Toiveissa vauva 2021

Mulle kans käy, et se päivittää listan kuka kerkee! :)

ON: musta tuntuu, että mun kroppa alkaa nyt sit ehkä heräilemään kuitenkin vasta! Pillereitä en oo syöny nyt vähään vajaan kk. Oon ollu tähän asti kuiva kun sahara, mutta nyt parisen päivää on alkanu vv tulemaan ja luomupimun blogin perusteella oon sitä analysoinut.. mun ei pitänyt tikuttaa ekoja kiertoja kun ajattelin mennä mahdollisimman stressivapaasti, mut jos oikein analysoin vv:a, niin ovis vois olla ihan muutaman päivän päässä!
Tää eka kk ilman pillereitä on kyllä ollut kummallinen, oon ollut varmaa 75 kertaa varma, että oon raskaana ja sit toiset 75 kertaa että en - kropassa on ollut niin ihmeellisiä tuntemuksia koko ajan. Toki niitä pillereitä meni se 10v et enpä kyllä muista miltä tuntu ennen pillereitä.
 
Moikka kaikki!

Uusi kuumeilija ilmoittautuu! Ikää 35, miehellä pari vuotta vähemmän.

Ensimmäinen lapsi haaveissa.
Käytönnössä aina olen tiennyt tarvitsevani apua raskautumiseen, ja pitkään harkitsimme, haluaisimmeko hoitoihin lähteä. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä n.4v.

Helmikuussa sitten päätimme hakeutua kunnallisen puolen lapsettomuushoitoihin, ensikäynti oli eilen. Miehellä sperma kunnossa, mulla syynä PCOS ja ovuloimattomuus. Labrat kunnossa.Nyt kp20, Terolut käytössä kierron tasaamiseen helmikuusta lähtien. Eilen aloitin myös Metforminin nousevin annoksin. Ensi kierrosta (kp3-7) Letrozol 2,5mg käyttöön.

Tää koronasta johtuva jännitys hoitojen alkamisesta ja jatkumisesta, on nyt vahvistanut entisestään tunnetta, että me todellakin halutaan vauva❤
 
Kp1 voi mulle päivittää☺ Mulle ehkä tää menkkojen alkaminen on enempi iloinen asia kun nyt sit tietää et on uus kierto lähtenyt käyntiin. Noi päivät ennen menkkoja jolloin tiedät ettei oo tärpännyt on ärsyttäviä. Ja mulla tosiaan näyttäisi semmonen oviksen jälkeinen kohdun kairailu meinaavan ettei oo tärpännyt. Sitä ollut nyt enempi vähempi kaikissa nega kierroissa ja tässäkin kierrossa oli dpo 3-4 Selkeesti vähemmän kyl.
 
Mulle kans käy, et se päivittää listan kuka kerkee!

ON: musta tuntuu, että mun kroppa alkaa nyt sit ehkä heräilemään kuitenkin vasta! Pillereitä en oo syöny nyt vähään vajaan kk. Oon ollu tähän asti kuiva kun sahara, mutta nyt parisen päivää on alkanu vv tulemaan ja luomupimun blogin perusteella oon sitä analysoinut.. mun ei pitänyt tikuttaa ekoja kiertoja kun ajattelin mennä mahdollisimman stressivapaasti, mut jos oikein analysoin vv:a, niin ovis vois olla ihan muutaman päivän päässä!
Tää eka kk ilman pillereitä on kyllä ollut kummallinen, oon ollut varmaa 75 kertaa varma, että oon raskaana ja sit toiset 75 kertaa että en - kropassa on ollut niin ihmeellisiä tuntemuksia koko ajan. Toki niitä pillereitä meni se 10v et enpä kyllä muista miltä tuntu ennen pillereitä.
Tulee sun tekstistä ihan mieleen oma imetysaika. Kroppa oli aivan sekasin synnytyksestä ja käynnistyneestä imetyksestä, että raskaustestejä kulu hurja määrä kun toisinaan oli niin selviä raskausoireita että oli pakko testata.
Mut vaikuttaa kyllä siltä, että kohta alkaa tapahtumaan sulla!
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja pioni89
@Alinna86 puhuit et olit jättänyt yhden kierron tikuttelematta et se vähän jeesas ärsytystä ja stressiä. Ite kans mietin et enskierron vois yrittää ottaa rennommin. Ovis testejä kaapissa kolme enkö ainakaan enempää aijo hankkia, ehkä vois kokonaan jättää tekemättä ja sit mennä ihan omien tuntemusten mukaan ja talletella silloin ku huvittaa eikä kalenteri kädessä☺.... Jos toimis tällänen tulee jos on tullakseen asenne ☺
 
