Toiveena vauva 2017-2018

En sitten ikinä saanutkaan sitä O+ tikkuun vangittua, vaikka niin luulin että se olisi ollut viime viikolla kun niin hyvin tummui viiva. Eilen vielä oli myös aika hyvät viivat mutta tänään jo olikin paljon haaleampi.. Monta päivää viimeviikolla to-su oli hyvät mahikset sen oviksen tulla. No varmaankin keskiviikkona saa se gyne selvitettyä ovuloinko edes tässä kierrossa, viime kierto päättyi kp26 ja nyt menossa kp20.
 
On se kyllä totta että stressiä ei pitäis ottaa mutta on se vaikeeta ja uskon että ainakin niille jotka pitkään yrittääneet. Itsekin oon luoteeltani hyvin positiivinen ja optimistinen. Meillä eka tärppäs oikeestaan ennen kun ehdittiin varsinaisesti päättää yrittämisestä (oltiin kyllä oltu ilman ehkäisyä), tokan kohdalla oli koulustressi (ja ehkä pieni stressi yrittämisestäkin) ja meni 4kk ennen tärppiä (ja tiedän että sekin on monille lyhyt aika), kolmas eli keskenmennyt tärppäsi tokasta kun en ottanut stressiä siitä (tosin kovasti ahdisti ja pelotti mahdollinen raskautuminen koska isosta vatsanalueen leikkauksesta oli vasta reilu puol vuotta). Nyt piti olla rentoa yrittämistä mut tuntuu että uusi raskaus olis ainoa asia mikä auttais pääseen yli menetetystä raskaudesta joten siitäkin paineet nyt tullut :giggle: Mutta en nyt oo kovin pettynyt tän kierron suhteen vaikka mahikset on tosi pienet kun mulla on tosi selkeitä menkkaoloja joja nyt 5päivää ennen menkkoja. Ja mietitään pidetäänkö taukoa nyt ennen häitä vai jatketaanko vaan yrittämistä ja tulee jos tulee (n) Mulla on kyllä fiilis et me taidetaan saada jälleen helmi-maalisvauva, meillä molemmat lapset syntyneet sillon ja ilmeisesti me saadaan pelkästään kevätvauvoja :LOL: Mut ehtiihän tässä vielä aiemminkin.

On tää kyllä ihmeellistä, tosiaan jomottelee molemmin puolin kohtua, reisiinkin särkee, pistelee vatsaa.. Just nää menkkaoireet mitkä normaalisti tulee pari päivää ennen menkkoja. Nyt alkoi jo viikkoo ennen :oops: Huomenna tulee mun tilaamat testit postissa ja testaan sillon, plussa olisi kyllä todellinen yllätys :LOL:

@Nems pidä toi ihana asenne, oon luonteeltani samanlainen joka uskoo loppuun asti ja on optimistinen yleensä:) Nyt kuitenkin tää kierron loppuminen on tosi kova paikka km takia, koska se muistuttaa siitä että mun pitäis olla jo raskaana eikä enää piinailla. Mutta tän kierron osalta on jo selkeästi parempi mieliala kun viime kuussa kun olin ihan maassa. Nyt jotenkin positiivisempi, kai se on tää kevät, lempivuodenaika :love:

@Tiituu kiitos :love: Sinulle myös todella paljon toivon plussaa!

@eevas täällä samanlaista tunteiden vuoristorataa, joka toinen tunti toiveet korkeella ja sit tulee menkkajuilinta ja toiveet tippuu :LOL: Että joo... Mutta kyllä se plussa olis täys yllätys, jos nää menkkaoireet olis raskausoireita niin en tiedä mihin uskois :ROFLMAO:
 
Hei vain, mulla on teille kerrottavana iloisia uutisia! Tein tänään kp 28/n.29 raskaustestin ja sehän pamautti heti ihan selkeen plussaviivan! Eli näin vain kävi, että yk1 ja heti tärppäsi. :D

Viime viikolla mulla oli lämmöt kevyesti koholla ja loppuviikolla mua alkoi nukuttaa aivan julmetusti. Myös rinnat kipeytyivät eritavalla kuin ennen menkkoja. Kyllähän nuista jo vähän epäilys nousi ja aiheelliset olivatkin. :D

Olo on aika epätodellinen! Eikun vaan jouluvauvaa odottelemaan. <3 Toivottavasti teillä monella muullakin tärppäisi pian!
 
