Toiveissa vauva 2021

VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

12.4.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi



Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 5-8/20, 1.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4. lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä

Loree...................................kp 27/23-29
Persikka123.........................kp 27/32
Wanti............................kp 27/30-48
Napsunen.......................kp 26/35-45
Futurmama.....................kp 21/29-34
Puolu.................................kp 21/30-32
Hipposka..............................kp 19/32
Vesinokkaeläin...................kp 17/28-29
Päärynä5............................kp 17/28
Mirella92.......................kp 17/28
Brunet82...........................kp 17/26-28
Minttuni.................................kp 13/26
Kirjoh89.................................kp 12/28
Zennuli...................................kp 11/?
Millimetrii...........................kp 11/27-29
Masunen.........................kp 10/27-28
Piipaa93.............................kp 8/26-28
3milia...................................kp 8/26-28
Mimmi92.......................kp 7/26-30
Enerisa3..........................kp 7/28-32
Bellaella2205090.................kp 6/?
Lilje...............................kp 6/37-40
Riama.............................kp 5/27-32
Mariija_..........................kp 3/32-43
Haaveilija93...................kp 3/?
Elviira86.........................kp 2/25
Rimaleli...................................kp 2/30


★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat:

Persikka123.............................dpo 7
Päärynä5...............................dpo 3
Brunet82.................................dpo 1
Minttuni...................................dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Etin asiasta vielä tietoa ja kyllä se voi vaikuttaa hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen. Mutta lähinnä kyse pitkäaikaisessa käytössä. Mutta etenkin ovulaation aikaan pitäis välttää käyttöä. Ja mä sitte jouduin ottaa yhden buranan eilisillalla,voi käkkärää! Toki tuli todella oikeaan tarpeeseen,mutta ny harmittaa
No,edelleen jos se tästä on kiinni ni sitte on pienestä kiinni.. ovis nyt eilisiltaan mennes oli kylläkin varmaankin jo ohi,mutta mistäs sen varmana tietää.. pe aikasin aamulla sain digiovikseen sen pysyvän hymynaaman,se pysyy siinä kaks vuorokautta ja sen jälkeen ei suositella testausta enää. Eli ovikseen tämä ei ny vaikuttanu, mut ehkä siihen tarttuuko siittiöt munasoluun. Rakettitiedettä. No,ehkä annan asian olla,mutta sanokaa ny joku jotain rauhoittavaa?
Mulla on sulle rauhoittava tarina buranasta ja raskautumisesta :D olin siis kovassa poskiontelotulehduksessa n.1,5 viikkoa ennen plussaamista ja otin kyllä Buranaa päänsärkyyn. En tiennyt silloin olevani raskaana, koska meillä ei sinällään ollut yritys päällä ja luulin ovulaation jo olleen vähän aiemmin.
Ja kaikki meni oikein hyvin ja terve poika tuli :)
 
Mulla muuten tämän kesken menneen raskauden ovulaatiosta alkoi myös poskiontelon tulehdus johon söin buranaa ja panadolia yli viikon kun en halunnut antibiootteja monien lääkeallergioiden takia aloittaa. Ei siis haitannut näköjään kiinnittymistä, vaikka myöhemmin kesken menikin.

Muok. Kp 7 eikä menkat vieläkään ohi. Enää pari päivää niin alan tikuttamaan ovista. On se vaan taas jännää odotella jos vaikka tärppäisikin
 
Kiitos @Lillanna ja @mimmi92 ! ehkä nyt ei kannata siis kirvestä kaivoon heittää:)
Eilinen migreeni oli kyllä jotain hirveetä,hetken oli olo että haluan sairaalaan tiputukseen.. onneksi meni ohi,mut yleendä seuraavana päivänä on yleensä aika väsynyt olo..
Mutta nyt sitte parin viikon piina alkaa..
Ja mä en osaa käyttää muita ku kolmee hymiötä..
 
Huomenta :)
Olen tässä tikutellut ekaa kertaa eläessäni 5 päivää ja onnistuin saamaan vahvat viivat pääsiäiseksi. Mulle voi siis laittaa tänään piinailijoihin Dbo 1 ...
Tuntui ihan huipulta tavoittaa se ovis kun aina ollut arvailujen varassa ja sellanen että tapahtuuko sellasta minussa enää ollenkaan. Nyt on sitten koko pääsiäinen talleteltu kun on ollu kahdenkeskistä aikaa muutama päivä :) Greippimehua on juotu joka päivä ja vitamiinit ja foolihapot syöty.. katsotaan oliko tästä kaikesta apua....jännää....piinaviikot siis alkakoon <3
 
Heii, onkohan teillä muilla kokemuksia siitä, että omien vanhempien lasten saannin vaikeudet olisivat toistuneet myös teillä? Meidän tilanne on siis se, että mieheni vanhemmat olivat yrittäneet häntä 4 vuotta ja mieheni siskopuoli (äidin puolelta) ei voi saada lapsia. Omalta osaltani olen saanut alkuni hedelmöityshoitojen kautta, mutta nuorempi sisareni ilman hoitoja.