Hei, törmäsin googlessa keskusteluun aspiriinin kaytöstä pienellä annoksella oviksen jälkeen. Ilmeisesti lisää kihdunverenkiertoa jos siis kiinnittymisessä häikkää. Onko kenelläkään kokemusta? Tajusin et silloin tammikuussa kun tärppäsi vedin pari päivää dpo4-6 finrexiiniä jossa siis myös asetyylisaliinihappoa ☺ mulla kyllä on HB enempi matalahko kuin liian suuri mutta toki verenpaineet matalat eli verenkierto kohdussa tuskin kummoinen ☹ Uskaltaiskohan sitä koklaa nappaa pienellä annoksella kiinnittymisen aikoihin....
 
Mä sain eilen ovisplussan ja oviskivut alkoikin sit jo yöllä. @Alinna86 kiertokaimoja ollaan siis, täysin samat kp:t ja dpo:t :D Eli mulle voi päivittää et tänään dpo 0 (värijuttu ei toimi mulla). Viime kierrossa niin kuin monessa muussakin oli kunnon ovislimat ja kaikki osui nappiin, mut raskautta ei kuulu. Nyt sitten tuntui et ehkä oviskin oli vaimeampi, limoja huomattavasti vähemmän ja kivutkin melko laimeita, pystyin hyvin nukkumaan jne. Et tässä kierrossa ei nyt ainakaan toiveet ole kovin korkealla. Mut pistoslääke on nyt valmiina ensi kiertoa varten :)

Mulla käytössä garmin älykello ja olen nyt useamman kierron ajan huomannut että ovulaatio näkyy kellon mittaamassa kehon toiminnassa. Siinä on siis bodybattery arvo joka mittaa kehon energiavarastoja. Aina ovispäivänä kehon energiavarastot on aivan loppu ja kello hälyyttää lepäämään. Eli se munasolun irtoaminen taitaa olla naisen elimistölle melko kova juttu! Koitan laittaa teille kuvan esimerkkinä.

Voi hitsi kuvan lisääminen ei onnistu mun puhelimella ainakaan tuolta aijaan kautta. Osaakohan joku neuvoa miten tänne saa kuvan?
 
@Zennuli
Mä kokeilin 5v sitten muutaman kierron disperiiniä 50mg, ei auttanut mulla mitään. Tuli vaan isompia mustelmia. Tulee siis helposti muutenkin, mutta nuo oli pahan näköisiä. Kysyin lääkäriltä ennen kuin aloitin, ei sanonut olevan haittaa, mutta ei hyötyäkään.
Muistaakseni oviksen jälkeen söin ja dpo 10 negaan lopetin. En tiedä mitä olisi pitänyt tehdä sitten jos plussa olisikin tullut.
 
Mä sain eilen ovisplussan ja oviskivut alkoikin sit jo yöllä. @Alinna86 kiertokaimoja ollaan siis, täysin samat kp:t ja dpo:t Eli mulle voi päivittää et tänään dpo 0 (värijuttu ei toimi mulla). Viime kierrossa niin kuin monessa muussakin oli kunnon ovislimat ja kaikki osui nappiin, mut raskautta ei kuulu. Nyt sitten tuntui et ehkä oviskin oli vaimeampi, limoja huomattavasti vähemmän ja kivutkin melko laimeita, pystyin hyvin nukkumaan jne. Et tässä kierrossa ei nyt ainakaan toiveet ole kovin korkealla. Mut pistoslääke on nyt valmiina ensi kiertoa varten

Mulla käytössä garmin älykello ja olen nyt useamman kierron ajan huomannut että ovulaatio näkyy kellon mittaamassa kehon toiminnassa. Siinä on siis bodybattery arvo joka mittaa kehon energiavarastoja. Aina ovispäivänä kehon energiavarastot on aivan loppu ja kello hälyyttää lepäämään. Eli se munasolun irtoaminen taitaa olla naisen elimistölle melko kova juttu! Koitan laittaa teille kuvan esimerkkinä.

