Huikeaa plussailua täällä, ihana lukea plussatsunamista
Onnea
@Möörtsi ja
@ahmis oon NIIN onnellinen teidän puolestanne! Möörtsin onnaus ilahduttaa erityisesti, koska miehellä oli "vaikeuksia"
Tervetuloa myös kaikille uusille!
Ja
@Fritang sulle haluan antaa kunnon voimahalin. Toivon että ongelmat on vaan väliaikaisia ja hoituu kun saat(te) vähän lomaa tästä aiheesta. Mulla yleensä palaa pahiten käpy silloin, kun lueskelen netistä liikaa negajuttua ja ihmisten huonoja kokemuksia tästä aiheesta. Häivyn sitten netistä...
Kävin gynellä alkuviikosta, ja olen nyt pikkuhiljaa tippuneiden labratestien tulosten mukaan
monivammainen raskautumisen suhteen.
ENSINNÄKIN mun amh-arvo näyttää 5-kybäsen mummelin arvolta, eli mulla on jäljellä varmaan muutama hassu munasolu, ja käytännössä munasarjat toimii teholla "vajaatoiminta".
SITTEN Mun kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole lääkityksellä hallinnassa. Kilpirauhasarvo on kaksi yksikköä korkeampi kuin kannattaisi olla kun raskautta yrittää. Sitä pitää saada alaspäin, lisäämällä lääkitystä.
Ferritiini eli rautavarasto on alarajoilla eli anemian puolella killutaan lahjakkaasti.
D-vitamiinitaso on lähes vaikean puutoksen puolella.
NÄILLÄ MENNÄÄN! En ihmettele enää yhtään, että mun kierto on ollut mitä sattuu. Lisäksi en itsekään alkiona suostuisi kiinnittymään näin kämäsiin olosuhteisiin
Mutta eipä siinä, nyt olen sitten säätänyt kilpirauhaslääkettä ylös, ja alkanut mättää ylimääräistä d-vitamiinia muiden lisäravinteiden ja mineraalien lisäksi. Vielä pitäisi kehittää tuota rautaa jostain, koska tuskin tässä kohtaa riittää, että syön sitä monivitamiinipilleristä. Ehkä kysyn, voisiko lääkäri määrätä vaikka rautatiputukseen, en nyt jaksa odottaa 3-5 kk että purkkirauta alkaa vaikuttaa.
Mutta myös positiivista kehitystä on tapahtunut: olen ollut nyt 8 pv kokonaan ilman tupakkaa - luin että 2-3 kuukauden sisällä tupakkasaasteet häviää munasoluista, koska sen aikaa kestää uudella kehittyä.
Lisäksi olen lihonut neljä kiloa, kun lääkäri määräsi 5 kiloa lisää
Enää yksi jäljellä, eiköhän se tule ihan helpolla. Olen nyt jälkikäteen noita rauta- ja D-vitamiinipuutoksia katsellessani arvioinut, että mun pieniruokaisuus on varmasti ollut yksi tekijä puutosten kehittymiseen. Lisäksi nyt kun olen lihotellut, olen huomannut sen olevan mulle todella vaikeaa (tietyn määrän päivässä pystyn syömään ilman oksetusta, mutta jossain vaiheessa alkaa tuntua pakkosyömiseltä ja meinaan oksentaa). En ihmettelisi, jos mulla olisi joku piilevä syömishäiriö tai vastaava. Oli tai ei, sekin saa nyt shokkihoitoa tässä, kun pakko on vaan lihotella! Jäätävää, kun ei mene enää jotkut housut jalkaan ja jotkut paidat on muuttuneet nakinkuoriksi. Tämä projekti tulee todella kalliiksi!!!
Nykyään onneksi myös ulkoilu kiinnostaa, ja oon melkein joka päivä käynyt pienellä kävelyllä. Tekee todella hyvää.
Kyllä tämä tästä, pikkuhiljaa tulee kroppa parempaan kuntoon. Menen gynelle taas katsottavaksi alkuviikosta.
Yksi asia josta olen itselleni kiitollinen: tajusin mennä tutkimuksiin ajoissa. Yrityskiertoja oli takana VASTA 2, mutta tiesin, että pelkän iänkin takia kannattaa mennä - ja mulla oli tunne, ettei kaikki ole ihan ok. Eipä ollut, joo, mutta onneksi kaikki on hoidettavissa.
Tsemppiä kaikille! Muistakaahan syödä vitamiineja ja rautaa <3