Toiveissa vauva 2021

No tätä ihan samaa minulla! Ja myös tuo väsymys! Nukahdan aina lasta nukuttaessa ja tein myös elämäni ensimmäisen ovistestin ja haalea viiva tuli.
minulla ei ole kierrostani pienintäkään hajua.
Onpa kiva että samoja oireita on sullakin
Ihan vähän malttamaton meinaa olla.. olis pitäny pe gynellä pyytää kattoo näkyykö ovista ku nyt ei oo oikein käsitystä kierrosta..
 
  • Tykkää
Reactions: bellaella22050909
Oon kateellinen, teille joilla jo yrityksen aloitus lähellä :X3:
Meillä vielä puoli vuotta siihen. Mutta nyt on vähän rauhottunut pahin kuumeilu taas onneksi. :geek:

Joku kyseli ovistesteistä, selkeimmät oli ne kalleimmat clearbluen digit, mutta varmasti ihan liuskoillakin pääsee kartalle. Digeistä ei jääny tulkinnanvaraa.
 
Oon kateellinen, teille joilla jo yrityksen aloitus lähellä
Meillä vielä puoli vuotta siihen. Mutta nyt on vähän rauhottunut pahin kuumeilu taas onneksi.

Joku kyseli ovistesteistä, selkeimmät oli ne kalleimmat clearbluen digit, mutta varmasti ihan liuskoillakin pääsee kartalle. Digeistä ei jääny tulkinnanvaraa.
Joo,nuo liuskatestit,sekä ovis että raskaus,on ihan susia kun niitä tulee vaan tiirailtua hulluna jotta onko jotaki viivaa vai ei.. selkeämpi olis just digi,joka antaa vaan on tai ei vastauksen... mutta ku ne on kalliimpia.. mulla on nyt raskauskeijulta tilattu ovis ja raskausliuskoja ja pari kokeillu eikä kyl vakuuta.. jotaki sofi-merkkiä.. clearbluesta tykkään,mut ne on hintavia..
 
Minä myös vähän kateellinen. :ROFLMAO::ROFLMAO: Ja vielä pitäs ainakin 8 kk jaksaa odottaa että alkaa ”yrittään”. mulla itellä alkaa imetys loppua tuon vauvan kanssa, ja odottelen menkkojen alkua. Kauhulla oon lukenut, miten synnytyksen jälkeen menkat on kuin Niagaran putous, ja mä en ees voi käyttää kuukuppia kun kohdunsuu on menkoissa niin alhaalla
 
Minä myös vähän kateellinen. Ja vielä pitäs ainakin 8 kk jaksaa odottaa että alkaa ”yrittään”. mulla itellä alkaa imetys loppua tuon vauvan kanssa, ja odottelen menkkojen alkua. Kauhulla oon lukenut, miten synnytyksen jälkeen menkat on kuin Niagaran putous, ja mä en ees voi käyttää kuukuppia kun kohdunsuu on menkoissa niin alhaalla
minulla alkoi kuukautiset kun pieni oli 8kk. Täysimetin 6kk ja siitä vielä muun ruoan ohella niin kauan, että pieni oli yli 2 vuotta. Mutta niistä kuukautisista: minulla ei ainakaan ollut kuukautiset mitkään runsaat kun alkoivat silloin 8kk päästä synnytyksestä. Oli ihan normaalit tai ehkä jopa niukat. (y):)
 
  • Tykkää
Reactions: AnnMariii
minulla alkoi kuukautiset kun pieni oli 8kk. Täysimetin 6kk ja siitä vielä muun ruoan ohella niin kauan, että pieni oli yli 2 vuotta. Mutta niistä kuukautisista: minulla ei ainakaan ollut kuukautiset mitkään runsaat kun alkoivat silloin 8kk päästä synnytyksestä. Oli ihan normaalit tai ehkä jopa niukat.
Meillä rääpäle vasta 4kk, ja alusta asti on mennyt about yksi ruoka päivässä pullosta korviketta, ja nyt menee jo 2-3 annosta. Eli periaatteessa voisi kierto palautua jo pikkuhiljaa kun ei täysimetyksellä olla menty (vaikka korvikkeen määrä vähäistä onkin ollut ). Ihana kuulla, että kaikilla ei tule mitään niagaraa!
 
