Toiveena vauva 2017-2018

http://aijaa.com/63ENah

Koska en voi tässä vaiheessa kiertoa tehdä raskaustestiä ja koska himotestaaja oon ni koitin sitten aamulla tikutella ovistestiä. Tiedän ettei ovistestiä kannata tehdä heti aamusta mutta en oo koskaan saanu noin vahvaa viivaa testiin. Näinä päivinä oviksen pitäis olla, mutta koska menkat kesti melkein 9 päivää niin jotenkin on sellanen fiilis et ovis ois vasta viikon lopulla. Jospa jossain vaiheessa r-testiinkin tulis noin vahva viiva :p
Sullahan on tänään kp 13/28 että kyllä ihan ovis aika on niinkuin testikin näyttää. Plussastahan n. 24-36h sisään. Hyödyntämään vaan(y)
 
  • Tykkää
Reactions: s4nnn
Darni73 hyödynnetään kyllä ;) epäilen vaan vahvasti kun meni ehkäsyn poiston jälkeen kierto niin sekasin et mahtaako vielä ovista olla :D
Samaa pähkäilen minäkin, että voiko olla vielä ovista, kun vasta 10 päivää ehkäisyrenkaan poistosta. :D Mutta nyt on kyllä sellaset jomotukset päällä, et jos ei oo ovis, ni sit joku tulehdus varmaan. :eek: Onko kellään ollut kohtutulehdusta tms. ja miten on oireillut?
 
miss_piggy
Ei muutaku ovistestejä ostamaan ja varmistelemaan. Niitähän saa joka marketista. Kohtutulehdukseen kuuluu varmaan kuume ja kovat kivut sekä erinäiset epänormaalit vuodot.. mää koitin näin kp 12 tikuttaa ovista cb:n digillä ja onnistuin sössimään kaks kertaa! Pistin sen hemmetin kusitikun väärinpäin sinne laitteeseen ja sitte näytössä näky vaan joku kirjan kuva.. Väsyneenä ei oikein leikkaa ku tuo esikoinen on aamuvirkku ja määki joudun monesti könytä ylös 06. No päikkäreiden jälkeen uusiks. Kalliita muutenki niin enää ei oo varaa töppäillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Mahtuisko mukaan yks maltillisesti kuumeileva, joka yrittää kaikkensa jottei tulis samanlaista "pakkomielteistä" fiilistä mitä ensimmäisen lapsen kohdalla :)

Nyt toki ero on siinä, että mulla itsellä on niitä esteitä, joiden vuoksi yritystä ei voi alottaa vielä vaikka kuinka haluttaisiin. Järjellä ajatellen eteenpäin!

Siispä Näillä näkymin ehkäsy loppuis vuodenvaihteessa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Ei muutaku ovistestejä ostamaan ja varmistelemaan. Niitähän saa joka marketista. Kohtutulehdukseen kuuluu varmaan kuume ja kovat kivut sekä erinäiset epänormaalit vuodot.. mää koitin näin kp 12 tikuttaa ovista cb:n digillä ja onnistuin sössimään kaks kertaa! Pistin sen hemmetin kusitikun väärinpäin sinne laitteeseen ja sitte näytössä näky vaan joku kirjan kuva.. Väsyneenä ei oikein leikkaa ku tuo esikoinen on aamuvirkku ja määki joudun monesti könytä ylös 06. No päikkäreiden jälkeen uusiks. Kalliita muutenki niin enää ei oo varaa töppäillä.
Juu tiiän et voisin koittaa tikuttaa ovista, mutkun oon ollu vähän sitä koko hommaa vastaan. Mut toisaalta olis kiva tietää johtuuko nää oudot kivut oviksesta vai mistä. Oon kans kuullut, et jos on tulehdus kyseessä, niin kivut olis paljo pahemmat ja todennäköisesti muitakin oireita kuten epämäärästä vuotoa tms. mitä mulla ei ole. Mut enpä tiedä, epävarmuus on ikävintä. Harkitsen jo gynekologin ajan varaamista loppuviikolle, jonne ekat ajat yksityisellä menee. Sittenpähän selviäis. Ja jos menee nää kivut sitä ennen ohi, ni aina voi perua sen ajan. Meinasin kyllä vielä tällä viikolla r-testinkin tehdä taasen ihan vaan varmuuden vuoksi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Susanmaaria,
Huikin nyt vähä sivusta mutta hoitoalkuisis raskauksis ennen alkion siirtoa limiksen tulis olla 8-10mm mutta sitäkin tärkeämpää on limiksen kolmikerroksisuus. Kuulemma 6-7mm limikselläkin on raskaus lähtenyt kun toi kerroksellisuus on ok. Noi mm ja kerrokset kertoo kohdun vastaanottavuudesta ja ne muuttuu pitkin kiertoa. Näin lyhykäisyydessään.
Kiitos tästä vaikka nyt kovin en ymmärtänyt ja vielä käyn verikokeisiin ja uus käynti niin varmaan ittekki viisaampi kk päästä.

