Toiveissa vauva 2021

Täällä ollut vilkasta keskustelua :)

Huoh
En tiedä missä ovis luuraa..nyt kp16/29(listalla väärin, mut voi korjata ken joskus muistaa :) )
Limat on, olot on, mut testit negaa. Eilen onestepillä aika tumma, mut digi nega. Myös tänään aamulla digi nega. En tiedä milloin nyt aloitan ne terot..
Ehkäpä vaan huomenna ja toivotaan parasta. Odotukset tässä kierrossa nollassa, ei vaan oo sellainen olo, et tärppäis enää tämän vuoden puolella.
Tsempit muille, palailen myöhemmin (y)
Mulla myös ovista ei kuulu nyt jo 7päivää vaan hymynaama vilkkunut. Ja mulla nyt jo kp17/28. Tuntuu että kun sitä niin kovasti odottaa ja seuraa kroppaansa koko ajan niin se ei varmasti tule.
Tsempit sinne, jospa se ovis sieltä vielä tulee <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Aniaj
https://aijaa.com/XGwVKi

En tiedä mitä tästä ajattelis, apua.. nyt siis reilu 4vk tyhjennyslääkkeistä. Ekan kerran sen jälkeen seksiä oli 10pv sitten ja sillon myös ovisplussa (joita tuli sit sen jälkeenkin parin pvn välein). Siitä laskettuna dpo9. Jotain mä olen tässä näkevinäni. Mutta nähtäväksi jää että onko vielä sitä keskenmennyttä (välissä sain kyllä jo negan), kemiallista, näköharhaa vai uusi mahdollisuus..
 
https://aijaa.com/XGwVKi

En tiedä mitä tästä ajattelis, apua.. nyt siis reilu 4vk tyhjennyslääkkeistä. Ekan kerran sen jälkeen seksiä oli 10pv sitten ja sillon myös ovisplussa (joita tuli sit sen jälkeenkin parin pvn välein). Siitä laskettuna dpo9. Jotain mä olen tässä näkevinäni. Mutta nähtäväksi jää että onko vielä sitä keskenmennyttä (välissä sain kyllä jo negan), kemiallista, näköharhaa vai uusi mahdollisuus..
Näkyy viiva. Näkyikö livenä väriä?
Toivotaan nyt viivalle vahvistumista :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: IinesAnkka82
Mä en kestä enää :'( Täällä taitaa kierto olla ihan sekasin kkm jälkeen.. Kahet menkat tullu suht normaalisti sen jälkeen, eka kp33 ja seuraavat kp30, kun normi kierto ennen kkm ollut 29-32. Nyt menossa jo kp36, menkkoja ei näy ja rtesti nega.. Oli jotenki niin vahva tunne että ois vihdoin tärpännyt, mut ei :/ Alkais nyt vaan ne menkat jo...

Onko mitään tietoa alkaako ne julkisella jo jotain tutkii, ku yritystä takana nyt yli vuoden josta yks raskaus ja keskenmeno tuloksena..?
 
Anteeksi jo nyt avautuminen. Olen seurannut keskustelua taka-alalta jo useamman kuukauden. Olin alkuun listoilla, mutta poistuin, koska ei vaan oma pää enää kestänyt. Nyt siis sellainen tilanne, että meillä tuli vuosi täyteen yritystä ilman yhtäkään kiinnittymis yritystä tai muutakaan mahdollista raskauteen liittyvää.
:( Tuntuu todella väärältä itsestä, kun ei vaan mitään tapahdu ja kuukaudesta toiseen saa pettyä menkkoihin. :( En halua henkilökohtaistaa ketään täällä, mutta moni muutaman kuukauden yrittänyt on jo heittämässä kirvestä kaivoon ja menettämässä toivoa, kun ei raskautta kuulu. Taitaa myös olla monia joilla on jo ennestään lapsia, kun ei sitten alakkaan uusi raskaus heti vaikka kuinka toivoisi. Me yritetään ensimmäistä ja olen jo oikesti luopunut toivosta saada edes se yksi lapsi Päätettiin kuitenkin, että yritetään vielä yksi kierto ja hakeudutaan sen jälkeen hoitoihin. Pahoittelut jos loukkasin jotain tällä kirjoituksella. Olkaa onnellisia jos teillä on jo se yksi lapsi piristämässä teidän päivää ja elämää ❤ Täällä on monia, jotka tosiaan yrittää sitä ensimmäistä vuodesta toiseen ilman yhtäkään plussaa testissä.
 
