Toiveissa vauva 2021

Ohhoh, aika aikaisin. Mikä dpo sulla alkaa yleensä menkat? Mietin, että jos alkaa vasta dpo15 niin mahtaakohan noin aikaisin näkyä.
Dpo15 alkaa. Ja dpo9 on myös ollut semmonen viivan aavistus jo testissä, mutta dpo10 semmoinen ettei tartte ikkunan alla käännellä, että näkyykö siellä jotain :D Ja nuissa plussakierroissa ne kiinnittymistuntemukset, vuoto ja lämpödippi ollut juuri tuolloin dpo7.

Minä poistun listoilta (saa poistaa).
Emme aio enää yrittää, vaan tämä oli viimeinen kertamme ja hyväksymme nyt sen, ettei meille tule lasta milloinkaan. Olimme näin päättäneet jos kesken menee (näin kävi) :( ja nyt pysymme siinä päätöksessä. Kiitos kaikille tuestanne! :) Ihan mahtava ryhmä. Toivon teille jokaiselle kaikkea hyvää yritykseen ja plussia, niitä pysyviä loppuun saakka kantavia! <3 <3

Ää! Mä tarvisin vinkkejä ja henkistä tukee, koska sitä viittis alkaa tikuttaan raskaustestiä, negahan se tietty vie on mut millä päivillä vois herkällä saada plussaa/ haamua ? Mieli tekis testata heti mut järki sanoo muuta ja pettymys pelottaa..
Mulla on ihan sama fiilis. Yritän nyt malttaa ainakin dpo10 asti joka on ylihuomenna. Pelottaa et jos siihen ei tuukkaan viivaa :(

Mä aloitan tikuttamaan kp 10 ja ovulaatioplussan saan aikalailla tarkkaan kp13. Kierto säännöllinen 28 päivää :) Ja jos alkaa viiva olemaan lähellä posia niin tikutan myös illalla,aloitan siis pelkillä aamutikutuksilla!
Mulla sama, mutta kp 15 yleensä vasta tulee plussa ja kierto vain keskimäärin 25 vrk. Mutta tosiaan testaan ensin kerran päivässä, kun tummenee niin kahdesti. :)

• Tykkää
Reactions: Shibali ja Loree
Mulla on ihan sama fiilis. Yritän nyt malttaa ainakin dpo10 asti joka on ylihuomenna. Pelottaa et jos siihen ei tuukkaan viivaa
Ihana että en oo ainoo jolla on vastaavia ajatuksia ! Mulla toi 10 on vasta lauantaina, mietin että tekiskö sit sunnuntai aamusta kun on vp

Itellä on tänään varsinkin ollu kovin hankala olla, koko ajan saa juosta vessassa ja alavatsaa supistaa.. voisin vannoo että menkat on alkamassa vaikka niitten ei pitäis vie viikkoon alkaa..

Ihana että en oo ainoo jolla on vastaavia ajatuksia ! Mulla toi 10 on vasta lauantaina, mietin että tekiskö sit sunnuntai aamusta kun on vp

Itellä on tänään varsinkin ollu kovin hankala olla, koko ajan saa juosta vessassa ja alavatsaa supistaa.. voisin vannoo että menkat on alkamassa vaikka niitten ei pitäis vie viikkoon alkaa..
Siis mulla oli just pari päivää sit samanlainen olo. Kipuja oli siinä dpo5-6 ja sit sen jälkeenkin arka alavatsa. Ekana ajattelin itselleni päiväksi dpo12 sunnuntaina mut ehkä haluan kokeilla jo ylihuomenna josko tosiaan jotain näkyisi. Jos maltan mieleni niin sunnuntaina sitten :D

@Tiukuna ja @Mamtobe tehkää jooko vaa su. Testi
Silloin aion itsekin (Ellei menkat tietty ala, toivottavasti ei!!)
Minäkin voisin sunnuntaina testata, vaikka usko tähän kiertoon onkin ihan nolla. Tänään ollut jo semmoinen olo, että mahtaako tämä kierto ees sunnuntaille kestää. No mutta uusi kierto häämöttää jo nurkan takana! Jospa teillä muilla tärppää, niin saan iloita teidän puolesta :love:

Oi, mä täällä jo jännään teidän puolesta @Alinna86 , @Tiukuna , @Mamtobe ja @Töppönen_ :love: toivon kunnon plussa-aaltoa! ❤ Lupaavia oireita teillä monella ollu :love: Sunnuntaita ootellessa!:X3:

