Toiveissa vauva 2021

@Pampula3 kun lataat aijaaseen kuvan, ni selaa alaspäin ja siellä on kohta kuvakoodit. Sieltä saat iso, pieni tai linkki koodin ladattua ja liität sen vain tähän tekstikenttään :) Itse lataan aina sen ison kuvakoodin, ni ei tarvii sit erikseen täällä sitä pientä kuvaa tai linkki avata :giggle:
 
@Pampula3 mun neuvot alkaa loppumaan, ku oisin osannu neuvoo sinne aijaahan lataamisessa. Mut siitä eteenpäin se on mulle epäselvää. Mut tuli mieleen, et joku nevo Uudaria kun plussas, ni laittaa tänne kuvia. Löytyisköhän ne vielä selaamalla, jos kukaan muu ei osaa auttaa.

Tervetuloa kaikille uusille!
Puhelimella käyttäessä oikeassa yläkulmassa on kolme pistettä ja sen alta löytyy kopioi linkki. Sit painat tähän teksi kenttään ja liitä. :)
 
@Eepinen tervetuloa mukaan ja oottepa joutuneet kokemaan kovia! Toivottavasti tärppäisi teilläkin nopeasti, kun yrityksen aloitatte. <3 Varmasti aiheuttanut ristiriitaisia fiiliksiä, koska eihän toinen vauva tietenkään korvaa menetettyä lasta, mutta ei kai siihen suruun voi ikuisesti jäädäkään vaan elämän on jatkuttava.
 
Hei!
Uusi keskustelija ilmoittautuu mukaan. Olen jo tovin lueskellut teidän keskusteluita, mutta nyt hyppään mukaan, kun jonnekin on päästävä puhumaan.
Lyhyt esittely: Ollaan miehen kanssa päälle kolmikymppisiä ja yhteiseloa takana jo 13 vuotta. Viime syksynä saatiin plussa testiin ja tälle kesälle odotettiin esikoista, mutta hän syntyi hyvin ennenaikaisesti ja valitettavasti menehtyi kuukauden taistelun jälkeen. Lääkäriltä saatiin lupa aloittaa uusi yritys kesällä, jos vain niin halutaan. Molemmat halutaan aloittaa yrittämään mahdollisimman pian, sillä vauvan kaipuu vaan kasvoi tämän menetyksen jälkeen.
En halua listoille, kun ei yritystäkään vielä ole, vaikka kovasti tekisi mieli heittää ehkäisy pois ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen. Ja tosiaan vaikka haluaan yrittää uudelleen nopeasti, ei esikoista olla unohdettu ja häntä tullaan suremaan varmasti loppuelämämme. Jos tulee jotain kysyttävää mieleen, niin saa kysyä, vastaan mielelläni.
Voi ei :cry: Yks pahimmista asioista mitä varmaan voi kokea, voimia❤ Ei tietenkään uusi lapsi korvaa menetettyä, mutta toivottavasti silti saisitte uuden pienen elämäänne ja niinku @Hipposka sanoi, että onhan sen elämän vaan jatkuttava❤ Tervetuloa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
Siirryn tuolta 2020 keskustelusta :)
Meillä esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta. Tätä toista on saatu kyllä tekemällä tehdä ja vielä jatkuu. Taustalla km 2kk sitten ja yksi vajaa 10 päivää mukana hengaillut kyytiläinen. Menkat alkoivat siitä noin 6pv myöhässä, eli en tiedä lasketaanko km vai kemiallinen. Tänään dpo 0. Kiertopäivä 24. Veikkaan, että ei tästäkään mitään tule, vaikka kierrot olleet tuota 30-38 päivää. Ehkä on jo niin paksu limakalvo kohdussa, ettei tässä kierrossakaan enää nappaa :notworthy::notworthy: Tsemppiä kaikille piinailijoille! Dpo 0 / kp 24/30-38
 