Anteeksi jo nyt avautuminen. Olen seurannut keskustelua taka-alalta jo useamman kuukauden. Olin alkuun listoilla, mutta poistuin, koska ei vaan oma pää enää kestänyt. Nyt siis sellainen tilanne, että meillä tuli vuosi täyteen yritystä ilman yhtäkään kiinnittymis yritystä tai muutakaan mahdollista raskauteen liittyvää.
Tuntuu todella väärältä itsestä, kun ei vaan mitään tapahdu ja kuukaudesta toiseen saa pettyä menkkoihin. En halua henkilökohtaistaa ketään täällä, mutta moni muutaman kuukauden yrittänyt on jo heittämässä kirvestä kaivoon ja menettämässä toivoa, kun ei raskautta kuulu. Taitaa myös olla monia joilla on jo ennestään lapsia, kun ei sitten alakkaan uusi raskaus heti vaikka kuinka toivoisi. Me yritetään ensimmäistä ja olen jo oikesti luopunut toivosta saada edes se yksi lapsi Päätettiin kuitenkin, että yritetään vielä yksi kierto ja hakeudutaan sen jälkeen hoitoihin. Pahoittelut jos loukkasin jotain tällä kirjoituksella. Olkaa onnellisia jos teillä on jo se yksi lapsi piristämässä teidän päivää ja elämää Täällä on monia, jotka tosiaan yrittää sitä ensimmäistä vuodesta toiseen ilman yhtäkään plussaa testissä.
vaikka meillä miehen kanssa menossa vasta yk4, niin ymmärrän nuo tuntemukset mitä käyt läpi, juurikin tuosta että vitsi miten sitä vaan toivois saavansa ja olevansa onnellinen jos saisi edes jonkinlaisen raskautumisen merkin ja saisi sen yhden lapsen edes, kun monilla täällä on jo lapsia. Jokainen täällä saa purkaa tuntemuksia ja se yleensä helpottaakin että saa ulos omia oloja, itsekin joutunut nyt ottamaan palstailusta vähän taukoa kun tuntuu raskaalta muutenkin tämä epätietoisuus, meillä kun tosiaan ei pystytä yrittämään kun koti inseminaatiolla. Mutta kaikkea hyvää ja voimia sinne, hyvä että hakeudutte avun piiriin seuraavan kierron jälkeen <3
 
https://aijaa.com/XGwVKi

En tiedä mitä tästä ajattelis, apua.. nyt siis reilu 4vk tyhjennyslääkkeistä. Ekan kerran sen jälkeen seksiä oli 10pv sitten ja sillon myös ovisplussa (joita tuli sit sen jälkeenkin parin pvn välein). Siitä laskettuna dpo9. Jotain mä olen tässä näkevinäni. Mutta nähtäväksi jää että onko vielä sitä keskenmennyttä (välissä sain kyllä jo negan), kemiallista, näköharhaa vai uusi mahdollisuus..

Kyllä siinä jonkinlainen viiva näkyy! Negatiiviksi kun käänsi kuvan, niin hitunen väriäkin oli havaittavissa. Varsinkin jos välissä on ollut jo ihan puhdas nega niin voisi kuvitella, että ei johdu enää kesken menneestä. Mikä testi sulla oli käytössä? Toivotaan että viiva vahvistuu!
 
@Piipaa93 toivottavasti teillä tärppää tästä kierrosta, tai ainakin nopeasti hoidoista!

