Toiveissa vauva 2021

VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

13.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehelle 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 5-8/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4. lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä

Loree................................kp 28/23-29
Persikka123.........................kp 28/32
Wanti............................kp 28/30-48
Napsunen.......................kp 27/35-45
Vindy..................................kp 25/29-33
Futurmama.....................kp 22/29-34
Kasikuus............................kp 22/27-28
Puolu.................................kp 22/30-32
Hipposka............................kp 20/32
Vesinokkaeläin...................kp 18/28-29
Päärynä5............................kp 18/28
Mirella92............................kp 18/28
Brunet82...........................kp 18/26-28
Minttuni.................................kp 14/26
Kirjoh89.................................kp 13/28
Zennuli...................................kp 12/?
Millimetrii..........................kp 12/27-29
Masunen.........................kp 11/27-28
Piipaa93.............................kp 9/26-28
3milia...................................kp 9/26-28
Mimmi92.......................kp 8/26-30
Eeva650.........................kp 8/28-42
Enerisa3..........................kp 8/28-32
Bellaella2205090.................kp 7/?
Lilje....................................kp 7/37-40
Riama.............................kp 6/27-32
Mariija_............................kp 4/32-43
Haaveilija93.....................kp 4/?
Elviira86.............................kp 3/25
Rimaleli...................................kp 3/30
Helmiii................................kp 1/29-53


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Persikka123.............................dpo 8
Vindy.........................................dpo 8
Päärynä5...............................dpo 4
Brunet82.................................dpo 2
Minttuni...................................dpo 1
Vesinokkaeläin......................dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on ystäväpiiriin tulossa peräti kolme vauvaa syksylle ja silloin sen meidänkin esikoisen piti ilmestyä, mutta toisin kävi. Tietysti oon ihan aidosti iloinen muiden puolesta, mutta onhan se sellanen jatkuva muistutus siitä, että meille tää näyttää olevan niin hankalaa.

Lääkkeellisestä tyhjennyksestä on pian jo kaks viikkoa ja vieläkin raskaustesti on kirkkaan punainen! Haluaisin niin jo uuteen kiertoon! Mutta kai tää on normaalia?

Ihanaa kun tähtien väri listassa vaihtelee! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Hei!
Olen jo hetken lueskellut ketjua ja voisin tulla listoille.

Eeva650, ya 7/19, minulle 2. lapsi, miehelle 1. Kp 8/28-42.

Yhteistä elämää takana reilu 11 vuotta ja molemmat täytämme tänä vuonna 36. Vähän olemme hitaasti syttyviä, toivottavasti ei ole jo liian myöhäistä.

Meillä ei ole tiedossa, että kukaan tuttu yrittäisi samaan aikaan. Minun ystävistä suurimmalla osalla on se pari lasta, miehen kaverit ovat ovat joko yksilapsisia tai raskaana. Yrityksestä tietää jokunen mun ystävä, mies ei varmaan ole kertonut kenellekään.
 
Moi kaikille :)
Hyppään mukaan keskusteluun haaveena vauva 2020 ryhmästä, kun on olo, että joulukuu vauvakin jää saamatta, vaikka nyt menossa dpo9 ja varmuutta ei tietenkään vielä ole. Jotenkin sitä tuntee oman kropan ja osaa jo odotella menkkoja alkavaksi.

Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi) . Kp 22/27-28
Täytän elokuussa 34 ja mieheni loppuvuodesta 26. Minulla 3 lasta + enkelipoika ja nyt toiveissa miehen kanssa yhteinen lapsi, joka hänen ensimmäinen :)

Nyt vain katse kohti vauvaa 2021 ❤
 
Keskellä yötä tuli niin hirveet oviskrampit, että ei voinut erehtyä. Enemmän oikealla, josta oletan ovulaation tapahtuneen, mutta myös vasemmalla, josta siis viime kierron kemiallinen. Ja nyt molemmat puolet vähän jomottelee. Jospa ei kuitenkaan olis irronnut molemmilta puolilta, kun mieluummin yksi kerrallaan tekisin. No mut voi kuitenkin lisätä piinailijoihin, tänään dpo0. :giggle:
 
Mulle on ystäväpiiriin tulossa peräti kolme vauvaa syksylle ja silloin sen meidänkin esikoisen piti ilmestyä, mutta toisin kävi. Tietysti oon ihan aidosti iloinen muiden puolesta, mutta onhan se sellanen jatkuva muistutus siitä, että meille tää näyttää olevan niin hankalaa.

Lääkkeellisestä tyhjennyksestä on pian jo kaks viikkoa ja vieläkin raskaustesti on kirkkaan punainen! Haluaisin niin jo uuteen kiertoon! Mutta kai tää on normaalia?

Ihanaa kun tähtien väri listassa vaihtelee!
Pysyn ite paremmin perässä listan päivittelyssä kun vaihdan aina värin :giggle: :LOL:
 
Kuitenkin lohdullista kuulla, että on muitakin jotka pohtivat samoja asioita. Voisi joskus gyneltä kysyä tästä, kun en ole myöskään asiasta etsinyt tietoa :) Puoliso onneksi ollut alusta asti sitä mieltä, että menemme tutkimuksiin jos tässä vuoden aikana ei tärppää.

Välillä tuntuu, että on aivan yksin näiden omien pohdintojen kanssa, koska kenelläkään mun ystäväpiirissä ei ole vielä perheen perustaminen ajankohtaista. Miehen kavereilla muutamilla on lapsia, mutta he ovat eronneet emmekä ole heidän ex-vaimojen kanssa juurikaan tekemisissä. Muutamalle ystävälle olen nyt kertonut, että yritämme ja he ovat olleet onnellisia puolestamme. Emme ole kertoneet vanhemmillemme lapsihaaveista, se tuntuu jotenkin isolta asialta joten tuntuisi hassulta alkaa keskustelemaan heidän kanssa niiden odotusajasta. He kyllä tietävät, että jossain vaiheessa haluamme niitä mutta ajankohdasta ei ole heidän kanssa ollut puhetta.
Minulla lähipiirissä on paljon äitejä ja esikoista odottavia, yksinäinen olo tulee tästä lapsettomuudesta. Tosin on myös pari sellaista, jotka pitkään yrittäneet ja hoitojenkaan avulla eivät ole onnistuneet. Heiltä olen kuullut kokemuksia tutkimuksista ja hoidoista. Muutaman kerran käynyt niin, että olen kertonut meidän yrittämisestä ja ongelmista, sitten kaveri jättänyt ehkäisyn pois ja pari kiertoa ehditty yhdessä jännätä ja kaveri onkin jo raskaana. Toisaalta on ihmisiä kenen kanssa jutella, mutta toisaalta on todella yksinäinen olo.
 
Hei!
Olen jo hetken lueskellut ketjua ja voisin tulla listoille.

Eeva650, ya 7/19, minulle 2. lapsi, miehelle 1. Kp 8/28-42.

Yhteistä elämää takana reilu 11 vuotta ja molemmat täytämme tänä vuonna 36. Vähän olemme hitaasti syttyviä, toivottavasti ei ole jo liian myöhäistä.

Meillä ei ole tiedossa, että kukaan tuttu yrittäisi samaan aikaan. Minun ystävistä suurimmalla osalla on se pari lasta, miehen kaverit ovat ovat joko yksilapsisia tai raskaana. Yrityksestä tietää jokunen mun ystävä, mies ei varmaan ole kertonut kenellekään.
Tervetuloa :) Minkä ikäinen esikoisesi on?

Piti vielä kommentoida sitä, kenelle olemme kertoneen yrittämisestä. Meillä yrittämisestä tietää minun vanhemmat. Kertominen helpotti, ei tarvinut enää jännittää heidän hyväntahtoiseksi tarkoitettuja vihjailujaan tai oman pahan olon peittelyä. Lisäksi kaikki sisareni ja heidän puolisot tietävät asiasta. Minun kavereista myös koko ajan useampi tietää. Puoliso ei ole kertonut kenellekään.
 
Lisään tännekin kun kirjottelin tuonne Vauva2020 ryhmään, jos herää ajatuksia ja mielipiteitä aiheesta täälläkin (y) :unsure: Katoin mielenkiintosen dokkarin Dplaysta "Why is Sex Fun?" Siinä tutkittiin siis naisen orgasmia, että miksi nainen ylipäänsä saa orgasmin ja mihin sillä on vaikutusta, siis jos ajattelee evoluution kannalta. Tutkimusten mukaan orgasmilla on vaikutusta positiivisesti aivojen toimintaan, kumppanin valintaan, suhteen pysyvyyteen ymsyms. ja mikä oli mielenkiintosta, niin sillä tutkittiin olevan positiivinen vaikutus myös hedelmöittymiseen. Orgasmin aikana supistelut vei sperman ns. oikeeseen osoitteeseen, eli vauhditti sperman kulkua munasarjoihin ja jostain syystä vielä sinne oikealle puolelle, josta munasolu oli irtoamassa ovulaation aikana.
Vaikutti ihan luotettavilta tutkimuksilta ja mun mielestä oli mielenkiintoinen dokkari muutenkin(y)
 
@minttuni onnea ovisplussasta, toivottavasti saitte talleteltua =)

Meidän lähipiiriin ei ole vauvoja tulossa. Lähtökohtaisesti siitä syystä tänne kirjauduinkin. On jo isompia lapsi ja sitten on niitä, jotka syystä tai toisesta eivät ole vielä siinä pisteessä, että toivoisivat lapsia.
Meiltä on paljon aina kyselty halutaanko me toista, ja aina vastattu että yksi toistaiseksi riittää. Nyt ollaan sit ihan avoimesti kerrottu, että toinen saa tulla jos on tullakseen.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Heipsuli! Lokkasin minäkin itseni sivustolle hetken foorumilla anona pyriskelyn jälkeen, kun kaipaan tukea ja antaisin sitä samalla myös muille. Mehän ollaan miehen kanssa vasta 21 ja toinen lapsi on ollut haaveissa jo runsaan vuoden -ja sitä ollaan myös yritetty silleen rauhakseen. Esikoinen on 2v nyt ja tärppäsi aikoinaan heti. Toista ei kuitenkaan ole kuulunut ja nyt sitten ollaan ihan tosimielessä liikkeellä. Olen toivottomuuksissani syyttänyt jo omaa ikääkin, että oon jo liian vanha kun en vaan tule raskaaksi, mutta ehkei se siitä johdu kuitenkaan

Vindy, ya 01/19, 2. lapsi
kp 25/29-33 ja dpo 8
on nyt eli piinapäiviä eletään. Eilen kävin ostamassa 4 eri raskaustestiä En kuitenkaan ajatellut käyttää niitä jos ei ala oireita ilmenemään tai menkat merkittävästi myöhästymään. Eilen vähän vihloi vatsaa, mutta eipä muuta ole ollut. Katsotaan
 
Onko teillä muilla moni ystävä nyt raskaana tai yrittää raskautua? Mulla ei tällä hetkellä tiedossa että kukaan olis. Vuoden vaihteen molemmin puolin synty kavereille vauvat, mutta täs selvästi eletään nyt sitä ikää, että monilla on jo kaks eikä enempää oo tulossa tai sitten myöhempään alottaneilla pienet ensimmäiset. Ois kyllä kiva jakaa raskaus jonku läheisen kaverin kanssa sitten, mutta vähän epäilen, että ei oo tulossa.
minulla moni läheinen raskaana tai juuri vauvan saanut. Tällä hetkellä on 3 sukulaista/ystävää raskaana, yhdellä vauva työn alla ja 2 juuri vastasyntyneet vauvat. Eli paljon on vauvajuttuja lähipiirissä.
Minä olen yhdelle ystävälle kertonut vauvahaaveistamme, mutta sovittiin ettei hän utele minulta olenko jo raskaana. Ettei se mene sitten siihen, että joka kerta kun näemme niin hän sitten utelisi ”joko?” Kysymyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Meillä on kaveripiirissä syntynyt muutamia vauvoja ja kaksi kaveria on hoidoissa. Kahdelle kaverille ollaan kerrottu, että yritetään toista, tosin monet saattaa arvatakin sen, kun päästiin omaan kotiin ja ollaan avoimesti kerrottu, että halutaan useampi lapsi. Perheelle ei olla nyt kerrottu, että yritetään toista. Esikoisesta kerrottiin tosi nopeesti mutta nyt ajateltiin, että voitaisiin vähän pidempään pitää omana tietona.

