Toiveissa vauva 2021

Mä oon aika malttamaton, ni päivät taas menee mun mielestä toooooosi hitaasti ja menkatkin pitäs alkaa vasta toukokuun ekalla viikolla.. Blaah sinne on pitkä aika ja katotaan, tasaantuuko ees noin nopeesti nyt ekalla kierrolla pillereiden jälkeen!

Me ollaan miehen kanssa aika aktiivisia peiton heiluttelijoita, parin päivän välein ihan muutenkin, mutta mulla on nyt pillereiden lopettamisen jälkeen ihan hullut himot, niin on se peittokin heilunut joka päivä :whistle:

Täällä kanssa pidetään peukkuja, että pian tulis eka plussa! Lauantaille voisi semmoisia odottaa, ainakin piinailijoiden oireiden perusteella :love:
 
@Persikka123 pitääpäs meidänkin kokeilla tuota aikataulua, mitä insseissäkin hyödynnetään (y)

@Eeva650 minulla vaikuttaa olevan niin, että ovuloin vain näissä n. 26 vrk kierroissa. Toki ei varmuutta ole, mutta ultrassa ei ole näkynyt ovista pitemmissä kierroisssa ja lääkäri meinasi, että pitemmissä ei ovista tapahtuisi välttämättä.

@mariija_ meillä on ollut myös aikoja, että seksiä ei ole ollut paljoa. Viime vuonna uskon, että epätieto lapsettomuuden syistä vaikutti. Tällä hetkellä ei ole haasteita. Siittiöthän kyllä voivat elää ja kertaviikkoisella tahdilla voi onnistua :)

@Kasikuus mukava kuulla sinusta :) Meillä tosiaan syitä lapsettomuudella löytyy kummastakin ja hyvin monenlaisissa tilanteissa hoidot auttavat raskaaksi tulemisessa (y) Luotan siihen, että joskus pääsemme hoitoihin. Takapakkia tuli vain siitä, kun toinen lääkäri sanoi että kilpparilääkitystä ei nosteta ja arvot ovat sellaiset, että niillä ei hoitoihin pääse. Ohje oli painonhallinta, no se on tietenkin muutenkin tärkeää :) Mutta olen edelleen tuosta vähän lannistunut. Ei auta kuin odotella ja toivoa luomuonnistumista, tsemppiä sinnekin :)

@AnnMariii minusta on mukavaa, että täällä on eri vaiheessa olevia haaveilijoita :) Keskustelua käydään laidasta laitaan. Meillä on yritys toki käynnissä, mutta toisaalta kun meillä ei taida luomuna onnistua ja hoidot seisoo, niin ei varmaan mahdollista nyt tulla raskaaksi. Mutta silti höpisen täällä joka päivä :D tulkaa vain juttuun mukaan kaikki eri vaiheissa olevat :)
 
Ainiin ja tulin alunperin raportoimaan, että tissikipu on poissa. Ja nyt kun vietetään dpo 11, niin aiempien kiertojen perusteella sanoisin, että menkat alkaa huomenna. Pyyhittäessä tulee vaaleanpunaista vuotoa ja kivutkin viittaavat menkkoihin. Vaikea on unohtaa tätä raskaustoivetta ja ajatella, että hoitoihin päästään sitten, kuin päästään. Se tuntuu tällä hetkellä hyvin kaukaiselta. Lähipiirissä on useita raskaana olevia ja aina niiden keskustelujen kautta toki muistaa tämän oman tilanteen. Yk 16 olisi alkamassa nyt. Mutta toivokaamme vielä ihmettä :)
 
