Toiveissa vauva 2021


Pakko päästä jakamaan tämä johonkin, eikä vaan yksin pyöritellä.

Kuukautiset jäivät elokuulta väliin, ja raskaustestit näyttää negaa. Kokeilin ekaa kertaa tikuttaa ovulaatiota, ja kuvassa vahvin viiva jonka sain. Tuon jälkeen hiipui. Ymmärtäisin, että ainakaan vielä ovulaatio ei tullut. Nyt ilmeisesti menossa kierron päivä 64.

Tuntuu todella turhauttavalta . Tuntuu, että pitäisi jotain radikaalia muuttaa esimerkiksi elämäntavoissa että kierto tasaantuisi.
Tsemppiä! On varmasti piinaavat päivät

Ittel kk myöhässä 5pv eikä kunnon plussaa kuulu vaan
 
@minttuni tänään dpo6/pp1 mutta ei sillä sinäänsä väliä, noi ppt merkkaa mulla enemmän

Nytkö tässä pitäis alkaa kuullostelee tuntemuksia.. Jotenkin turhaa, kun luget aiheuttaa vaikka mitä sivuvaikutuksia alavatsan tietämillä. Tänään pistoon gonapeptyl tukemaan kiinnittymistä
Oho, olin jo eiliselle laittanut jostain syystä nuo päivät, korjaan :) selkeesti luki sun eilisessä viestissä, että "huomiselle", mutta oli mennyt ohi ja innokkaana päivitin jo eiliseen listaan xD
 
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
Täällä vaikuttaa monella niin lupaavalta! <3 Plussatestejä odotellessa!

Minut saa poistaa piinailijoista ja merkata kp 1 tälle päivälle.

Tiesin jo dpo 7, ettei tässö kierrossa tärpännyt, kun valkkari kuivahti täysin. Esikoisen raskaudessa vuosin valkkaria kuin pato dpo 7 eteenpäin. Dpo 10 ja dpo 11 tein negatestit, ja toivoin vain hurjasti, että luteaali pitenisi, en siis testannut enää. Ennen esikoisen raskautta luteaalini oli aina 14 päivää, raskauden jälkeen se on ollut 12 päivää. Toivon, että jotain positiivista tapahtuu, kun luteaali onkin nyt viimeiset 2 kiertoa ollut 13 päivää. Imetän edelleen esikoista, mutta ovis kuitenkin tapahtuu, kun testit näyttävät selkeän positiivisen, oviskivut ovat kovat ja lämmöt nousee selkeästi oviksen jälkeen. Tekisi mieli lopettaa imetys, jos se auttaisi tärppäämiseen, vaikka tuskin vaikuttaa, kun ovulaatio tapahtuu.

Harmitus on todella kova, mutta onneksi tässä kierrossa ei oireiden perusteella tullut edes odotukset korkealla. Uuteen kiertoon paremmalla onnella siis!
 
Huh huh miten jäätävät ovis kivut.
Ei oo epäilystäkään etteikö jotain tapahtunut. Ja aamulla olikin lämpö nousussa.
Ilalla alkoi armoton tissisärky, yöksi oli pakko laittaa liivit ,ihanku maito nousis, samanlainen jomotus.
Sitten yöllä heräsin kun vatsaa poltti molemmin puolin, oli pakko hakee pari kertaa jopa panadolia...toivottavasti edes yksi toimiva solu lähti liikkeelle.
Ja nyt sit väsyttää o_O
Tänään alkaa tukipiikitys, pregnyl. Sai nahka onneks hengähtää muutaman päivän, olikin jo meinaan niin kosketusarka.

Tsempit piinailijoille ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuville ❤
 
Jep kyllä on ollu oireita jos jonkinlaista vaikka ei ole ollut raskaana. Että aivan arvuutteluahan se on loppukierto aina kun tuntemuksia tulee!
Mutta jännä tosiaan ettei näitä ole ennen yrityksen aloittamista huomannut. Ainakaan samalla tavalla.
Oon just tuota miettinyt, että yllättäen yrityksen aloitettua oon kyllä ”havainnut” mielestäni aivan selviä raskausoireita ja sitten tajunnut että en ole vielä edes ovuloinut! :LOL: Aiemmin en näihin kiinnittänyt mitään huomiota.

Tässä kierrossa tuntuu välillä niin selvästi että menkat alkaa ihan just ja ei sit alakaan. Tavallaan ajattelen et kyllä varmasti tärppäsi, mutta viime kierron selvien raskausoireiden ja niitä seuranneiden ”suuri tuhotulva” -tyyppisten menkkojen jälkeen ei oikein uskalla toivoakaan, kun mitään ”oikeita” raskausoireita ei ole.:confused:
 