Uskoisin, että melko monella pms oireisiin kuuluu jonkin asteinen alakulo. Itsellä on tavallisessa kierrossa muutamaa päivää ennen menkkoja päivä, jolloin haluaisin vain maata yksin hiljaisessa huoneessa. Kaikki on päin peetä, enkä pidä perheestäni. Ja kun huomaan etten pidä lapsistani ja miehestäni, niin olo on vain entistä kurjempi. Mutta ne tuntemukset ja ajatukset mitä silloin tulee, ei ole se miltä minusta tavallisesti tuntuu. Uusi kierto kun alkaa, ja pahin vuoto hellittää, niin olo on ainakin itsellä taas optimistinen.
Toistaiseksi uskon, että voin saada kolmannenkin lapsen. Mutta olen sitä välillä pohtinut, että kuuluisiko jossain välissä hyväksyä tämä lapsiluku ja unohtaa haaveet isommasta perheestä. (vielä ei mulla ole se hetki, ja nyt taitaa olla menossa yk6)
 
Viimeksi muokattu:
Pakko tulla nyt tänne kyselemään, kun täällä paljon raskaana olleita. Onko kenelläkään ollut alkuraskaudessa rv7 paikkeilla pientä vuotoa ja todella menkkamaisia kipuja? Itsellä alkoi eilen alkuillasta vuotamaan hieman vaaleanpunaista ja huoli tottakai heräsi heti Loppui kuitenkin loppuillaksi eikä ainakaan vielä ole menkat alkaneet.
Mulla vuoteli jo jomotteli rv9 ja olikohan rv14. Eka vuotelu alkoi ihan kunnon hyytymän kera. Nt-ultrassa nähtiin istukan reuna kohdunsuulla, jota epäiltiin syyksi. Myöhemmin istukka siirtyi ja vuotoja ei enää näkynyt. Nyt rv35+4. Voi siis hyvinkin olla ihan vaaratonta! Tsemppiä! ❤
 
Anteeksi jo nyt avautuminen. Olen seurannut keskustelua taka-alalta jo useamman kuukauden. Olin alkuun listoilla, mutta poistuin, koska ei vaan oma pää enää kestänyt. Nyt siis sellainen tilanne, että meillä tuli vuosi täyteen yritystä ilman yhtäkään kiinnittymis yritystä tai muutakaan mahdollista raskauteen liittyvää.
:( Tuntuu todella väärältä itsestä, kun ei vaan mitään tapahdu ja kuukaudesta toiseen saa pettyä menkkoihin. :( En halua henkilökohtaistaa ketään täällä, mutta moni muutaman kuukauden yrittänyt on jo heittämässä kirvestä kaivoon ja menettämässä toivoa, kun ei raskautta kuulu. Taitaa myös olla monia joilla on jo ennestään lapsia, kun ei sitten alakkaan uusi raskaus heti vaikka kuinka toivoisi. Me yritetään ensimmäistä ja olen jo oikesti luopunut toivosta saada edes se yksi lapsi Päätettiin kuitenkin, että yritetään vielä yksi kierto ja hakeudutaan sen jälkeen hoitoihin. Pahoittelut jos loukkasin jotain tällä kirjoituksella. Olkaa onnellisia jos teillä on jo se yksi lapsi piristämässä teidän päivää ja elämää ❤ Täällä on monia, jotka tosiaan yrittää sitä ensimmäistä vuodesta toiseen ilman yhtäkään plussaa testissä.