Heippa kaikille! Jospa minäkin uskaltautuisin mukaan juttuihin uutena palstalla, jonkin aikaa taustalla seuranneena. :giggle: 30 v. tuli ikää mittariin tänä vuonna ja mies on 7 vuotta vanhempi. Yritys aloitettiin viime kesänä ja helmikuussa saatiin ensimmäinen plussa, joka valitettavasti päättyi keskenmenoon RV8. Vuoto alkoi lopulta spontaanisti ja kesti noin 6 päivää, pari päivää todella runsaana ja loput niukempaa. Ensimmäinen kierto oli kkm jälkeen 33 päivää eli sen puolesta "helpolla" pääsin, jos kierto nyt pysyy tasaisena. Pillereitä olin syönyt varmaan lähemmäs 15 vuotta parilla tauolla ja vähän oli kierto sekaisin lopettamisen jälkeen.
Ovulaatiotestejä kokeilin ensimmäisen kerran juurikin tuossa plussanneessa kierrossa ja keskenmenon jälkeen. Molemmat onnistuin löytämään one stepin ovulaatiotesteillä. Nyt olisi vielä muutama kaapissa ja mietinkin tilailisinko lisää vai koittaisinko onneani vaan noilla. Ennen en ole ovulaatiota tuntenut, mutta keskenmenon jälkeen tunsi kyllä selvästi. Flo sovellusta olen käyttänyt, muuten ei mitään kikkoja ole toistaiseksi tullut kokeiltua, mutta nyt aloin lämmön mittaamisen, mutta se on kyllä heittänyt ihan mitä sattuu joka aamu,tulee mielenkiintoinen käyrä. :D
Voisin tulla mukaan listoille eli Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Kp 16/31-38.

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä yritykseen, mukava meininki ryhmässä! :love:
 
@minttuni En tiiä auttaako se mitään, mut jotain toivoa herättää kun niistä on "melkein" tärpännyt. Inssissä tosiaan suositellaan 4pv pidättäytymistä ja mulla inssi on tehty aina seuraavana päivänä, kun ovistesti plussa. Lisäksi kehottavat olemaan yhdynnässä illalla inssin jälkeen.

Nyt sit pohdin että jos tuo pidättäytyminen onnistuisi suunnilleen ilman ultria, niin pitäisikö sitten yhdyntä kuitenkin ajoittaa siihen kun testi päivä plussa sekä itse ovispäivään. Kaikella sitä päätään vaivaa, aivan kuin auttais ;'D
 
Heippa kaikille! Jospa minäkin uskaltautuisin mukaan juttuihin uutena palstalla, jonkin aikaa taustalla seuranneena. 30 v. tuli ikää mittariin tänä vuonna ja mies on 7 vuotta vanhempi. Yritys aloitettiin viime kesänä ja helmikuussa saatiin ensimmäinen plussa, joka valitettavasti päättyi keskenmenoon RV8. Vuoto alkoi lopulta spontaanisti ja kesti noin 6 päivää, pari päivää todella runsaana ja loput niukempaa. Ensimmäinen kierto oli kkm jälkeen 33 päivää eli sen puolesta "helpolla" pääsin, jos kierto nyt pysyy tasaisena. Pillereitä olin syönyt varmaan lähemmäs 15 vuotta parilla tauolla ja vähän oli kierto sekaisin lopettamisen jälkeen.
Ovulaatiotestejä kokeilin ensimmäisen kerran juurikin tuossa plussanneessa kierrossa ja keskenmenon jälkeen. Molemmat onnistuin löytämään one stepin ovulaatiotesteillä. Nyt olisi vielä muutama kaapissa ja mietinkin tilailisinko lisää vai koittaisinko onneani vaan noilla. Ennen en ole ovulaatiota tuntenut, mutta keskenmenon jälkeen tunsi kyllä selvästi. Flo sovellusta olen käyttänyt, muuten ei mitään kikkoja ole toistaiseksi tullut kokeiltua, mutta nyt aloin lämmön mittaamisen, mutta se on kyllä heittänyt ihan mitä sattuu joka aamu,tulee mielenkiintoinen käyrä.
Voisin tulla mukaan listoille eli Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Kp 16/31-38.