Kiitos @Mansikka3 Toivotaan parasta, ja sitä toivon joka ikiselle tänne

@pioni89 jännää on! Mulla kyllä iski nyt joku ihme masis että en mä oo kuitenkaan, kun tänään ei yhtään palella ja lämpö näytti 36.5. Jotenkin kaipais sitä kuumeista oloa ja että mittari näyttäis vähintään 37. Hitsi kun osais vaan ottaa rennosti!
Pakko tulla jakamaan, että mulla nousi lämpö tosiaan vasta dpo14, sitä ennen oli oviksesta eteenpäin jotain 36.6 koko ajan ja vasta tosiaan plussapäivästä eteenpäin ollut siellä 36.9-37.2 :) Eikä mua oo pahemmin paleltunut koko alkuraskaudessa! Enemmän sillon alussa oli kuuma :D Toivotaan sinne plussaa ❤
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli lääkärin soittoaika. Nyt kun toinen PAS ei onnistunut, lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaisi tehdä ERA ja EMMA -tutkimukset. Onko jollain kokemusta näistä? Ilmeisesti näillä tutkitaan se alkion tarttumisen aikaikkuna eli milloin alkio kannattaa laittaa kohtuun. Lääkäri kertoi, että 30%:lla naisista voi olla eri päivä kuin yleensä. Toi EMMA-testi kai selvittää kohdun bakteeristoa eli esim. jos onkin tulehdusta, joka ei oireile.

Nää testit tarkoittaa sitä, että seuraavaan kiertoon ei tehdä uutta PASsia vaan nää testit eli seuraava PAS olisi luultavasti marraskuussa.

Jos jollain on kokemusta niin kivaa olisi kuulla! Maksaa kuulema n. 1200€ nää testit meille eli ei ihan halpaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanminttu5
Pakko tulla jakamaan, että mulla nousi lämpö tosiaan vasta dpo14, sitä ennen oli oviksesta eteenpäin jotain 36.6 koko ajan ja vasta tosiaan plussapäivästä eteenpäin ollut siellä 36.9-37.2 Eikä mua oo pahemmin paleltunut koko alkuraskaudessa! Enemmän sillon aamussa oli kuuma Toivotaan sinne plussaa
Mulla ennen ovista oli lämmöt 36,1-36,2. Oviksen jälkeen nousi 36,6 ja nyt ollut muutaman päivän 36,4-36,5. Että ei ole kovin korkealla, mutta tämä viestisi sai ajattelemaan josko kuitenkin mikäli hedelmöitys tapahtunut niin lämmöt nousisikin vasta myöhemmin :)
 
Eilen oli lääkärin soittoaika. Nyt kun toinen PAS ei onnistunut, lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaisi tehdä ERA ja EMMA -tutkimukset. Onko jollain kokemusta näistä? Ilmeisesti näillä tutkitaan se alkion tarttumisen aikaikkuna eli milloin alkio kannattaa laittaa kohtuun. Lääkäri kertoi, että 30%:lla naisista voi olla eri päivä kuin yleensä. Toi EMMA-testi kai selvittää kohdun bakteeristoa eli esim. jos onkin tulehdusta, joka ei oireile.

Nää testit tarkoittaa sitä, että seuraavaan kiertoon ei tehdä uutta PASsia vaan nää testit eli seuraava PAS olisi luultavasti marraskuussa.

Jos jollain on kokemusta niin kivaa olisi kuulla! Maksaa kuulema n. 1200€ nää testit meille eli ei ihan halpaa.
https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/ivf-hoidoissa-oleville-sinne-joutuville.2380613/ kannattaa varmaan kysästä tuoltakin :)
 
Edelleen oireet jatkuu, ihan kuin oisin raskaana, jano ja krapulainen olo on hyvin läsnä
Tänään en testannut. Katsoo jos myöhemmin. Repiviä kipuja kohdussa just tälläkin hetkellä.
Mut laitoin ovistestejä lisää tilaukseen, sekä Babystart liukkaria, meillä oli välillä käytössä Conceive Plus, mutta sitä ei enää myyty missään. Vaikka ei sinällään ees tarttis, mut viime ovis oli aika kuiva verrattuna normaaliin, liekö se keskenmeno pohjalla vaikutti. Mut onpa sit varalta sitäki kaapissa. Vaikka hyvän hintasta pikkutuubiksi.

Kovasti oon päässä pyöritellyt tätä lapsi asiaa. Tai keskenmenoja ym. Ja kuinka paljon käyttää ite aikaa tähän haaveiluun. Ja rahaakin palaa, vaikka periaatteessa itse yrittäminen on ihan ilmaista. Pitäs vaan jättää kaikki vippaskonstit pois ovistesteistä lähtien. Mutta sit tuntuu ettei yritä kaikkeensa :D meinasin olla tilaamatta, mut tänää päätin että haluan vielä yhden kierron yrittämällä yrittää. Pitäs varata ulkomaan matka kesäkuulle, nii varmasti plussais. Niin kövi vuosi sitte. :D toki keskenmenoon se päättyi :(
Mulla menis ens kierrossa jos plussais, nii laskettuaika juhannukselle. Juhannus ollaan aina oltu mökillä, joten pitää aatella ja suunnitella mökkijuhannusta nii ehkä se ois se taika. Ja viime juhannuksena plussasin,nii oisko ens juhannus sit vielä erilaisempi :love:
 