Hyvä että avauduit, usein helpottaa oloa kun saa purkaa tuntojaan varsinkin jos löytyy vertaistukea. Haluaisin kannustaa silti, että pitkäkin yrittäminen voi lopulta tuottaa toivottua tulosta, vaikka nyt se tuntuukin epätoivoiselta. Meillä meni ensimmäisessä raskautumisessa todella pitkään. Olimme ensin 1,5vuotta tulee jos on tullakseen tyylillä. Ei tikuteltu ovulaatioita tai laskeskeltu päiviä, mutta ehkäisyä emme käyttäneet. Toiset 1,5vuotta halusimme sitten vauvaa niin kovasti, että tuntui että pää hajoaa ja sydän särkyy jokaisista menkoista. Vihdoin 3vuoden jälkeen olin raskaana, mutta kuten aiemmin täällä olen kertonutkin, niin vauva menehtyi pian syntymän jälkeen. Vauvan kaipuu oli hirveä ja aloimme yrittämään toista lasta. Tuolloin raskaaksi tulemiseen meni 1v2kk. Kolmannen lapsen kanssa taas yritimme vain 2kk ja neljäs raskaus alkoi heti yhdestä yhdyntäkerrasta, jolloin ehkäisy ei ollut käytössä. Meillä on siis ollut jokaisen vauvan kohdalla edellistä lyhyemmät yrityskerrat vaikka alkuun tuntui toivottomalta. Vaikka olemme menettäneet kaksi vauvaa pian syntymän jälkeen, yritän silti pysyä toiveikkaana sen suhteen, että meillä vielä joku päivä taapertaisi taas pikkuiset jalat. Toivon myös niin kovin, että tekin saatte vielä plussan testiin ja vauvan syliin, jolloin pitkäpitkä odotuksenne palkitaan ❤
 
Onnitteluja plussista ❤❤
Minuakin alkoi kiinnostamaan tuo hedelmällisyystesti....mistä sellaisen voisi tilata? Mulla tuota ikää enemmän niin on tullut paljon mietiskeltyä asiaa kun helmikuussa tulee vuosi täyteen eikä meinaa onnistua. En tikuttanut ovista viimeksi ja sen vuoksi dpo :ni on arvioitu tuntemusten/ kipujen ja seksihalujen mukaan.... eli tänään olisi dpo 15 eikä menkat ole vielä alkaneet. Eilen olisi pitänyt alkaa.... mulla on aikalailla kellontarkkakierto..... tein eilen cb testin ja se oli kyllä negatiivinen.....kyllä kai sen pitäisi tuossa vaiheessa jo näyttää...?
Täytyy odotella pari päivää....mullahan ei varsinaisia menkkasärkyjä ole ollut ollenkaan mikä on epätavallista....pelkkää tuikkimista kohdun seudulla ollut viikon verran....nooo katellaan....harmittaa, olin ihan varma plussasta eilen aamuna ja taas tuli teksti ”ei raskaana”..... kyllä pahalta tuntui
 
Ymmärrän tuon tunteen täysin, kun ensimmäisestä lapsesta haaveilee ja joutuu lukemaan tai ja kuulemaan toisten "valituksia" siitä kun ei lyhyen ajan sisällä tärppiä kuulu vaikka kuumeiltas jo monennetta lasta lie..
Itsehän kuulun jälkimmäisinä mainittuihin myös kuten moni muukin täällä mutta onneksi kaikki tunteet ovat sallittuja ❤ sekä meillä että heillä joiden syli on vielä tyhjä :(

Meillä yk4 starttasi maanantaina. Nyt siis kp7/28-31. Vieläki holahtelee kirkasta verta aika ajoin. Menkat vaan venyy ja venyy. Ennen oli aika tasan viisi päiväset. Hakeudun tosiaan gynelle jahka vuoto loppuu ja ajan saan. Välivuodot mietityttää. Onko kaikki kunnossa..
Oviksen testailuun on one stepin liuskat ja clearbluet valmiina. Oviksen oonki saanu kahdessa viime kierrossa kiinni näillä. R.testeinä on nyt muutama onestepin liuska sekä 10 että 25 jälellä ja tilasin ainoastaan clearbluen 2 herkkää testiä ja 2 viikkonäytöllistä joita säästelen viimeiseen tippaan asti. Aion siis himmailla jatkossa testaamisen suhteen huolella.. Jos sais stressin sitä myötä vähenemään asian suhteen.

Rauhallista sunnuntaita ja stressitöntä tulevaa viikkoa kaikille :)
 
Minut voi poistaa piinalistalta ja päivittää kp1, tänään aamulla oli menkat alkanu kun heräsin. Pettymys ei ole niin iso kun oletin mutta toki harmittaa... :( (n) Vielä ois kolme kuukautta yritystä ja jouluvauva yk jätetään käyttämättä, sitten taas jatketaan. Tästä lähtee nyt yk3 sitten käyntiin.