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä yritykseen, mukava meininki ryhmässä!
Tervetuloa :) Pahoittelut keskenmenosta. Täällä on kyllä mukava jutella asioista muiden haaveilijoiden kanssa :) Mietin aiemmin tänään, että täällä on helppo puhua ja kertoa kokemuksia anonyymina. Tulee kyllä juteltua myös ystävien ja muiden läheisten kanssa, mutta toisaalta haluan, että elämä ja keskustelut ei pyöri pelkästään tämän aiheen ympärillä. Siksi täällä on mukava kirjoitella, kun lapsihaave on kaikkia yhdistävä asia :D
 
@minttuni En tiiä auttaako se mitään, mut jotain toivoa herättää kun niistä on "melkein" tärpännyt. Inssissä tosiaan suositellaan 4pv pidättäytymistä ja mulla inssi on tehty aina seuraavana päivänä, kun ovistesti plussa. Lisäksi kehottavat olemaan yhdynnässä illalla inssin jälkeen.

Nyt sit pohdin että jos tuo pidättäytyminen onnistuisi suunnilleen ilman ultria, niin pitäisikö sitten yhdyntä kuitenkin ajoittaa siihen kun testi päivä plussa sekä itse ovispäivään. Kaikella sitä päätään vaivaa, aivan kuin auttais ;'D
Kyllä minäkin pohdiskelen montaa erilaista vaihtoehtoa, vaikka toisaalta en tiedä auttaako meidän tilanteessa muu kuin lääketieteen keinot. Silti on mukava suunnitella tulevia kiertoja ja kuulla muilta kokemuksia :)
 
Heippa kaikille! Jospa minäkin uskaltautuisin mukaan juttuihin uutena palstalla, jonkin aikaa taustalla seuranneena. 30 v. tuli ikää mittariin tänä vuonna ja mies on 7 vuotta vanhempi. Yritys aloitettiin viime kesänä ja helmikuussa saatiin ensimmäinen plussa, joka valitettavasti päättyi keskenmenoon RV8. Vuoto alkoi lopulta spontaanisti ja kesti noin 6 päivää, pari päivää todella runsaana ja loput niukempaa. Ensimmäinen kierto oli kkm jälkeen 33 päivää eli sen puolesta "helpolla" pääsin, jos kierto nyt pysyy tasaisena. Pillereitä olin syönyt varmaan lähemmäs 15 vuotta parilla tauolla ja vähän oli kierto sekaisin lopettamisen jälkeen.
Ovulaatiotestejä kokeilin ensimmäisen kerran juurikin tuossa plussanneessa kierrossa ja keskenmenon jälkeen. Molemmat onnistuin löytämään one stepin ovulaatiotesteillä. Nyt olisi vielä muutama kaapissa ja mietinkin tilailisinko lisää vai koittaisinko onneani vaan noilla. Ennen en ole ovulaatiota tuntenut, mutta keskenmenon jälkeen tunsi kyllä selvästi. Flo sovellusta olen käyttänyt, muuten ei mitään kikkoja ole toistaiseksi tullut kokeiltua, mutta nyt aloin lämmön mittaamisen, mutta se on kyllä heittänyt ihan mitä sattuu joka aamu,tulee mielenkiintoinen käyrä.
Voisin tulla mukaan listoille eli Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Kp 16/31-38.

Plussatuulia kaikille ja tsemppiä yritykseen, mukava meininki ryhmässä!
Tervetuloa ryhmään, lisäsin sinut listalle! :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Eliana
Minäkin jo selaillessa odottelin ensimmäisen plussan näkemistä, mutta vieläkin pitää jännätä. Jospa sillon lauantaina!
Onneksi päivät kuluu nopeesti, nyt jo kp5! Viikon päästä se ovis jo kolkuttelee ovella.
Itse en pysty kamalasti lohduttautua sillä, että vaikka on kilpirauhasen vajista, niin voi raskautua, koska keskenmeno tulee sillon todennäköisemmin tai raskauden jatkuessa lapseen voi tulla kehityshäiriöitä
Niinpä, tuon takia onkin hyvä että tutkitaan ja lääkitään. Kyllähän sitä haluaa, että on mahdollisimman parhaat lähtökohdat raskaudelle. Tsemppiä oviksen odotteluun :) alkukierto tuntuu minustakin menevän nopeasti, kun ei ole kovin pitkät kierrot.
 
