Toiveissa vauva 2021

Ovistesti lähti tummumaan jo tänään :eek: nyt on kp10, eli veikkaan oviksen parin päivän päähän, kivut tuntuu jo ja kohdunnapukka on alkanut aueta. Toiveet ei oo kovin korkealla, jos ovuloin paljon aikasemmin tässä kierrossa kun normaalisti.

Oli paljon kommentoitavaa, nyt en muista enää mitään :/ Letrozoleista oli puhetta, että miksi ottaa ne jos ovuloi muutenkin. Letroilla vahvistetaan ovulaatiota ja sen myötä hormonimuutoksia. Mulle määrättiin -17 letrot myös, vaikka ovuloin, toisesta kierrosta tulin raskaaksi :)

Rinnat ei oo mulla kipeytyneet enää esikoisen synnyttyä. Sitä ennen oli aina tissit tosi kipeet ovulaatiosta menkkojen alkuun. Ovulaation tunnen tosi selkeästi ja on ollu ovis+ Jälkeen seuraavana päivänä. Noi appit on vähän tyhmiä siinä, kun olettaa sen olevan aina seuraava päivä, vaikka voi hyvin olla vasta sitä seuraavana..vaikka kai suurimmalla osalla ovulaatio on vuorokauden sisään plussasta.

Meillä on nyt yrityksen alettua aika kuivaa petirintamalla oviksen jälkeen. Nyt voi olla, et menee eri tavalla, kun ei talletella pakonomaisesti joka toinen päivä.

No hohhoh, tulihan sitä juttua sit kuitenkin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Luget on luteliaalia tukemaan, kun se on lyhyehkö, vaan 11päivää. Sekä siihen, et kierto muutenkin tasoittuisi kun on käynyt vähän heittelee, varsinkin noita lyhyitä kiertoja on nyt tullut.
Oliks siun luteliaali minkä pituinen, en muista nyt yhtään? Kierrothan siulla on ainakin pitemmät ku nää miun.

@minttuni Jeps, varmasti just toi oviksen maksimointi on syy! Tää oli vaan itelle ihan uutta, mut kaiken kyl haluun kokeilla, jos ja kun tarttee.
Kierto 25-26 päivää ollut nyt viimeisimmät kuukaudet ja luteliaali vaihe ollut 13-14 päivää :)
 
Nyt on toiveet hieman nousseet, jospa tässä ekassa letrokierrossa saataisiin ovulaatio aikaiseksi! :) raskauden suhteen en ole vielä toiveita herätellyt, mutta ovulaation nyt ainaiin. :)

Tänään siis kp 14 ja toinen ultra tällä viikolla. Onneksi varasin uuden ajan! Tiistaina ultrassa siis johtofolli 12mm ja limakalvo 4mm. Nyt pari päivää myöhemmin, molemmat kasvaneet erittäin hyvin! Nyt folli oli jo 18mm ja limakalvokin jo 7mm. :) Kyselin lapsettomuuslääkäriltä tuota limakalvon paksuutta niin kuulemma on jo tarpeeksi paksu, kun on oikean kerroksinen.

Nyt jatkoksi suunniteltiin ovistestit lauantaihin asti ja jos tulee ovisplussa, loppukierron labroihin. Jos ovisplussa ei tule parin päivän sisällä, kyse saattaa olla siitä, että munasolu ei irtoa, joten tähän määrättiin ovitrelle irrottamaan se. Ovitrellen lisäksi käyttöön myös luget loppukiertoa tukemaan. :) huojentunut olo, että vihdoin tuntuu jotain tapahtuvan. :) Lääkärikin on ihana ja varsin kannustava!
 
Minullakin tosiaan ollut lugesteron käytössä tukemaan keltarauhasen toimintaa. Lääkärit eivät suositelleet enää mitään lääkitystä tähän ivf-hoitojen odottelulle. Kun kuitenkin vaikuttaa kierto toimivan. Luteaalivaihe 10 vrk on kuitenkin riittävä. Ja toisaalta sain kokemuksen, miten letrot ja luget vaikuttaa. Vaikka oireet ei olleet isoja, parempi ilman niitä, varsinkin jos ammattilaisetkaan eivät näe sitä meidän tilanteessa ratkaisevaksi tekijäksi. Ei auta kuin odotella. Aiemmin oli hyvä fiilis, mutta herkässä on. kuulin kaverilta, että toinen tulossa ja aloittivat esikoisen yrittämisen meidän jälkeemme. Miten samassa ajassa voi tapahtua jollakin niin paljon, ja toisella "ei mitään".
 
Kun on piinalistalla, niin kaiketi pitäisi raportoida jotain. :unsure:

Rinnat on olleet kipeät, tämä on sekä minulle tyypillistä oviksen jälkee että raskausoire aiemmilla kerroilla. Yleensä kipu loppuu ennen menkkoja, jos ei sitten ole tärpännyt. Jotain nipistelyjä on tuntunut, mutten tunnista tuollaista hillitöntä limailua, jota muutama kuvaili dpo6:n tienoilla. En minä erityisen optimistinen ole tässäkään kierrossa, mutta ihan kiva, kun on edes jotain oireita. :)

@Iinanen, tsemppiä sinne. ♡ On kovin rankkaa kaiken muun ohella murehtia lähimmäisistään. Toivottavasti tilanne ratkeaa parhain päin ja omaisesi toipuu täysin.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Iinanen
@Iinanen, mulla kans tässä kierrossa ekaa kertaa tukena hormonit alkukierrossa. Ovis mulla tapahtuu ihan normaalisti ilman lääkkeitä, mutta ilmeisesti näillä lääkkeillä buustataan ovulaatiota. Luin myös että lääkkeet saattaisivat auttaa siihen, että hyvälaatuinen munasolu irtoaisi huonon sijaan.
@petronella09, kyllä mulla rinnat saattaa olla kipeät jo vähän ennen ovista, vähän kierrosta riippuen. En usko että tuo on merkki mistään ongelmasta. Sen sijaan aikainen ovis (joka mulla myös on) voi aiheuttaa sitä, että munasolu ei ehdi kypsyä kunnolla ennen irtoamista.
 
Hei vaan! Pitkään taustaillut osallistuu varovaisesti keskusteluun. Taustana lapsettomuutta ja esikoinen syntynyt v. 2018 hoitojen avulla. Nyt olemme ns. toisella kierroksella. Visiittini tänne keskusteluun voi olla hyvinkin lyhyt, sillä meille tehdään 3 inssiä, ja jos onnistunutta tulosta ei saada, jää hoidot siihen ja olemme yksilapsinen perhe. En siis halua ivf-hoitoa. Onnistumisprosentti on huono, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Saa nähdä ketkä saavat vielä vauvan vuodelle 2021!
Tsemppiä yritykseen! Saanko kysyä miksi että halua ivf-hoitoon? Meillä kans toista lasta yritetty inssin avulla, mutta ensimmäinen inssi ei ainakaan onnistunut. Tähän kiertoon kokeillaan OI + inssi ja ens kierto sit mahdollisesti IVF.
 
kuulin kaverilta, että toinen tulossa ja aloittivat esikoisen yrittämisen meidän jälkeemme. Miten samassa ajassa voi tapahtua jollakin niin paljon, ja toisella "ei mitään".
❤ Ei ole sanoja tähän. Paljon tsemppiä teille!

@Iinanen voimia ikävien uutisten käsittelyyn!

Kivaa että monella on hoidot alkaneet tai tulossa. Varmasti sekin piristää ja antaa taas uutta toivoa pitkän yrityksen jälkeen! ❤

Täällä odotellaan menkkojen loppumista. Fiilis on odottavainen. :love:
 
@Lavender_ yleisimmin ohjeistetaan että ovisplussasta seuraavana päivänä on ovis, se kai se yleisin. Mut voi vaihdella ja olla kai jo samanakin päivänä tai vasta kahden päivän päästä. Tikut on kyllä oiva apu meille jotka ei oviskipuja tms tunne.

Mä jo mietin kùumeisesti että miten vältän seuraavassa kierrossa liian aikaiset testailut ja masistelut. Helpointa vissiin vaan olla ostamatta testejä ja vältellä kauppoja ennen kierron loppua
Kiitos vastauksesta @IinesAnkka82 ! Näin olin itsekin ymmärtänyt. Tikut on kyllä käteviä, olin niin tyytyväinen kun tuli selkeä ovisplussa Ai kun vain tulis plussa r-testiin...sitä odotellessa!

Tsemppiä testauksen malttamiseen kuukautisten alkumispäivään saakka;) Tiedän että tietämättömyys on piinaavaa, mutta nega vieläkin mieltä masentavaa..sillä ajatuksella maltan itse olla testaamatta.
 
@Lavender minulla flo ennustaa ovis plussasta seuraavan päivän olevan ovulaatio,sen mukaan olen laskenut.Tosin siitä plussasta parin päivän päästä vasta tullut selkeät ovis oireet:/Nyt en tikuttanut,joten en tiedä mikä kp olisi näyttänyt plussan.On tää oviksen metsästyskin todella haastavaa:(
@petronella09 Joo on tämäkin haastavaa, olin jo ihan vakuuttunut, etten ovuloi, kun plussaa ei ruvennut kuulumaan. Mutta sitten se tuli, onneksi! Luteaalivaihe jää lyhyeksi (10pv) eikä tietty tallettelutkaan mennyt optimaalisesti, mutta näillä mennään ja elätellään toivoa...
Tsemppiä piinailuun ja toivotaan parasta :giggle: Mukavaa viikonloppua
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA Ilmoitathan PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

29. 1. 2021 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
+ Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
+ Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
Rosmarin, ya 11/20
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Mysteerio.........................kp 74/30
Nuorena äidiksi...........kp 37/36
Sinisilmät......................kp 28/30
Iinesankka ..............kp 27/28-31
Wanti...........................kp 26/35-48
Toivojatintti.............kp 24/31
Spekulaattori82.....kp 21/29
Persikka123.............kp 20/33
Nuunuu-84...............kp 20/30
Liilja.............................kp 20/28-33
Suhveli.................... Kp 20/27
Toive23.....................kp 19/27
Krippis.......................kp 19/22-24
Lavender_.....................kp 17/25
Petronella09................kp 13/25-26
SandraB..........................kp 12/26
Iinanen.............................kp 9/23-24
Mamtobe......................kp 9/28
Chili_............................. kp 6/28-29
Daisy01........................kp 3/34
Kirjoh89....................kp 3/28




★★★★★★★★★★★★★★★★★

Spekulaattori82........dpo 8
Krippis............................dpo 7
Toive23...........................dpo 6
Nuunuu-84.................dpo 6

Petronella09..............dpo 2


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09
Mistä kiertopäivästä alkaen suosittelisitte ovista alkaa tikuttamaan? Itsellä ei mitään hajua kierron pituudesta, kun en siitä ole kirjaa pitänyt kierukan aikaan. :( Oviskivut ja muut oireet tulee kyllä, että ne edes jotain osviittaa antavat. Mulla kierukka poistetaan vasta ensi viikolla (2 viikkoa menkkojen alkamisesta) joten en tiedä sekoittaako sekin sitten alkuun jotenkin kehoa. Aiemmissa raskauksissa en ole ovista tikuttanut, joten ihan mielenkiinnosta ajattelin noita testejä alkuun nyt kokeilla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lavender_
Mitäs ootte mieltä talletteluista, miten usein? Meillä on huomenna joko ovisplussa tai ovitrelle pistos, joten lääkäri määräsi tallettelut la ja su. Mietin onko tänäänkin järkeä, vai kannattaako säästellä huomiselle? :D jos tänään illalla ja huomenna päivällä niin tuleeko liian usein raskautumisen kannalta?
 
Minulla on myös nännit tosi kipeenä ovulaation aikoihin ja jatkuu kuukautisten alkuun saakka.
Milloin teillä on ovislimat,tuleeko ennen ovista? Minulla jatkui kolme päivää niin mietin milloin ovis. Toisaalta yhtenä päivänä oli ihan tajuttomat halut niin varmaan silloin
 
Mistä kiertopäivästä alkaen suosittelisitte ovista alkaa tikuttamaan? Itsellä ei mitään hajua kierron pituudesta, kun en siitä ole kirjaa pitänyt kierukan aikaan. Oviskivut ja muut oireet tulee kyllä, että ne edes jotain osviittaa antavat. Mulla kierukka poistetaan vasta ensi viikolla (2 viikkoa menkkojen alkamisesta) joten en tiedä sekoittaako sekin sitten alkuun jotenkin kehoa. Aiemmissa raskauksissa en ole ovista tikuttanut, joten ihan mielenkiinnosta ajattelin noita testejä alkuun nyt kokeilla.
Mä taisin alkaa tikutteleen kp10 joskus, kun aloin ovista selvitteleen. Silloin oli kierto 28 päivää :) Itellä ovis tulee siinä kp14-15 aika tarkasti, jos siis on tullakseen. Jotkut taitaa alkaa testaamaan aika pian menkkojen jäljkeen, jos satavarmaksi ottaa ettei ovis mene ohi :D Niissä ovistestipaketeissa taitaa muuten olla jotain ohjeistusta, ellen ihan väärin muista!

Omaa napaa sen verran, että hemmetti soikoon mun vakkarigyne on ensi viikon lomalla eli en pääse hänelle ultraan ainakaan. Plaah en nyt tiedä mitä teen, ärsyttää mennä jollekin toiselle eikä tiedä paljonko maksaakaan, ei ihan ilmaista puuhaa tää joka kk ultrassa hyppääminen muutenkaan. Joku saattais ottaaa riskin ja mennä ilman ultraa :D Tokikaan en myöskään pregnyliä sitten saisi tähän kiertoon mukaan, vaikka uskonkin munarakkulan irtoavan ilman sitäkin, ainakin toissakierrossa oli kvat kivut vaikkei sitä pregnyliä pistettykään. Mut tiedä sitten, ärsyttää!! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
@Marsku88 mulla tuli ovistikkujen mukana joku lista, missä oli suositeltu aloituspäivä testailulle. Riippuu kierron pituudesta. Tähän ekaan kiertoon kierukan poistosta en osaa sanoa, kun se on poistettu ”ovulaation aikaan”, jota ei välttämättä kierukan kans tapahdu.

@Jaffakeksi mulla tulee ovislimat muutamia päiviä ennen ovulaatiota ja loppuu aikalailla seuraavana päivänä ovulaatiosta.

@Paatuska ei seksiä voi olla liikaa raskautumisen kannalta! Jos vaan itseä huvittaa niin antakaa mennä vaan ;) ainakin pitäis sit olla siittiöitä odottamassa munasolua, kun ovulaatio tapatuu :)

Eilen ovistesti oli vahvempi ku tänään, oliskohan tuplapiikki tässä kuussa - en jaksa uskoa et ovis olis ollut jo kp9. Tänään talleteltiin ja tikuttelut jatkuu.
 
Täällä käyty aamulla gynellä ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi tsekkaamassa että kaikki alapäässä kunnossa :D kallis reissu tuli pelkän mielenrauhan vuoksi mutta onpahan nyt tiedossa että kaikki oikein hyvin ja hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi jo ensi kierrossa! Ultrattiin myös ja siellä oli tosin pari kystaa toisella puolella, mutta muuten kaikki ok. Terolutit aloitin lääkärin kehoituksesta, jotta kierto käynnistyy nyt kunnolla, kun se kuulemma vähän vielä minipillereiden lopetuksen jälkeen hakee itseään :D
 
Mistä kiertopäivästä alkaen suosittelisitte ovista alkaa tikuttamaan? Itsellä ei mitään hajua kierron pituudesta, kun en siitä ole kirjaa pitänyt kierukan aikaan. Oviskivut ja muut oireet tulee kyllä, että ne edes jotain osviittaa antavat. Mulla kierukka poistetaan vasta ensi viikolla (2 viikkoa menkkojen alkamisesta) joten en tiedä sekoittaako sekin sitten alkuun jotenkin kehoa. Aiemmissa raskauksissa en ole ovista tikuttanut, joten ihan mielenkiinnosta ajattelin noita testejä alkuun nyt kokeilla.
@Marsku88 Mä aloitin testaamaan tässä kierrossa jo kp 6/25. Testasin kaksi kertaa päivässä varmuuden vuoksi, koska halusin selkeän kuvan, miten LH-hormooni nousee kehossani. LH-huippu tuli vasta kp 15. Tämä oli siis eka kerta kun tikutin, en aio tikuttaa näin paljon seuraavissa kierroissa, ehkä sitten vain varmistaakseni ovulaation kp 12-15 siihen saakka, kun nyt on noita luiskoja jäljellä.

Itse suosittelen käyttämään jotain ilmaista appia kierron seuraamiseen, esim. Flo, Clue tai Premom (käytän tätä ovistikkujen seuraamiseen, otat kuvan ja siellä se on sitten tallessa, ei tarvitse säilyttää ja vertailla kuivia tikkuja).

Hyvä, että sulla on selkeät oviskivut, nekin auttaa oikean ajan löytämiseen.
Tsemppiä oviksen bongailuun! :giggle:(y)
 
Täällä käyty aamulla gynellä ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi tsekkaamassa että kaikki alapäässä kunnossa :D kallis reissu tuli pelkän mielenrauhan vuoksi mutta onpahan nyt tiedossa että kaikki oikein hyvin ja hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi jo ensi kierrossa! Ultrattiin myös ja siellä oli tosin pari kystaa toisella puolella, mutta muuten kaikki ok. Terolutit aloitin lääkärin kehoituksesta, jotta kierto käynnistyy nyt kunnolla, kun se kuulemma vähän vielä minipillereiden lopetuksen jälkeen hakee itseään :D
@pupup Hyviä uutisia, että kaikki on kunnossa! :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Olikos täällä muita royal geleen käyttäjiä? Miten on teillä vaikuttanut?

Oon syönyt nyt reilu kaksi kiertoa ja havahduin miettimään, että sekö on syynä kierron lyhentymiseen. Nuorempanakin kierrot oli aina yli 30pv ja nyt sitten 2 viimesintä 28pv ja nyt vaikuttaa siltä että tämä kierto jää 27 päivään. Pituudessa ei sinänsä kai vikaa, mutta esikoisesta plussasin oviksesta joka oli kp20 ja keskenmenneessä ovis oli kp17. Eli myöhäinen ovis ois tilastollisesti mulle parempi.

Sit tietty luin oviksen myöhentämisestä ja törmää toki vain faktoihin että esim kova stressi voi myöhästää ovista. Että pitäiskö jättää geleet syömättä ja ruveta vaan stressaamaan enemmän :D
 
saaras88
Tsemppiä yritykseen! Saanko kysyä miksi että halua ivf-hoitoon? Meillä kans toista lasta yritetty inssin avulla, mutta ensimmäinen inssi ei ainakaan onnistunut. Tähän kiertoon kokeillaan OI + inssi ja ens kierto sit mahdollisesti IVF.
@tokkurainen Ensimmäisen lapsen aikaan inssien tukena oli pistoshoidot, koin sen tosi rankaksi kropalle. Ja ivf:ssä hoito on vieläkin rankempi. Lisäksi ivf hoitopaikka olisi yli 150km päässä. Ja kaikista noloin syy... En kestä ajatusta, jos saataisiin vaikka 10 alkiota ja niitä "jäisi käyttämättä", potentiaalisia vauvoja. Tiedän, tosi tyhmää, enkä ajattele kenenkään hoidossa olevien alkioista mitään, mutta omien kohdalla ajattelen näin.
 

Yhteistyössä