Toiveissa vauva 2021

@Alinna86 meillä myös mies osaa järkevästi puhua ja käsitellä asiaa, auttaa kyllä minuakin paljon. Juurikin tuota sanoo, että ei olla vielä niin kauaa yritetty (minusta kyllä tuntuu pitkältä ajalta) ja ei ole sanottu, että ei olisi ikinä mahdollista saada lapsia. Että kyllä hoidoista voi saada apua. Ja tosiaan minä olen myös odottanut "koko elämän" tätä ja surettaa, kun ei onnistunut helposti.

Noniin kp 3 menossa ja en enää itketä, hyvä ja toiveikas mieli on. Näin se on mennyt jokaisessa edellisessä 15 kierrossakin :) minä en aio nyt mitään kummemmin suunnitella tai juoda edes greippimehua. Oviksen tikutan, kun yhteen kiertoon vielä tikkuja on. Sitten saa odottaa seuraavien ovistikkujen tilaus hoitojen alkuun. Tikuilla olen saanut 4 kiertoa putkeen oviksen kiinni, nyt jos tuntemuksia sattuu tulemaan, niin koitan miettiä, liittyykö ne ovikseen. Mutta ajattelin myös, että en kirjaa mitään ylös.

Silloin kun valmistuin, tein joitain hankintoja tulevaa lasta silmällä pitäen. Kankaita lähinnä. Ja ottanut jotain omia vauvavaatteita silloin itelle talteen. Sen jälkeen en ole hankkinut mitään. Siitä on nyt aikaa 7 vuotta. Matkan varrella on saattanut tarttua jotain mukaan, esim jotkut käsityöt on ollut sellaisia, että en olekaan antanut lahjaksi ja ne on jäänyt itselle. Kankaat odottaa kaapissa.
 
HOXHOX
Hei sellainen toive listanpäivittäjältä, että laittaisitteko myös ne listan päivitystiedot kp:t, dpo:t, menkkojen alkamiset yms. punaisella tuonne teidän viesteihin! (y) :giggle: On meinaan vähän hankalaa bongailla niitä sieltä, etenkin nyt kun viestejä tulee päivittäin aika paljon.
Mikäli ette jostain syystä onnistu vaihtamaan tekstiä punaiseksi, niin mut voi vaikka tägätä viestiin, niin hoksaan varmasti :giggle:
Näin saadaan kaikkien tiedot pysymään ajantasalla ja mukavampi kaikille:love:
 
Sitten omaanapaa tälle päivälle, eli menossa kp 41/23-28 :cautious:
Halut olleet tiessään noin viikon, tissikipuilu loppui myös noin viikko sitten, mutta tänään alkanut uudelleen tosin erilaisena. Nyt tuntuvat jotenkin raskailta ja kipuilevat sivuilta, tällaista en ole aiemmin huomannut :unsure:
Menkkajomotuksia tuntuu edelleen lähes päivittäin, mutta vuoto ei ole alkanut. :confused:
Olen mittaillut edelleen aamulämpöjä ja lisännyt ne flo-sovellukseen. Sovellus heittikin lämpöjen perusteella minulle ovulaation kp 32!:eek: En ole silloin enää tikutellut, joten ei mitään hajua voisiko pitää paikkaansa. Mikäli tuo pitäisi paikkansa olisikin minulla nyt vasta dpo 9:unsure:. Talletettu olisi tuohon nähden dpo -4 ja -1(y)

Laitan tähän kuvan tuosta lämpökäyrästä, jos joku enemmän asiaan perehtynyt haluaisi ihmetellä sitä kanssani :unsure::D
 
Sitten omaanapaa tälle päivälle, eli menossa kp 41/23-28
Halut olleet tiessään noin viikon, tissikipuilu loppui myös noin viikko sitten, mutta tänään alkanut uudelleen tosin erilaisena. Nyt tuntuvat jotenkin raskailta ja kipuilevat sivuilta, tällaista en ole aiemmin huomannut
Menkkajomotuksia tuntuu edelleen lähes päivittäin, mutta vuoto ei ole alkanut.
Olen mittaillut edelleen aamulämpöjä ja lisännyt ne flo-sovellukseen. Sovellus heittikin lämpöjen perusteella minulle ovulaation kp 32! En ole silloin enää tikutellut, joten ei mitään hajua voisiko pitää paikkaansa. Mikäli tuo pitäisi paikkansa olisikin minulla nyt vasta dpo 9. Talletettu olisi tuohon nähden dpo -4 ja -1