@mariija_ mulla sama juttu, pillereiden lopetus näkyy naamasta, todella ärsyttävää!

Meillä harrastellaan tosi vaihtelevasti, esim. nyt korona-aikaan kun esikoinen on aina kotona ja sen omat menot on peruttu niin välillä on vaikea löytää sitä paikkaa seksille. Nyt se vielä valvookin normaalia myöhempään xD. Ihanne olis sellai kerran-pari viikossa, mut vähän kyllä jo etukäteen jännittää että miten saa osuttua just oikeille päiville.
 
Jospa listaisi omat oireeni :D

Kierto siis 27-31
Nyt 3kk menty 27 kierrolla.

Oviskivut ja limat kp 11-12.
Kp 9 ja 10 peitto heilui. Mies lähti sitten työreissulle.

Kp 14 alkoi mahajuilinnat, kestäneet siitä saakka. Välissä todella kovina.
Kohdun kohdalla repäisykipuja, lämmön tunnetta. Paineen tunnetta.

Yhden päivän oli seesteinen ettei ollut mitään oireita. Sitten oli taas ja nyt taas tänään ei mitään maha tuntemuksia.
Paitsi nenätukossa, ja armoton palelu.
Sekä väsymys.

Työkaveri kysyi että onko virtsatietulehdus kun käyt usein wc :ssä (tähän en ole itse kiinnittänyt huomiota.)

Nämä siis oireet. Ja kauhea odotus että olisi plussa :D

Miten tässä jaksaa. Pelottaa samalla että tippuu taas kovaa ja korkealta.
 
Onko kellään ollu navan oikealla puolella sellaista terävää kipua, ihan kun joku pistäisi neulalla? Mistähän tuokin tulee..

Musta tuntuu että oireet triplaantuu kun tulee tänne lukemaan ja samalla miettii tätä asiaa enemmän ja sit muuten oireita ei ees huomaa!
Siis jep, aina kun lukee muiden oireista niin huomaa, että heeeei onks mullakin vähän tota samaa :LOL: Ei oo kyllä tollasta kipua ollu navan lähellä:eek: Alavatsalla ja munasarjoissa ja kohdun kohdalla ja tisseissä kyllä kaikenlaista nippailua ja tuikkailua:unsure::D
 
Onko kellään ollu navan oikealla puolella sellaista terävää kipua, ihan kun joku pistäisi neulalla? Mistähän tuokin tulee..

Musta tuntuu että oireet triplaantuu kun tulee tänne lukemaan ja samalla miettii tätä asiaa enemmän ja sit muuten oireita ei ees huomaa!
Kyllä on. Parissa kierrossa! Toisessa kierrossa se alkoi tuikkimisella ja loppujen lopuksi äityi niin kovaksi, että soitin lääkäriin. Siinä kierrossa mun menkat myöhästy kolmella päivällä ja kipujen alkaessa meni 2pvä, et alko runsas vuoto.
 
Onko kellään ollu navan oikealla puolella sellaista terävää kipua, ihan kun joku pistäisi neulalla? Mistähän tuokin tulee..

Musta tuntuu että oireet triplaantuu kun tulee tänne lukemaan ja samalla miettii tätä asiaa enemmän ja sit muuten oireita ei ees huomaa!
Mul oli viime kierrossa mut vasemmalla ja sitä ihmettelin kun ei ollu koskaa aiemmin ollu, mikälie :D
 
Kyllä, teidän juttuja lukiessa vain voimistuu kaikki omat tuntemukset :D Mulla on tässä kierrossa ollut sellaista, että kuin neulalla pisteltäisiin, mutta oikealla alhaalla.

