Toiveissa vauva 2021

@Mysteerio Paljon tsemppiä teille, ja onneksi tuo asia on kuitenkin sellainen, että sitä on mahdollista hoitaa.

@Sinisilmät Onpa hyvä, että pääsette vihdoin tutkimuksiin! Ja hyvä, että tehdään testejäkin vähän ennakkoon, niin saa käynnistä heti enemmän irti.

Omaa napaa. Mulla oli se aukiolotutkimus, ja sattui kaikenmaailman lääkkeistä huolimatta! Saatiin kuitenkin tehtyä, ja molemmat puolet oli auki, jes! Tai aluksi ei meinannut mennä läpi, eli joku este kuitenkin oli. Toivon kovasti, että tuo olisi ollut meillä syynä, miksei vielä ole tärpännyt. Lääkäri käski yrittää tämän vuoden loppuun kotona, ja jos ei tärppää, niin suoraan ivf ensi vuonna. Toivon tositosi paljon tärppiä, koska tuo ivf kuulostaa todella jännittävältä. Mutta onpahan nyt kuitenkin joku suunnitelma tässä.
Minulla oli myös oikealla jotain, että ei mennyt niin hyvin läpi. Ja se oli kivuliasta, vasemmalla en taas tuntenut oikein mitään. Mutta sitten yhtäkkiä sujahtikin läpi. Oliko teillä niin, että muuta syytä ei ole löytynyt. Ivf kuulostaa kieltämättä jännittävältä, mutta toisaalta olen ajatellut, että hyvä mahdollisuus päästä yrittämään vauvaa. Silti toivoisin ihmettä, että ivf ei tarvita, mut toisaalta mahdollisimaan pian toivoisin pääsevämme hoitoihin.
 
Kiirus viikko täälläkin, kuulumisia olen käynyt lukemassa, mutta kirjoitteluun ei ole riittänyt puhti. Ihan ensin paljon onnea kaikille plussanneille!!

Ja hoidosta sen verran, että etukäteen ei kannata pelätä. Nämä on tietysti tosi henkilökohtaisia juttuja, ja toisille hoidot ovat hyvin raskaita henkisesti ja fyysisesti, mutta omalla kohdalla hoidot menivät hyvinkin kivuttomasti. Ivf toi meille raskauden, ja itse koin, että oli vaan tosi hyvä kun suuret pyörät lähtivät pyörimään ja raskautuminen oli ikäänkuin omista käsistä poissa.

Omaa napaa vielä sen verran, että täällä on tänään dpo 1. Ovis aikaistui nyt geleekierrossa 2 päivällä, pikkuisen toivon että lyhyehkö luteaali vastaavasti pitenisi. Varmaan turha toivo. Tallettelut ei nyt ihan optimaalisesti menneet, jännitetään nyt sitten tässä kierrossa tuota luteaalin pituutta.
Meillä on vasta inseminaatiot+ovulaation induktiot takana, mutta silti kaikki tähän asti mennyt hyvin ja enemmän toivoa on näinä kuukausina ollut, kuin ennen hoitoja. Kiitollinen olen, että mahdollisuuksia on. Ja samaa olen miettinyt, jotenkin se ei ole niin omissa käsissä ja saa apua ammattilaisilta. Tsemppiä sinne yrittämiseen (y)
 
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja AnsaK
@Mysteerio varmasti kuulosti ikäviltä löydöistä, mutta mahtavaa että noille voi jotain tehdä!

Mulla on tänään ollut kevyttä puristavaa tunnetta alavatsalla. Voisikohan se mitenkään vielä (dpo9) olla merkki tärpistä? Koko ajan pelkään tunnistavani itsestä jotain pms oireita
Olisipa merkki kiinnittymisestä! :) Tunnistan tuon saman, pelkään pms-oireita vaikka ymmärtääkseni oireet hyvin samankaltaisia voi raskaudessakin olla.

En tiedä miksi vastasin erikseen, olis voinut laittaa samaan viestiin. Nyt vasta tajusin. Minulla dpo 5 tänään. Nännit kipeät, pahaa oloa ja jotain tuntemuksia. Mutta pregnylistä niin vähän aikaa, että se varmasti tekee. Eipä kai mitään vielä oireita muuten olisi. Loppukierrosta lähes aina tämän tyyppisiä oireita, ei kannata ajatella mitään suuntaan tai toiseen. Pitkiä ovat päivät :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
@Mysteerio tsemppiä teille, aikamoisia uutisia, mutta onneksi on hoidettavissa :)

@Sinisilmät Hienoa, että pääsitte julkiselle! Tsemppiä! (y)

Olikos se @Titi-Love kun kerroit, että ovis oli ja meni, mut limailu jatkuu?
Mul nyt dpo1 tai 2 ja limailu jatkuu. Normisti loppuu heti oviksen jälkeen ja kuiva kausi alkaa.
Toki en tiedä onko mulla hiivaa vai ei, mutta tä on siis ihan semmost ovislimaa, ei vain niin kirkasta..molemmilta puolilta vähän väliä jomottaa, et ehkä se keltarauhanen siel puksuttaa :unsure::)
 
@Aniaj Joo ja limailu jatkuu edelleen näin dpo 4 ja ihak kuin ovislimaa, ehkä hitusen tänää keltarauhasen värjäämää.
Toivottavasti tietäis hyvää nää limailut
Peukut pystyssä täällä! Ja mähän tuun huutelee heti tänne et mulla se limailu ei loppunut ollenkaan :D eikä oo siis edelleekää loppunut, tänään rv 7 pyörähti käyntiin :X3:
 
Mulla oli tänään se lapsettomuuslääkäriaika (tosin ensin tk:ssa ja myöhemmin tarvittaessa lähete yliopistolliseen sairaalaan). Seuraavaksi nyt tulee löhete keskusneuvolaan, jossa katsotaan ultralla ja jos jotain poikkeavaa löytyy, nii sit yliopistolliseen sairaalaan lapsettomuus tutkimuksiin. Mulla ei mitään oireita pcos:n mut se pitää ultralla pois sulkea. Lääkäri ei vielä laittanu miehestä spermanäytettä, vaan odotetaan nää naisesta mahdollisesti johtuvat syyt (eli kaikki mahdolliset tutkimukset) ensin tehtäväksi. Yritin saada labralähetettä miehelle, mutta lääkäri sanoi, jos haluaa tässä vaiheessa tutkituttaa sperman, niin se pitää tehdä yksityisellä. Asiat lähti nyt eteenpäin, vaikkakin julkisella varmaan aika hitaasti.
Gynekologinen tutkimus toi ilmi, että menkat todennäköisesti lähipäivinä alkamassa, sen verran oli jo kohdunnapukka muuttanut muotoaan. Nyt kp 24/28.
 
Täällä oli joku/jotkut, jotka oli jo tehnyt hedelmällisyys testin. Minkälaisia tuloksia saitte? Itse tein myös,sain 2 viivaa,joista kontrolli viiva oli vahvempi toista viiva eli ohjeen mukaan negatiivinen,pääsin testin tekemään kp4. Aioin vielä testata uudemman kerran samassa kierrossa. Kun näin,että toinenkin viiva alkaa piirtyyn kauhistuin,että plussa tulee..Ovista tarkoitus alkaa piakkoin tikuttamaan,flo ennustaa sen olevan jo kp11.Voinko ovuloida,vaikka hedelmällisyys testi olisi plussa? Tässä ohjeessa sanottiin,että FSH hormooni voi nousta lyhyeksi ajaksi kierron aikana.Meni vaan enemmän pää pyörälle ...
 
