisa....................kp 14/28
Shibali................................kp 12/24-30
Kirjoh89.....................kp 12/28
Zennuli.....................kp 12/?
Jusperi......................kp12/30-33
Bellaella2205090............kp 11/?
Mirella92....................kp 11/28
Millimetrii...................kp 11/27-29
Piipaa93....................kp 9/26-28
3milia.....................kp 8/26-28
Keisarinna85..............kp 6/24-27
Minouche...................... kp 5/23
Mimmi92..................kp 5/26-30
Eliana.........................kp 4/31-38
Enerisa3.....................kp 4/28-32
Eeva650.....................kp 3/28-42
Mysteerio...................kp 2/30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Rimaleli.................................dpo 16
Mans115..............................dpo 14
Hope91.............................dpo 14
Sinisilmät.........................dpo 12
Alinna86.........................dpo 11
Pampula3....................dpo 11
Mandariinilohko.......dpo 11
Kasikuus.........................dpo 9
Lilmi89..............................dpo 8
Töppönen_...............dpo 8
pioni89.........................dpo 7
Helmiii...........................dpo 7
Titi-Love......................dpo 5
Vindy.............................. dpo 5
Päärynä5...................dpo 4
minttuni.......................dpo 2
Zennuli........................dpo 1
Ananas90...................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Helmiii ja minttuni
Ihanaa äitienpäivää <3

Mä oon piinaillu vähän täällä taustalla, kun päivistä en ole varma. Flon mukaan ovis olis ollu 26.4, mut en ihan siihen luota koska mun kierto on vaihteleva.

Mutta koko viikon ajan on tuntunut ajoittain nipistelyä vasemmalla puolella. Ja alkuviikosta oli vuotanu pikkuhousuihin jotain tuhrua, ainakaan se ei vv ollu :D Mitään muita oireita ei ole ollu ja menkat pitäis alkaa huomenna. Noh nyt aamulla r-testi oli negatiivinen.

Toivottavasti te muut plussaatte! <3


Edit. Voihan olla että testasin liian aikaisin, jos ovis on ollut myöhemmin. En nimittäin saanu sitä testeillä kiinni. Eli kuulostellaan vielä tulevia päiviä siihen kun menkat alkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä