Toiveissa vauva 2021

Millaisia viivoja saatte ovistikkuihin kierron eri vaiheissa?
Mä oon nyt huvin vuoksi testaillut tän viikon ajan, mitä oon ollut pillereitä syömättä. Tänään tuli tosi paljon tummempi viiva kuin eilen, mutta ei siis plussa lähellekään. Oon ite tehnyt viimeksi kuus vuotta sitten ovistestejä, en siis yhtään muista, miten tikut silloin käyttäytyivät ja sitä ennen oli ollut keskenmenokin kiertoa sotkemassa. Viime kerralla en testaillut mitään muuta kuin yhden ainoan kerran raskaustestillä plussan :D
 
Millaisia viivoja saatte ovistikkuihin kierron eri vaiheissa?
Mä oon nyt huvin vuoksi testaillut tän viikon ajan, mitä oon ollut pillereitä syömättä. Tänään tuli tosi paljon tummempi viiva kuin eilen, mutta ei siis plussa lähellekään. Oon ite tehnyt viimeksi kuus vuotta sitten ovistestejä, en siis yhtään muista, miten tikut silloin käyttäytyivät ja sitä ennen oli ollut keskenmenokin kiertoa sotkemassa. Viime kerralla en testaillut mitään muuta kuin yhden ainoan kerran raskaustestillä plussan
Mul oli nyt tämmönen tässä kierrossa
Ylin kp9 siitä kaks kertaa päivässä seuraavat, vahvimmat viivat sain kp14, tarkistin tolla viimeisellä vielä että ovis oli tapahtunut, oisko ollu kp17.
[url=https://aijaa.com/46rcTm][/URL]

Muoks.
Ja huomenna testaan tarttuiko mikään kyytiläinen matkaan:X3:
 
Mukava lukea teidän kuulumisia, itsellä nyt ei paljon kirjoiteltavaa vielä kun ei aktiivinen yritys ole päällä. Juuri pakkailin vauvamme (kohta taaperon) serkulla lainassa olleita vaatteita, enkä voi ymmärtää miten onkin vuosi sitten ollut niin pikkuinen <3 ! Tuumasin miehelle että haluan pikkuvauvan, niin tokas että no tehdään. :-D mutta ei ihan vielä, jospa reilun 4kk:n päästä päästäisiin tositoimiin mekin. Toivottavasti korona ei siirrä häitämme, sitten en kyllä tiedä mitä teemme vauvahaavemme kanssa :-o että siirtyykö juhlien mukana vielä kauemmaksi...
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Hei!
Oon uusi täällä ja seuraillut kaksplussan keskusteluja hyvän tovin, nyt pikkuhiljaa uskallan liittyä joukkoon.

Oon 27 vuotias nainen ja ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kolmisen vuotta. Lapsia meillä ei ole yhdessä eikä erikseen. Ollaan puhuttu vauvasta jo oikeastaan ihan seurustelun alusta, mutta jo silloin sovittiin että yritetään ensin saada elämä vakaaksi - vakituiset työpaikat molemmille, omistusasunto yms. Nyt on molemmilla vakkarityöt, ihka oma koti alla ja elämä muutenkin kivalla mallilla, joten pikkuhiljaa ollaan meinattu jättää ehkäisy pois... kunnes tuli tämä korona!! Mun mies haluaa ensin selvitä tämän koronan yli, kun työpaikalla on vähän epävakaat oltavat nyt. No, ei auta kun malttaa vielä hetki
Oon tässä pidemmän aikaa jo koittanut elää ja syödä terveellisemmin ja tehdä muita tällasia ”valmisteluja”.
Onnea kaikille yritykseen ja ihanaa pääsiäistä!
 
@Wanti Jaiks, toivottavasti mun kroppa ei nyt vallan ehkäisynä ota tätä imetystä :D kiva silti kuulla muiden kokemuksia.

@mimmi92 Joo olen tuostakin kuullut, että yöimetyksellä suuri vaikutus. Meillä on hyvin nukkuva lapsi, enkä ole yöaikaan imettänyt oikeastaan enää pikkuvauva-ajan jälkeen. Silloin tällöin on öisin kerran saanut jos ollut levottomampia öitä, tissi kun on aina ollut paras unille tainnuttaja :D Mutta jes, mahiksia on ❤
 
Hei!
Oon uusi täällä ja seuraillut kaksplussan keskusteluja hyvän tovin, nyt pikkuhiljaa uskallan liittyä joukkoon.

Oon 27 vuotias nainen ja ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kolmisen vuotta. Lapsia meillä ei ole yhdessä eikä erikseen. Ollaan puhuttu vauvasta jo oikeastaan ihan seurustelun alusta, mutta jo silloin sovittiin että yritetään ensin saada elämä vakaaksi - vakituiset työpaikat molemmille, omistusasunto yms. Nyt on molemmilla vakkarityöt, ihka oma koti alla ja elämä muutenkin kivalla mallilla, joten pikkuhiljaa ollaan meinattu jättää ehkäisy pois... kunnes tuli tämä korona!! Mun mies haluaa ensin selvitä tämän koronan yli, kun työpaikalla on vähän epävakaat oltavat nyt. No, ei auta kun malttaa vielä hetki
Oon tässä pidemmän aikaa jo koittanut elää ja syödä terveellisemmin ja tehdä muita tällasia ”valmisteluja”.
Onnea kaikille yritykseen ja ihanaa pääsiäistä!
Kuulostaa hyvältä ja tervetuloa ryhmään :)

Syöthän jo foolihappoa?
 
Harmittaa niin paljon, dpo 12 haalea viiva sofin testiin ja clearbluen early silti ihan puhdas nega. Inhottavia noi sofin testit, niillä tulee ihan törkeitä punertavia viivoja, vaikka kaikki muut testit ihan nega. Ei muuta kuin odotella maanantaille menkkoja, sofit kyllä joutaa roskiin aiheuttamasta turhaa toivoa.
 
Voi sun, pahasti näyttää, että musta tulee vielä himotestaaja. Kävin kaupassa, kun enää yks rfsu:n ovistesti jäljellä. Ostin sit sekä rfsu:n että pc:n ovistestejä ja vielä lisäks iso paketti rfsu:n raskaustestejä. :LOL: Uitin sit jo yhden pc:n ovistestin ja noihan on ihan surkeita. Käytännössä vaan toinen reuna testiviivasta kerää väriä. Mut näytti epäilyttävän tummalta ja oon tänään palellut, lämmöt 36,4 eli vielä ovista edeltävällä tasolla. Ehkä sieltä tulossa siis. Pitää vielä illalla testata rfsu:n testillä. Niistä oon kyl tykännyt. En kuitenkaan raski digiä ovistestiks ostaa.

Muuten meillä räiskyy. Ollaan asuttu uudessa kodissa puoltoista kuukautta ja edelleen paljon laatikoita purkamatta ja siivoamista riittää. Mies on supersiisti, välillä pakkomielteisen, minä boheemimpi. Ja kaiken lisäks ollaan ihan erilaisia siivoojina. No, tästä on saatu monet riidat aikaan. Lisäks tyttö ripuloi monta kertaa päivässä, mikä on kerrassaan ihana lisä tähän pääsiäishässäkkään :ROFLMAO:
 
Täytyy kertoa täältä taustalta tuohon ovistestiasiaan omat kokemukset. Itse oon testannut One Stepeillä, Pregcheckeillä ja Clearbluen pinkeillä. One Stepit ei tummene lähellekään testiviivan tummuutta missään vaiheessa, Pregcheckeillä mennään jo melko lähelle, mutta vasta ovulaatiopäivänä. Clearblue taas näyttää plussan jo ovulaatiota edeltävänä päivänä. Myöskään Clearbluen plussa (jonka näkee kun testin purkaa) ei ole yhtä vahva kuin testiviiva, mutta hymynaamaan uskallan luottaa :) Ja ovulaatio on myös kerran ultrassa todettu sekä kivut on sellaiset ettei voi erehtyä. Täältä siis iso suositus CB:lle, jos tuntuu että muut testit eivät tummene tarpeeksi :)
 
Täytyy kertoa täältä taustalta tuohon ovistestiasiaan omat kokemukset. Itse oon testannut One Stepeillä, Pregcheckeillä ja Clearbluen pinkeillä. One Stepit ei tummene lähellekään testiviivan tummuutta missään vaiheessa, Pregcheckeillä mennään jo melko lähelle, mutta vasta ovulaatiopäivänä. Clearblue taas näyttää plussan jo ovulaatiota edeltävänä päivänä. Myöskään Clearbluen plussa (jonka näkee kun testin purkaa) ei ole yhtä vahva kuin testiviiva, mutta hymynaamaan uskallan luottaa Ja ovulaatio on myös kerran ultrassa todettu sekä kivut on sellaiset ettei voi erehtyä. Täältä siis iso suositus CB:lle, jos tuntuu että muut testit eivät tummene tarpeeksi
Kiitos vinkeistä :) mulla on juurikin niitä One Stepejä, niitä ajattelin nyt alkuun ainakin käyttää, mutta jos homma venyy tai sekoan ihan tähän vauvakuumeiluun, niin sit täytyy jotain muita hankkia! Selkeästi testi on nyt tummentunut, mutta en kyllä usko oviksen olevan ihan vielä hetkeen tulossa, kun just vasta ne pilleritkin lopetin. Mutta onpa jotain jännitettävää näihin kotiäidin päiviin, et millaiset viivat minäkin päivänä tulee :D