Laitan tähän kuvan tuosta lämpökäyrästä, jos joku enemmän asiaan perehtynyt haluaisi ihmetellä sitä kanssani
Minä olen seurannut aamulämpöjä ja kyllä oviksen jälkeen on tuolla tavalla korkeampi aamulämpö. Että jos näkisin tuollaista käyrää, ajattelisin oviksen olleen tuossa ennen kuin lämmöt nousi. Ja niissä kierroisss, joissa olen nyt tikuttanut, on mennyt niin että vähän laskee ja sit nousee ollen korkealla koko loppukierron. Mutta en ole ihan päässyt perille omistakaan kierroista ja lämmöistä. Ja vaikea mitata samaan aikaan. Nyt olen lopettanut koko homman, kun alko aina vituttaan niin raskaasti, kun loppukierrosta tuli lämpöjen lasku. Ärsytti jostain syystä enemmän nähdä se lämmöistä, kuin se että bongaan vuodon alkaneen.
 
Minä olen seurannut aamulämpöjä ja kyllä oviksen jälkeen on tuolla tavalla korkeampi aamulämpö. Että jos näkisin tuollaista käyrää, ajattelisin oviksen olleen tuossa ennen kuin lämmöt nousi. Ja niissä kierroisss, joissa olen nyt tikuttanut, on mennyt niin että vähän laskee ja sit nousee ollen korkealla koko loppukierron. Mutta en ole ihan päässyt perille omistakaan kierroista ja lämmöistä. Ja vaikea mitata samaan aikaan. Nyt olen lopettanut koko homman, kun alko aina vituttaan niin raskaasti, kun loppukierrosta tuli lämpöjen lasku. Ärsytti jostain syystä enemmän nähdä se lämmöistä, kuin se että bongaan vuodon alkaneen.
No mä oon joka aamu nyt odotellu sitä lämpöjen laskua kun odotan niitten menkkojen alkamista, en jotenki usko, että olis mitään tapahtunu tässä kierrossa, niin haluaisin uuteen "normaaliin" kiertoon ja yrittämään(y)
Mutta ei sitä laskua oo vain tapahtunu:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Jaahas.
Oviksen sijaan alkoi vuoto. Taas.
Mitähän hittoa.
Keskenmenovuoto kesti kolme viikkoa, sitten viikon vuodoton ja viikon verran taas runsasta vuotoa.
Raskaustesti oli jo tuon tokan vuodon alkaessa negatiivinen, oletin että kyseessä oli sitten varmaan menkat.
No nyt oli yhdeksen vuodotonta päivää ja taas runsas vuoto. Jokohan nämä on menkat vai mitä täällä tapahtuu?
Täytynee huomenna soitella terveyskeskukseen, että joko ottavat verikokeita.

Laitetaan nyt varuiksi huomiselle kp 3.
 
Minulla tuli ovulaatiokipuna tässä kierrossa hirveä kipu oikealle sekä peräsuoleen. Luin netistä, että viittaisi endometrioosiin? Minulla on aiemminkin ollut, mutten yhdistänyt ovulaatioon. Nyt kuitenkin ovistesti plussa edellisenä päivänä ja noi kivut seuraavana päivänä n. 2-4 min.

dpo 5 ja kohtu tuntuu kiristävältä aamuisin.
 
@Loree Kyl toi sun käyrä nyt näyttäis siltä, että se ovis ollut tuolloin, kun flo ennustaa :) Toivotaan nyt, että se olisi ollut ja tärppi kävisi.