Mulla kierukka poistettiin elokuun puolen välin aikoihin ja siitä kierto on pidentynyt joka kuukausi, eka 24pvä, toka 26 tai 27 pvä ja kolmas oli nyt 28 pvää. Vielä tässä ollaan ihan toiveikkaina, mies tsemppaa ja on ihana. Ehkäpä tämä kierto alkaa nyt olla "hyvän" pituinen. Kyllähän tuo 24pvää kuulosti vähän lyhyelle, kun ennen kierukkaa kierto on ollu säännöllinen 29-31pvää aina.
Tsemppiä kaikille muillekin uuteen kiertoon joutuneille.
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi jo nyt avautuminen. Olen seurannut keskustelua taka-alalta jo useamman kuukauden. Olin alkuun listoilla, mutta poistuin, koska ei vaan oma pää enää kestänyt. Nyt siis sellainen tilanne, että meillä tuli vuosi täyteen yritystä ilman yhtäkään kiinnittymis yritystä tai muutakaan mahdollista raskauteen liittyvää.
Tuntuu todella väärältä itsestä, kun ei vaan mitään tapahdu ja kuukaudesta toiseen saa pettyä menkkoihin. En halua henkilökohtaistaa ketään täällä, mutta moni muutaman kuukauden yrittänyt on jo heittämässä kirvestä kaivoon ja menettämässä toivoa, kun ei raskautta kuulu. Taitaa myös olla monia joilla on jo ennestään lapsia, kun ei sitten alakkaan uusi raskaus heti vaikka kuinka toivoisi. Me yritetään ensimmäistä ja olen jo oikesti luopunut toivosta saada edes se yksi lapsi Päätettiin kuitenkin, että yritetään vielä yksi kierto ja hakeudutaan sen jälkeen hoitoihin. Pahoittelut jos loukkasin jotain tällä kirjoituksella. Olkaa onnellisia jos teillä on jo se yksi lapsi piristämässä teidän päivää ja elämää Täällä on monia, jotka tosiaan yrittää sitä ensimmäistä vuodesta toiseen ilman yhtäkään plussaa testissä.
Täällä oli sama juttu ettei melkeen kahteen vuoteen tullut ainoatakaan plussaa tai edes haamua. Sitten tulikin yllättäen kunnon viivat. Eli vielä on hyvät mahdollisuudet raskautua varsinkin jos kaikki tutkimukset on normaalit. Aika moni raskautuu vielä toisenakin vuonna itsestään. :)
 
Täältä taustalta (taas) huutelen, kun käyn välillä lukemassa, vaikken tässä ketjussa enää kirjoitellut, mutta tuttuja täällä vielä (valitettavasti) pyörii.

@Piipaa93 ja muut vuoden + yrittäneet, haluaisin viestilläni valaa teihin vähän toivoa ❤
Joillakin plussan saaminen vie pidempään, toiset jopa joutuvat hakemaan apua lääkäristä, mutta suurinosa kuitenkin tulee raskaaksi jossain vaiheessa. Hakeutukaa ihmeessä hoidon piiriin kun vuosi tulee täyteen. Varsinkin nyt kun on korona-aika, joissain paikoissa on jonoa, mutta saatte homman eteenpäin kuitenkin.
Me aloitimme toivomaan 2011 vuoden vauvaa alunperin. Yhtäkään plussaa, kiinnittymisyritystä tai vastaavaa ei näkynyt. Kuitenkin viime vuoden lopussa 9v yrittämisen jälkeen ensimmäisen icsi-hoidon tuorsiirrosta tuli plussa.

Se voi olla pienestä kiinni ja pelkät lääkkeet auttaa, tai sitten plussan saaminen vaatii inssin tai jopa ivf/icsi.

Toivoa on vaikea pitää yllä, tiedän sen varsin hyvin. Monen monta kertaa tuli heitettyä hanskat tiskiin ja epätoivon syvissä vesissä uitua.

