Toiveissa vauva 2021

Siis musta tuntuu et mun kaveripiirissä on vaan pääsääntöisesti noita suunnittelematta kerrasta raskaaksi/ tai ehkäisyn läpi, (okei tai on nyt raskaana myös yks ekasta suunnitellusti raskaaksi). Ja kyl se harmittaa et ei se meille oo nii helppoa. Raskaana olevia ja juuri lapsen saaneita kun on lähipiirissä jokunen. Vaikka onnellinen heidän puolestaan, surullinen omasta puolesta.

Mut sit toisaalta en kai saisi valittaa. Meillä on kuitenkin vasta toinen yk menossa. Moni täällö on joutunut odottamaan paljon kauemmin. Itse kuitenkin tästä riippumatta koen sellaista lapsettomuuden tunnetta. (Ja siis onhan meillä diagnoosina sosiaalinen lapsettomuus). Näkisin et jos oltaisiin heteropari, meillä olisi jo n. Vuosi yritystä takana. Siis meilläkin voisi olla jo lapsi sylissä, jos meillä olisi omasta takaa niitä siittiöitä.

Tää lapsettomuuden kokemus tuntuu hyvin kaksipiippuiselta. Et oon tekopyhä jos ajattelenkin niin. Toisaalta tuntuu, että en oo oikeutettu tunteeseen. Et jotenkin haluamattaan vähättelee niitä oikeasti kauan yrittäneitä jos väittää itsekin "kärsivänsä" lapsettomuudesta. Ei me oo yritetty kauaa, eikä me oo jouduttu kokemaan sitä kauan yrittämistä.... En yhtään halua vähätellä pitkään yrittäneiden tunteita.

Mut sit taas pohtii sitä, et saako näin naisparina kokea lapsettomuutta esimerkiksi sen takia et todella olisi mennyt hoitoihin jo vuosi sitten, jos raha ei olisi hidastanut matkaan. (Munkin työsuhde "irtisanottiin" just vuosi sitten, kun meillä oli tarkoitus et oltaisiin ajateltu hoitoja just niillä main). Oon siis vähän ristiriidassa itseni kanssa, koska koen lapsettomuutta, mut samalla ajattelen etten tavallaan oo oikeutettu siihen, koska ei oo yritetty juuri mitään. Välillä jopa ajattelen et ei me lähellekään vielä ansaita plussaa kun on aivan liikaa ihmisiä jotka on yrittänyt jo todella todella kauan. Heille soisin plussat ♥

Toivottavasti ette ajattele et oon tekopyhä tms. näiden tunteideni kanssa. En halua yhtään vähätellä ketään kuka on jo joutunut yrittämään kauan. Tiedän et ootte joutunut varmasti pettymään enemmän ja oon pahoillani siitä. Toivon kaikille teille plussia ♥
Täällä myös lähipiirissä 1x kierukan läpi ja 1x ehkäisyrenkaan läpi raskaus.. Välillä oon miettinyt pitäskö kokeilla laittaa joku tommonen vekotin jos sillä tärppäis xD

Mä oon kyllä sitä mieltä, että on loputon suo miettiä onko oikeutettu omiin tunteisiinsa kun jollain muulla on aina huonommin. Mulla on takana kaks vuotta ja kaks keskenmenoa, jollain toisella voi olla viis vuotta, kolme keskenmenoa ja tuhansia euroja hoitoihin laitettuna. Jokainen saa surra oman elämänsä vastoinkäymisiä. Mä todellakin uskon että teidän tilanne on myös vaikea, kun lapsi on saatettava alulle lääkärissä ja se maksaa. Ja ootte myös sitä lasta joutuneet odottamaan. Se odotushan tässä on mun mielestä se raastavin asia, se että kuukaudet kuluu, muut sikiää ja ite elää jossain välitilassa elämänsä kanssa tietämättä mihin se odotus päättyy ja milloin.

Ehkä mut uskaltaa laittaa plussanneisiin. otetaan pois sitten jos siltä näyttää... Oman lyhimmän kierron perusteella menkat olleet myöhässä sunnuntaista asti ja pisimmän tiistaista asti, mutta eipä sitä tiedä miten sekasin se on tässä mennyt. Varasin varhaisultraan jo ajan, koska mun suosikkilääkäri on maisemissa vaan yhtenä päivänä 6+0-6+6 aikana, joten pakko oli jo varata! Peruu sen sitten jos siltä vaikuttaa...

@Kuumeilija40 ihanaa että vahvistumista tapahtuu:love:

@minttuni hyvä, että mun kertomissuunnitelma kuulostaa ihan hyvältä :)

Mä innostuin tästä lapsien tekemisestä niin myöhään että suurimmalla osalla mun kavereista on jo oma perhe. Sikäli oon päässyt siis "helpolla" kun ei oo tarvinnut juurikaan miettiä muiden raskautumisia. Yks tuttu kipuilee tosi paljon lapsettomuutta ja se on kyllä selkeesti mullekin vaikea paikka, kun mietin että josko meille toinen suodaan ennenkun hänelle sitä yhtäkään.. melkein hälle enempi sitä plussaa nyt toivoisin..