Eka ovistesti tehty tälle ja kiertoo ja nyt kp9 testi näyttää samalta kuin viime kierron kp11 ja kp12 tuli jo plussa :eek: Toissapäivänä oli tuikkimista munasarjaan, mut aattelin, et se oli vain jotain kuvitelmaa. Mut testi jos näyttää jo tolta, ni ehkäpä ei ollutkaan kuvitelmaa. Kurkkukipukin alko eilen ja se on ollut monessa kierrossa oviksen merkki. Ovisaamuna yleensä kurkku tosi kipeä. Jännää nähdä miten tuo tuosta muuttuu tulevina päivinä. Ja miksi mun ovis vain aikaistuu ja aikaistuu :( Onko se vaan merkki hedelmällisyyden laskusta, kun kierrot vaan lyhenee ja lyhenee? :(
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Jaahas.
Oviksen sijaan alkoi vuoto. Taas.
Mitähän hittoa.
Keskenmenovuoto kesti kolme viikkoa, sitten viikon vuodoton ja viikon verran taas runsasta vuotoa.
Raskaustesti oli jo tuon tokan vuodon alkaessa negatiivinen, oletin että kyseessä oli sitten varmaan menkat.
No nyt oli yhdeksen vuodotonta päivää ja taas runsas vuoto. Jokohan nämä on menkat vai mitä täällä tapahtuu?
Täytynee huomenna soitella terveyskeskukseen, että joko ottavat verikokeita.

Laitetaan nyt varuiksi huomiselle kp 3.
Käsittääkseni tollanen uudelleen alkava vuoto on aika yleistä. Voihan myös olla että on jäänyt kohtuun vielä jotain ja siksi vuotelee. Kantsii varmaan olla yhteydessä naistenpolille tms et jos ne ultrais et kaikki varmasti pihalle.
Toi kierron normalisoitumisen odottelu on kyl todella ärsyttävää ♥ Itsellä kesti melkein 60 päivää km jälkeen et tuli ekat menkat, mutta toivotaan et sulla ois nää jo ne oikeat ja pääsisit sit normaaliin kiertoon.

ON. Mulla on nyt kolmatta päivää menkka jomottelua mutta menkkoja ei näy? Normaali kierron mukaan huomenna vasta alkais joten hirmu hassua tämmönen jomottelu. Eilen tein herkällä negan joten en jotenkin jaksa uskoa mikään raskauteen kun eilen oli kuitenkin dpo11 ja kaiken järjen mukaan kyl jotain pitäis herkällä jo näkyä. Todella outoa tissitkin ihme turvonneet ja semisti arat painaessa ja yleensä tisskivut loppuu kyl selkeesti ennen menkkojen alkua....
 
Minulla tuli ovulaatiokipuna tässä kierrossa hirveä kipu oikealle sekä peräsuoleen. Luin netistä, että viittaisi endometrioosiin? Minulla on aiemminkin ollut, mutten yhdistänyt ovulaatioon. Nyt kuitenkin ovistesti plussa edellisenä päivänä ja noi kivut seuraavana päivänä n. 2-4 min.

dpo 5 ja kohtu tuntuu kiristävältä aamuisin.
Mun ovis kipu ollut teinistä asti semmonen kramppaava tunne vatsalla sille on ihan joku saksalainen nimi saksikipu tms. Ja ei se käsittääkseni endoon vaan liity. Ei multa toki endoa ole tutkittu mutta raskaudethan sitä hoitavat ja sama kipu kuitenkin ollut nyt raskauksienkin/hormoonikierukankin jälkeen.
 
Mulla ollut ovulaatio kipuja jo ennen ekaa lasta, mutta ne oli paljon lievempiä. Viime plussasta oon merkannut, että oli ennen ovista lievää tiputtelua liman seassa ja oviksen jälkeen ihan kirkasta verta pari-kolme päivää tiputellen. Mulla siis joskus harvoin välivuotoja. Olin sillon varma ettei tärppää sen veren vuoksi, mutta ei se näköjään vaikuttanut. Ja kipuja sillon oli kans ihan jäätävästi.
Vaikka kesken menikin, mutta kun vasta rv 10, nii vika varmaan jossain muussa, kuin kiinnittymisessä.

Mä syön säännöllisesti Minisun vahva - vitamiinia, siinä on lisätty ubikinonia, joka vois auttaa raskautumisessa. Toki sen syöminen pitää sit lopettaa plussaan, koska siinä on myöa a vitamiinia. Lisäksi syön rautaa. Koska en päässyt tarkastaa arvojani, olisko ne rautavarastot jo noussut sieltä keskenmenosta hyville tasoille. Menkkojen jälkeen ollu kyllä kova väsy ja huminaa korvissa, nii vähä aikaa pelottaa ettei olisi vielä normaaleissa. Vaikka menkat oli aika niukat.

Mutta nään niin ihania unia, joka yö, joko testi plussaa tai oon menos synnyttään tai oon raskaana onnellisena. Hyvä fiilis niistä jää ja toivo että kyllä mä tässä kesän lähestyessä vielä plussaan. Toivossa on hyvä elää :D
 
Mun ovis kipu ollut teinistä asti semmonen kramppaava tunne vatsalla sille on ihan joku saksalainen nimi saksikipu tms. Ja ei se käsittääkseni endoon vaan liity. Ei multa toki endoa ole tutkittu mutta raskaudethan sitä hoitavat ja sama kipu kuitenkin ollut nyt raskauksienkin/hormoonikierukankin jälkeen.
tarkoitin, että tuo peräsuolikipu viittaisi Endoon. Ei tietenkään aina, mutta täytyyhän sitä googlailla aina itselleen diagnoosit :D
 
Ovistuntemuksista: mulla kahdessa pitkässä kierrossa (ne 45 päiväiset) ovis tuntui todella selkeästi selän puolella menkkajuilintana keskellä yötä. Edellisessä kierrossa sitä ei taas ollut, vaan tuikkimiset tuntuu alavatsan puolella. Mielenkiinnolla odotan mitä tuntemuksia tämä kierto tuo tullessaan vai tuleeko mitään. :unsure:
 
Ovistuntemuksista: mulla kahdessa pitkässä kierrossa (ne 45 päiväiset) ovis tuntui todella selkeästi selän puolella menkkajuilintana keskellä yötä. Edellisessä kierrossa sitä ei taas ollut, vaan tuikkimiset tuntuu alavatsan puolella. Mielenkiinnolla odotan mitä tuntemuksia tämä kierto tuo tullessaan vai tuleeko mitään.
Mulla on nyt aamun ollut selässä polttelua ja ei mulla koskaan aiemmin oviksen aikoihin ole selässä polttelua ollut :eek: Uusia ihania oireita siis lisää :D Jännityksellä kyllä odotan, että milloin ovis on :X3:
 
Luen täällä muiden viestejä joissa puhutaan ovisen bongaamisesta. Täytyy kyllä sanoa että en ole ikinä asiaan kiinnittänyt huomiota ennen tätä vauvaprojektia :) nyt välillä huomaa vv:ssä eroja, mutta muuten ei ole mitään tuntemuksia. Tänään CB.n testeillä kuitenkin hymynaama eli mulle voi huomiselle päivittää dpo 0! Ensimmäinen kerta km:n jälkeen joten ainakin tietää että kierto taas jollain tavalla normalisoitunut
 
Pidin internet taukoa niin tännehän on tullut vaikka kuinka paljon viestejä! En pysty edes lukea kaikkia. Pitää hypätä taas kelkkaan tästä päivästä :D
Sellaista meillä tapahtuu, että menkat on myöhässä. Mutta yritys oli tarkoitus aloittaa vasta heinäkuussa! Olen edelleen e-pillereillä. Syön kaksi liuskaa putkeen ja yleensä menkat alkaa 1-2 päivän päästä vikasta pilleristä. Nyt on jo 4. päivä. Seuraava liuska alkaa torstaina ensi viikolla. En missannut yhtäkään pilleriä, mutta oksentelin parina päivänä (mahatauti) ja ei käytetty kondomeja sen jälkeen. Ajattelin odotella keskiviikkoon ja testata sitten, jos täti ei ole tullut kylään. Kauhea jännitys ja vähän ahdistus, kun kesällä aloitus olisi huomattavasti parempi ajankohta töiden ja koulujen yms kanssa. Huhhuh. En uskalla kavereille edes puhua. Ainoastaan mies tietää, mutta uskoo, että on vain stressiä. Toisaalta toivon raskautta ja toisaalta, että saataisiin kesällä aloittaa rauhassa.
 
@Ananas90 Kyllä mä kanssa suosittelen olemaan yhteydessä terveydenhuoltoon, jos vaikka pääsisit verikokeeseen, niin saisi ainakin varmistuksen hcg:n määrästä. Vaikka tosiaan joku sanoikin, että yleistähän se taitaa olla, mutta ikävää ootella kierron normalisoitumista. Toivottavasti nyt pääsit uuteen kiertoon.

Itse en tuntenut ovulaatiota ennen raskautumista, limoja on ollut, mutta ei muuta. Km:n jälkeen ovulaatiokivut tuntuivat tärähtelykipuna, vihlomisena ja ilman tunteena alavatsassa useemman päivän.

ON: Flo ennusti ovulaatiota tulevaksi tiistaiksi, mutta eilen lenkkeillessä alkoi tärähtelykipu oikean munasarjan kohdilla. Ja nyt kun miettii, niin yhdynnässä edellispäivänä tuntui myös kipua oikealla puolella. Viime kierrossa kivut kestivät useamman päivän ennen ovista, mutta löytyi 3 one stepin ovistestiä, niin ajattelin kokeilla onko lähtenyt tummumaan ja plussahan sieltä tuli tai ainakin aika lähellä sitä. Yritän ladata kuvan, katsotaan onnistuuko. Eli kp 18 testin tein klo 17 ja tänään aamulla uuden klo 10 ja se oli enää tosi vaalea. Eilinen aamulämpö oli 35.3 ja tänään 36.3. Mutta tosiaan ne on kyllä muutenkin sahannut aika paljon.
Huomiselle siis Eliana DPO 1. https://aijaa.com/nxUb0D
 
Tilasin kotitestiltä viimeinkin digitaalisia ovisestejä. Toivottavasti posti ehtisi tuoda sen laatikkoon ennen h-hetkeä. Saapumiseen asti täytyy käyttää OS liuskoja, jotka on näyttäneet ovista vain viime vuoden heinäkuussa. Uskon kuitenkin, että vika on enemmänkin testeissä kuin minussa. Kierrot on kuitenkin pääsääntöisesti pysyneet ihan inhimillisissä pituuksissa eli alle 50 päiväisinä. :rolleyes:
 
Pitäis oikeasti kieltää lailla tuo googlettelu :mad: Aloinko stressaa täällä turhaan tuo kierron lyhentymistä, kun google selkeästi kertoo, että jos kierto lyhenee, niin hedelmällisyys laskee ja keskenmenojen riski kasvaa. Alkuun mulla oli aika säännöllinen 28-29pvä kierto, sit se laski 27pvä, viime kierto oli 26pvä ja nyt uhkaavasti näyttää siltä, että tämä kierto jää 24-25 päivään :(
Nopeasti taas ovisoireet herää, ku halut isot ja vv valuu housuihin asti :cautious:
 
No mä oon joka aamu nyt odotellu sitä lämpöjen laskua kun odotan niitten menkkojen alkamista, en jotenki usko, että olis mitään tapahtunu tässä kierrossa, niin haluaisin uuteen "normaaliin" kiertoon ja yrittämään
Mutta ei sitä laskua oo vain tapahtunu
Hei ja nyt tulikin mieleen, ei minullakaan joka kierrossa! Että vuotopäivänäkin voinu olla vielä korkeammalla. Mutta koskaan tiiä, että mikä kaikki vaikuttaa. On kyllä tuskastuttavaa odottaa vuodon alkua, jos jostain syystä tulee pitempi kierto :/
 
  • Tykkää
Reactions: Loree

Yhteistyössä