Tää on ehkä turhaa pohdintaa, mutta jotenkin mulla on ollut sellainen olo ettei raskautuminen tule tapahtumaan nopeasti :( Meillä on yritystä takana nyt 5kk, joka on vielä kohtuu lyhyt aika. Mutta niin kuin aiemmin kirjoitin, mun kierto on ollu epäsäännöllistä ja tilasin ovistestit, jotka saapuu varmaan ens viikolla.

Tuntuu myös, että koronan tuoma epävarma työtilanne vie miehen seksihalut kokonaan.. Turhauttavaa.
 
Heii, onkohan teillä muilla kokemuksia siitä, että omien vanhempien lasten saannin vaikeudet olisivat toistuneet myös teillä? Meidän tilanne on siis se, että mieheni vanhemmat olivat yrittäneet häntä 4 vuotta ja mieheni siskopuoli (äidin puolelta) ei voi saada lapsia. Omalta osaltani olen saanut alkuni hedelmöityshoitojen kautta, mutta nuorempi sisareni ilman hoitoja.

Tää on ehkä turhaa pohdintaa, mutta jotenkin mulla on ollut sellainen olo ettei raskautuminen tule tapahtumaan nopeasti Meillä on yritystä takana nyt 5kk, joka on vielä kohtuu lyhyt aika. Mutta niin kuin aiemmin kirjoitin, mun kierto on ollu epäsäännöllistä ja tilasin ovistestit, jotka saapuu varmaan ens viikolla.

Tuntuu myös, että koronan tuoma epävarma työtilanne vie miehen seksihalut kokonaan.. Turhauttavaa.
Mulla ei oo mitään tietoa, tai en ole etsinyt, vaikka samanlaisia ajatuksia täällä. Miehen puolella ei ilmeisesti ongelmaa, koska heitä kolme sisarusta suht pienillä ikäeroilla. Mutta mun vanhemmat yritti lasta ennen mua 6 vuotta ja mun jälkeen vielä 8 vuotta, ja oon siis ainut lapsi. Syytä ei sen kummemmin etsitty, eikä missään hoidoissa olleet, vaan ihan luomuna tärppäsin. Äidillä kyllä endometrioosi, että se varmaan vaikuttanut.. Itsellä ei oo endometrioosioireita eikä gynekään oo mitään siihen viittaavaa löytänyt, kun joskus tutkittiin. Ja mulla suht säännölliset kierrot ja oviksenkin luulen tunnistavani. Kieltämättä kuitenkin miettinyt, että miten meillä onnistuu, ja noin kauaa ei iän puolesta oo oikein aikaa yrittää.. :(
 
Joo tiesin tietty kahden raskauden jälkeen nuo buranan raskausajan rajoitukset, mutta tuli nyt vaan mieleen tuokin, kun esikoisen kohdalla en tiennyt että lääkkeet voisi aiheuttaa haittaa myös raskautumiselle. Mulla tuli kemiallinen raskaus esikoista yrittäessä ja epäilen itse, että mun silloinen migreenilääke, joka on siis vähän stydimpi tulehduskipulääke vaikutti kiinnittumiseen. Mene ja tiedä. Mutta ite suosin panadolia hedareihin nyt varmuuden vuoksi. Se ei vaan migreeniin auta kyllä yhtään.
 
Mun vanhemmilla ei ole ollut koskaan ongelmia, heti tärpännyt meistä jokainen ja ei keskenmenoja koskaan. Ja aina muistan heidän puhuneen, kuinka helppoa ollut raskaaksi tulo. Eipäs periintynyt minulle. Puolison puolella ilmeisesti myös suht helposti onnistunut raskaudet. Mun sisaruksilla kaikki raskaudet onnistuneet alle vuodessa, puolison sisaruksista en tiedä. Niin monet tekijät vaikuttaa.

Kp 13 ja tuli aika vahva viiva ovistestiin. Digillä en kuitenkaan vielä testannut. Pitää katsoa, jos myöhemmin vielä tummempi, että tekisinkä digin. Yritän säästellä noita viimeisiä vielä seuraavaan kiertoon.
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Meillä mun puolella äiti on katsonut kalenterista ovulaation ja testannut minut kolmen viikon päästä siitä. Pikkuveljessä taisi olla sama homma, mutta kuopusta joutuivat kuulema odottelemaan peräti muutaman kierron. Miehen äidin puheista olen saanut sellaisen käsityksen, että aikaa meni kauemmin, mutta heillä ei ollut virallista yritystäkään, vaan lapset tuli kun niiden aika oli. :D

Tää korona kyllä selkeästi vaikeuttaa meidän vauvaprojektia, koska mies ei pääse salille. Sillä ei hormonit hyrrää ollenkaan, jos ei pääse tekemään rankkaa treeniä säännöllisesti. Vähän kaihertaa. Mä puolestani pääsin edellispäivänä sille kauan himoitsemalleni hölkkälenkillä ja jösses miten tuntuikin pahalta!! :D Toki mulla oli muistikuva, että ei se rapakunnosta nouseminen mitään herkkua ole, mutta pääsi silti yllättämään.
 
Meillä mies on treenannut kotona ja ihmeen himokas ollut viime päivinä :D innostuisko @Hipposka teillä mies tekemään painoilla/kehon painolla kotona?

Edellisessä ryhmässä jonkun aikaa sitten harmittelin, kun kevään reissutöiden takia olisi mennyt useampi kierto harakoille. Vasta kesäkuun kierrossa olisimme olleet samalla paikkakunnalla oviksen aikaan. No, tuli korona, ja kaikki meni uusiksi. Aluksi peruuntui työreissut varotoimenpiteenä ja ehti jo hieman innostua. Sitten tilanteen vakavuus selvisi ja hoidot meni jäihin. Eli joka tapauksessa hoitoon pääsy viivästyy. Mutta nyt ollaankin sitten oviksen aikana varmasti samassa paikassa ja luomuyrittäminen on aktiivista. Ja tässä kierrossa ollut jopa todella hauskaa ja ei ole hirveän kovat paineet onnistua. Koko ajan tulee ympärillä vauvauutisia, mutta me alamme jo tottumaan ajatukseen, että kestää pitkään meillä. Katotaanpa mikä fiilis sitten loppukierrosta xD

Mun aamupäivän epäilykset osoittautui oikeaan ja nyt tein positiivisen ovistestin! Siistiä :D Kaksi päivää aiemmin, kuin kolme viime kiertoa. Tallettelut on osunut kyllä kohdilleen ja pitää toivoa, että ovis on todellisuudessakin tulossa ja siittiöt jaksaa uida! ❤

Elikkäs one stepin ovistestit käytössä. Olisin tämän tulkinnut negaksi, ellei olisi aiemmista kierroista kokemusta, että voi jo plussa olla. Tässä kierrossa meni vain 5 liuskaa ja 1 digi.

 
Onko teillä muilla moni ystävä nyt raskaana tai yrittää raskautua? Mulla ei tällä hetkellä tiedossa että kukaan olis. Vuoden vaihteen molemmin puolin synty kavereille vauvat, mutta täs selvästi eletään nyt sitä ikää, että monilla on jo kaks eikä enempää oo tulossa tai sitten myöhempään alottaneilla pienet ensimmäiset. Ois kyllä kiva jakaa raskaus jonku läheisen kaverin kanssa sitten, mutta vähän epäilen, että ei oo tulossa.
 
Onko teillä muilla moni ystävä nyt raskaana tai yrittää raskautua? Mulla ei tällä hetkellä tiedossa että kukaan olis. Vuoden vaihteen molemmin puolin synty kavereille vauvat, mutta täs selvästi eletään nyt sitä ikää, että monilla on jo kaks eikä enempää oo tulossa tai sitten myöhempään alottaneilla pienet ensimmäiset. Ois kyllä kiva jakaa raskaus jonku läheisen kaverin kanssa sitten, mutta vähän epäilen, että ei oo tulossa.
Minulla suurimmalla osalla kavereista ja läheisistä on jo yksi tai kaksi lasta. Yritysaikana ainakin 9 kaveria on tullut raskaaksi. Tällä hetkellä en tiedä kuin yhden yrityksestä, koska kaksi viimeisimmistä kertoi raskaudesta tässä kuukauden sisään. Toki voi olla, että ennen kuin meillä tärppää, tulee lisää yrittäjiä lähipiiriin.
 
