Toiveissa vauva 2021

@Vihreähuone I feel you. Mulla on ollut sekä pillereiden lopetuksen jälkeen, että nyt kierukan poiston jälkeen aika paskat olot. Turvottaa, itkettää, finnejä, kipuja jne lähestulkoon läpi kierron. Vaikka aina oon ollut se, jonka menkat sinänsä on helpot ja kivuttomat. Mutta mulle selkeästi hormonaalinen ehkäisy sopii, ja luomuolot ei. Esikoista kun yritettiin niin olot jatkui aika paskoina sen 8kk yrityksen ajan. Et en tiedä kauanko ois mennyt että olo ois helpottanut. Ehkä nyt vähän masentava vastaus, mutta halusin vain kertoa ettet ole ainakaan yksin :)
 
@Vihreähuone I feel you. Mulla on ollut sekä pillereiden lopetuksen jälkeen, että nyt kierukan poiston jälkeen aika paskat olot. Turvottaa, itkettää, finnejä, kipuja jne lähestulkoon läpi kierron. Vaikka aina oon ollut se, jonka menkat sinänsä on helpot ja kivuttomat. Mutta mulle selkeästi hormonaalinen ehkäisy sopii, ja luomuolot ei. Esikoista kun yritettiin niin olot jatkui aika paskoina sen 8kk yrityksen ajan. Et en tiedä kauanko ois mennyt että olo ois helpottanut. Ehkä nyt vähän masentava vastaus, mutta halusin vain kertoa ettet ole ainakaan yksin
Totta!
Mieskin huomasi heti eron kun kierukka poistettiin. Tuntui että tunteisen vuoristorata alkoi napista painamalla. Ja miten kauan nämä pms oireet kestävätkään aiempaan verraten kun oli hormonaalinen ehköisy! Olin kyllä aina vähän maassa muutaman päivän, mutta nyt tätä hulluutta kestää viikko, jos ei kahta. On hetkiä jolloin ei itsekään tiedä että itkeekö vai nauraako ääneen. Varmasti vähän tasottuisi, kun pää tottuisi näihin hormonien heilahteluihin kuukausien saatossa.
 
Onnea @Ingaliini plussasta :)

Onko muilla miten usein hiivaa? Mä oon nyt kahdessa kierrossa kärsinyt hiivasta ja taas vahvat oireet. Harmittaa, et tän takia tallettelut jäi vain dpo-3 ja dpo-2.
Miten voikin just nyt, ku oon ollut rennommalla mielellä koko asian suhteen.
Mitä lääkettä tähän saa tässä vaiheessa käyttää? Ne tbl on kaikkeist helpoimpia, mut..
Säkö bongasit ovulaation? Luulis kyl nuiden tallettelujen riittävän :) mulla ei vieläkään ovis plussaa mut melko vahvat viivat jo ja lämmöt tosi alhaalla aamuisin. Jospa alkas täälläkin viimein ovis ilmaantua.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Säkö bongasit ovulaation? Luulis kyl nuiden tallettelujen riittävän mulla ei vieläkään ovis plussaa mut melko vahvat viivat jo ja lämmöt tosi alhaalla aamuisin. Jospa alkas täälläkin viimein ovis ilmaantua.
Joo eilen aamulla sain digiin hymynaaman ja onesteppiin tasavahvat :) Harmittaa vähän, et lämpöjä en oo yhtään mittaillut.. Sitä olis kiva koittaa vaikka ens kierrossa.
Toivotaan, et sulla ovis pian ilmaantuu!:) Aika samoissa mennään siis!
 
Macasta joku kyseli.. olen ottanut nyt kaikki vippaskonstit käyttöön, eli Maca, greippimehu ja Royal Gelee. En tiedä vielä toimiiko, tämä on nyt eka kierto km:n jälkeen ja heti nuo kaikki käytössä. Ovista odottelen ensi viikolle, saa nähdä vahvistaako tuntemuksia!

Mutta, olen miettinyt miten paljon maca ja tuo Royal Gelee vaikuttaa hormoneihin, sillä mulla on sylki ovistesti käytössä ja se näyttää jo nyt kp5 hieman saniaiskuviota, jota pitäisi näkyä vasta kun ovis on lähellä. Mulla se on yleensä vasta kp15-16, joten nyt on aivan liian aikaista näkyä testissä. Joten onko jollain näistä sylkitesteistä kokemusta, näyttääkö ne mitä sattuu, vai onko mun kroppa yhä sekaisin vai kenties nuo lisäravinteet sekoittaa paikkaa?

Toivottavasti haamutestit muuttuu teillä kaikilla haamuilevilla vahvaksi plussaksi :)
 
Ostin jotain luomu punaista macaa. Pussin ohjeessa on aloitusannos n. 1/2-1 tl/vrk ja vähitellen annosta nostaen. Mutta taukoja pitää aina välillä muistaa pitää. Milloin macaa olis sit hyvä ottaa? Tukeeko se ovista, vai kannattaisko sitä ottaa oviksesta oletettuna alkaviin menkkoihin?
 
Täällä alkoi menkat, eli tää kierto oli 37 pv, pisin tähän mennessä.. Luulen, että pidän tän kierron taukoa palstalta ja minut voikin poistaa kiertolistalta. Pysyn kuitenkin vielä "yleisellä" listalla mukana.

Pakko koittaa saada vähän ajatukset muualle. Yli vuosi yritystä nyt takana ja esikoisen kaipuu on niin järjettömän kova. Nyt kun tämä kierto venähti viikolla ja kerkesi innostua että josko olis ollut meidän kierto, mutta ei..:( Päätettiin miehen kanssa että jos ei seuraavasta kierrosta tärppää tai kierto venyy taas näin paljon, niin olen yhteydessä naistenklinikkaan jospa pääsisis tutkituttaa onko jossain vikaa :)

Yritän pysyä poissa, mutta itseni tuntien saatan piipahtaa jossain kohtaa lukemassa kuulumisia. Plussatuulia kaikille ja tsemppiä ♥
 
Onnea @Ingaliini plussasta

Onko muilla miten usein hiivaa? Mä oon nyt kahdessa kierrossa kärsinyt hiivasta ja taas vahvat oireet. Harmittaa, et tän takia tallettelut jäi vain dpo-3 ja dpo-2.
Miten voikin just nyt, ku oon ollut rennommalla mielellä koko asian suhteen.
Mitä lääkettä tähän saa tässä vaiheessa käyttää? Ne tbl on kaikkeist helpoimpia, mut..
Mulle tuli viime kierrossa, just päivää ennen sitä haamuplussaa, äityi niin pahaksi et oli pakko hakea canesten jossa sanottiin että EI raskauden 1.kolmanneksena.... mut pakko oli laittaa kun kutisi ja poltteli niin pahasti. Ja sit alkoi siitä ees pöin rtestien viivat haalenee :( :(
Edellisestä hiivasta onki sit aikaa
 
Mie alotin viime kierrossa macan, ja royal geleet
Sit menee vehnänalkio, fooli, ashwagandha, innositol
Viime kierrossa oliki haamu+, joka ei sit pysyny mukana
Mut tässä kierrossa onkiko odotuksia et jospa nyt tarrais kiinni.
Sit totuttuun tapaan alotan kp 10 tienoilla verigreipin syönnin, greippi per pöivä noin 5 päivää ( tykkäön greipeistä) ja tähän kiertoon otan 50mg babyasperiinii
 
Mulle tuli viime kierrossa, just päivää ennen sitä haamuplussaa, äityi niin pahaksi et oli pakko hakea canesten jossa sanottiin että EI raskauden 1.kolmanneksena.... mut pakko oli laittaa kun kutisi ja poltteli niin pahasti. Ja sit alkoi siitä ees pöin rtestien viivat haalenee
Edellisestä hiivasta onki sit aikaa
Okei voi kurja :/
Mä kun en oo ihan varma, että onko tämä hiivaa..kutinaa on kyllä, mutta hyvin pientä ja valkovuotokin normaalia. Ehkä vaan ph tasapaino vinksallaan ja siitä johtuisi oireet. Kävin ostamas maitohappobakteerei sekä vagisan voidetta, katsotaan jeesaako :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Toive23
On tullut pientä taukoa täältä, älyttömän kiireinen viikko töissä takana, eikä ole ollut puhtia oikein mihinkään ekstraan. Vähän sama olo kuin sinulla @minttuni, tuntuu että joka puolelta puskee vauva uutisia, ties mitä mainoksia ja välillä tarvitsee pientä paussia myös somesta.
Nyt onneksi alkaa pahimmat kiireet rauhoittumaan, ja piti tulla päivittelemään kuulumisia, kun kerkesin ensiksi lukea teidän muitten kuulumiset. Onnittelut viikon aikana plussanneille <3 Otin tässä kierrossa avuksi greippimehun, jota join ovulaation saakka lasillisen (oli muuten yllättävän vaikeaa löytää kaupoista) . Täytyy sanoa, että tässä kierrossa ainakin limailua on ollut valtavasti - valtavan isoja klönttejä, joita ei ennen ole ollut (pahoittelut yksityiskohtaisesta kuvauksesta :D)! Toivottavasti tästä olisi jotain apua tärppiin...
Nyt menossa dpo0, ja talletteluja on ollut kiireiden ja oman väsymyksen takia vuoksi vain -1 ja -2 päivillä. Toki tässä vielä kerkiää ;)
 
