Tää äitiyspäiväraha on yksi syy minkä takia me ootetaan sinne 2017. Ja kannattaa muistaa että se ei riitä että LA on vuoden 2017 puolella vaan äitiysloman pitää alkaa sen 2017 vuoden puolella! Tulot katsotaan aina 2 vuotta takaperin eli jos tänä vuonna syntyy niin 2014 ja jos 2017 niin 2015 vuoden verotuksen mukaan.
Mutta mulla on nyt viime aikana ollut tosi ristiriitaset ja surullisetkin fiilikset tästä toisesta lapsesta
Kun meillä on sellanen tilanne että miehen taloudellinen tilanne on tosi epävarma, voi olla että hänen firma pitää laittaa konkkaan tänä vuonna, syksyyn asti suunnittelivat katsovansa paraneeko myynnit. Niin tässä ei tosiaan sen puolesta olisi yhtään sopiva aika tulla raskaaksi
En ymmärrä yhtään mitä meille sitten tapahtuu, miten elämä jatkuu. Siinä sitten kun vielä kun pitäisi mun jäädä pois ansaitsemasta äitiyslomalle niin en ymmärrä. Saattas tulla pahimmassa tapauksessa aikamoinen soppa. Mutta toisaalta ei me yksin mun palkalla kuitenkaan elettäisi vaikka kuinka olisin töissä. Ja näistä syistä veikaan ettei mieskään ole kauhean innoissaan tästä toisen lapsen yrittämisestä. Kun asiasta vähän puhuin, tosesi että " eikö me puhuttu että vasta vuoden päästä?" Niin, sanoin, että vuosi sitten puhuttiin että vuoden päästä.
Eikä tässä nyt muuten ongelmaa olisikaan mutta kun täytän tänä vuonna kuitenkin 32v niin ei tässä kauheen montaa vuotta voi odottaa.
Sitten sitä alkaa muutenkin miettimään sen toisen lapsen järkevyyttä kun yhden kanssa olisi niin paljon helpompaa. Ja sitähän tää on, sellasta kuumetta taas. Sitä fantasioi että tulisi se tyttövauva ja kuinka olisi vauvapumpulissa, mutta sitten heti perään tulee mieleen, miten jaksan TAAS alottaa ne heräämiset 2-3 kertaa yössä, huutavan vatsavaivaisen vauvan kantelu ympäri asuntoa. Ja se hampaiden teko! Jumankauta niitä tehtiin varmaan se 2 vuotta, kitinää, kätinää, syömättömyyttä ja heräilyä. Jos pelkällä järjellä aattelis niin vois jäädä kaikki lapset tekemättä