Toiveena vauva 2017-2018

Mulla tällä hetkellä kp 17 ja dpo 3. Eilen illalla oli painontuntua mahassa kun menin nukkuun. Varmaan kuvittelen raskausoireita itelleni. Eihän se nyt vielä vois tuntua kun on vasta vähän aika ovulaatiosta. Eilen tein ovistestin ja näyttää enää hyvin haaleaa viivaa...ei millään malttais odottaa vajaata paria viikkoa että vois alkaa kokeilemaan raskaustestin tekoa. Sitä niin kovasti toivois positiivista tulosta testiin. Ja kuinka sitä pettyy jos plussaa ei tulekaan.
 
Hei kaikille!

Mahtuisiko tähän ryhmään mukaan? Oon kirjoitellut tuola lievästi kuumeilevissa, mutta kyllä nyt alkaa olla jo kovaa kuumeilua. :) Vauva ja raskautumisasiat pyörii nykyään niin kovasti mielessä. Haaveena tietysti rakautua mahdollisimman pian.

Pientä esittelyä: Ikää 32 vuotta ja perheessä ennestään kolme poikaa. :love::love::love: Syyskuussa olen virallisesti alooittanut haaveilun, mutta kuparikierukka poistettiin muistaakseni vasta lokakuussa. Nyt on menossa kolmas piinailukierto. Kp 24 menossa.

Plussatuulia kaikille!
 
Täällä mukaan pyrkisi neljättä kuumeileva :)
Kierukka poistettiin viime viikolla ja vuoto alkoi, nyt olis sit kp 7/28.
Lapsien välillä kierto ollut ton 28, joten sen mukaan mennään nyt.

Mulle voisi siis lisätä et ya 12/15, neljäs, tänään 7/28.

Puhelimella en näköjään osaa tekstin väriä muuttaa :)


Muoks. Koneella muokattu teksti :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Täällä kierto menty melko rauhallisissa tunnelmissa (mielen osalta), kunnes sitten tänään alkoi pohdinta kuinka pitkä tämä kierto meinaa ollakaan. Period tracker on laskenut kierron keskiarvoksi 32pvä. Nähtäväksi jää. Rtestiä en oo tehnyt, mutta tuonne trackeriin kirjaillut oireita tarkemmin jos on jotain erikoisesta poikkeavaa. Esim. viime viikolla, dpo3 tai 4, hirveät alavatsakivut. Koskaan ole semmoisia ollut. Kumartelu, nopea liikkuminen, istuutuminen ja nouseminen piti tehdä hitaasti ja ajatuksella tai muuten tuntui ikävältä ja tuli hirveä paineen tunne. Samana päivänä tuli kurkkukipu+tukkoinen olo, joka jatkuu edelleen, mutta sitä on töissäkin liikkeellä eli ajankysymys milloin se tähänkin kroppaan iski. Muut oireet voi olla joko tulevia menkkoja tai sitten tätä toivottua asiaa, nähtäväksi jää.

Ps. Mitäs tuolla greippimehulla olikaan tarkoitusta? ;) varmasti kyllä tullut useasti esille :D

Muoks. Ilmavaivat vaivanneet koko viikon, mistähän nekin. Mitään erikoista en ole syönyt ja ei ole tavallista minulle
 
Viimeksi muokattu:
Unohtui ihan kirjoitella, en vieläkään osaa käydä täällä kun väkisin vieroitin itseni yhdessä vaiheessa ettei tulisi stressiä! Täällä ollaan kp 18, eli jos olisi normaali kierto niin oviksen aika, mutta jälleen kerran tikkuihin ei ole tullut mitään. Lääkäriaika on viikon päästä lapsettomuuspolille, saa nähdä. On taas niin pessimistinen olo, 1,5v yritys aikaa lähenee ja mitään ei vieläkään tapahdu :( Onko jollain kokemusta mitä voi tehdä miehen siittiöiden "virkistämiseksi"? Testituloksista 60% oli hitaita, ja olen lueskellut että sinkki auttaisi. Mies syö jo monivitamiinia missä on myös foolihappoa, mitä sitä voisi vielä kehitellä?
 
Unohtui ihan kirjoitella, en vieläkään osaa käydä täällä kun väkisin vieroitin itseni yhdessä vaiheessa ettei tulisi stressiä! Täällä ollaan kp 18, eli jos olisi normaali kierto niin oviksen aika, mutta jälleen kerran tikkuihin ei ole tullut mitään. Lääkäriaika on viikon päästä lapsettomuuspolille, saa nähdä. On taas niin pessimistinen olo, 1,5v yritys aikaa lähenee ja mitään ei vieläkään tapahdu :( Onko jollain kokemusta mitä voi tehdä miehen siittiöiden "virkistämiseksi"? Testituloksista 60% oli hitaita, ja olen lueskellut että sinkki auttaisi. Mies syö jo monivitamiinia missä on myös foolihappoa, mitä sitä voisi vielä kehitellä?