@Eepinen tervetuloa mukaan ja oottepa joutuneet kokemaan kovia! Toivottavasti tärppäisi teilläkin nopeasti, kun yrityksen aloitatte. <3 Varmasti aiheuttanut ristiriitaisia fiiliksiä, koska eihän toinen vauva tietenkään korvaa menetettyä lasta, mutta ei kai siihen suruun voi ikuisesti jäädäkään vaan elämän on jatkuttava.
Näinhän se on. Ja itse koen, että tarvitsen ns. korjaavan kokemuksen näin rankan ajanjakson jälkeen. Vaikka uuden raskauden aikana joutuukin käsittelemään kaikki pelot moninkertaisena. Onneksi neuvolan kautta pääsee tarvittaessa psykiatrisen sairaanhoitajan luokse juttelemaan. Ja meillä on hyvä ja vakaa parisuhde, mikä auttaa paljon.
 
Tervetuloa kaikille uusille :) saas nähdä kuka meidän ryhmästä plussaa seuraavaksi. Jotenkin toiveikasta ilmaista asia näin, sillä joku meistä ja toivottavasti moni vielä plussan saa testiin <3

Mehän siis yritämme mieheni kanssa ensimmäistä lasta. Nyt käynnissä yk8, vaikka aloitettiin yritys viime kesänä. Hemmetin pitkät kierrot mulla. Nyt kaksi aamua olen testannut clear blue digiovistestillä, sillä joka näyttää joko rinkulan, vilkkuvan hymynaaman tai pysyvän hymynaaman. Kaksi rinkulaa siis takana ja kp17. Toivoisin niin ettei tule mitään yli 40 päivän kiertoa. Ja toisaalta, vaikka tulisikin niin ennen kaikkea toivon että jossain kohti saan sen hymynaaman testin rinkulan sijaan. Tämä siis ensimmäinen kierto kun etsin ovista noilla kalliilla mutta selkeästi tulkittavilla testeillä, toivotaan että ovat hintansa väärti....
 
Huh hiljaa olen ollut, koska ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä. Ehkä vähän huomaan turtuvani odotteluun. Jossain vaiheessa laski päiviä ja mietti että onkohan tämä oire ovulaatiosta tai onkohan tämä oire raskaudesta. Parin päivän ajan ollut loppujen lopuksi aika epäodottava olo. Tekisi mieli sanoa, että kyllä ne menkat sieltä alkavat kuitenkin...

Vielä ainakin pari viikkoa, että pääsee testailemaan (ellei vuoto ala ennen sitä).
 
Tervetuloa mukaan uudet! Kiva kun meitä on kaikenikäisiä yrittäjiä ja monenlaisia tarinoita takana. Itse sain ainakin 2020 ryhmästä enemmän vertaistukea ja ymmärrystä tämän vauvankaipuun kanssa kuin mistään muualta. Ja tämä vaikuttaa yhtä hyvältä ryhmältä ❤

Kiitos vinkeistä kuvan laittoon. Yritän vielä [url=https://aijaa.com/L3Gt0H][/URL]

Ei taida näkyä ihan kunnolla mut siis tuossa viime kierron ovispäivä on tuo L (lauantai) ja bodypatteri taso ihan nolla vaikka nukuin hyvät unet. Ensin luulin että on sattumaa mut sain jouluna tän kellon ja sen jälkeen joka kierrossa on ollut sama homma, eli en usko et on sattumaa. Ovis on siis ainakin mun elimistölle tosi rankkaa puuhaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Rekisteröidyin äsken käyttäjäksi ja tunnen olevani kovin uusavuton keskusteluetiketin sekä teknisenpuolen kanssa (toivottavasti tämä viesti nyt tulee about oikeaan paikkaan) Käytetyt lyhenteet keksin etsiä hakutoiminnolla Päivitetäänkö tuota kierto/piinalistaa päivittäin?

Olen 34v ja aloitimme ensimmäisen lapsen yrittämisen 36v mieheni kanssa tammikuussa '20. Asioista kun olen perillä niin ostin vahingossa clearblue advanced monitorin tikkupaketin ilman monitoria tammikuun alussa ja sitten sen monitorin kuun lopussa ‍♀

Olen suorittaja ja hommaan lähdettiin henkselit paukkuen, että kun jätetään ehkäisy pois niin ollaan samantien paksuna. Homma on alkanut valjeta pettymysten merkeissä. Maanantaina alkoi tuhruvuoto viikko ovulaation jälkeen ja viikko ennen menkkoja. Raskaustestejä on jo sellainen kasa, että viihdyin itseäni tänään pissaamalla tikulle ja ihmettelemällä monitorin tekstiä "ei raskaana".