Tossa siis ylin tikku eiliseltä, kaks muuta tältä päivältä.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Kirjoittelin jo tänne ensimmäisille sivuille, mutta pidin kuukauden sometauon niin jäi palstalle kirjoittelu.
Elikkä mut voi lisätä listoille Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi ja kp 1/30.
Ensimmäinen tuli siis hoitojen avulla; kerrot, gonalf ja pregnyl. Jotenka aika epätodennäköistä, että tulee ilman hoitoja, mutta yritetään. Hoidot aloitetaan vuoden päästä ensimmäisen syntymästä eli 5kk päästä. Haluasin vain pienellä ikäerolla lapset
 
No olipa ovispäivän loppu,iltapäivästä alkoi pikku hiljaa migreeni joka loppui vasta tunti sitten. Tulipa samalla muistot mieleen,kun piti oksentaakin.. kuopuksesta kärsin todella usein migreenistä ja oksenneltua tuli ihan vaan pahoinvoinnistakin päivittäin. Eli tätä odotellessa.. tyttöjä odottaessa kärsin vain pahoinvoinnista,pojan kohdalla oli myös viikottainen migreeni lisänä. Jos seuraavaa odottaessa alkaa myös päänsäryt olen lähes varma että poika tulee:)
No mutta onneksi talleteltua tuli heti aamusta jo ja huomenna vapaapäivät vaan jatkuu;)
Suosittelen myös clearbluen digioviksia,mulla nyt siis se kaksoishormonia mittaava ja on kyllä selkeä,ei tarvi viivoja tihrustaa. Jos tällä kierrolla ei tärppää niin ens kiertoon hommaan tälläisen myös. Tähän ei vissiin myydä erikseen niitä testitikkuja nii pitää ostaa koko paketti (mittari ja tikut) uudestaan. Mulla jäi vissiin kaks tai kolme tikkua tältä kierrolta,kymmenen tuli siis paketin mukana. Ja maksoiko tämä jotaki 30-40e.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Voisin hiljalleen liittyä mukaan myös.

Lilje, ya 02/2020, 2. lapsi.
Menossa 5/37-40.


Lopetin tosin tässä kuussa vasta imetyksen, joten sinänsä hiljalleen myös hormonaalisesti keho alkaa vasta palautua.... Kierto on ollut mitä on, mutta toivottavasti imetyksen loputtua kierto tästä hieman lyhenee.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni


En tiedä saako kuvista selkoa. Mutta nämä one stepin ja alin liuskoista on ovisplussa cb:n digitestillä varmistettuna. Varsinkin tuossa alemmassa kuvassa olis mennyt huippu kyllä ohi ilman digiä.

Piti ihan alkaa katsomaan näitä, niin kyllä ovisplussa olis saattanut olla myös alemman kuvan kp 14 tuo tumma tikku, mutta just siitä en ole testannut. No joka tapauksessa digillä kp 15 tuli plussa. Ja tallettelut alkaa aina hyvissä ajoin. Eli sinänsä ei ole päivän päälle tällä hetkellä, mutta hoitoja varten pitää vielä terästäytyä testausta ajatellen :D
 
Tosi outoa, tänään on kp 8 ja sain jo selkeän ovisplussan! Kierto on nyt kaks edellistä ollut vain 21 ja 23pv, kun aiemmin yleensä sen 26-27pv. Onko muilla yhtäkkiä kierto lyhentynyt tai tullut ovis näin aikaisin? Onkohan tässä nyt mitään mahiksia :O
 
Tosi outoa, tänään on kp 8 ja sain jo selkeän ovisplussan! Kierto on nyt kaks edellistä ollut vain 21 ja 23pv, kun aiemmin yleensä sen 26-27pv. Onko muilla yhtäkkiä kierto lyhentynyt tai tullut ovis näin aikaisin? Onkohan tässä nyt mitään mahiksia :O
On yhtäkkiä lyhentynyt. Sitten taas pidempi kierto ja jonkun ajan päästä taas lyhyt kierto. Noista kierroista ei ole oviksesta tietoa. Ja mistä lie johtuu.
 
Tuli yhtäkkiä mieleen, että oletteko kuullut että tulehduskipulääkkeet voi aiheuttaa sen, ettei hedelmöittynyt munasolu pääse kiinnittymään? Tuli vaan mieleen, kun tänään särki päätä ja mietin asiaa, että voinko napata buranan.
 