Täällä aika matelee, dpo 2 vasta... tajusin just että sekä testauspäivä että mahdolliset menkat osuu aikaan kun ollaan vanhempien kans mökillä. Niille en oo kertonut yrittämisestä enkä aio kertoo mahdollisesta raskaudestakaan kun vasta ihan aikasintaan nt-ultran jälkeen joten taitaa jäädä testaaminen väliin. :censored: Tai sit pitää keksii miten testaan ilman riskiä kiinni jäämisestä... :unsure: varmaan testaan dpo 10 just ennen mökille lähtöö ja sit katon alkaako menkat, jos ei niin seuraava mahis testata dpo 18... :X3:

Mä odottelen menkkojen alkua. Viime kierto oli 24 pvä. Nyt menossa kp 26. Tähän asti ollut 27 pv kiertoja. Pientä rusehtavaa vuotoa ollut tänään. Ja eilisestä lähtien vatsa kipua. Jotenkin tuntuu että nyt vasta metyksen lopetuksen jälkeen kierto tasaantuu. Lopetin reilu 2 kk sitten esikoisen imetyksen. Jos seuraavasta kierrosta tärppäisi.

• Tykkää
Reactions: minttuni ja Shibali
Onko täällä muuten imettäviä, jotka yrittävät raskautumista tai vaihtoehtoisesti tulleet joskus raskaaksi vielä imettäessään?
Mä vielä imetän meidän pian 9kk ikäistä. Ollaan menty tjottaillen tässä, eli ei varsinainen yritys päällä, kun ei vielä edes menkat oo palannut takasin :X3: Ollaan puhuttu varsinaisen yrittämisen alottamisesta sit kun vauva täyttää vuoden.

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja chili_
Onko täällä muuten imettäviä, jotka yrittävät raskautumista tai vaihtoehtoisesti tulleet joskus raskaaksi vielä imettäessään?
Täällä yks imettävä, uudesta raskaudesta haaveileva! (y) Pillerit lopetin huhtikuun alussa ja kahdet menkat tullut (kierrot 42 ja 34 päivää). Ekalla kierrolla menkat alkoi ehkä dpo9 ja toisella kertaa dpo6 eli taitaa imetys lyhentää mulla luteaalivaihetta ja pidentää kiertoa. Ajattelin imettää 1,5-vuotiaaksi eli vielä viitisen kuukautta ja sit lopetella, ainakin, jos ei raskautta vieläkään kuulu. Eli aika rennoin mielin tän raskautumisen kanssa vielä ainakin.:LOL:
Olin ajatellut mennä tän kierron ilman mitään testailuja, mutta kyllä sit eilen sorruin kuitenkin tilailemaan ovulaatiotestejä:ROFLMAO:. Lähinnä sen takia, että näkee vähän, että miten kroppa tosiaan toimii tässä imetyksen aikana ja jos vaikka pääsis edes hetkeks jossain vaiheessa piinailemaan(y)

• Rakkaus
Reactions: chili_
En muista enää kuka kyseli oviksen tikuttamisesta mut mulla kierrot 27-28pv ja alotan tikuttamisen (jos oon tikuttanu) kp10 ja yleensä ovis plussa kp13-14. Itse oon kokenu itelle parhaaksi rfsu:n ovistestit mitä saa ihan Prismoista. Niissä parhaiten tummuu viivat :cool:

ON:
täällä mentiin tänään/eilen dpo 10 päivissä (kirjottelen aina keskellä yötä töiden jälkeen nii oon just päivien välissä :LOL: ) ja nyt tissit on turvonnu hulluna, MUTTA missä kivut?? Mulla on aina yleensä jo dpo 8 jälkeen ihan super kipeet rinnat. Nyt ei kipuja mut hullut turvotukset. Maha myös tuntuu ihan pallolta. Menkkatuntemuksia ei niinkään oo vaan töissä välillä pieniä vihlontoja aina tuntui kun jotain raskasta nosti!

Kävin tänään ostamassa apteekista herkän testin ja ajattelin huomen aamuna testata sillä olis firman illan istujaiset huomenna niin haluun tietää olisko voinu tässä juhannuskierrossa käydä tuuri ❤

Mä tulin raskaaksi imettäessä vauvan ollessa 10kk. Imetin vielä n. 5x päivässä. Tärppäsi jo yk 3, kun aiemmat vasta yk 28 ja 18. Eli hiukan olin hämilläni nopeasta plussasta kun lähtökohdat ei kuitenkaan niin optimaaliset

Täytyy tulla tänne vielä kyselemään, kun en tiedä liittyisinkö helmikuisiin vai maaliskuisiin.