Pakko tulla jakamaan, että mulla nousi lämpö tosiaan vasta dpo14, sitä ennen oli oviksesta eteenpäin jotain 36.6 koko ajan ja vasta tosiaan plussapäivästä eteenpäin ollut siellä 36.9-37.2 Eikä mua oo pahemmin paleltunut koko alkuraskaudessa! Enemmän sillon aamussa oli kuuma Toivotaan sinne plussaa
No tämä oli kieltämättä kiva kuulla! :)

Nyt vain on sellanen pieni masisepätoivofiilis. Tein aamupissasta herkän testin, näen siitä JOTAIN ja välillä kuvittelen että jopa vähän punertaa, mutta tuntuu että herkkään testiin olis pitänyt tulla selkeämmin jotain näkyviin jos raskaana olisin. Toisaalta, dpo vasta 9. Miksei sitä malta odottaa testaamisen kanssa lähemmäksi menkkojen alkua?!
 
No tämä oli kieltämättä kiva kuulla!

Nyt vain on sellanen pieni masisepätoivofiilis. Tein aamupissasta herkän testin, näen siitä JOTAIN ja välillä kuvittelen että jopa vähän punertaa, mutta tuntuu että herkkään testiin olis pitänyt tulla selkeämmin jotain näkyviin jos raskaana olisin. Toisaalta, dpo vasta 9. Miksei sitä malta odottaa testaamisen kanssa lähemmäksi menkkojen alkua?!
Kuvaa? Vai häviääkö kuvaan se pieninkin haamu? Jospa on vain vielä liian aikaista. Älä heitä kirvestä kaivoon <3
 
vierailija
Hei mitä tarkoittaa yk1 tms? Olisiko teillä antaa vinkkejä, miten usein ja milloin tulisi olla seksiä, jotta olisi parhaat mahdollisuudet saada raskaus alkuun? Onko jotain nyrkkisääntöjä tähän? Kiitos avusta!
 
Kuvaa? Vai häviääkö kuvaan se pieninkin haamu? Jospa on vain vielä liian aikaista. Älä heitä kirvestä kaivoon <3
Tuntuu että häviää se vähäinenkin kuvaan, joten en kehtaa nyt laittaa. Harmittaa kun ostin vain yhden herkän testin, loput on PC liuskoja. Testaan niillä sitten ylihuomenna (tai luultavasti en malta vaan testaan jo huomenna aamusta :D )
Kiitos ❤ Ja sinulle tsemppiä myös näihin piinaaviin päiviin ja plussaonnea❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Mansikka3
Hei mitä tarkoittaa yk1 tms? Olisiko teillä antaa vinkkejä, miten usein ja milloin tulisi olla seksiä, jotta olisi parhaat mahdollisuudet saada raskaus alkuun? Onko jotain nyrkkisääntöjä tähän? Kiitos avusta!
Hei, yk= yrityskierto, eli ensimmäinen yrityskierto on yk1, toinen yk2 jne..
Ja seksiä kannattaisi harrastaa noin joka toinen päivä menkkojen jälkeen tai ainakin oletetun oviksen tienoilla :)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hei mitä tarkoittaa yk1 tms? Olisiko teillä antaa vinkkejä, miten usein ja milloin tulisi olla seksiä, jotta olisi parhaat mahdollisuudet saada raskaus alkuun? Onko jotain nyrkkisääntöjä tähän? Kiitos avusta!
Heippa, vastaanpa minäkin, vaikka samaa sanon kuin muut :) eli yk 1, ensimmäinen yrityskerta. Ja meillä lapsettomuuslääkäriltä ohjeistus joka toinen päivä seksiä hedelmällisenä aikana, eli ovulaatiota ennen. Jokaisella varmaan erilainen se aikaikkuna, mut me aloitetaan seksi heti, kun vuoto loppuu ja joka toinen päivä pyritään harrastamaan seksiä.

Nyt hoidot menossa ja inseminaatiota ennen pitäisi pidättäytyä kolme vuorokautta (toisilla voi olla eri ohjeistus, tämä meillä). Ei onnistunut tässä kierrossa, kun ovulaatio tuli tavallista aiemmin. Ja siemennesteestä saatiin nyt mekin varmistus sille, että välipäivä kannattaa pitää, ei ollut ehtinyt kypsyä siittiöitä valmiiksi asti tarpeeksi. Mutta ehkä jos normaalisti toimii hommat, niin miehellä pitäisi ehtiä tulla siittiöitä tarpeeksi, vaikka seksiä olisikin joka päivä. Korjatkaa, jos joku tietää paremmin.
 
Meiltä jäi eilen tallettelut sit kuitenkin, mies oli sen verran väsynyt et meni nukkumaan melkein samaan aikaan lapsen kaa. No josko tänää sit.
Ehkä tänään ovisplussa, huomenna vielä varmistan. Miullakin käytössä kans ne onestepin testit, ja en kanssa saa selkeätä plussaa niihin. Onneksi on oppinut niitä tulkitsee tässä yritysten aikana, et saa silti selville sen plussapäivän.
 

Yhteistyössä