Spukka kiitos vinkistä, pitäisi olla sähköinen suostumus voimassa.

Eilen iski oikeen lamaantunut olo kun yritin sisäistää mitä se gyne oikeen sano ja ettei se toive sieltä toteudukkaan ihan itsekseen, ehkä.
Tsemppiä kaikille kiertoon!
 
Kiitos tästä vaikka nyt kovin en ymmärtänyt ja vielä käyn verikokeisiin ja uus käynti niin varmaan ittekki viisaampi kk päästä.
En tiedä onnistunko avaamaan asiaa vieläkään mutta kokeillaan kun akussakin virtaa.
Siis kunhan Kk vuoto on poistanut vanhan limiksen niin uusi lähtee kasvamaan ja siitä tulisi muodostua kolmikerroksinen.Tätä en tiedä onko ne solut erilaiset eri kerroksissa vai mistä ne sen katsoo mutta ultralla sen lekurit näkee. Limis paksuuntuu kierron edetessä ja valmistuu ottamaan hedelmöittyneen munasolun vastaan. Että munasolu pystyy kiinnittymään limiksen tulisi olla 8-10mm paksu ja kolmikerroksinen. Jos hedelmöitystä ei oo tapahtunut tai kiinnittyminen ei oo onnistunut, limis menee "vanhaksi" ja surkastuu ja lopulta vuotaa pois.

Älä silti heitä pyyhettä kehään jos lääkäri on kerran sanonut että limis ei näytä hyvältä! Ainakin tuolla hoitopinoissa näkee kuinka samalla ihmisellä limis muuttuu eri kierroissa, välillä liian ohut ja seuraavassa ihan täydellinen.
 
  • Tykkää
Reactions: susanmaaria
En tiedä onnistunko avaamaan asiaa vieläkään mutta kokeillaan kun akussakin virtaa.
Siis kunhan Kk vuoto on poistanut vanhan limiksen niin uusi lähtee kasvamaan ja siitä tulisi muodostua kolmikerroksinen.Tätä en tiedä onko ne solut erilaiset eri kerroksissa vai mistä ne sen katsoo mutta ultralla sen lekurit näkee. Limis paksuuntuu kierron edetessä ja valmistuu ottamaan hedelmöittyneen munasolun vastaan. Että munasolu pystyy kiinnittymään limiksen tulisi olla 8-10mm paksu ja kolmikerroksinen. Jos hedelmöitystä ei oo tapahtunut tai kiinnittyminen ei oo onnistunut, limis menee "vanhaksi" ja surkastuu ja lopulta vuotaa pois.

Älä silti heitä pyyhettä kehään jos lääkäri on kerran sanonut että limis ei näytä hyvältä! Ainakin tuolla hoitopinoissa näkee kuinka samalla ihmisellä limis muuttuu eri kierroissa, välillä liian ohut ja seuraavassa ihan täydellinen.
Kiitos tästä.
Mitä itse tuolta netin syövereistä kaivelin niin nuikat menkat olisi yhteydessä myös tähän limiksen paksuuteen? Onko kellään tietoa?
Tänään ovistesti näytti haaleaa plussaa, että siitä lääkäri oli oikeassa parin päivän sisällä vahva.
 
Täällä kp 28 eikä menkat alkaneetkaan aamulla niinku ootin.o_O Ei oo ollut sellasia menkkajuilintojakaan, mitkä vaatii särkylääkkeen ottoa vaik yleensä on. Välillä pistelee vatsaa ja on lähinnä sellainen outo, kiristävä tunne. Vatsa on kyllä turvotellutkin nyt. Ja toki muut oireet (väsymys, päänsärky, tissien arkuus), mitkä voi olla PMS:kin. En tiiä uskaltaako tässä innostua, että jos oliskin tärpännyt ku kumminkin ootan et kohta iskee järkyt menkkakivut ja vuoto alkaa. (n) Sen verran optimistisuutta (ja malttamattomuutta) sain itestäni kaivettua, että pyysin miestä tuomaan testin ku tulee illalla salilta. Jos menkat ei aamuun mennessä ala ni testailen.. saanpahan ainakin sit mielenrauhan! Ja sehän on takuuvarma kikka saada menkat alkamaan, kun ostaa tai tekee testin. :D
 
Täällä 15.3 dpo 1 kp 17/29-30 yöllä oli aivan jäätävät oviskivut. Ikinä oo noin kipeetä tehnyt. Aamulla kun pääsin töistä kotiin ni vatsaan sattui edelleen, se polte oli jotain aivan uskomatonta!! Nyt ei onneks tunnu enää mitään, ehkä aavistuksen hellänä on alavatsa, mut ei se oo paha laisinkaan. Pitkät pari viikkoa edessä.
 
Oiskohan mulla nyt vasta kroppa heräämässä ja tää eka ovis pillereiden jälkeen? En oo muina kiertoina tikuttanut edes. No niin tai näin, täytyy tehdä talletukset, ei siinä mitään menetä :) Ja sama homma s4nnn kun vaas mies kotiutuu, toivottavasti tärppää.
Koska lopetit pillerit? Mulla vasta 10 päivä takana renkaan jätön jälkeen ja nyt jo epäilen ovista vaikka tiedostan et sitä voi joutua odottamaan pitempään. Ja mulla myös eka ovistikutus tänään mikä oli kylläkin nega. :D Huomenna vois yrittää uudestaan mut voi olla et ovishuippu menny jos on ylipäänsä ollut. Vaikea bongata jos omasta kierrosta ei vielä hajuakaan ja jos ei joka päivä halua tikuttaa. ;)

Talletellaan kuitenkin ja peukkuja sulle! :)
 
Täällä taas, onneksi päivät kuluvat työkiireissä nopeasti. Nyt siis kp 13, viime kierrossa kemiallinen. Olen nappaillut nyt orjallisesti kaikkia lisäravinteita ja greippimehua, toivoen että kohdun limakalvo olisi hyvässä kunnossa jos sinne joku yrittäisi kiinnittyä. :) Tänään olikin jonkin verran tuntemuksia ja ovistikku näyttikin lähes plussaa, ellei plussaa. Testailen huomenna vielä, ehkä osaan sitten sanoa onko nyt dpo -2 vai -1. :) Ovis oli nyt ajoissa, mutta pääsee aiemmin piinailemaan. :D Talleteltu on huolella <3
 
Tuntuuko ovis muilla lonkissa? Eilen tuntui kävellessä ikävälle molemmin puolin. Tänään tuntunut juilimista vähän alavatsan molemmin puolin, enemmän oikealla kuitenkin(...?). Kävely tuntunut edelleen vähän ikävältä. Ei, tämä lonkkakipuhan ei voi johtua esim siitä, että en oo viitsinyt lähteä jumppaan kun viime viikolla oli vähän flunssan alkua, joka ei sitten tullutkaan.:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Tuntuuko ovis muilla lonkissa? Eilen tuntui kävellessä ikävälle molemmin puolin. Tänään tuntunut juilimista vähän alavatsan molemmin puolin, enemmän oikealla kuitenkin(...?). Kävely tuntunut edelleen vähän ikävältä. Ei, tämä lonkkakipuhan ei voi johtua esim siitä, että en oo viitsinyt lähteä jumppaan kun viime viikolla oli vähän flunssan alkua, joka ei sitten tullutkaan.:ROFLMAO:
Noi sun kuvailemasi oviskivut kuulostaa just mitä mulla oli eilen. Säteili koko lantion seutua mutta kävellessä tuntu enemmän oikealla puolella juilimista. Epäilen et mullakin oli ovis vaikkei siihen yhteen tikkuun tullutkaan plussaa. Nyt ei taas mitään tuntemuksia mikä helpottavaa kun pelkäsin jo tulehdusta. Itelläni vasta ehkäsyrengas jäänyt pois 11 päivää sitten joten oma kierto voi olla vielä ihan sekaisin. Voiko kp laskea jo renkaan jätöstä vai koska vuoto alkanut? Teen vielä varmuudeks r- testin kohta ja ovistestin vähän myöhemmin jos on nega ja luulenpa et se mun ehkä ovis meni jo,ainakin kipujen suhteen jos niitä olivat. :D

Mut siitä lonkkakivusta en osaa sanoa...tuntuuko niinku lantion seudulla vai alempana?
 
Huomenta!

Tälle aamua olis vähän tuntemuksia vatsassa...menkkajomotusta. Taitaa olla ovis tulossa lähipäivinä. Eli ne viikonlopun tuntemukset oli ihan vääriä. Luulin vaan, et oli oireita. :):ROFLMAO::p Täytyy yrittää jaksaa illalla heiluttaa peittoa ihan ainakin varuuksi... Jos vaan jaksaa. On mennyt niin pitkään töissä alkuviikosta, että tuntuu kuin olisi jo viikon työt tehty. Mut jospa tänään pääsis ajoissa kotiin.

Oikein aurinkoista keskiviikkoa kaikille!!!;):D:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Neitonen: lasket kiertopäivät vuodon alusta ihan normisti. Mulla oli ovis kp13 tai 14 silloin ku renkaan jätin pois eli ei sen aiemmin. Munasolun pitää saada kypsyä tarpeeksi tai sit se on ihan susi. Mut eihän se poissuljettua ole, että sinun kohdallasi olisi ollut joku häikkä jo aiemmin ja munasolu jostain syystä kypsynyt vastoin sääntöjä. Ihmeet ovat aina mahdollisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Argh!!! Mulla on naamaan tullu kauhee patti, ajattelin mennä näyttämään sitä hoitajalle, ku se pitäis saada mahdollisimman nopeasti pois meillä on nimittäin lauantaina tytön synttärit! Mut mitä jos hoitaja kirjottaa mulle antibiootit.(n):alien: Mut sit jos sanoisin sille että oon raskaana tosi alussa(en tiedä olenko edes). Mutta mitä jos mulla on vasta kiinnittyminen menossa ja alotan syömään antibiootteja.:(
 

Yhteistyössä