Paljon onnea teille muutamille, jotka olette jo plussat tässä lähipäivinä saaneet <3 Kyllä täältä tullaan me muutkin!! Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille <3

Kyselen sen verran, että oliko niin että tuo rfsu herkkä (mikä ihme testaa 6 pv ennen kk) antaa viivanpaikkoja helpostikin? Mä oon nyt alkanut kuvittelemaan itselleni lieviä raskausoireita, kiva kiva :D Onko joku saanut haamua jo dpo8?? :D
 
Täällä ollaan sekavin miettein tänään. Kävin lääkärissä tänään ja sain kuulla, että kohdusta löytyi ongelmia. Emma -testistä löytyi sellainen tulos, että kohdussa on tulehdus. Lisäksi Lactobasillus -bakteereja löytyi näytteestä 0!! Lactobasillusta täytyisi normaalisti olla kohdun bakteereista suurin osa. Nyt sain antibioottikuurin, jonka pitäisi tappaa bakteerit ja sen jälkeen teen maitohappohoidon. Maitohapot (emätinpuikot) laitoin tänään jo tilaukseen Briteistä eli niitä ei edes saa Suomesta.

Tämän lisäksi Era-testi paljasti, että myös alkion siirron aikaikkuna on ollut pielessä eli alkio täytyisi siirtää kuudes eikä viides päivä.

Lääkärin kanssa päätettiin, että antibiootti/maitohappo -hoito tehdään nyt ja sitten tehdään Era ja Emma uudestaan, jotta varmistutaan kohdun paremmasta tilanteesta. Näin ollen seuraava PAS siirtyy ensi vuodelle.

Rankat uutiset, mutta toisaalta nyt tiedetään vika, jota ainakin yritetään korjata. Luin juuri tutkimuksesta, jonka mukaan 30% lapsettomuuksista voi johtua kohdun epäsuotuisasta bakteerikannasta!

Teille jotka olette uusia voin vähän meidän tilannetta päivittää eli ollaan naispari, molemmat 38 v. Takana on kolme inseminaatiota ja kaksi pakastealkionsiirtoa. Pakkasessa on vielä 6 alkiota. Toivoa siis on :)
 
Tervetuloa takaisin Helpottavaa varmasti kuulla, että miehellä kaikki ok ja sinulla myös verikokeet Käyttekö yksityisellä?
Kunnalliselle on aika.
Soitin elokuussa sinne oman endon vuoksi kun yritystä oli 7kk takana. Mulla endo- oireet paheni kerta heitolla puolen vuoden yrityksen jälkeen ja se tuo omaa ressiä ehkä tässä vauvaprojektissa kun välillä kivut on niin pahoja mut ei haluais särkylääkkeitä kokoajan popsia eikä pillereitäkään voi syyä.

Sain sit työterveyslääkäriltä lähetteen elokuun lopussa ja nyt on sitten eka aika tässä kuussa. Ennakkoon laittoivat mulle verikoe pyynnöt ja miehelle simppatestin et ekalla kerralla pääsee sit jutteleen ja ilmeisesti mulle tehdään ultra ainakin ja muuta en tiiä yhtään. Onneks just ku katoin flosta niin pitäs sattua oviksen tienoille tuo niin toivotaan et vielä enemmän saadaan irti sitten jo ekasta kerrasta

onneksi kuitenkin pääsi tälleen suht nopeasti sinne kunnalliselle koska ei itsellä nyt vielä olis yksityiselle varaa etenkään tän Koronan kans kun meidän ala on aika pahassa jamassa nyt.
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

04.11.2020 - Keskiviikko

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
+ Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Loree, ya 11/20, 1.lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Persikka123..................kp 34/32
Nuorena äidiksi.........kp 34/27
Meemuli.......................kp 29/30
Vihreähuone..................kp 27/27
Loree..........................kp 26/31-32
Kirjoh89......................kp 24/28
Pandanen.................kp 23/29-31
Chili..............................kp 23/28-29
Wbä.............................kp 22/26-28
Titi-Love.....................kp 22/28-30
Mansikka3..................kp 20/28
Aniaj.............................kp 19/28
Minttuni...........................kp 18/25
Huumis........................kp 16/28-30
Mysteerio....................kp 15/30
Deneb............................kp 15/28-32
Hamsteri20..................kp 14/27
Soffia29..........................kp 14/28-30
Nipsuneiti83.................kp 10/29
Paatuska........................kp 8/27
Toive23...........................kp 8/28
Talvilintu........................kp 7/24-29
Petronella09..............kp 4/26-28
Nobelius.......................kp 4/29
5xäiti...............................kp 4/?
Sinisilmät......................kp 2/29
Lillium............................kp 2/29-31

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Kirjoh89...................................dpo 10
Wbä.............................................dpo 9
Meemuli....................................dpo 9
Chili_.........................................dpo 8
Minttuni...................................dpo 5
Titi-Love...............................dpo 4
Deneb.....................................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
@Mysteerio Paljon tsemppiä teille, ja onneksi tuo asia on kuitenkin sellainen, että sitä on mahdollista hoitaa. :)

@Sinisilmät Onpa hyvä, että pääsette vihdoin tutkimuksiin! Ja hyvä, että tehdään testejäkin vähän ennakkoon, niin saa käynnistä heti enemmän irti.

Omaa napaa. Mulla oli se aukiolotutkimus, ja sattui kaikenmaailman lääkkeistä huolimatta! Saatiin kuitenkin tehtyä, ja molemmat puolet oli auki, jes! :) Tai aluksi ei meinannut mennä läpi, eli joku este kuitenkin oli. Toivon kovasti, että tuo olisi ollut meillä syynä, miksei vielä ole tärpännyt. Lääkäri käski yrittää tämän vuoden loppuun kotona, ja jos ei tärppää, niin suoraan ivf ensi vuonna. Toivon tositosi paljon tärppiä, koska tuo ivf kuulostaa todella jännittävältä. Mutta onpahan nyt kuitenkin joku suunnitelma tässä. :)
 
Kiirus viikko täälläkin, kuulumisia olen käynyt lukemassa, mutta kirjoitteluun ei ole riittänyt puhti. Ihan ensin paljon onnea kaikille plussanneille!!

Ja hoidosta sen verran, että etukäteen ei kannata pelätä. Nämä on tietysti tosi henkilökohtaisia juttuja, ja toisille hoidot ovat hyvin raskaita henkisesti ja fyysisesti, mutta omalla kohdalla hoidot menivät hyvinkin kivuttomasti. Ivf toi meille raskauden, ja itse koin, että oli vaan tosi hyvä kun suuret pyörät lähtivät pyörimään ja raskautuminen oli ikäänkuin omista käsistä poissa. :)

Omaa napaa vielä sen verran, että täällä on tänään dpo 1. Ovis aikaistui nyt geleekierrossa 2 päivällä, pikkuisen toivon että lyhyehkö luteaali vastaavasti pitenisi. Varmaan turha toivo. :D Tallettelut ei nyt ihan optimaalisesti menneet, jännitetään nyt sitten tässä kierrossa tuota luteaalin pituutta.
 
Viimeksi muokattu:
Kunnalliselle on aika.
Soitin elokuussa sinne oman endon vuoksi kun yritystä oli 7kk takana. Mulla endo- oireet paheni kerta heitolla puolen vuoden yrityksen jälkeen ja se tuo omaa ressiä ehkä tässä vauvaprojektissa kun välillä kivut on niin pahoja mut ei haluais särkylääkkeitä kokoajan popsia eikä pillereitäkään voi syyä.

Sain sit työterveyslääkäriltä lähetteen elokuun lopussa ja nyt on sitten eka aika tässä kuussa. Ennakkoon laittoivat mulle verikoe pyynnöt ja miehelle simppatestin et ekalla kerralla pääsee sit jutteleen ja ilmeisesti mulle tehdään ultra ainakin ja muuta en tiiä yhtään. Onneks just ku katoin flosta niin pitäs sattua oviksen tienoille tuo niin toivotaan et vielä enemmän saadaan irti sitten jo ekasta kerrasta

onneksi kuitenkin pääsi tälleen suht nopeasti sinne kunnalliselle koska ei itsellä nyt vielä olis yksityiselle varaa etenkään tän Koronan kans kun meidän ala on aika pahassa jamassa nyt.
Hyvä, että ootte päässet julkiselle suoraan. Toivottavasti löytyisi apuja, tsemppiä! (y)
 

Yhteistyössä