Huh, onpas helpompi olo kun ovis tuli. Mittasin lämmönkin niin on noussut oviksen jälkeiselle tasolle 36,8. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Heippa:)
minusta tuntuu tällä hetkellä että olen ystäväpiiriini ainut kenellä on vauva suunnitteilla/tekeillä.... ikää on 37 ja suuriosa ystävistäni samaa ikäluokkaa ja vauvat on tehty jo.... pitkään olin itsekin jo sitä mieltä osittain mutta sitten löytyi aivan ihana mies ja ekaa kertaa elämässä hyvä parisuhde niin kyllä mieli muuttui nopeasti:)
Molempia poikiani odottaessa tosi moni ystävä oli samaan aikaan raskaana ja eli pikkuvauva arkea mikä oli mahtavaa.... nyt tuntuu vähän yksinäiseltä jopa kun ei ole ketään ystävää kenen kanssa höpötellä näitä asioita....tämän vuoksi tästä palstasta on tullu mulle tärkeä vaikka en paljoa kirjoittele mutta luen joka päivä teidän kuulumisia ❤ Mistä päin suomea olette?
 
Meillä ei toki vielä yrittäminen ole käynnissäkään, mutta itse olen sellaista tyyppiä etten ehkä haluaisikaan kertoa esim. kummankaan vanhemmille ennen kuin on oikeasti jotain kerrottavaa. Siskoilleni aion kyllä kertoa heti kun pillerit jätetään pois, mutta muuten en usko että kerrotaan kenellekään.

Meidän lähipiirissä vauvoja syntyy uskomattomalla tahdilla! :D Mutta oon tyytyväinen vaan, tuntuu että mun miehelle iski vauvakuume tasan sillä hetkellä kun mun vanhempi sisko sai ensimmäisensä.

Mä oon nyt pääsiäisen ehtinyt ajatella tätä vauva-asiaa ja oon päättänyt ehdottaa miehelleni, että haluaisin jättää pillerit pois mahdollisimman pian. Oon nyt vaan jotenkin niin herkillä tän asian kans, etten millään kestäisi mitään pettymyksiä! Kun nyt ollaan sovittu että katotaan sitten kun saadaan nää koronat sun muut alta pois.
 
Heippa
minusta tuntuu tällä hetkellä että olen ystäväpiiriini ainut kenellä on vauva suunnitteilla/tekeillä.... ikää on 37 ja suuriosa ystävistäni samaa ikäluokkaa ja vauvat on tehty jo.... pitkään olin itsekin jo sitä mieltä osittain mutta sitten löytyi aivan ihana mies ja ekaa kertaa elämässä hyvä parisuhde niin kyllä mieli muuttui nopeasti
Molempia poikiani odottaessa tosi moni ystävä oli samaan aikaan raskaana ja eli pikkuvauva arkea mikä oli mahtavaa.... nyt tuntuu vähän yksinäiseltä jopa kun ei ole ketään ystävää kenen kanssa höpötellä näitä asioita....tämän vuoksi tästä palstasta on tullu mulle tärkeä vaikka en paljoa kirjoittele mutta luen joka päivä teidän kuulumisia Mistä päin suomea olette?
Pohjois-Pohjanmaalta minä :giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: mariija_
@minttuni meilläkin mies pystyy ylläpidon kotona tekemään aika pitkälle, mutta tarvitsee selkeästi raskaiden painojen kanssa tehtyjä treenejä, jotta lakanat heiluu. :(

Nopeasti meni nämä pääsiäisen vapaat! Huomenna sitten taas aikainen herätys ja töihin. Onneksi viikko on sentään vajaa ja ihan pian on jo vapun tuoma vapaakin.

Meidän lähipiiriissä ei mitään vauvaboomia oo havaittavissa, mutta tiedän kahden otollisessa iässä ja perhettä jossakin vaiheessa haluavan saaneen tässä juuri vakanssit töistä eli kenties kenties! Meillä yrittämisestä tietää muutama sukulainen ja vanhasta opiskeluryhmästä monet. Meidän ryhmässä haikara vierailikin tiheään, kolmessa vuodessa tuli viisi raskautta ja kuusi vauvaa! :D Vanhemmille ei olla kerrottu ja äiti varsinkin aina meidän soitellessa tuntuu tuovan esille vauva- tai kihlausuutisten mahdollisuuden, mutta samaan hengenvetoon sitten aina lisää, että mitään kiirettä ei tietenkään ole ja tulee jos tulee jne. :rolleyes: :rolleyes: Äiti ei ole tainnut ihan käsittää, että tämä mahdollinen ensimmäinen lapsenlapsi asustaa sitten reilun 500km päässä, että ei siitä nyt ihan kauheasti iloa kyllä ole sinne päin.....

Edit: me ollaan Kainuussa
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja 3milia
Meillä kavereilla tai sisaruksilla ei ainakaan toistaiseksi ole tiedossa perheenlisäystä tulossa ihan lähi aikoina. Osalla taas 1-2 lasta saatuna ja sitä mieltä että perhe täysi.

Me asutaan Uudellamaalla
 
Meillä lähipiirissä vain 4kk ikäinen miehen siskolla ja sit yks tuttu menee nyt yliajalla ja syntyy hetkellä millä hyvänsä. En tiedä ketään, kellä suunnitteilla olisi lapsia. Ystävillä ja sisaruksilla lapsiluku taitaa olla jo täynnä :)
Minä kertonut vain minun äidille yrityksestä, toiselle siskolle ja muutama ystävä tietää ja on tukenut tämän pitkän yrityksen aikana.

Me olemme keski-suomesta.
 
Mun yksi ystävä on raskaana ja yhdellä on alle vuoden ikäinen lapsi :)

Mulla on nyt dpo 5-7, en oo varma.. tai no siitä oon varma että ei oo tärpännyt.. menkkamaista jomottelua on ollut tänään pitkin päivää. En kuitenkaan usko että se ois mikään oire. Nyt oottelen vaan että pääsis uuteen kiertoon ja otan ovistestit kaveriksi.

Mä päätin leipoa pullaa tänään, mutta ei mennyt niin kuimnStömsössä... hiivaa oli liian vähän, mut aattelin että kohoaa taikina silti, kaardemummaa oli myös liian vähän ja nyt muistin että voita laitoin vain puolikkaa annoksen verran.. jauhoja tujahti ihan liikaa, joten jouduin lisäämään maitoa taikinaan.. nyt taikina on kohoamassa mut taitaa tulla pullista mauttomia kiviä.. :/
 
Meillä ehkäisyn poisjättämisestä tietää kaks mun parhaista ystävistä ja meidän ystäväpariskunta (meidän molempien parhaat ystävät) ❤ Muille ei aiota kertoa mitään ennen kuin tärppää. Tai silloinkin mun vanhemmille ja parille ystävälle aikalailla heti ja miehen vanhemmille ja muille sitten 12 vkon jälkeen.

Me asutaan Pirkanmaalla :)
 
@Eeva650 kiva kun tulit tänne. Mä täytän alkusyksystä 35, juuri puhuin miehen kanssa että saa nähdä tärppääkä enää kun hedelmällisin ikä alkaa olla ohi. Toivottavasti ei tarvitse kovin montaa kertaa pettyä
Kääk, oon itse sua puolisen vuotta nuorempi ja mies mua useemman vuoden vanhempi, enkä oo ees älynnyt stressata tätä hedelmällisyyden laskua iän myötä. Eikä ehkä kannata stressata toki nytkään, mutta vähän heräsi ajatus, että mitäpä jos tää tosiaan vaikuttaakin jo merkittävästi.
 

Yhteistyössä