Toiveissa vauva 2021

Mä + muu perhe en perusterveenä osaa oikein pelätä vielä. Ainut mikä mietityttää on jos menee taas joku bakteeri keuhkoihin saakka ja sattuu olemaan raskaana, että millä sen sitten hoitaa. Mulla useita lääkeallergioita ja jokaiselle kuurille viime vuosina ollut allerginen, ja ne joita ei vielä kokeiltu niin ei käy raskausaikana. No joo eipä kyllä kannattaisi etukäteen murehtia ja jossitella..
Toivottavasti pysyt terveenä! Lääkeallergiat on hankalia :(
Mua jännittää tuo ehkäisyn jättäminen. Ehdottomasti haluan toisen mutta apua xD jännittää ehkä eniten et miten sujuu ja se et miten toinen raskaus vaikuttaa terveyteeni ja kroppaan ja et eihän tuu kohtukuolemaa. Mulla on yksi enkelivauva taustalla ja elävän esikoisen kohdalla jännitti kauheasti onnistuuko raskaus. Ja vieläkin jännittää tokankin kohdalla
 
Toivottavasti pysyt terveenä! Lääkeallergiat on hankalia :(
Mua jännittää tuo ehkäisyn jättäminen. Ehdottomasti haluan toisen mutta apua xD jännittää ehkä eniten et miten sujuu ja se et miten toinen raskaus vaikuttaa terveyteeni ja kroppaan ja et eihän tuu kohtukuolemaa. Mulla on yksi enkelivauva taustalla ja elävän esikoisen kohdalla jännitti kauheasti onnistuuko raskaus. Ja vieläkin jännittää tokankin kohdalla
Mua jännitti myös tokan ja kolmannen lapsen jälkeen se eka kierto kun kierukka poistettu, siis että apua jos nyt heti tärppää, vaikka tietysti se oli toiveena :D ekan lapsen jälkeen ei otettu mitään ehkäisyä käyttöön niin se meni jotenkin luontevammin.
Ja en yhtään ihmettele jos tuollaisella taustalla jännittää miten tulee jatkossa menemään, kun eihän se varmasti unohdu :(
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Taidan kanssa liittyä tänne, tän vuoden osalta näyttää huonolta :D

29v/29v/ yk 4. / 1.lapsi

Jouduin kertomaan töissä että yritetään vauvaa. Syystä, että oon hoitoalalla ja joutuisin antamaan sellaisia injektiolääkkeitä, joita raskaana oleva tai raskautta yrittävä ei saa antaa. Olisin mielummin jättänyt kertomatta, mutta oli pakko sanoa etten voi näitä pistoksia enää tehdä, sitten tietysti kysyttiin olenko raskaana ja jouduin vaan toteamaan että me vasta yritetään. Onko kellään mitään vastaavaa tilannetta töiden osalta? :eek:
 
Taidan kanssa liittyä tänne, tän vuoden osalta näyttää huonolta :D

29v/29v/ yk 4. / 1.lapsi

Jouduin kertomaan töissä että yritetään vauvaa. Syystä, että oon hoitoalalla ja joutuisin antamaan sellaisia injektiolääkkeitä, joita raskaana oleva tai raskautta yrittävä ei saa antaa. Olisin mielummin jättänyt kertomatta, mutta oli pakko sanoa etten voi näitä pistoksia enää tehdä, sitten tietysti kysyttiin olenko raskaana ja jouduin vaan toteamaan että me vasta yritetään. Onko kellään mitään vastaavaa tilannetta töiden osalta? :eek:
Mulla ei tietääkseni rajoituksia raskautta yrittäessä, mutta liuottimia saattaa joutua töissä käyttämään. Esikoisesta jäin jo rv 18 erityisäitiysvapaalle kun ei työnantaja pystynyt järjestämään raskauden takia sopivia hommia. Riippuu ihan sen hetkisestä työtilanteesta joutuuko heti kertomaan vai voiko venyttää myöhemmälle.
 
Taidan kanssa liittyä tänne, tän vuoden osalta näyttää huonolta

29v/29v/ yk 4. / 1.lapsi

Jouduin kertomaan töissä että yritetään vauvaa. Syystä, että oon hoitoalalla ja joutuisin antamaan sellaisia injektiolääkkeitä, joita raskaana oleva tai raskautta yrittävä ei saa antaa. Olisin mielummin jättänyt kertomatta, mutta oli pakko sanoa etten voi näitä pistoksia enää tehdä, sitten tietysti kysyttiin olenko raskaana ja jouduin vaan toteamaan että me vasta yritetään. Onko kellään mitään vastaavaa tilannetta töiden osalta?
Minä jouduin kertomaan yrityksestä kun olen saikulla keskenmenon takia. Saikkulapun allekirjoittanut kätilö naikkarilla, joten olisihan siinä tullut ihmettelyä. Siispä päädyin ennemmin olemaan avoin tilanteesta kuin jättämään esimiehen ihmettelemään itsekseen.

Kauankohan hcg:llä kestää häippästä elimistöstä? Tein mielenkiinnosta raskaustestin kuudentena vuotopäivänä ja oli kirkuvan punaiset viivat :rolleyes:
 
Minä jouduin kertomaan yrityksestä kun olen saikulla keskenmenon takia. Saikkulapun allekirjoittanut kätilö naikkarilla, joten olisihan siinä tullut ihmettelyä. Siispä päädyin ennemmin olemaan avoin tilanteesta kuin jättämään esimiehen ihmettelemään itsekseen.

Kauankohan hcg:llä kestää häippästä elimistöstä? Tein mielenkiinnosta raskaustestin kuudentena vuotopäivänä ja oli kirkuvan punaiset viivat :rolleyes:
En tiedä, itse tein 10 pv tyhjennyksestä ja oli plussa, ei kuitenkaan ihan kontrolliviivan vahvuinen. La aion 15vrk tyhjennyksestä tehdä uuden ja toivottavasti olisi jo ihan haamu/nega enää
 
Minä jouduin kertomaan yrityksestä kun olen saikulla keskenmenon takia. Saikkulapun allekirjoittanut kätilö naikkarilla, joten olisihan siinä tullut ihmettelyä. Siispä päädyin ennemmin olemaan avoin tilanteesta kuin jättämään esimiehen ihmettelemään itsekseen.

Kauankohan hcg:llä kestää häippästä elimistöstä? Tein mielenkiinnosta raskaustestin kuudentena vuotopäivänä ja oli kirkuvan punaiset viivat
Voi mennä useampi viikko ennen kuin raskaustesti näyttää negatiivista km jälkeen:(:( Parilla tutulla, kellä tullut keskenmeno, hcg pysytellyt koholla vielä 4 viikon kohdalla. Voimia sinne ❤
 
Minä jouduin kertomaan yrityksestä kun olen saikulla keskenmenon takia. Saikkulapun allekirjoittanut kätilö naikkarilla, joten olisihan siinä tullut ihmettelyä. Siispä päädyin ennemmin olemaan avoin tilanteesta kuin jättämään esimiehen ihmettelemään itsekseen.

Kauankohan hcg:llä kestää häippästä elimistöstä? Tein mielenkiinnosta raskaustestin kuudentena vuotopäivänä ja oli kirkuvan punaiset viivat
Mulla kesti siis 8viikkoa et sain negan.
 
  • Surullinen
Reactions: Ananas90
Hilaan itteni jo tänne ryhmään.
Tänään tehty nega ja tuskin nyt jouluvauvakaan tärppäis. Vaikka yritetäänkin.
Olishan se aika kornia kyl jos ensi joulun viettää synnyttäessä kun viime vuonna vietin epäonnistuneessa keskenmenossa joulukuun päivät sairaalassa ravaten.
4km takana vuoden sisään.
Tutkimukset tehty ja tulokset tulee kk päästä.
Ei tässä vielä oo toivoa menetetty vaikka haastavaa onkin. Pakko vaan yrittää kun vauvan kaipuu on niin valtavan suuri ❤

Alinna86/33v.ja 40v./1.yhteinen lapsi
 
Kp 14 tyhjennyksestä ja raskaus testissä enää ihan haalea haamu. Ei varmastikaan enää montaa päivää testissä näy, joten lopetan testaamisen tähän.
Ovista ei vielä omien tuntemuksien mukaan ole näkynyt, eikä tunnu siltä että olisi tulossakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ananas90
Ite en osaa pelätä koronaa esim. tän meidän 4 kk vauvan kannalta. Lapsethan on luojan kiitos parhaiten tämän kestäviä ja vähiten oireellisesti sairastuneita. Mistä lie sitten johtuu, kun esim. RS-virus on juurikin pienille vaarallinen, ja jonkintyypoinen RS tämähän on kanssa. Raskauden kannalta pelkäisin vain synnytystä; riittääkö resurssit varmasti synnytyksiin ja mahdollisiin komplikaatioihin jos on paha epidemia päällä.
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Heipä hei, siirryn tänne tuolta 2020-haaveiluryhmästä. Minulla on PCO eli monirakkulamunasarja, ensimmäistä lasta on yritetty kesäkuussa 2 vuotta, oi-hoidoissa ollaan oltu vuosi. Eilen todettiin ultrassa tämä kierto tyhjänpäiväiseksi.

Taustalla 1 varhainen keskenmeno syyskuussa, sai alkunsa luomukierrossa hoitotauolla. Lapsettomuushoidot laitettiin nyt koronan vuoksi jäihin; kunhan hoitava taho pystyy jatkamaan niin meillä on edessä jatkossa pistoshoidot (nyt kokeiltu vain letrozolia, jolla saatu vastetta vain n. joka toinen kerta). Ikää tulee kesällä jo 37 mittariin, joten kello tikittää korviahuumaavasti.
 
Kuten jo ensimmäisessä viestissä avasin, olin tosiaan helmikuussa leikattavana. Munasarjasta leikattiin kysta. Tän seurauksena sain myös toimenpidekomplikaation ja mulle tuli sellainen hematooma, joka infektoitui. Tämä päädyttiin yllättäen leikkaamaan tämän viikon maanantaina. Nyt olo alkaa vihdoin helpottamaan, mitä ei ensimmäisen leikkauksen jälkeen tapahtunut.

Tässä pohdin onko muilla kokemuksia laparoskopiasta? Mulla oli ekan leikkauksen jälkeen molemmat munasarjat liimautunut kiinni kohtuun (jotka myös tuossa toisessa leikkauksessa irrotettiin) ja kovasti pohdin tämän, sekä tuon infektion vaikutuksia hedelmällisyyteen. Kun en niitä tajunnut lääkäriltä kysyä. Aiemmassa leikkauksessa tarkistettu et munasarjat ok ja munajohtimet auki.

En malta odottaa kesä-, heinäkuuta, kun toivottavasti päästäisiin pistämään projekti kunnolla aluilleen ensimmäisillä hoidoilla. ♥ Ollaan haaveiltu lapsesta vaimon kanssa jo parisen vuotta (itse jo varmaan tuplaten pidempään), mutta oli viime vuonna häät maksettavana ja niiden jälkeen rahatilanne heikkeni mun loppuopintojen ajaksi. Nyt kun valmistuminen on ihan päivien päässä niin uskaltaa taas haaveilla enemmän. Lähipiiriin on syntynyt kauheasti vauvoja viimeisen vuoden aikana ja se jotenkin konkretisoi myös meidän haavetta.. (etenkin puolison mielessä, koska hän on hieman hitaammin kypsynyt lapsiajatukseen).

Olitteko muut minkä ikäisiä? Me ollaan puolison kanssa 24 (mä täytän syksyllä 25).
 
  • Tykkää
Reactions: kolava ja Ananas90
Minä olen laittanut ketjun aluille, mutta puolestani joku muu voi ottaa kopin yrittäjien/haaveilijoiden listan tekemisestä. :)
Käyn täällä harvakseltaan puhelimella, eikä tämä tunnu toimivan puhelimessa kauhean hyvin :-o
Esim. nuo omat hymiöt ei kyllä mulla toimi, ärsyttävää! :-D

Meillä nyt kaikki jäissä koronan vuoksi; lapsen synttärit peruttiin ja häätkin mietinnässä, kun ei tiedä kauanko tämä kestää... Ja yritys oli ajatuksena aloittaa häiden jälkeen. Harmittaa tämä epätietoisuus, toivottavasti tilanne rauhoittuisi pikimmiten.
 
Josko mäkin tulisin tänne höpisemään! Täällä siirryttiin myös yrittämään 2021 vauvaa. Meillä esikoinen 2/2019 ovulaation induktiolla ja inseminaatiolla. Yk3 nyt, kp3. Kierrot olleet super pitkiä (46-52) nyt luomuna, PCOS riesana. Alkuvuodesta yks kemiallinen takana. Hoitokierto piti alkaa pääsiäisen jälkeen, mutta nyt siirtynee koronan vuoks... Tähän hätään sain Terolut-reseptin, josko sais ees vähän tasottumaan noita kiertoja. Ei oo kovin isot odotukset ilman hoitoja, mutta toisaalta tuo yks kemiallinen antoi vähän viitteitä ettei luomuraskaus nyt ihan mahoton sattuma ois.
 
Minäkään en uskalla ottaa päivitysvastuuta listasta, sen verran harvakseltaan täällä käyn. :rolleyes:

Meillä ei ole korona vaikuttanut suunnitelmiin. Jos kierukan poiston saa kesäkuulle, niin entisellä suunnitelmalla mennään.
Onko kenelläkään tietoa noista kierukan poisto ajoista, onko niitä peruttu nyt, kun nehän on kiireetöntä terveydenhuoltoa?
Nyt oon viikon pitäny jonkun sortin influenssaa. Olo on jo parempi, nuha ja yskä oikeestaan enää vaivaa.

Minä olen 29v, minulle tämä olisi 3.lapsi, miehelle 4.lapsi ja meidän ensimmäinen yhteinen :)

Tervetuloa tänne keskusteluun mukaan kaikki uudet
 
Minäkään en uskalla ottaa päivitysvastuuta listasta, sen verran harvakseltaan täällä käyn.

Meillä ei ole korona vaikuttanut suunnitelmiin. Jos kierukan poiston saa kesäkuulle, niin entisellä suunnitelmalla mennään.
Onko kenelläkään tietoa noista kierukan poisto ajoista, onko niitä peruttu nyt, kun nehän on kiireetöntä terveydenhuoltoa?
Nyt oon viikon pitäny jonkun sortin influenssaa. Olo on jo parempi, nuha ja yskä oikeestaan enää vaivaa.

Minä olen 29v, minulle tämä olisi 3.lapsi, miehelle 4.lapsi ja meidän ensimmäinen yhteinen

Tervetuloa tänne keskusteluun mukaan kaikki uudet
Meillä ainakin työpaikallani asiakkaiden kiireettömiä aikoja on vaihdettu nimenomaan kesäkuuhun ja siitä eteenpäin.
Eli uskoisin, että kesäkuussa kiireettömätkin ajat saa pitää. Mutta en tiedä onko siellä sitten siirrettyjen aikojen suma, että sen takia voi mennä myöhemmälle jos vasta varaa aikaa.
:)
 
Jeeeeeee!! Ovistestiin tuli plussa! Tänään siis kp 16.

Eli meneekö se niin, että huomenna on dpo 1 vai miten nää meni? :)
Flo:hun kun merkkasin ovistestin olleen positiivinen tänään niin näytti huomiselle ovulaation. Eli miten ne dpot siis menee? Oon ihan sekaisin, kun ekaa kertaa tikuttelen ja seuraan kiertopäiviä.
 
Jeeeeeee!! Ovistestiin tuli plussa! Tänään siis kp 16.

Eli meneekö se niin, että huomenna on dpo 1 vai miten nää meni? :)
Flo:hun kun merkkasin ovistestin olleen positiivinen tänään niin näytti huomiselle ovulaation. Eli miten ne dpot siis menee? Oon ihan sekaisin, kun ekaa kertaa tikuttelen ja seuraan kiertopäiviä.
Dpo0 on ovulaatiopäivä (dpo = days past ovulation). :)
 

Yhteistyössä