Mut hei. Suosittelen kaikille jatkossa et lähette piinapäivillä eräleireilee. Ei tosiaan paljoo houkuta ulkohuussissa tikkuun pissailu. Tästä jatketaan paikkaan missä on sentään sisävessa, mutta puol sukua samassa paikassa. Eli tuskin sellasta hetken pissarauhaa sielläkään. Kotona oisin tehny jo useemman testin :D

Mulla tuli viime kesänä tämmöinen (kuvassa Ylempi märkänä testiajalla ja alempi kuivana)
Ei tosiaan tarkoittanut raskautta. Edeltävät negoja ja kaikki sen jälkeen.

Tätä aiemmin en muista saaneeni pregchekillä mitään turhaa viivaa koskaan.
No just! Siis näyttää juurikin mun tekemältä. Nyt aloitankin testailulakon ennenkuin kunnolla alkais oireita tai vuoto....

Onko teillä vaikuttanut rautalääke kehon lämpöön? Oon nyt tässä kierrossa napsinut obsidania 100mg/vrk ja aloin nyt miettimään jos nämä korkeammat ja lupaavat lämmöt johtuukin siitä
Mä sain rautainfuusion huhtikuussa ja mun peruslämpö on noussut sen jälkeen 35->36.5 eli voisin kuvitella et raudalla on vaikutus :)

Wau täällähän tullu tällä viikolla taas kauhiasti viestejä oltiin miehen kanssa kesälomailemassa alkuviikko, joten hetki meni et kahlasin viestit läpi.

Ensinnä isot pahoittelut ja voimia @Persikka123 en voi ees kuvitella kuin kamalta tollanen voi tuntua

Sit onnea @pumpuli1 ❤ Ja @Kuumeilija40 tsemppiä vahvistumisiin!

ON: täällä ollu ihan oudot fiilikset oviksen jälkeen. Eilen alko et välillä jomottaa ja vihloo tuolta vas alhaalta ihan huolella ja runsasta vv tulee jo nyt vaikka vaan dpo 4 tai 5. Tänään aamulla jo vähän nännit tuntu hetken aralta ja olin jo että mitä ihmettä nyt ku viime kierrossa ei kipeytyny koko rinnat ollenkaan ja yleensä on kipeytyny vasta just ennen menkkoja.
Joko siellä nyt jotain tapahtuu oikeasti tai sit endo nosti päätään rytinällä koska en muista et tämmösiä repäisymäisiä ja hetkittäisiä vihlontoja olis ollu muuten kuin hetki ennen menkkoja :unsure::ROFLMAO:

Sit unohtu viel sanoo tohon @sabs kirjotukseen, et voin kyl kuvitella kuin pahalta tollanen on tuntunu et se paras ja lähin ystävä raskautuu ja ite ei tai joutuu kokemaan keskenmenoja!
Musta tuntuu et siis joka päivä luen et joku tuttava oottaa vauvaa, joista monet vielä alkanu ihan vasta seurustelemaan eli mahdollisia vahinkoja tai jeti tärpänny. nekin tuntuu niin pahalle vaikkei oo ihan lähipiiristä kukaan saanu nyt vaiva uutisia!
Tai tulee niin semmonen et miksi kaikki saa pelkästä ajatuksesta ja ite ei vaan vaikka tekisit kaikkes :cry:

mut toivotaan et me kaikki kuitenkin joskus onnistutaan vielä ❤

• Rakkaus
Reactions: minttuni ja sabs
Hei vaan! Halusin vielä tulla kiittämään tuesta ja toivottelemaan tsempit teille kaikille, täällä on ollut aivan huikea vertaistuki, niin esikoisen yritysaikana kuin tätä toista haaveillessa. Jos kaikki menee hyvin tästä maaliskuulle ja siitäkin eteenpäin, niin mun kuumeilut on kuumeiltu. Tällä viikolla oli varhaisultra, jossa kaikki oli hyvin! Vuotoja oli hiukan silloin plussan jälkeen ja vielä viime viikollakin, mutta tällä kertaa ne eivät tarkoittaneet mitään pahaa. Nyt on koitettu sulatella tätä faktaa että meille taitaa tulla ens vuonna toinen vauveli. :love:

Tsemppiä ihan jokaiselle, kuukaudet on pitkiä ihania asioita odottaessa, ja varsinkin jos kuukausia alkaa kertyä vuosiksi asti. Toivottavasti ihan jokainen saa oman onnensa vielä!

@Kuumeilija40 ihanaa, että on vahvistunut ja toivottavasti jatkaa vahvistumista ja kaikki menee hyvin loppuun asti! :love:

@amadecasa onnea loppuodotukseen, ihanaa että sieltä pieni löytyi varhaisultrassa ja kaikki hyvin❤ Tää ryhmä on kyl paras!❤

Omaa napaa: Ei edelleenkään tiputtelua, tänään ollut alaselkä aivan superkipee, vähän etovaa oloa, alavatsassa juilimista ja tisseissä pientä arkuutta tuntuu. Mutta edelleen siis kumpi vaan mahdollistao_O Huomenna aamulla testaan apteekin herkällä:eek:

Tein muuten vielä tänään vielä onestepin ovistestiliuskan ja tuli ihan selkeä plussa. Kun yleensä lopetan siihen, kun digi antaa plussan. Eli ei vaan mulla niin nopsaa reagoi liuskat. Mistä nyt sit tietää, milloin ovis on. No eipä se ole päivän päälle. Mietin jos ovis onkin oikeasti ollut vielä myöhemmin, niin sit luteaalivaihe vaan 9vrk ja tiputtelu alkaa jo päivää ennen. No ens kiertoon sit lääkkeet ja inssi. Kunhan mietin. :D

Yhteistyössä