Voi hitsi kuvan lisääminen ei onnistu mun puhelimella ainakaan tuolta aijaan kautta. Osaakohan joku neuvoa miten tänne saa kuvan?
saitko sen kuvan ladattua kuitenkin ajaahan?
 
Mä sain eilen ovisplussan ja oviskivut alkoikin sit jo yöllä. @Alinna86 kiertokaimoja ollaan siis, täysin samat kp:t ja dpo:t :D Eli mulle voi päivittää et tänään dpo 0 (värijuttu ei toimi mulla). Viime kierrossa niin kuin monessa muussakin oli kunnon ovislimat ja kaikki osui nappiin, mut raskautta ei kuulu. Nyt sitten tuntui et ehkä oviskin oli vaimeampi, limoja huomattavasti vähemmän ja kivutkin melko laimeita, pystyin hyvin nukkumaan jne. Et tässä kierrossa ei nyt ainakaan toiveet ole kovin korkealla. Mut pistoslääke on nyt valmiina ensi kiertoa varten :)

Mulla käytössä garmin älykello ja olen nyt useamman kierron ajan huomannut että ovulaatio näkyy kellon mittaamassa kehon toiminnassa. Siinä on siis bodybattery arvo joka mittaa kehon energiavarastoja. Aina ovispäivänä kehon energiavarastot on aivan loppu ja kello hälyyttää lepäämään. Eli se munasolun irtoaminen taitaa olla naisen elimistölle melko kova juttu! Koitan laittaa teille kuvan esimerkkinä.

Voi hitsi kuvan lisääminen ei onnistu mun puhelimella ainakaan tuolta aijaan kautta. Osaakohan joku neuvoa miten tänne saa kuvan?
Mäkin haluun nähdä kuvaa :D mulla myös garminin älykello ollut vuoden, mutta oon todella surkea käyttämään sitä. Siis juuri vasta opin merkkaamaan menkat yms. vuodon koostumukset sovellukseen.
 
Tervetuloa! Kiva nähdä vähän samassa tilanteessa olevia Olen itse 37 vuotta ja ensimmäinen myöskin yrityksessä, jotenkin ei vaan ole tähdet olleet oikeassa asennnossa aiemmin. Multa on myös aina jotenkin puuttunut sellainen perinteinen vauvakuume, mutta varsinkin ensimmäisen keskenmenon jälkeen tajusi että kuinka paljon sitä itseassa kaipaakin lasta. Tsemppiä ja toivottavasti saadaan 2021 vauvat!
Kiitoksia ja ihanaa huomata ettei ikäkään ole muuta kuin numero. Esikoisen yrittäminen, kun alkaa silloin, kun tuntee sen ajan olevan oikea. Huomasin muuten myös, että sinulla on kierto hieman "perinteistä" 28päivää lyhkäisempi, kuten myös itsellä kierto ollut 24päivää ja välillä 23.
 
Hei, törmäsin googlessa keskusteluun aspiriinin kaytöstä pienellä annoksella oviksen jälkeen. Ilmeisesti lisää kihdunverenkiertoa jos siis kiinnittymisessä häikkää. Onko kenelläkään kokemusta? Tajusin et silloin tammikuussa kun tärppäsi vedin pari päivää dpo4-6 finrexiiniä jossa siis myös asetyylisaliinihappoa mulla kyllä on HB enempi matalahko kuin liian suuri mutta toki verenpaineet matalat eli verenkierto kohdussa tuskin kummoinen Uskaltaiskohan sitä koklaa nappaa pienellä annoksella kiinnittymisen aikoihin....
Törmäsin ite tänään tällaseen artikkeliin, kun etsin tietoa vaikuttaako sairastaminen ovulaatioon/kiinnittymiseen.

"in certain cases, aspirin and ibuprofen can impair ovulation" eli tän mukaan jopa vois vaikuttaa heikentävästi?