Ja katsoin äsken kalenterista, mulla onkin vasta dpo 10 tänään, luulin vissiin aiemmin että dpo 11 :D itken, jos menkat alkaa jo tänään, pelkään että luteaalivaihe on liian lyhyt. Ja mistä sekin sitten johtuu. Kaikkea sitä ehtii miettiä. Ilman syytäkin raskauden alkaminen voi ottaa aikaa, mites sitten kun löytyy syitä lapsettomuudelle, kauan menee että onnistuu :/
 
Täällä uusi (viidennen) haaveilija ilmoittautuu mukaan!
Siis kyse on tällä hetkellä todella vain haaveilusta. Mirena on vielä värkissä, huomenna lähtee veks, jaiks!

Mutta jos kerron hieman taustoja niin meillä neljä murua, nuorin on nyt 3,5 vuotias ja vanhin täyttää 9v. Kaksi ensimmäistä saaneet alkunsa Clomeilla ja kaksi viimeistä luomuna. Ja siis viimeisen piti olla VIIMEINEN - never again.... Mutta mies kuumeillut sen 3,5v (varmaan kuumeilee lopun ikänsä) ja sai jotenkin nyt minutkin tähän hommaan vielä mukaan, ikää on itsellä "jo" 33v (itseä pohdituttaa hirveästi tuo ikä!) ja mies 4v vanhempi.
Minulla on hieman terveysonkkelmaa, anemia todettiin alkuvuodesta ja siihen liittyy B-vitamiinin imeytymisen häiriö, jonka syytä vasta aletaan selvittämään eli eli... Tää meidän vauvarojekti voi olla ihan tuhoon tuomittu jo tuolta pohjalta... :/ En tdellakaan halua tietentahtoen "tehdä" jollain muotoa vammaista lasta - asia erikseen sitten se, jos nyt sattuu tulemaan, mutta B vitamiini on kuitenkin sikiön aivojen kehitykselle ehdoton.

Mutta apua, miten mä jaksan vielä raskauden - ne ei oo ollu mulle helppoja yksikään. Viimeisimmässä hirveät suonikohjut ja muuta kivaa, sit on ollu radi jokaisessa jne. Onkohan tää ihan loppuun asti mietitty juttu :D
Mutta niin meillä yritystä nyt hidasta noi mun tutkimukset, haluan olla varma, et B-vitsku imeytyy eikä oo muuta ongelmaa plus, etten haluasi olla kesällä raskaana (mm suonikohjujen takia kun ne on niin kipeet lämpimässä) niin tää voi olla melko haastavakin yhtälö :D :D
 
Kyllä, teidän juttuja lukiessa vain voimistuu kaikki omat tuntemukset Mulla on tässä kierrossa ollut sellaista, että kuin neulalla pisteltäisiin, mutta oikealla alhaalla.

Ja katsoin äsken kalenterista, mulla onkin vasta dpo 10 tänään, luulin vissiin aiemmin että dpo 11 itken, jos menkat alkaa jo tänään, pelkään että luteaalivaihe on liian lyhyt. Ja mistä sekin sitten johtuu. Kaikkea sitä ehtii miettiä. Ilman syytäkin raskauden alkaminen voi ottaa aikaa, mites sitten kun löytyy syitä lapsettomuudelle, kauan menee että onnistuu :/
Tää on kyllä varmasti raskasta teille keillä seisoo hoidot koronan takia, sillä se lapsen kaipuu ei mihinkään katoa. Tsemppiä hurjasti! Ja siis mun mielestä tuo sun kilpparilääkitys juttu oli ihan pyllystä. Koska itse siis oon ainakin kuullut, että nimenomaan jos kilppariarvot ei ole kohdillaan niin on haastavampaa pudottaa painoa. Ja kun se painon pudottaminen ilman terveyshaittojakaan ei oo mikään helppo projekti kellekään. Oliko niin, että meinasit vielä konsultoida sitä sun omaa lääkäriä asian tiimoilta? Ku ite jotenkin aattelee, että eihän se nyt noin voi mennä. Tässä vielä kun hoidotkin seisoo niin ois aikaa laittaa ne kilppariarvot kohilleen, että pääsis sit mahd. nopsaa alottaa hoidot kun tää korona on ohi. Hurjasti tsemppiä teille ja muillekin keillä hoidot seisoo! <3 Meilläkään ei oo enää kauhean montaa kuukautta, ennen kuin mekin päästään tarkempiin tutkimuksiin, aika jännittävää.
 