Onko teillä muilla moni ystävä nyt raskaana tai yrittää raskautua? Mulla ei tällä hetkellä tiedossa että kukaan olis. Vuoden vaihteen molemmin puolin synty kavereille vauvat, mutta täs selvästi eletään nyt sitä ikää, että monilla on jo kaks eikä enempää oo tulossa tai sitten myöhempään alottaneilla pienet ensimmäiset. Ois kyllä kiva jakaa raskaus jonku läheisen kaverin kanssa sitten, mutta vähän epäilen, että ei oo tulossa.
Mulla ei lähipiirissä oo ketään, joka ainakaan mun tietääkseni olis raskaana tai yrittäis raskautua. Miehen kavereista kaikki on sinkkuja. Mutta mun siskolla on 5kk poika :love: olis ihana jos olis suht. samanikänen itellä ja tottakai vauvakuume on kasvanu tuossa pienen elämää seuratessa, valitettavasti vain asutaan toisistamme kaukana :cry:
Parilla mun ystävällä on lapsi, mutta ovat jo hieman vanhempia eikä ole tietoa onko lisää tulossa lähiaikoina ja asuvat myös kaukana:confused:
 
Meillä on siskon kanssa nyt serkukset samana vuonna syntyneinä, on kyllä ihana juttu. <3 Vielä odotellaan että heistä olisi enemmän seuraa toisilleen, nyt vielä siinä vaiheessa että eivät leiki keskenään :-D
muuten on pari ystävää nyt raskaana, luulen että _jos_ me raskautuisimme loppuvuodesta, niin ei varmaan läheisimmissä ystävissä ole yrittäjiä juuri nyt... Mutta ainahan nuo uutiset pääsee hiukan yllättämään, ei tiedä vaikka jollain olisikin haaveena vauva :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Loree
Onko teillä muilla moni ystävä nyt raskaana tai yrittää raskautua? Mulla ei tällä hetkellä tiedossa että kukaan olis. Vuoden vaihteen molemmin puolin synty kavereille vauvat, mutta täs selvästi eletään nyt sitä ikää, että monilla on jo kaks eikä enempää oo tulossa tai sitten myöhempään alottaneilla pienet ensimmäiset. Ois kyllä kiva jakaa raskaus jonku läheisen kaverin kanssa sitten, mutta vähän epäilen, että ei oo tulossa.
Mulla ei oo ainakaan tietääkseni. Meidän parhaiden ystävien kanssa (pariskunta) on puhuttu tästä ja mietitty, että ois kyllä parasta samaan aikaan odottaa "yhdessä" ja sit ois suht samanikäiset lapset:love: Saa nähdä❤
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Mulla ei oo mitään tietoa, tai en ole etsinyt, vaikka samanlaisia ajatuksia täällä. Miehen puolella ei ilmeisesti ongelmaa, koska heitä kolme sisarusta suht pienillä ikäeroilla. Mutta mun vanhemmat yritti lasta ennen mua 6 vuotta ja mun jälkeen vielä 8 vuotta, ja oon siis ainut lapsi. Syytä ei sen kummemmin etsitty, eikä missään hoidoissa olleet, vaan ihan luomuna tärppäsin. Äidillä kyllä endometrioosi, että se varmaan vaikuttanut.. Itsellä ei oo endometrioosioireita eikä gynekään oo mitään siihen viittaavaa löytänyt, kun joskus tutkittiin. Ja mulla suht säännölliset kierrot ja oviksenkin luulen tunnistavani. Kieltämättä kuitenkin miettinyt, että miten meillä onnistuu, ja noin kauaa ei iän puolesta oo oikein aikaa yrittää..
Kuitenkin lohdullista kuulla, että on muitakin jotka pohtivat samoja asioita. Voisi joskus gyneltä kysyä tästä, kun en ole myöskään asiasta etsinyt tietoa :) Puoliso onneksi ollut alusta asti sitä mieltä, että menemme tutkimuksiin jos tässä vuoden aikana ei tärppää.

Välillä tuntuu, että on aivan yksin näiden omien pohdintojen kanssa, koska kenelläkään mun ystäväpiirissä ei ole vielä perheen perustaminen ajankohtaista. Miehen kavereilla muutamilla on lapsia, mutta he ovat eronneet emmekä ole heidän ex-vaimojen kanssa juurikaan tekemisissä. Muutamalle ystävälle olen nyt kertonut, että yritämme ja he ovat olleet onnellisia puolestamme. Emme ole kertoneet vanhemmillemme lapsihaaveista, se tuntuu jotenkin isolta asialta joten tuntuisi hassulta alkaa keskustelemaan heidän kanssa niiden odotusajasta. He kyllä tietävät, että jossain vaiheessa haluamme niitä mutta ajankohdasta ei ole heidän kanssa ollut puhetta.
 

Yhteistyössä