//Muoks. nii mut joo tässähän oli puhe oviksen jälkeen ottamisesta
 
@Alinna86 puhuit et olit jättänyt yhden kierron tikuttelematta et se vähän jeesas ärsytystä ja stressiä. Ite kans mietin et enskierron vois yrittää ottaa rennommin. Ovis testejä kaapissa kolme enkö ainakaan enempää aijo hankkia, ehkä vois kokonaan jättää tekemättä ja sit mennä ihan omien tuntemusten mukaan ja talletella silloin ku huvittaa eikä kalenteri kädessä.... Jos toimis tällänen tulee jos on tullakseen asenne
Täällä sama suunnitelma, nyt ajattelin vielä tikuttaa tikut loppuun ja sitten saa jäädä tikuttelu hoitojen alkuun. Jospa vaikka tärppäisi ❤ vaikka stressistä tämä ei johdu, mutta olisipahan ainakin kevyempi mieli :)
 
Joo ibuprofeenia ei suositella käytettävän ovulaation aikoihin, koska se voi estää munasolun irtoamisen, hedelmöittymisen tai kiinnittymisen kohtuun ! Menkkakipuihin ibuprofeenia on jo taas "turvallista" käyttää, koska lääkeaineet ehtii poistua elimistöstä ennen seuraavaa ovulaatiota.
Asetyylisalisyylihaposta (aspiriini) puolestaan löysin HS:n julkaiseman artikkelin Utahissa tehdystä tutkimuksesta, jossa kerrotaan seuraavaa: "Pieni annos aspiriinia päivittäin saattaa auttaa naista tulemaan raskaaksi, erityisesti sellaista naista, joka on aiemmin kokenut keskenmenon. -- Tutkimuksen mukaan aspiriini lievittää elimistön matala-asteista tulehdusta ja parantaa näin sikiön kasvuympäristöä."
 
Heippa! Voisin liittyä porukkaan jos mahtuu ☺ Olen jo pitkään seuraillut keskustelua, mutta nyt kun tänään koitti kp1, päätin että tässä kohtaa on hyvä hypätä mukaan!

Ollaan siis 28v&31v pariskunta, esikoista yritetään kovasti ❤ viisi yrityskertaa takana, tunnustaudun himotestaajaksi ja pakkomielteiseksi beibikuumeilijaksi, joskus jopa liiankin... Koska tikkuihin pissaaminen on nykyään ykkösharrastus, kierrossa menee kunnon kasa ovistestejä sekä r-testejä. Kai se on vielä tätä alkuinnostusta yrittämisessä.

Raskasta henkisesti tämä kyllä ollut, tuntuu että lähes kaikki ympärillä on tullut kertayrittämällä raskaaksi ja joka kerta kun saa tietää ettei meillä napannut, tulee kyllä totaalinen itkuromahdus. Ihanaa ollut huomata kuinka kaikilla on samoja ajatuksia ja ettei me olla tässä yksin ❤

Nyt fiilis korkeella, uusi kierto alkoi Greippimehut ja maca-jauheet valmiina (olen myös fanaattinen kaikkeen hömpötykseen uskoja) ehkä nyt on meidän vuoro!

Mut voi laittaa listalle kp1 / ya12/19 /1.lapsi
 
Heippa! Voisin liittyä porukkaan jos mahtuu Olen jo pitkään seuraillut keskustelua, mutta nyt kun tänään koitti kp1, päätin että tässä kohtaa on hyvä hypätä mukaan!

Ollaan siis 28v&31v pariskunta, esikoista yritetään kovasti viisi yrityskertaa takana, tunnustaudun himotestaajaksi ja pakkomielteiseksi beibikuumeilijaksi, joskus jopa liiankin... Koska tikkuihin pissaaminen on nykyään ykkösharrastus, kierrossa menee kunnon kasa ovistestejä sekä r-testejä. Kai se on vielä tätä alkuinnostusta yrittämisessä.

Raskasta henkisesti tämä kyllä ollut, tuntuu että lähes kaikki ympärillä on tullut kertayrittämällä raskaaksi ja joka kerta kun saa tietää ettei meillä napannut, tulee kyllä totaalinen itkuromahdus. Ihanaa ollut huomata kuinka kaikilla on samoja ajatuksia ja ettei me olla tässä yksin

Nyt fiilis korkeella, uusi kierto alkoi Greippimehut ja maca-jauheet valmiina (olen myös fanaattinen kaikkeen hömpötykseen uskoja) ehkä nyt on meidän vuoro!