Muistelisin, että luteaalivaihe on yleensä kullakin ns. oma vakio ja useimmiten kierron pituuden vaihtelu johtuu ovulaation ajankohdan vaihtumisesta. Tämän vuoksi ovuloimattomissa kierroissa kierto usein pitkä, kun keltarauhanen ei ole tahdistamassa.

@Puolu tulehduskipulääkkeet kuten burana voivat haitata raskaaksitulemista ja kai altistaa alkuraskauden keskenmenoille. Ei suositella raskautta yrittäessä eikä ensimmäisen ja kolmannen trimesterin aikana.
 
Muistelisin, että luteaalivaihe on yleensä kullakin ns. oma vakio ja useimmiten kierron pituuden vaihtelu johtuu ovulaation ajankohdan vaihtumisesta. Tämän vuoksi ovuloimattomissa kierroissa kierto usein pitkä, kun keltarauhanen ei ole tahdistamassa.

@Puolu tulehduskipulääkkeet kuten burana voivat haitata raskaaksitulemista ja kai altistaa alkuraskauden keskenmenoille. Ei suositella raskautta yrittäessä eikä ensimmäisen ja kolmannen trimesterin aikana.

Mullakaan ei oo mitään faktatietoa, mut omaa kiertoa seuranneena luteaalivaihe ovulaatiosta kuukautisiin on aina 14päivää. Ovulaation ajankohta taas vaihtelee pääsääntöisesti 15-18päivä kiertoa. Ovuloimattomat kierrot venyy yleensä 2-4päivää keskivertokierron pituutta pidemmäksi (normaali 30päivää, ei ovulaatiota 32-34 päivää). Eli ainakin mun keho "toimii" juuri noin
 
Oon kuullut sen ettei esim buranaa suositella raskausaikana,mutta panadolia voi käyttää. Sitä en ole kuullut että buranan kaltaiset vois hedelmöitymisen estää. Mutta varmaankin liittyy kullä pitkäaikaiseen käyttöön,eo siihen jos satunnaisesti ottaa. Ite kyllä otin eilen illalla sekä panadol 1mg että burana 600mg enkä usko että siitä jää kiinni tärppääkö vaiko eikö. Ja jos vasta kiinnittymiseen vaikuttaisikin niin nyt vasta mulla munasolu lähti matkaan, eikö kiinnittyminen tapahdu n.viikon päästä?
 
Löysin tällaisen:

Käytin ibuprofeenia päänsärkyyn vielä tietämättäni raskaudestani, olenko aiheuttanut sikiölle vaaran?

Tulehduskipulääkkeiden käyttö tulisi raskauden alkupuoliskolla olla vain satunnaista tai lyhytaikaista. Jos parasetamoli ei taita kipua alkuraskaudessa, voi tulehduskipulääkettäkin (ensisijaisesti ibuprofeenia) kokeilla, mutta käytön tulisi olla lyhytaikaista. Yli kahden viikon aikaisen tulehduskipulääkkeen käytön lähellä hedelmöitysajankohtaa ja sen jälkeen on epäilty voivan lisätä keskenmenoriskiä, mutta kaikissa tutkimuksissa tällaista riskiä ei ole tullut esiin, eikä yhteyttä ole varmistettu.

Raskauden suunnitteluvaiheessa kannattaa mahdollisuuksien mukaan välttää tulehduskipulääkkeiden toistuvaa käyttöä, sillä ne voivat estää munasolun irtoamisen (ovulaatio).
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Etin asiasta vielä tietoa ja kyllä se voi vaikuttaa hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen. Mutta lähinnä kyse pitkäaikaisessa käytössä. Mutta etenkin ovulaation aikaan pitäis välttää käyttöä. Ja mä sitte jouduin ottaa yhden buranan eilisillalla,voi käkkärää! Toki tuli todella oikeaan tarpeeseen,mutta ny harmittaa:(
No,edelleen jos se tästä on kiinni ni sitte on pienestä kiinni.. ovis nyt eilisiltaan mennes oli kylläkin varmaankin jo ohi,mutta mistäs sen varmana tietää.. pe aikasin aamulla sain digiovikseen sen pysyvän hymynaaman,se pysyy siinä kaks vuorokautta ja sen jälkeen ei suositella testausta enää. Eli ovikseen tämä ei ny vaikuttanu, mut ehkä siihen tarttuuko siittiöt munasoluun. Rakettitiedettä. No,ehkä annan asian olla,mutta sanokaa ny joku jotain rauhoittavaa?
 

Yhteistyössä