Toivon jokaiselle teille positiivista raskaustestiä ja tsemppiä jaksaa pitää toivoa yllä vaikka sillä hetkellä tuntuisi pahalta ❤
Muistan sinut 2020 ryhmästä :) joo kyl tässä kerenny menettää toivon omasta pienestä. Mies on kovasti sitä mieltä, että hänessä on vikaa,
:( ehdotin josko kävisi yksityisellä antamassa näytteen. Itse kävin tammikuussa tutkimuksissa, kun olin lopettanut pillerit marraskuun lopulla ja silloin ei löytynyt mitään vikaa. Kohtu oli kiertoon nähden oikeanlainen kolme viivainen ja munasarjoistakaan ei löytynyt mitään ylimääräistä, mutta kuitenkin sisimmässä pelkää, että jotain vikaa on.
Teille kaikille jotka olette yrittänyt alle vuoden niin olkaa armollisia ja älkää yrittämällä yrittäkö joo kuullostaa tyhmältä ja mahdottomalta, mutta stressi vaikeuttaa asiaa.
 
Heippa! Olipas paljon tullut luettavaa! Onnea kaikille plussa-aallossa plussanneille!

Mulle vois päivittää jo kp 13 huomenna

Tiistaina olen menossa ultraan. Testitulokset (Emma, Era ja Alice) eivät ole vielä tulleet, vaikka lääkäri lupaili niiden tuloa ennen ultraa. Aika paljon jännittää ja fiilikset menevät ihan laidasta laitaan.

Ensi kierto tehdään siis täysin lääkkeellisesti. Omia follikkeleja ei kasvatella ollenkaan vain pelkkää limakalvoa. Progynovaa syön siihen limakalvon kasvatteluun. Toivon kovasti, että päästään pian tekemään seuraava PAS. Tiistaina varmasti tiedän taas paljon enemmän.

Tsemppiä piinailijoille!
 
Kp1 pärähti ajallaan. Hyvä nii , piti kierto paikkaansa ja sovellus kutinsa. Nyt taidan alkaa myös tikuttamaan, onko suosituksia tai epäsuosituksia ovistesteistä?
Itse suosin pregcheckin ovis liuskoja, sekä cb digejä :) Digit toki tyyriitä, mutta netistä saa halvimmillaan tilattua 10kpl digei n.25euroa.
Tsemppiä oviksen tikutteluun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Piipuni ja KirJoh89
Täältä taustalta (taas) huutelen, kun käyn välillä lukemassa, vaikken tässä ketjussa enää kirjoitellut, mutta tuttuja täällä vielä (valitettavasti) pyörii.

@Piipaa93 ja muut vuoden + yrittäneet, haluaisin viestilläni valaa teihin vähän toivoa
Joillakin plussan saaminen vie pidempään, toiset jopa joutuvat hakemaan apua lääkäristä, mutta suurinosa kuitenkin tulee raskaaksi jossain vaiheessa. Hakeutukaa ihmeessä hoidon piiriin kun vuosi tulee täyteen. Varsinkin nyt kun on korona-aika, joissain paikoissa on jonoa, mutta saatte homman eteenpäin kuitenkin.
Me aloitimme toivomaan 2011 vuoden vauvaa alunperin. Yhtäkään plussaa, kiinnittymisyritystä tai vastaavaa ei näkynyt. Kuitenkin viime vuoden lopussa 9v yrittämisen jälkeen ensimmäisen icsi-hoidon tuorsiirrosta tuli plussa.

Se voi olla pienestä kiinni ja pelkät lääkkeet auttaa, tai sitten plussan saaminen vaatii inssin tai jopa ivf/icsi.

Toivoa on vaikea pitää yllä, tiedän sen varsin hyvin. Monen monta kertaa tuli heitettyä hanskat tiskiin ja epätoivon syvissä vesissä uitua.

Toivon jokaiselle teille positiivista raskaustestiä ja tsemppiä jaksaa pitää toivoa yllä vaikka sillä hetkellä tuntuisi pahalta

Hei mä oon monet kerrat miettinyt sua. Joko teidän pieni syntyi/ onko kaikki mennyt hyvin? Jäit aiemmin niin vahvasti mieleen :giggle:
 

Yhteistyössä