Mun papa tulokset tuli ja papaluokka3!!
Paperista ei saa selvää enkä vielä uskaltanut googlettaa. Itkettää ja pelottaa jatkotutkimuksiin käy tieni.
Onkohan vakavaa? aina ollut aikasemmin 1.
Älä googleta turhaan, koska sieltä tulee aina kaikkein ikävimmät jutut heti vastaan. En tiedä tuosta luokasta (itselläni on kyllä ollut muutoksia joita seurattiin), mutta sen tiedän että Suomessa seuranta ja hoidot tuon osalta tehdään todella huolellisesti! Aina kun siis huomataan muutoksia, niihin kyllä reagoidaan asian mukaisesti, siitä älä huoli. Voithan kuitenkin soittaa ja pyytää lääkäriä palaamaan asiaan, jotta voit puhua asiasta epäselvyyksien välttämiseksi. Ymmärrän, että huolettaa kovin, mutta toivottavasti pystyt hieman rauhoittumaan!:)
 
@tänttähäärää voi ei onpa ikävää, ettei siitä saa selvää mitä se tarkoittaa:( Muistaakseni (saatan puhua ihan soopaa) mun kaverilla tuli nuo samat tulokset ja se tarkoitti kai, että on jotain epäselvää ja seuraavat tilannetta ja tutkivat lisää, mutta hänellä ei sitten mitään sen kamalampaa siitä seurannut. Olisiko tosiaan jotain mistä pyytää yhteydenottoa? Mäkään en suosittele googlea, jos on yhtään taipumusta hätäillä..
 
Apua oon nyt googlettranut (virhe) löytänyt tuloksia joko a.syöpä tai b. sukupuolitauti (??? mulla on ollut 2 miestä 5v aikana kun viimeksi otettu näyte joka ollut 1)

Luki myös 3 tarkoittaa vahva epitaalinen vaurio (mikä lie)
Tai syövän esiaste.


:( :(

No sain huomiseksi ajan että ei tässä nyt tarvi kauaa miettiä.

Pelottaa. Ja nyt ku luin tuosta sukupuolitaudista niin nyt mietityttää se.
 
Mitä koittanut lukea omaa lappua niin lukee mm kai
-Metaplasia
-Levyepitaalisoluja
Cin 2-3
Otetaan kolposkopia+ koepalat

Ja kun googletti nuin voi olla sukupuolitauti herpes,kondylooma mut mietin et jos on sukupuolitauti lukusko se tuosaa lapussa??
Mietityttää että onko mua petetty.

En nuku yöllä yhtään :( :( dpo 9 Onneksi ei oo menkat päällä muuten tuota ei voi tehdä.Mahakrampoeja alamahalla.
 
@tänttähäärää kohdunkaulan solumuutokset voi kehittyä hitaasti. Muistelen että kirjoitit että olette olleet vuoden verran nykyisen miehesi kanssa yhdessä, joten en nyt lähtisi tuon perusteella mitään pettämistä epäilemään. Elimistössä voi myös piillä esim. Hpv, joka aktivoituu omia aikojaan. Usein solumuutokset paranee omaa tahtiaan, mutta ne on hyvä tutkia ja tarvittaessa hoitaa. Sinulla ei ole hätää, kun muutokset löydettiin ajoissa. Hoitamattomista solumuutoksista voi aikojen saatossa kehittyä pahimmassa tapauksessa syöpä, siksi papa-kokeissa on syytä käydä säännöllisesti. Tsemppiä, hyvä että sait ajan noin nopeasti!
 
@tänttähäärää ymmärrettävästi huolettaa, onneksi sait jo huomiselle ajan!

@Juliet86 :cry: voimia sinulle ♥

Hmm, mä oon päättänyt että en testaa tässä kierrossa vaan ootan alkaako menkat. Vielä tässä on aikaa pe asti. Mulla muuten nykyisin vähän huonoa oloa ennen menkkoja, oli viime kierrossakin muistaakseni. Joko se johtuu hormoneista tai työstressistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@tänttähäärää onneks sulla on pian soittoaika! Eiköhän nuo asiat selviä :)

@Juliet86, eikä miten surullista ja epäreilua :cry: Ihan hirmuisesti voimia... ja plussatuulia! Keskeytyikö raskaus itsekseen? Miten oot toipunut?

Osaisiko joku muuten auttaa kun mulla oli ihan poikkeuksellisen tuntuista kipua äsken? Makaan sohvalla enkä äskenkään liikkunut yhtään ja silti yhtäkkiä vihlasi alavatsaan kohdun tietämille alle sekunnin mutta niin kipeästi että se säteili oudosti vasemman jalan varpaaseen asti :confused: Ikinä ennen ei oo tommosta ollu. Mitä tuo on? Nyt sitte pelkään milloin uudestaan ja mitä se oli. Mun äidillä ollut kohdunulkoinen enkä kyllä esim. semmosta halua.
 