@Piipuni mulla kans joskus ihan räjähtänyt paketti, mut tikut ja digitesti olleet kunnossa! :D

@KirJoh89 hienoa, että lähtee nyt asiat eteenpäin (y) Yksityisellä saattaa maksaa 60-80e tms., en enää tarkalleen muista. Näkee varmaan netistä. Jos tulee olo, että haluaa nopeammin saada sen tiedon :)

Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! Täällä limailee myös, mut ei kannata mitään ajatella, koska pregnyl varmasti vaikuttaa :)
 
Täällä muuten kans ihmeellistä limailua. En oo kyllä hirveesti aiemmissa kierroissa asiaa tarkkaillut joten en osaa siitäkään vetää mitään johtopäätöksiä. Täytynee vähän ruveta ens kierrossa taas kirjaamaan limatilannetta ylös, kun tuntuu että kaikki muut oireet menee ihan miten sattuu pitkin kiertoa.

Testit ei tullutkaan tänään, ihan hyvä vaan. Aamulle on yks rfsu varattuna, niihin en kyl luota yhtään mut johonkin on pissattava :D
 
Tässä muuten kun on ollut taas ihan sekopäinen olo, niin pakko kiittää ihan tuhannesti kaikkia tällä palstalla avoimesti asioistaan kirjoittavia. Tuntuu huomattavasti helpommalta tietää ettei ole yksin asioiden kanssa ja että muutkin on yhtä sekopäitä tän vauvaprojektin kanssa. Monenlaisia tunteita ja tilanteita mahtuu tännekin palstalle, mutta ah, miten ihanan kannustava ilmapiiri aina vaan. Kiitos :love:
 
Täällä oli joku/jotkut, jotka oli jo tehnyt hedelmällisyys testin. Minkälaisia tuloksia saitte? Itse tein myös,sain 2 viivaa,joista kontrolli viiva oli vahvempi toista viiva eli ohjeen mukaan negatiivinen,pääsin testin tekemään kp4. Aioin vielä testata uudemman kerran samassa kierrossa. Kun näin,että toinenkin viiva alkaa piirtyyn kauhistuin,että plussa tulee..Ovista tarkoitus alkaa piakkoin tikuttamaan,flo ennustaa sen olevan jo kp11.Voinko ovuloida,vaikka hedelmällisyys testi olisi plussa? Tässä ohjeessa sanottiin,että FSH hormooni voi nousta lyhyeksi ajaksi kierron aikana.Meni vaan enemmän pää pyörälle ...

Mulla kävi just noin. Ekassa testissä tuli 2 viivaa, joista kontrolli oli vahvempi, mutta ei mitenkään älyttömästi. Olin ihan että nouuuuu! Odotin kuin kuuta nousevaa uutta testipäivää samaan kiertoon ja siinä tulos oli paljon parempi. Eli ihan tosi hailea se toinen viiva. Ja ovistestin mukaan ovulaatiokin tuli testikiertoon.
 
Mulla kävi just noin. Ekassa testissä tuli 2 viivaa, joista kontrolli oli vahvempi, mutta ei mitenkään älyttömästi. Olin ihan että nouuuuu! Odotin kuin kuuta nousevaa uutta testipäivää samaan kiertoon ja siinä tulos oli paljon parempi. Eli ihan tosi hailea se toinen viiva. Ja ovistestin mukaan ovulaatiokin tuli testikiertoon.
Kiva kuulla,että muillakin näin.Olen 38v ja pelkään,että vuodevuodet jo lähellä.Minkä ikäinen sinä olet?
 
Yhdyn edellisiin puhujiin, on ihana kun on muita ns. Sekopäitä ja painii samojen ajatusten kanssa.

Itselläni painaa myös ikä, 38v, mies on 41 ja hänellä ei ole lapsia ja se asia on hälle lapsirakkaana arka paikka :( Kovin pitkään emme ole yhdessä olleet, mutta koemme että toisemme löytäneet ja kun ikä kolkuttaa niin ei pidätellä lapsitoiveita. Itsellänihän siis on lapsia edellisestä suhteesta.

Se on pakko tunnustaa etten ole ääneen tunnustanut miehelle tilanneeni jo ovistestit ja liittyneeni tänne hömppään :D tähän asti ollaan menty tjot-tyylillä ilman ehkäisyä. Mutta iät huolettaa itsellä eniten ja oma laskeva hedelmällisyys.
 