  • Tykkää
Reactions: bellaella22050909
Minä myös vähän kateellinen. Ja vielä pitäs ainakin 8 kk jaksaa odottaa että alkaa ”yrittään”. mulla itellä alkaa imetys loppua tuon vauvan kanssa, ja odottelen menkkojen alkua. Kauhulla oon lukenut, miten synnytyksen jälkeen menkat on kuin Niagaran putous, ja mä en ees voi käyttää kuukuppia kun kohdunsuu on menkoissa niin alhaalla
Mulla on ollu ihan karmeat menkat synnytyksen jälkeen...
Mutta lyheni yhdellä päivällä! Alkoivat pojan ollessa 7-8kk.

En tiedä näkyykö nuo hymiöt, jostain syystä tässä puhelimella hymiöt poistuu itekseen, ärsyttävää :S
 
Mä tulen jo tänne kirjoittelemaan kun vasta 2021 seuraava la mahdollinen. Kkm tänään todettu ja lääkkeellinen tyhjennys loppuviikosta. Tyhjennyksestä eteenpäin ehkä odotellaan menkat alkavaksi ja seuraava yritys alkaa mahdollisesti huhti-toukokuussa. Toiveena neljäs lapsi.
Mulla joka kerta alkanut täysimetyksestä huolimatta menkat 5vko synnytyksistä ja tietysti toivon että nytkin kierto palautuisi hyvin. Menkat pysynyt imetysajan niukkoina, mutta raskaaksi olen myös kerran tullut imettäessä vauvan ollessa 10kk :)
 
Mä tulen jo tänne kirjoittelemaan kun vasta 2021 seuraava la mahdollinen. Kkm tänään todettu ja lääkkeellinen tyhjennys loppuviikosta. Tyhjennyksestä eteenpäin ehkä odotellaan menkat alkavaksi ja seuraava yritys alkaa mahdollisesti huhti-toukokuussa. Toiveena neljäs lapsi.
Mulla joka kerta alkanut täysimetyksestä huolimatta menkat 5vko synnytyksistä ja tietysti toivon että nytkin kierto palautuisi hyvin. Menkat pysynyt imetysajan niukkoina, mutta raskaaksi olen myös kerran tullut imettäessä vauvan ollessa 10kk
voimia ❤
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Mä tulen jo tänne kirjoittelemaan kun vasta 2021 seuraava la mahdollinen. Kkm tänään todettu ja lääkkeellinen tyhjennys loppuviikosta. Tyhjennyksestä eteenpäin ehkä odotellaan menkat alkavaksi ja seuraava yritys alkaa mahdollisesti huhti-toukokuussa. Toiveena neljäs lapsi.
Mulla joka kerta alkanut täysimetyksestä huolimatta menkat 5vko synnytyksistä ja tietysti toivon että nytkin kierto palautuisi hyvin. Menkat pysynyt imetysajan niukkoina, mutta raskaaksi olen myös kerran tullut imettäessä vauvan ollessa 10kk
Voimia toipumiseen! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Liityn minäkin seuraan tänne! Fiksumpaa varmaan täällä höpistä kuin 2020 haaveilijoissa. Taustaa sen verta, että tänä vuonna 27 vuotta ja esikoinen syntyi 2019 maaliskuussa. Ehdin ''raskautua'' viime vuonna jopa kahdesti, tuulimuna ja keskenmeno. Ennen esikoista taustalla on myös keskenmenoja. Tuulimuna oli sikäli hyvä, että oli hiukan liian aikainen meille. Nyt päätettiin miehen kanssa pitää jonkun aikaa ihan ehkäisyllä. Mahdollisesti syksyllä aloitetaan yrittää seuraavaa. Tulen tänne jo haaveilemaan ja mietiskelemään yhdistelmäpillereiden poisjättöä yms kun aika tulee. Tänään on tarkoitus höpötellä jo miehen kanssa, että milloin aiotaan aloittaa.
 
Lisään vielä, että eka syntyi hätäsektiolla ja sain sisäisen verenvuodon yms. Oli rankka synnytys. Toivon tällä kertaa suunniteltua sektiota, en halua enää käynnistykseen ja sitten kolme päivää sairaalassa, 16 tuntia synnyttämässä ja lopuksi hätäsektioon. Ihan hullua hommaa oli. @Jaffakeksi satutaanko ehkä olemaan samassa huhtikuisten 19 fb ryhmässä? Minäkin asun Englannissa ja englantilainen mies. Sukupuolesta se, että tyttöä toivoin ekaksi ja myös mieskin (hänellä kaksi poikaa ennestään). Poika tuli kuitenkin. Nyt tuntuu aidosti, ettei olisi väliä! Tyttö olisi kiva, koska sitten olisi molempia. Mutta kaksi poikaa olisi söpöt veljekset!
 
Heippa kaikki! Kiirettä pitänyt töiden yms kotihommien kanssa, ei ole ehtinyt miettimään näitä vauvahommia olenkaan. Mutta eilempä sattui niin, että meillä oli miehen kanssa parisuhdeaikaa ja mies kysyi, että jätetäänkö kumi pois En usko kyllä, että tärppäsi koska olen aika varma, että mulla oli ovulaatio tossa 1,5 viikkoa sitten Mutta ihmettelen miehen nopeaa mielen muutosta. Luulin, että joudumme keskustelemaan asiasta vielä useamman kerran ja alustavasti oltiin puhuttu, että vasta kesällä aletaan yrittämään jos aletaan Nyt hän yhtäkkiä onkin valmis? Toisaalta toivon, että en vielä raskaudu jotta saan työkuviot järjesteltyä, ennen äitiyslomaa. Eli periaatteessa "yritys" on nyt alkanut, tai ehkä nyt mennään sitten sillä tyylillä, että tulee jos on tullakseen
 
Mä tulen jo tänne kirjoittelemaan kun vasta 2021 seuraava la mahdollinen. Kkm tänään todettu ja lääkkeellinen tyhjennys loppuviikosta. Tyhjennyksestä eteenpäin ehkä odotellaan menkat alkavaksi ja seuraava yritys alkaa mahdollisesti huhti-toukokuussa. Toiveena neljäs lapsi.
Mulla joka kerta alkanut täysimetyksestä huolimatta menkat 5vko synnytyksistä ja tietysti toivon että nytkin kierto palautuisi hyvin. Menkat pysynyt imetysajan niukkoina, mutta raskaaksi olen myös kerran tullut imettäessä vauvan ollessa 10kk
Voimia! rankkoja juttuja noi keskenmenot Onko seuraavaa mahdollinen laskettu aika vasta ensi vuoden puolella tuon km:n takia?
 
Voimia! rankkoja juttuja noi keskenmenot Onko seuraavaa mahdollinen laskettu aika vasta ensi vuoden puolella tuon km:n takia?
Joo näin alunperin ajattelin, mutta tarkistelin laskurista että jos tästä tyhjennyksestä alkaisi normaali kierto ja tulisi raskaaksikin niin menisi la jo joulukuulle.
Mies tosin ei toistaiseksi uskalla enää yrittää.
Haluaa kyllä neljännen lapsen, mutta pelkää uutta keskenmenoa, tai että vasta myöhemmin ilmenee jotain vakavaa. Puhuttiin kuitenkin, että en nyt vielä ainakaan varaile kierukkaa varten aikaa. Melko varma olen että mieli hänellä vielä muuttuu, niin se meni itselläkin kun ennen yritystä jo pyörittelin näitä asioita mielessä.
 
Mäkin voisin pikkuhiljaa liittyä joukkoon. Olin jo viime vuoden ryhmässä, mut mun munasarjasta löytyi kysta viime syksynä, joka päätettiin leikata. Joutui sit odottamaan ja leikkaus oli nyt muutama viikko sit niin pikkuhiljaa voi taas ajatella lapsen hankintaa. Me ollaan vaimon kanssa naispari eli hoidot kutsuu. Oon juuri valmistumassa ammattikorkeasta eli jonnekin kesälle menee varmaan riippuen siitä miten työllistyn, koska hoidot maksaa.. Ei viitsi mennä hoitoihin vielä tässä epävarmassa taloustilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja kolava
Joo näin alunperin ajattelin, mutta tarkistelin laskurista että jos tästä tyhjennyksestä alkaisi normaali kierto ja tulisi raskaaksikin niin menisi la jo joulukuulle.
Mies tosin ei toistaiseksi uskalla enää yrittää.
Haluaa kyllä neljännen lapsen, mutta pelkää uutta keskenmenoa, tai että vasta myöhemmin ilmenee jotain vakavaa. Puhuttiin kuitenkin, että en nyt vielä ainakaan varaile kierukkaa varten aikaa. Melko varma olen että mieli hänellä vielä muuttuu, niin se meni itselläkin kun ennen yritystä jo pyörittelin näitä asioita mielessä.
Joo ymmärrettävää, että on miehellä pelkoja! Mutta varmasti hän vielä siitä toipuu sen verran, että pääsette yrittää :) mulla miehellä jäi traumat mun synnytyksestä kun siinä ei mennyt mikään putkeen. Vastusti sen takia vähän aikaa toista lasta, mutta kun sai sen syyn ulos niin hänellä olo helpotti sillä. Tsemppiä teille! Keskenmenot on kauheita.

Me puhuttiin ja tultiin tulokseen että meille paras väli olis aloittaa yritys vasta ensi vuoden lopussa. Se olis työkuvioiden puolesta paras ratkaisu. Lapsille tulis silloin 3-4 vuotta ikäeroa suunnilleen jos tärppää hyvin ja asiat menee ok. Hengailen täällä keskustelussa nyt kuitenkin kun vauvakuume on niin kova xD
 
Mä "unohdin" jo hetkeksi koko vauvakuumeilun. Työt vei mennessään. Nyt sit ukko kyseli että "joko nyt voi alkaa yrittää?" :O vielähän periaatteessa voisi syntyä tänä vuonna.
Mullakaan ei siis mitään hajua kierrosta. Ei pienintäkään ja menkatkin tulleet ja menneet miten sattuu. Kyl ne nyt viikon sisällä on mut ei mitenkää kellontarkat.

Mutta nytkun olisi pikkuhiljaa ajankohtaista alkaa yrittämään niin mua hiukka "ahdistaa/pelotta" koko juttu. Nyt tuntuu että ainut syy miksi toisen hankkisin on se että esikoisen ei tarvitsisi kasvaa yksin ja sillä olisi aikuisena sisarus. Mutta onko tämä riittävä "syy" hankkia lapsi? Just nyt tuntuu että haluan lykätä koko hommaa eteenpäin. Näin jännästi sitä mieli heittelee kun aikaa kuluu
 
Moikka, miekin hyppään tänne mukaan. Eli esikoinen syntyi syyskuussa 2019 ja toiveissa olisi toinen pienellä ikäerolla jo ihan minun ikäni puolesta (33v tänä vuonna). Lisäksi esikoista yritettiin 3 vuotta ja lopuksi kerrot, gonalf ja pregnyl toivot tuloksen. Itsellä siis pco ja luomuna on vaikea saada lasta, mut kokeillaan.
Vuoden verran suosittelivat odottelemaan, joten lääkityksen saan vasta syyskuussa, joten siihen asti yritetään luomuna.
Toivottavasti raskaus olisi parantanut hieman tätä pcota, että onnistuisi.
Muutamia tuttuja täällä jo vauva 2019 ryhmästä onkin ja oon seurannu vauva 2020 ryhmää. Oli pakkokin kurkkailla, mitä muille tutuille käy! @W.we teille varsinkin toivon todella onnistumista wintersunin tapaan.
Tää uudistettu palsta on kyllä p*****stä. En osaa vieläkään käyttää näitä hymiöitä

Täällä menossa kp 12 ja kierto on heitellyt todella paljon imetyksen aikana..
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Moikka! Minäki taidan siirtyä jo tänne keskustelemaan, tuolta 2020 ryhmästä.

Meillä yritys alkanut 5/2017 eli kohta tulee kolme vuotta täyteen :( Matkaan on mahtunut hoitoja ja pari keskenmenoa. Viime kuussa päätettiin vielä insseillä yrittää, kun joulukuun inssi jo tuotti tulosta, mikä vaan meni kesken. Tänään kävinkin ensimmäisessä folliultrassa jännityksellä kun pistosannosmäärää nostettiin edellisestä kerrasta. Niinhän siinä kävi että yhdyntäkielto/kondomi pakko pärähti toimintaohjeeksi tälle loppukierrolle. Melkosen masentavalta taas tuntuu yksi hukkaan heitetty kierto..

Täällä osa porukasta onkin tuttuja tuolta edellisestä ryhmästä, toivottavasti myös tämä ryhmä saa lisää piinailijoita hiljalleen :)
 
  • Tykkää
Reactions: kolava
Josko sitä uskaltautuisi tänne kirjoittelemaan, uskoisin tämän ryhmän olevan realistisempi kuin tuo 2020, vaikka eihän näistä ikinä tiedä onko mikään vuosi oikea. Yritys on kyllä jo periaatteessa alkanut, pillerit lopetin 3 viikkoa sitten. Pillereitä olen syönyt noin 11 vuotta putkeen. Ja siis ensimmäistä kertaa ikinä nyt yritän raskautta. Olen 27v ja mies 28. Tyhjennysvuoto pillereiden jälkeen tuli oikeaan aikaan kuten aina ennenkin, mutta kesti vain yhden päivän normaalisti kuukautiset kestää noin 4 päivää. Ja nyt on ollut rintojen/nännien arkuutta useampi päivä ja myös turvotuksen tunnetta vatsassa. En ole koskaan aiemmin ajatellut ovulaatiota tai huomannut mitään oireita. Nyt sitten yrittänyt sitä tunnistaa ja muutenkin kuunnellut kehoa tarkkaan, en tiedä yhtään miten kroppa reagoi tähän pillereiden lopettamiseen.
Seksiä on nyt ollut ilman ehkäisyä useamman kerran tässä 3 viikon aikana, mutta jotenkin en usko että heti voisi tärpätä. Enemmän odottelen, että alkavatko ne menkat normaaliin aikaan vai mitä kierrolle tapahtuu.
Aika rennosti tässä vaiheessa yritetään ja odotellaan "tulee jos on tullakseen" - meiningillä.
 
Olen pysytellyt poissa näistä keskusteluista (lähinnä 2020 ryhmästä) ja ajattelin siirtyä kokonaan tänne 2021 ryhmään. Minulla siis mirena poistettu viime kuussa ja yritys aloitettu heti, mutta nyt laitettu vauvahaaveet hetkeksi tauolle.

minulla todettiin kohtutulehdus viime viikolla ja nyt sitä parhaillaan hoidetaan kuntoon. Myös papa koe otettiin, koska kohdunsuulla näkyi muutosta. Nyt odotellaan tuloksia ja hoidetaan minut kuntoon. ❤

täytyy lukea ajatuksella nyt tauon aikana tulleet viestit, että mitä täällä on keskusteltu :)
 
Onpas täällä tullut paljon tekstiä! Tervetuloa teille kaikille uusille, ja toivon, että niillä ketkä siirtyvät 2020-ryhmästä visiittinne olisi pikainen!

Tulin oikeastaan Korona-asioilla. Onko joku perehtynyt miten Korona mahdollisesti vaikuttaa raskauden etenemiseen tai sikiöön? : |
 

Yhteistyössä