Tuota tuhruvuotoa minulla on ollut ainakin vuoden ajan 2-5 päivää ennen menkkoja. Nyt vasta lueskelin että voisi olla myös keltarauhasen vajaatoiminta. Löysin myös keskusteluita joissa tuhruttelijatkin ovat tulleet raskaaksi ongelmitta, niin hopes up :)
 
@Eepinen lämmin osanotto <3 meillä myös taustalla esikoisen menetys. Nyt meillä jo hänen eläväinen pikkusisarus täällä kanssamme. Tulin raskaaksi lyhyellä aikavälillä, ja toinen raskausaika meni surressa ja pelätessä, mutta hänen täällä olo on minun sydäntäni onneksi eheyttänyt, vaikka täysin korjatuksi ei sitä saa ikinä mikään, mutta ilo on tullut kuitenkin takaisin elämään . Enkelilapsemme kulkee elämässämme mukana, niin kuin tulee teidänkin esikoisenne kulkemaan <3
 
Eikös tänään ole minulla kp1 kun nyt alkoi illalla ruskea vuoto eli huomenna varmaan jo kunnolla sitten..

Masentaa.. päivällä lyhyempi kierto kuin viime kierto. Dpo 8 vasta ja jo alkaa kuukautiset. Olisi edes normaali, mutta ähhh..
Meillä lääkäri tai hoitaja ohjeisti, että eka kunnon vuotopäivä on kierron ensimmäinen päivä. Jos tulee vaan hieman tiputtelua tai kunnon vuoto alkaa illalla, niin se seuraava päivä on kierron eka päivä. En tiedä onko vähän huonosti selitetty, mutta siis sinun tapauksessa huomenna olisi kp 1. Harmi jos ne menkat nyt sitten alkaa :( on se joka kerta pettymys :(
 
Meillä lääkäri tai hoitaja ohjeisti, että eka kunnon vuotopäivä on kierron ensimmäinen päivä. Jos tulee vaan hieman tiputtelua tai kunnon vuoto alkaa illalla, niin se seuraava päivä on kierron eka päivä. En tiedä onko vähän huonosti selitetty, mutta siis sinun tapauksessa huomenna olisi kp 1. Harmi jos ne menkat nyt sitten alkaa on se joka kerta pettymys
Illalla klo 18 jälkeen alkaneet menkat merkataan alkaneeksi vasta seuraavana päivänä. Pientä tuhrua ei lasketa vielä menkoiksi.
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta. Ja onnea plussanneille!
Itse olen tehnyt jo 3 negaa, viimeisin juuri äsken :D

Menkat 2 päivää myöhässä. Kivut ovat välillä juuri kuten menkkojen aikaan.

Mutta huomasin että kohdunsuu on karannut jonnekin korkeuksiin. Hyvä että löysin sen enään eilen ja tänään se on ollut yleensä paaaljon alempana. Eli ehkä vielä voisi olla toivoa plussasta. Lauantaina teen jälkeen testin jos ei muuta tapahdu sitä ennen.

Väsy on kamala. Ja ilmavaivat . Sekä palelu. Olen ihan jäässä kokoajan.
 
Jees kuinka iloiseksi tulikaan - vilkkuva hymynaama clear bluen ovistestissä! Olin täysin vakuuttunut, että testaan tyhjää rinkulaa seuraavat kolme viikkoa, mutta kyllä vaan tuli hyvä mieli että kropassa tapahtuu edes jotain. Ja vieläpä juuri vappuvapaiden aikaan! Saas nähdä miten pian sitten tulee se huippu hedelmällisyyden hetki :)

Eipä muuta tähän aamuun. Halusin vaan heti jakaa tämän ilon teidän kanssa. Nyt kiiruusti töihin! Mukavaa vappuaattoa kaikille :)

Ja onnea @Santso plussasta!!
 

Yhteistyössä