Ohoh, sehän on jo mulla dpo 7 ja kp 22/27-29. Viimiset kaksi kiertoa on ollut 29 päivää, sitä ennen kierrot olleet 27 (ja sillon kun käytin vehnän alkioöljyä pari kk niin 23-24). Yleensä mulla on aina kipeytynyt rinnat noin 4 päivää oviksen jälkeen, mutta viimisissä kahessa kierrossa rinnat kipeytyneet vasta päivää ennen menkkoja. Noh, nyt eilen rinnat aristi aavistuksen ja tänään jo vähän enemmän, eli noin viikko oviksen jälkeen tämä alkanut. Aina vähän jännää kun tapahtuu jotain vähän eri aikaan kuin yleensä, mutta ku oon kokenut kivuttomat tissit yrityksen aikana ja sika kipeet tissit, niin ei ole tähän oireeseen kauheesti luottoa. Ei kyllä enään kauheesti mihinkään oireeseen mitään luottoa. :D Siinä vaiheessa kun oksennan niin saatan alkaa oireen perusteella olettaa, että oon raskaana. En tiedä mikä yk meillä on, ehkä 9-10? Ja oon melkeen kaikissa kierroissa ajatellut, että nyt on tärpännyt, tosin veikkaan että ens viikolla viimeistään uskon jälleen vahvasti että oon paksuna. :D

Mutta teidän oireiden perusteella kyllä uskon, että ootte raskaana. Hassua kun ajattelee omalta kohdalta eri tavalla. Kai sitä koittaa vähän itseään suojella olemalla vähän pessimisti omien oireiden suhteen. :)
 
@minttuni mä kyllä komppaan @Millimetrii että toi sun kilpparilääkityshomma on ihan syvältä. Ei tossa oo mun mielestä mitään järkee. Pystytkö tosiaan saamaan jonkun toisen lääkärin mielipiteen asiaan? Mulle itelle kävi niin, että oli tsh vaan vähän koholla, reilu 5 mutta sain sitten kuitenkin tapeltua itelleni lääkityksen vaikka aluks lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvi noin lievässä tapauksessa. Kun selitin että raskautta yrittäessä ei esim. hoitoihin pääse jos on yli 2,5 niin lääkäri alkoi sit myöntymään. Selvitteli sit asiaa joltain kokeneemmalta lääkäriltä Naistenklinikalta joka oli puoltanut lääkitystä, niin sain sit aloittaa lääkityksen. Ja samalla aloitin rautakuurin kun ferritiini oli kyllä viiterajoissa mutta turhan alhanen (35). Ehdin käydä testeissä ennen tätä koronaa ja oli aika nopeesti pudonnut tsh arvoon 2,4. Oon kuullu että rauta-arvojen parantaminen auttaa usein myös kilppariarvoihin joten veikkaan et se on auttanu siihen et arvot parani aika nopeesti parissa kuukaudessa. Pitäs käydä taas testaan mutten oo uskaltanut nyt lähtee mihkään labraan... Mutta pointti oli lähinnä se, että yritä ihmeessä saada toisenkin lääkärin mielipide tuohon että saisit kilpparilääkitystä nostettua, varmasti auttaisi siinä painonpudotuksessakin :giggle: (y) Ja en nyt muista että onko sun ferritiini kunnossa? Tsemppiä kovasti sinne ❤
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä