Toiveissa vauva 2021

@wbä muistaakseni jossain oli, et toisilla ovulaatio saattaa olla jopa 48h päästä plussasta, eli jos sen 2vrk heittöä niin sehän voi olla tosi iso ero noin pienillä dpo. Mut ymmärrän, että ihmetyttää ja harmittaa.


Mulla on käytössä vaan foolihappo. Sit jos raskaus alkaa, haen mamavitamiinit. Tässä kierrossa en jaksa edes tikuttaa ovista, jatkan sit ens kierrosta ja nyt vaan otetaan rauhassa ja nautitaan lomapäivistä. Toki talletellaan joka toinen pv, jottei kierto nyt hukkaan menisi :D

Tänään taitaa olla kp11, vähän alkaa vatsalla tuntumaan ja ovislimat ilmaantui tänään, joten kohta varmaan taas piinaillaan.

Mulla on muuten vähän hölmö tapa, joka ei yhtään auta tätä vauvakuumetta ja yrittämistä...joka kierrosta katon oletetusta oviksesta lasketun ajan :LOL: sitä harmistuu monta kertaa enemmän, kun on jo henkisesti valmis ”siirtymään heinä-, elo- ja syyskuisiin” :rolleyes:
 
Tikutin oviksen, joten jos se tapahtui niin tuskin kauheasti heittää. Mutta maanantaina testaan uusiksi jos jostain syystä sitä ennen ei menkkoja näy. Tää on kyllä ärsyttävää, kun yritysaikana kierrot vaikuttaa yhtäkkiä aivan toisistaan poikkeavilta :rolleyes:
Äh, on kyllä ärsyttävää kun yritysaikana alkaa kierrot heittelemään! Minulla ollut vaihtelu nyt yritysaikana 21-32vrk, tuntuu paljolta vaikka eihän se vielä ole kovin kummoinen heitto. Mutta kun ennen tuli niin säännöllisesti, vai muisteleeko väärin.. luteaalivaihe on kuitenkin ollut pääsääntöisesti 10vrk, heti kun menee yli niin toiveet nousee.. Tsemppiä odotteluun!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@wbä muistaakseni jossain oli, et toisilla ovulaatio saattaa olla jopa 48h päästä plussasta, eli jos sen 2vrk heittöä niin sehän voi olla tosi iso ero noin pienillä dpo. Mut ymmärrän, että ihmetyttää ja harmittaa.


Mulla on käytössä vaan foolihappo. Sit jos raskaus alkaa, haen mamavitamiinit. Tässä kierrossa en jaksa edes tikuttaa ovista, jatkan sit ens kierrosta ja nyt vaan otetaan rauhassa ja nautitaan lomapäivistä. Toki talletellaan joka toinen pv, jottei kierto nyt hukkaan menisi :D

Tänään taitaa olla kp11, vähän alkaa vatsalla tuntumaan ja ovislimat ilmaantui tänään, joten kohta varmaan taas piinaillaan.

Mulla on muuten vähän hölmö tapa, joka ei yhtään auta tätä vauvakuumetta ja yrittämistä...joka kierrosta katon oletetusta oviksesta lasketun ajan :LOL: sitä harmistuu monta kertaa enemmän, kun on jo henkisesti valmis ”siirtymään heinä-, elo- ja syyskuisiin” :rolleyes:
Minulla tämä sama.. Ja seuraan, milloin tänne ilmestyy uusi keskustelu "syyskuiset 2021" ja haaveilen pian liittyväni perässä. Pahimmillaan katsoin la eri laskureilla ja eri tavoilla, viimeisestä menkoista ja oletetusta hedelmöitysajankohdasta. Katsoin myös aiemmin, milloin pitäisi hedelmöityksen tapahtua että la osuisi oman tai jonku läheisen syntymäpäivälle, nimipäivälle, äitienpäivään, isänpäivään, johonkin juhlapäivään jne.. ihan sekoa :D no nyt olen jo rauhoittunut, kyllä silti yhdellä laskurilla katson kerran kierron alussa, milloin la olisi. Monta mahdollisuutta jo mennyt ohi, hohhoi.
 
Blääh mä kuvittelin jo et ois ollu kaikkia oireita kun oli kuvottavaa oloo, palelua ja väsymystä mut tänää aamulla dpo 11 kp 28/30 ihan puhdas nega. Kylläpä nää sitte harmittaa aina kun joka kerta niin toivois. Mä taas sanoin .etten testaa ennen menkkojen poisjäämistä mut ehkä enskierrosta yritän
Vielä voi tulla, vaikka tiedän kyllä tunteen varsin hyvin ♡
 
Mä myös katselen laskureita ja haaveilen lasketusta ajasta jo etukäteen.. :D

@wbä tosi ärsyttävää, mulla myös tuntuu että vähän ennen kuin alettiin yrittää, alkoi kierron pituus yhtäkkiä vaihdella. Ennen oli jopa kellon tarkka kierto, korkeintaan yhden päivän heitto. Nyt heittelee monella päivällä, ei paha vieläkään mutta hermoja raastavaa kyllä kun tottunut tosi tasaiseen kiertoon.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä on käytössä foolihappo, c, d, kalsium, sinkki. Rauta ensi viikosta lähtien.

Mä oon kans tehnyt molemmissa kierrossa tota että katson 1. milloin mahdollinen plussa 2. milloin voi kertoa muille 3. milloin äitiysloma alkaisi 4. milloin laskettu aika jne. Huoh. Viime kierrossa plussa ois ollut just jouluksi. Tää kierto varmaan jää meiltä välistä. Jos päästäis ens kiertoon yrittämään niin perheelle kerrottaisiin mahdollisesti äitienpäivänä (n. 10. viikko), la olisi just ennen joulua... Kiva haaveilla mutta varmaan tämäkin tapa valitettavasti edesauttaa sitä että putoaa vähän korkeammalta jos ei tärppää.
 
@petronella09 mulla katkeruutta keskenmenosta. Mietin, että olis helpompi vaan hyväksyä ettei plussaa ois tullut ollenkaan, kuin että tuli ja meni kesken. Mutta varmasti kyllä olisin allapäin ilman sitäkin, sitähän ei nyt voi tietää. Mutta nyt ahdistaa erilailla, että jos vielä plussaiskin niin meniskö sekin sit kesken..

@rosmarin mulla on tapana aina alkukierrosta katsoa kahden seuraavan kierron lasketut ajat. :) jotenkin vähän olevinaan helpottaa aina katsoa vähän jo eteenpäin.

Päätin nyt, että tänään tehty raskaus- ja ovistestitilaus saa olla viimeinen tilaus. Ovisplussa on tullut aina kp13-kp16, että testien pitäis nyt pariin kiertoon riittää. Saa törsäys nyt riittää kun eipä niistä ajoituksistakaan sen enempi ole hyötyä ollut. Kiva kuitenkin ollut huomata ettei kierrot ole niin viturallaan kuin pillerien jälkeen.
 
Minä myös katselen joka yk milloin olisi mahdollinen laskettu aika :) Keväällä kun aloitettiin yrittäminen niin toive oli että la olisi osunut niin,että saisin olla äitiyslomalla kesällä kun pieni koululainen on kotona,mutta eipä asiat menneet niin :( Tämä yk10 jos onnistuisi plussan saamaan ja kaikki menisi hyvin niin la olisi vielä syyskuun puolella,loppu kesästä saisi jäädä lomalle ja äitiyslomalle,mutta nähtäväksi jää...
 
@petronella09 mulla katkeruutta keskenmenosta. Mietin, että olis helpompi vaan hyväksyä ettei plussaa ois tullut ollenkaan, kuin että tuli ja meni kesken. Mutta varmasti kyllä olisin allapäin ilman sitäkin, sitähän ei nyt voi tietää. Mutta nyt ahdistaa erilailla, että jos vielä plussaiskin niin meniskö sekin sit kesken..

@rosmarin mulla on tapana aina alkukierrosta katsoa kahden seuraavan kierron lasketut ajat. :) jotenkin vähän olevinaan helpottaa aina katsoa vähän jo eteenpäin.

Päätin nyt, että tänään tehty raskaus- ja ovistestitilaus saa olla viimeinen tilaus. Ovisplussa on tullut aina kp13-kp16, että testien pitäis nyt pariin kiertoon riittää. Saa törsäys nyt riittää kun eipä niistä ajoituksistakaan sen enempi ole hyötyä ollut. Kiva kuitenkin ollut huomata ettei kierrot ole niin viturallaan kuin pillerien jälkeen.
Ymmärrän katkeruuden keskenmenosta :(

Itse olen toivonut että edes joku haamu olisi näiden kuukausien aikana testiin piirtynyt mutta ei:(Ja keskenmenoa pelkään mikäli vielä plussaan ja jos sen jälkeen ei enää onnistuisi :(
 
Mulla käytössä Multitabs Raskaus, Foliver sekä Devisol 10 Mikrog. Lisäksi käytän punaista macaa 1 tl/pv/ 3 viikon ajan ja viikon tauko sitten Macasta.

Työskentelen sosiaali-ja terveysalalla, ja koronarokotusta suositellaan erityisen vahvasti otettavaksi (työpaikassani).
Siinä koronarokotteessa (Pfizerin ja Biontechin rokotteella) on suosituksena, että raskaana oleva ei ottaisi rokotetta (ei riittävästi tutkimustietoa) ja rokotteen ottamisen jälkeen pitäisi huolehtia, ettei tule raskaaksi 2 kuukauden aikana rokotteen ottamisesta.
On vähän ikävä tilanne, haluttaisiin jatkaa yritystä edelleen, mutta uskaltaako ottaa sitä riskiä, mitä rokotteesta voi tulla. Elämämme suurin toive on kuitenkin saada oma lapsi.
 
Esikoista yrittäessä, synkimpinä hetkinä olin kateellinen myös keskenmenon saaneille, koska olivat saaneet sen plussan. Nyt tuntuu ihan hullulta ja vieraalta ajatukselta. Mut kuvaa varmaan vaan hyvin sitä, kuinka kova se toive lapsesta on, oli sitten kyse ekasta tai viidennestä. Sitä eli niin siinä yrityskuplassa. Toivon todella, et nyt ennemmin luovun kolmannen toivosta, kuin et palaan noihin fiiliksiin. Toki mulla on vielä letrozoleilla päiväystä, et ehkä villinä uskaltaisin kokeilla niitä, kunhan imetys loppuu.

Äitiysloman alkua en ookaan kattonu, mikäli plussa tulisi! Oon vaan miettinyt, millon olisi järkevä käydä välissä töissä. Muutamaksi kuukaudeksi en viiti, mut onko sit 3-4kk jo ihan fiksua käydä näyttäytymässä työpaikalla..

Vatsaan sattuu ihan ku menkat alkais, fertilityfriendin mukaan on vasta kp10 eli aika vaikea uskoa, et ovulaatio olis ihan vielä :oops:
 
Mä kanssa katson aina kierron alussa lasketun ajan. :) Tämön lisäksi mietin aktiivisesti (eli päivittäin :D) mahdollisia nimiä vauvalle.

Luulen että meidän yritys loppuu siihen, kun alkaa näyttämään siltä, että joutuisin menemään töihin välissä. Nyt olen siis vielä esikoisen kanssa kotona ja tiedän että en jaksaisi raskaana töissä. Enkä halua laittaa esikoista välissä päiväkotiin ja sitten taas ottaa kotiin. Toisaalta helpottaa, kun tietää milloin haaveille pitää laittaa piste. Toisaalta se taas ahdistaa.

Ja käytössä mulla on joku mamavitsku, d, ja geleet.
 
@wbä muistaakseni jossain oli, et toisilla ovulaatio saattaa olla jopa 48h päästä plussasta, eli jos sen 2vrk heittöä niin sehän voi olla tosi iso ero noin pienillä dpo. Mut ymmärrän, että ihmetyttää ja harmittaa.


Mulla on käytössä vaan foolihappo. Sit jos raskaus alkaa, haen mamavitamiinit. Tässä kierrossa en jaksa edes tikuttaa ovista, jatkan sit ens kierrosta ja nyt vaan otetaan rauhassa ja nautitaan lomapäivistä. Toki talletellaan joka toinen pv, jottei kierto nyt hukkaan menisi

Tänään taitaa olla kp11, vähän alkaa vatsalla tuntumaan ja ovislimat ilmaantui tänään, joten kohta varmaan taas piinaillaan.

Mulla on muuten vähän hölmö tapa, joka ei yhtään auta tätä vauvakuumetta ja yrittämistä...joka kierrosta katon oletetusta oviksesta lasketun ajan sitä harmistuu monta kertaa enemmän, kun on jo henkisesti valmis ”siirtymään heinä-, elo- ja syyskuisiin”
Mä teen tota samaa et oviksen aikaa katon milkä ois la ja mikä horoskooppi nyt mun la ois osunu mun synttäri viikonloppuun ni harmittaa viä enemmän jos menkat alkaa ensviikolla
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Ainiin! @toivojatintti pitikin kertoa, että tein dpo10 täydellisen negan. En tiedä missä välissä alkoi näkyä, kun en testaillut masennuksilta sen enempää, mutta nyt se negatiivinen testi on 2-vuotias tossa meidän sohvalla. Eli toivoa on, toivottavasti vielä kääntyy plussaksi siellä <3
Ihana , kiitos! Meidän esikoisen testasin ku oli niin vahva fiilis puoli vitsillä 5 pvä ennen menkkojem alkua ja tuli iltapissasta ihan räikeet 2 viivaa, siks iski jo masis. :D mies kyl sano et minkä ihmeen takia testailen nyt jo enkä vaa voi malttaa odottaa sille ensviikkoon ku menkkojen pitäs alkaa. Helpommin sanottu ku tehty :D
 
@KirJoh89 Onpa ikävä tilanne, että joutuisitte taukoa pitämään. Itse en varmaan uskaltaisi sinä aikana yrittää. Mutta 2 kk kyllä tässä asiassa tuntuu ikuisuudelta, hyvin ymmärrän että harmittaa :(

Noista katkeruuden tunteista kun ollut puhetta, mulla oli esikoista yrittäessä keskenmenojen jälkeen kyllä tosi paha katkeruus pahimmillaan ja koko elämä pyöri vain raskautumisen ympärillä. Nyt oon toistaiseksi onnistunut ottamaan rennommin ja esim. muiden vauvauutiset ei tunnu pahalta. Mutta toki nyt vasta yk 4 menossa, toivon todella että tärppi tulee ennen kuin mielentila on sama kuin ennen esikoista oli :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Ihana , kiitos! Meidän esikoisen testasin ku oli niin vahva fiilis puoli vitsillä 5 pvä ennen menkkojem alkua ja tuli iltapissasta ihan räikeet 2 viivaa, siks iski jo masis. mies kyl sano et minkä ihmeen takia testailen nyt jo enkä vaa voi malttaa odottaa sille ensviikkoon ku menkkojen pitäs alkaa. Helpommin sanottu ku tehty
Tää on kyllä hassu, miten toisilla raskaus näkyy niin aikasin testeissä. Tai eri raskauksien välillä. Mulla oli vastaava tilanne kuopuksen kanssa. Oli niin omituiset oireet heti oviksen jälkeen, et testasin dpo6 ja olin näkevinäni haamun. Se siitä sit kyllä lähti vahvistumaan ja varhaisultrassa koko vastasi omia laskuja. En uskonu, et olis mahdollista mut pakko se kai on :LOL: mut se on kyl niin vaikea olla testaamatta, varsinkin jos oireita on ja on ite plussasta ihan varma. Miesten on hyvä huudella, ite varmaan alkasivat testaamaan jo ovulaatiopäivänä, jos roolit olis päinvastoin :ROFLMAO:
 
Mulla käytössä Multitabs Raskaus, Foliver sekä Devisol 10 Mikrog. Lisäksi käytän punaista macaa 1 tl/pv/ 3 viikon ajan ja viikon tauko sitten Macasta.

Työskentelen sosiaali-ja terveysalalla, ja koronarokotusta suositellaan erityisen vahvasti otettavaksi (työpaikassani).
Siinä koronarokotteessa (Pfizerin ja Biontechin rokotteella) on suosituksena, että raskaana oleva ei ottaisi rokotetta (ei riittävästi tutkimustietoa) ja rokotteen ottamisen jälkeen pitäisi huolehtia, ettei tule raskaaksi 2 kuukauden aikana rokotteen ottamisesta.
On vähän ikävä tilanne, haluttaisiin jatkaa yritystä edelleen, mutta uskaltaako ottaa sitä riskiä, mitä rokotteesta voi tulla. Elämämme suurin toive on kuitenkin saada oma lapsi.
Voi kurjuus mikä tilanne! Tsemppiä päätöksentekoon. 2kk tuntuu pitkältä ajalta, ymmärrän hyvin. ❤ Onko poissuljettu vaihtoehto jättää rokote ottamatta? Pahoittelut tietämättömyydestä, en ole varma miten sote-alalla toimii tämä, ymmärrän siis hyvin että vahva suositus ottaa, mutta onhan varmaan osa raskaana tai muutoin estynyt ottamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo katsonut mahdollista La vielä, mutta nyt kun vuosi vaihtui niin taidan tuohonkin sortua. Toiveena oli, että esikoiselle ja tälle seuraavalle tulisi ainakin 2v ikäero. Ja nyt se tulisi täyteen, jos tärppäisi tästä kierrosta. Isot toiveet tähän kiertoon. :)

Hämmentävää. Kp12 menossa ja ihan kuin puskisi ovismaisia oireita. Limat ja kaikki. Mulla on ollu nyt tosi pitkiä kiertoja, siis yli 30 päiväisiä reilusti. Sen osalta en odottaisi vielä ovista, mutta voisikohan? Toisaalta yöimetykset esikoisen kanssa on nyt vähentyneet melkein nollaan, joten josko se aikaistaisi ovista. Ja ei, en ole tehnyt ovistestejä. Pitäisi kai :D

Tuosta keskenmeno-keskustelusta. Pelkäsin itse valtavasti keskenmenoa esikoisen kohdalla. Ja koinkin yhden keskenmenon. Se oli kamalaa, enkä toivo sitä kellekään. Sen jälkeen oli kuitenkin luottavaisempi mieli lähteä yrittämään uudelleen "me siis voidaan saada lapsi" -ajatuksella. :)
 
Mie voisin tulla takas kiertolistalle, kerta ei ollu siitäkään sillo apua et tuli listoilta pois. :D Iha yhtä kovaa stressaan olin listoilla tai en. Huomiselle siis kp4/23-24.

Täs kohta vuoden yrityksen aikana (helmikuussa aloitettiin tjot, ja huhtikuussa kunnon ajoitettu yritys) oon kerennyt testata kohta kaikki mahdolliset vitskut ja lisäravinteet. Oon syöny esikoisen raskausajalta jääneet mamavitskut, foolihappoa, e-vitamiini/vehnäalkioöljyä(esikoisesta plussasin ku toista kiertoa söin sitä), gelee roayleja, ja nyt menee inositolia ja macaa tällä hetkellä.
Ekan yrityksessä kokeilin myös greippimehua, mut se vei miulta ovislimat kokonaan, nyt en oo hirvinnyt sitä ees testaa.

Miullahan on kans vajis, esikoinen tärppäs kun tsh oli alakantissa ja t4v yläkolmanneksella. Kesällä oon käyny viimeiks kokeissa, sillo arvot oli hyvät ( just samantyyliset et tsh reilu 1 ja t4v oisko ollu 19). Olokin on ollu nyt hyvä, en tiiä pitäskö kuitenkin koht pyytää lähete..
 

Yhteistyössä