Mut voi laittaa listalle kp1 / ya12/19 /1.lapsi
Tervetuloa mukaan! Ja kaikille muillekin uusille, jos ei oo muistanut sanoa:love:❤ Kiva saada myös uusia ensimmäisen yrittäjiä/kuumeilijoita. Itse tässä just oottelen, että saan testaa! Perjantaina piti, mutta saa nähdä malttaako vai testaisko jo huomenna:sneaky:;)
 
@Loree Onnea plussasta ja kiitos kun oot jaksanut päivitellä listaa :love:

@Rimaleli Meillä 10kk ikäinen typykkä ja ollu myös aika helppo tapaus, arveluttaa kanssa et mitäs jos toinen onkin vähän haasteellisempi.. kun muutenkin jo jännittää se toisen muksun lisäys arkeen :D Tämä neiti on nukkunut koko pienen ikänsä pääosin tosi hyvin, ruoka kun ruoka kelpaa eikä ole sairastellutkaan. Mutta eiköhän kaikesta selviä, haastetta elämään ja sitä rataa! Saadaan näköjään piinailla samoihin aikoihin :)

Mitäs tässä muuta, no aamupäivällä tuli oikein kunnolla esikoisen raskausaika mieleen; iski tosi huono olo ja maha tuntui pinkeältä pallolta. Poskionteloita särki (tää on minusta kyllä ihan kumma raskausoire, mutta niin vaan synnytykseen loppu) ja yöllä kova närästys. Noh mitä lie, ei näin dpo4 kuitenkaan raskausoireita kai pitäisi olla, kun ei ole vielä hcg noussut.

Meillä oli ihan huippua sänkykivaa oviksen aikaan, nyt jos ei hedelmällisyyden jumalattaret ole laulaneet niin jo on kumma :X3::ROFLMAO:
 
Mä sain eilen ovisplussan ja oviskivut alkoikin sit jo yöllä. @Alinna86 kiertokaimoja ollaan siis, täysin samat kp:t ja dpo:t Eli mulle voi päivittää et tänään dpo 0 (värijuttu ei toimi mulla). Viime kierrossa niin kuin monessa muussakin oli kunnon ovislimat ja kaikki osui nappiin, mut raskautta ei kuulu. Nyt sitten tuntui et ehkä oviskin oli vaimeampi, limoja huomattavasti vähemmän ja kivutkin melko laimeita, pystyin hyvin nukkumaan jne. Et tässä kierrossa ei nyt ainakaan toiveet ole kovin korkealla. Mut pistoslääke on nyt valmiina ensi kiertoa varten

Mulla käytössä garmin älykello ja olen nyt useamman kierron ajan huomannut että ovulaatio näkyy kellon mittaamassa kehon toiminnassa. Siinä on siis bodybattery arvo joka mittaa kehon energiavarastoja. Aina ovispäivänä kehon energiavarastot on aivan loppu ja kello hälyyttää lepäämään. Eli se munasolun irtoaminen taitaa olla naisen elimistölle melko kova juttu! Koitan laittaa teille kuvan esimerkkinä.

Voi hitsi kuvan lisääminen ei onnistu mun puhelimella ainakaan tuolta aijaan kautta. Osaakohan joku neuvoa miten tänne saa kuvan?
Hei vähänkö kiva, päästää samoille piinapäiville :love: (y) kaikki peukut ja varpaat pystyyn et tää on se tärppikierto:love:
Jännä toi kello homma! Ja varmaan täysin totta että kroppa on koetuksella, mä oon ainakin tänään ihan sairaan väsynyt ja kipeä, ihan valmis jo unten maille :oops:
@Zennuli ja @minttuni kannattaahan tuota kokeilla, kevyempi olo oli itellä ja toihan se yks tämmönen tikuton kierto viime syksynä plussakin vaikka ei loppuun asti mennytkään, mut you'll never know:love:
On..
Aamuyöstä asti jäätävät oviskivut, hieman laimeni aamupäivällä et töissä pysty olee mut kotiintultauessa oli pakko ottaa panadolia, viime kierrossa ei ollu juuri mitää kipuja, mut oisko toi maca? Sehän lisää hedelmällisyyttä ja näin voimakkaat oviskivut ei oo ollu koskaan. Ja koko aika paikat märkinä:X3:
Toivottavasti ois kaiken kärsimyksen arvoista tämä. Täytyy silti yrittää tänään vielä hommailla vaikka ei oo yhtään hottis olo, mut mitäpä sitä ei tekis mahdollisen vauvan eteen:LOL:
 