Hei! Te joilla kokemusta raskaudesta onko teillä yhdynnän aikana ilmennyt vuotoa? Eilen säikäytti pahasti kun meillä oli siinä lemmenleikit käynnissä ja yhtäkkiä vaan rupesin vuotamaan. Jäi sit touhut siihen. :( Mikään ei sattunut, eikä jälkeenkäänpäin kipua ollut. Vuoto oli juuri sillä hetkellä aivan kirkkaan punaista ja juoksevaa ja kyllä sitä jonkin verran tuli. No siinä sit suihkuun ja side housuun, eikä vuotoa oikeastaan enää tullut kuin pyyhittäessä illalla/yöllä. Aamulla tein vielä hermoheikkona testin ja viiva tosi vahva, onneksi :) Pitäiskö olla tosi huolissaan, vai onko tämä tavanomaista?

Ps. Tänään verikokeiden tulokset, samalla ajattelin kysyä tuota edellä mainittua asiaa, mikäli pääsen vaan töissä rauhassa jossakin puhumaan.

@pumpuli1 mulla alkoi 2 päivää kierukan poiston jälkeen pieni, pari päivää kestänyt tyhjennys. Tyhjennyksestä laskettu eka kierto kesti 31 päivää.

Ovistesteissä ja niiden tekemisestä: mulla on semi-epäsäännöllinen kierto, joka on enemmin pidempi kuin lyhyempi. Luteaali vaikuttaisi kuitenkin olevan sen 12 päivää. Aikaisimmillaan kolme kiertoa tosin testanneena olen saanut ovisplussan kp 16. Tässä kierrossa sen sain kp 17, aloitin kp 16 tikuttelun. Mittaan rinnalla myös lämpöjä.

On: oikealle puolelle munasarjan kohdalle tuli eilen tuntemus, joka on siellä yön jälkeen vieläkin. Tuntuu ehkä vähän siltä, että se olisi turvonnugät. Nyt dpo 3. En muista, aikaisemmin olisi ollut tämmöistä. Samoin nännit on hellät, vatsa turvoksissa ja keskeltä kramppaavan oloinen. Lämmöt ei oo juurikaan nousseet. Onneksi ensi viikolla alkaa loma, maaginen dpo 10 ollaan vielä reissussa eikä siitä olekaan montaa päivää dpo 13, joka on tähän asti vaihtunut kp 1:ksi.

Täytyy tulla tänne vielä kyselemään, kun en tiedä liittyisinkö helmikuisiin vai maaliskuisiin.

Hei! Te joilla kokemusta raskaudesta onko teillä yhdynnän aikana ilmennyt vuotoa? Eilen säikäytti pahasti kun meillä oli siinä lemmenleikit käynnissä ja yhtäkkiä vaan rupesin vuotamaan. Jäi sit touhut siihen. Mikään ei sattunut, eikä jälkeenkäänpäin kipua ollut. Vuoto oli juuri sillä hetkellä aivan kirkkaan punaista ja juoksevaa ja kyllä sitä jonkin verran tuli. No siinä sit suihkuun ja side housuun, eikä vuotoa oikeastaan enää tullut kuin pyyhittäessä illalla/yöllä. Aamulla tein vielä hermoheikkona testin ja viiva tosi vahva, onneksi Pitäiskö olla tosi huolissaan, vai onko tämä tavanomaista?

Ps. Tänään verikokeiden tulokset, samalla ajattelin kysyä tuota edellä mainittua asiaa, mikäli pääsen vaan töissä rauhassa jossakin puhumaan.
Ei oo kokemusta raskaana olosta mut muistelisin äitiyshoitotyön tunnilla puhuttaneen että kohdunsuun verrkkyyslisääntyy raskauden aikana ja limakalvo on hyvin ohut et herkästi tulee ihan enättimen ja kohdun kaulan (ulkopuolelta) alueelta verta yhdynnän aikana, koska limakalvo menee hankauksesta rikki helposti.. :unsure: Kysyisin silti lääkäriltä mut jos yhtään rauhottais siihen asti :)

Kauanko teillä on mennyt ehkäisyn lopettamisesta siihen että tyhjennysvuoto alkoi?
Terv. Kärsimätön
Riippuu varmasti paljon ehkäisystä, mutta pillereiden lopettamisen jälkeen tyhjennysvuoto tuli ihan normaalisti niinkuin menkat aina yhden pillerilaatan jälkeen, eli pari päivää laatan lopettamisesta. Se kierto kesti sitten 23 päivää ja seuraavasta kierrosta tulikin jo heti plussa, joka tosin osoittautui tuulimunaksi.