@Nems, @Hannah4 ja @Tiituu kiitos noista aiemmista tsempeistä :) Ei ole menkkojen aikana täällä huvittanut kirjoitella.. Nyt kp10, ovisliuskoihin tullut väriä, tallettelut aloitettu kp8 ja siitä eteenpäin päivittäin. Huomisesta alkaen tosin meidän työvuorot menee ristiin niin että mä joudun pärjäämään alle 5 tunnin yöunilla jos meinaa talletella lähempänä toivottavasti tulevaa ovista. Ei jaksaisi valvoa mutta enemmän harmittaa jos kierto menee alusta asti hukkaan.

@Juliet86 voi ei, voimia sinne uuteen yritykseen!

@tänttähäärää tsemppiä huomiselle! Epätietoisuus on pahinta.
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
@tänttähäärää toivoen saat tänään selvyyden asialle :)

@Juliet86 voimia sinne :love: toivotaan että menkat alkaa ja pääset uudelleen yritttämään :)

@Piusy hyvältä kuulostais näin raskautta ajatellen (y)

@Lukka kuulostaapa jännältä (n)voisko olla et oisit raskaana ja olis jotain kohdun kasvukipuja :rolleyes:

@Paips mäkin täällä vaan kansssajännittelen ja tsemppaan muita, kun odottelen ovista :D täällä siis kp8 :D
Toivoen saatte talleteltua nyt ainakin pari pvä ennen ovista (y) kylllä sitä yhden päivän jaksaa vähän vähemmillä unilla:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka ja Piusy
Täällä tää kierto menetetty, dpo 11 kakso negaa testattu ja edelliset pari näkyneet selkeesti jo tässä kohtaa. Mutta ei haittaa, nyt keskityn painonpudotukseen ja tulevien häiden suunnitteluun :love: Tjottaillen mennään nyt seuraavat kaksi kiertoa ja voi olla että en täällä kirjoittele yhtä aktiivisesti mutta käyn lukemassa kuulumisia aina välillä :)

@Piusy oireet kuulostaa lupaavilta, täältä iso peukku sinne että plussa pärähtää pian testiin (y)

@Juliet86 paljon voimia :cry:

Ketäs täällä nyt testaa seuraavaksi? :LOL:
 
Koepalat käyty ottamassa ja todettu että joku syövän esiaste on :( :( Nyt odotella tuloksia ja sen jälkeen jonottaan loop hoitoon.

Vauvan yritykset pitää kuulemma ehdottomasti laittaa tauolle niin kauan että saan itseni kuntoon.(voi ei!!) Eikä tässä tiedä nyt kauanko menee kun yhtä odottelua tuntuu muutenkin olevan.

Ultrauksessa näkyi että menkat käsillä jotain keltarauhasesta höpötti ja selvisi että toinen munasarjoista terve toinen laiskahko.
Kohtu tyhjä eli ei tärppiä mein vikalla yritys kerralla.:(
 
@tänttähäärää voi kurjuus! Mutta hyvä että oot nyt hoidossa. Toivottavasti pääsette sitte taas pian yrittämään!

Kp 35, ei plussaa eikä mitään muutakaan :unsure: Tiiä sitte onko ollu ovista ollenkaan. Onpa ärsyttävää kun ei tiedä missä mennään. En viitsisi alkaa varailla gynellekään aikaa muuten vain kun ei ole mitään vaivoja. Esikoisen jäljiltä oli ihan samaa, kierto mitä sattuu kunnes lopetin imetyksen. Siitä parin viikon päästä alkoi kakkosen raskaus :) Nyt oon saanu imetyksen yhteen kertaan per vrk. Ajatuksena oli tälle viikolle lopettaa sekin.
 
@tänttähäärää älä pelästy papan tuloksia. Mulla oli 5v sitten sama homma, "syövän esiaste, mutta kyseessä ei ole syöpä". Olipa kiva tulkita tuollaista lappua sillon. Ja loop hoidettiin sillon mullakin. Sen jälkeen käyt sit vaan kontrolleissa kerran vuodessa, tuleepahan tehtyä kunnon testaukset. Mulle puhelivat kanssa että voi olla vuosia kytenyt ja ei huolta siis sukupuolitaudista ollut mun kohdalla. Vauvahaaveet tietty on ikävä pistää vähän tauolle, mutta en usko että nyt kauhean pitkään sen takia pitäisi odottaa...?
 
@IinesAnkka82 Kiva kuulla että muillakin samantyylisiä kokemuksia
Nyt tietysti pelottaa kaikki ja harmittaa että vauvahaaveet jäivät tauolle. Kaikessa tässä odottelussa voi mennä 6kk-1v Riippuen millaiset jonot sairaalaan.Onko sulla tuon jälkeen papat ok?
Kun ikää 35v kohta niin ei tässä nyt kovin kauaa voi odottaa.
 

Yhteistyössä