Heippa! Voisin liittyä porukkaan jos mahtuu Olen jo pitkään seuraillut keskustelua, mutta nyt kun tänään koitti kp1, päätin että tässä kohtaa on hyvä hypätä mukaan!

Ollaan siis 28v&31v pariskunta, esikoista yritetään kovasti viisi yrityskertaa takana, tunnustaudun himotestaajaksi ja pakkomielteiseksi beibikuumeilijaksi, joskus jopa liiankin... Koska tikkuihin pissaaminen on nykyään ykkösharrastus, kierrossa menee kunnon kasa ovistestejä sekä r-testejä. Kai se on vielä tätä alkuinnostusta yrittämisessä.

Raskasta henkisesti tämä kyllä ollut, tuntuu että lähes kaikki ympärillä on tullut kertayrittämällä raskaaksi ja joka kerta kun saa tietää ettei meillä napannut, tulee kyllä totaalinen itkuromahdus. Ihanaa ollut huomata kuinka kaikilla on samoja ajatuksia ja ettei me olla tässä yksin

Nyt fiilis korkeella, uusi kierto alkoi Greippimehut ja maca-jauheet valmiina (olen myös fanaattinen kaikkeen hömpötykseen uskoja) ehkä nyt on meidän vuoro!

Mut voi laittaa listalle kp1 / ya12/19 /1.lapsi
Tervetuloa mukaan ☺ Mulla kans toi kaikki poppaskonstit käyttöön asenne ollut alusta asti. Vaikka nyt muuten aijon stressittlmäati ottaa niin kävin hakee tähän kiertoon kokeiluun siveydenpuu tabuja uudeksi jutuksi.

Mites mitä poppas konsteja jengillä on käytössä? Ite käytän Glee Royal, maca( täs kierrossa varmaan en),vehnänalkioöljy, nyt siveydenpuu tabut, foolihappo ja pohdin jos koklais tota aspiriinia pienellä annoksella sit oviksen jälkeen ☺
 
@Pampula3 mun neuvot alkaa loppumaan, ku oisin osannu neuvoo sinne aijaahan lataamisessa. Mut siitä eteenpäin se on mulle epäselvää. Mut tuli mieleen, et joku nevo Uudaria kun plussas, ni laittaa tänne kuvia. Löytyisköhän ne vielä selaamalla, jos kukaan muu ei osaa auttaa.

Tervetuloa kaikille uusille! :)
 
Hei!
Uusi keskustelija ilmoittautuu mukaan. Olen jo tovin lueskellut teidän keskusteluita, mutta nyt hyppään mukaan, kun jonnekin on päästävä puhumaan.
Lyhyt esittely: Ollaan miehen kanssa päälle kolmikymppisiä ja yhteiseloa takana jo 13 vuotta. Viime syksynä saatiin plussa testiin ja tälle kesälle odotettiin esikoista, mutta hän syntyi hyvin ennenaikaisesti ja valitettavasti menehtyi kuukauden taistelun jälkeen. Lääkäriltä saatiin lupa aloittaa uusi yritys kesällä, jos vain niin halutaan. Molemmat halutaan aloittaa yrittämään mahdollisimman pian, sillä vauvan kaipuu vaan kasvoi tämän menetyksen jälkeen.
En halua listoille, kun ei yritystäkään vielä ole, vaikka kovasti tekisi mieli heittää ehkäisy pois ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Ja tosiaan vaikka haluaan yrittää uudelleen nopeasti, ei esikoista olla unohdettu ja häntä tullaan suremaan varmasti loppuelämämme. Jos tulee jotain kysyttävää mieleen, niin saa kysyä, vastaan mielelläni.
 

Yhteistyössä