Kiva kuulla,että muillakin näin.Olen 38v ja pelkään,että vuodevuodet jo lähellä.Minkä ikäinen sinä olet?
Samoja ikiä ollaan. :)

Kiire, minkä ikä tuo tullessaan ahdistaa kyllä. Imetän vielä esikoista ja imetys on hänelle supertärkeää. Harmittaa tosi paljon, että joudun sen nyt lopettamaan melko nopealla aikataululla, koska erittäin todennäköisesti joudutaan hoitoihin taas lähtemään. Ja hoitojakaan ei oikein viitsi eteenpäin siirrellä kun ei tämä hedelmällisyys tässä ikävä kyllä kasvusuunnassa ole. :(
 
Minulla oli myös oikealla jotain, että ei mennyt niin hyvin läpi. Ja se oli kivuliasta, vasemmalla en taas tuntenut oikein mitään. Mutta sitten yhtäkkiä sujahtikin läpi. Oliko teillä niin, että muuta syytä ei ole löytynyt. Ivf kuulostaa kieltämättä jännittävältä, mutta toisaalta olen ajatellut, että hyvä mahdollisuus päästä yrittämään vauvaa. Silti toivoisin ihmettä, että ivf ei tarvita, mut toisaalta mahdollisimaan pian toivoisin pääsevämme hoitoihin.
Joo meillä on selittämätön, eli ei olla löydetty mitään vikaa kummastakaan. Tuo ivf on kyllä hyvö mahdollisuus, ja siinä onnistumisprosentit ovat todella suuret (ainakin meidän kohdalla lääkärin mukaan näin.) Itse vaan pelkään neuloja yli kaiken, niin en tiedä mitä siitä pistämisestä tulisi..

Pakko vähän valittaa, kun se on ennenkin auttanut :D Olen tikuttanut ovista nyt monta päivää, ja aina ennen tikku on pikku hiljaa tummunut. Mutta nyt se on ollut monta päivää lähes valkoinen :oops: Aukkarissa kyllä nähtiin hyvänkokoinen folli, mutta nyt pohdin, voiko sen yhteydessä käytetyt rauhoittavat ja vahvat kipulääkkeet kuitenkin estää ovulaation. Ärsyttää, jos tämä kierto menee hukkaan!
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Täällä 41v kolmen pojan äiti, varsinaista yritystä kaksi kiertoa. Ovistestejä tein myös tässä kierrossa, ovis olisi näyttänyt olevan kp15 mutta söin terolutia niin enpä ole varma vaikuttiko se virheellisesti testiin. Oireita ei juuri ollut, geleet myös söin ovikseen asti.
Lääkärin mukaan mulla on enää n 20 prosentin mahdollisuus edes tulla raskaaksi joten kovin toiveikas en ole. Välttääkseni pettymystä tein digitestin jo tänään kp 26, negahan se on, voikohan siihen jo luottaa?
 
Yhdyn edellisiin puhujiin, on ihana kun on muita ns. Sekopäitä ja painii samojen ajatusten kanssa.

Itselläni painaa myös ikä, 38v, mies on 41 ja hänellä ei ole lapsia ja se asia on hälle lapsirakkaana arka paikka :( Kovin pitkään emme ole yhdessä olleet, mutta koemme että toisemme löytäneet ja kun ikä kolkuttaa niin ei pidätellä lapsitoiveita. Itsellänihän siis on lapsia edellisestä suhteesta.

Se on pakko tunnustaa etten ole ääneen tunnustanut miehelle tilanneeni jo ovistestit ja liittyneeni tänne hömppään :D tähän asti ollaan menty tjot-tyylillä ilman ehkäisyä. Mutta iät huolettaa itsellä eniten ja oma laskeva hedelmällisyys.
Me ollaan vuotta nuorempia, mutta iät huolestuttaa myös. Yhteisiä lapsia meillä ei ole, mutta erona että meillä on molemmilla lapsia edellisistä suhteista.

Musta tuntuu että oon jo vähän niinkun luovuttanut... mietin että mikä on se aika kun yritetään ja milloin on vaan järkevin lopettaa koko yritys.
 

Yhteistyössä