Niihin siitöihin taida mikään auttaa. Mulle ainakaan lääkärit mitään vinkkejä antanut. Ja olen tavannut kymmeniä lääkäreitä näissä merkeissä. Inseminaatioon mentäessä, siellä oli lääkäri ihmeissään miksei suoraan ole annettu aikaa ivf hoitoon, näillä siittiöillä. Määrä olisi siihen hoitoon ihanteellinen.

Tiedän miltä susta tuntuu. Nimimerkillä yli kaksi vuotta tuloksetonta yritystä takana. Ensivuonna IVF hoitoon. Ihmettä odotellessa.
 
Kummallinen tunne alamahassa jatkuu. Voisko tämä johtua siitä geleestä? oon syönyt sitä nyt kp 1 alkaen, onko kellään ollut vastaavaa? DARNI ainakin on sitä syönyt, vai mitä?

Täällä hirvee hösis päällä (muka hommaa hirveesti) niin oon vähän tarkoituksellakin koettanut keskittyä nyt muuhun. Tää kierto taitaa mennä harakoille muutenkin, kun OLETETUN oviksen aikaan ollaan reissussa ja mukana lapsia ja sellaisessa paikassa että ei päästä hyödyntämään.

Parempaa onnea ensi kerralla tai voinhan minä olla jo niin vanha, ettei siemenet tartu ;)
Ja tärppionnea kaikille tasapuolisesti.
 
Kummallinen tunne alamahassa jatkuu. Voisko tämä johtua siitä geleestä? oon syönyt sitä nyt kp 1 alkaen, onko kellään ollut vastaavaa? DARNI ainakin on sitä syönyt, vai mitä?

Täällä hirvee hösis päällä (muka hommaa hirveesti) niin oon vähän tarkoituksellakin koettanut keskittyä nyt muuhun. Tää kierto taitaa mennä harakoille muutenkin, kun OLETETUN oviksen aikaan ollaan reissussa ja mukana lapsia ja sellaisessa paikassa että ei päästä hyödyntämään.

Parempaa onnea ensi kerralla tai voinhan minä olla jo niin vanha, ettei siemenet tartu ;)
Ja tärppionnea kaikille tasapuolisesti.
Mulla ei geleestä oo tullu mitään päin vastoin nyt ihmetyttää kun menkkoja edeltävät krampit puuttuu, voikohan geleet auttaa niihin? Mut täs kierros mul tuli tilkat verta dpo 3 ja 4 ja sit dpo 7 ruskeeta tuhrua koko päivän. Voisikohan geleet tehdä välivuotoja/tuhruja? Kipuja ei oo tullu mut vatsassa sellasta kuplimista, ihan ku ois vichyä vatsa peitteiden alla :ROFLMAO:
Niin ja mulla on vasta eka gelee kierto eli ei pahemmin vielä kokemusta.
 
Voisko tää aika mennä nopeammin!
Laskureiden mukaan katselin, että 5-10pv paikkeilla olis hedelmällisyys huipussaan... Vielä pitäis siis pari päivää malttaa ja sit mahdollisimman usein peiton heilutusta!
Mä olen niin malttamaton, kaikki-heti-mulle-nyt ihminen :D
 
taustalla oon jo pitemmän aikaa seurannu teidän jutustelua :)
mama?:lle aattelin viimein laittaa sempit kun monesti meinannut :) paljon onnea ivf hoitoon, toivon todella että saatte onnistuneen hoidon <3 meillä meni lähes kolme vuotta ennen kuin viimein 1.ivfn tuore siirrosta saatiin plussa ja sitä myöten rakas lapsi. meillä oli dg. selittämätön. se turhautumisen määrä tästä asiasta oli välillä todella suuri. tuntui että ois helpompi kun ois joku selkeä vika mitä yrittää korjata. muistan vielä monet monet kerrat kun oli taas alkanut kk ja istuin yksin saunassa monta tuntia itkien :cry:ja tietysti joka puolella tuttavat raskautui vähän väliä. joten jaksamista sinulle (y).ja ei muuten kannata pelätä sitä ivffää kauheesti etukäteen ja ressata itseä sillä. monella myöskin minulla se meni aika kivuttomasti. piikkikammosta huolimatta sain hyvin pisteltyä kasvatuspiikit ja selvisin punktiosta mielestäni aika hyvin. mut joka tapauksessa stemppiä ja onnea! niin ja jos haluat jutella lisää niin voit laittaa vaikka yksärin :)
 
  • Tykkää
Reactions: mama?
Tän aamun saldo= nega ja tuhru ja jäätävä päänsärky. Muita menkka oireita ei oo :eek:
Auttaskohan geleet?? Oon normaalisti sänky potilas vuodon aikaan. Runsaat ja todella kivuliaat menkat ollu aina.
Lapsettomuusklinikalle aika vajaan parin viikon päästä. Eka kerta ja vähän jännittää.:barefoot:
 
Täällä kanssa negaa näyttää. Kuitenki selkä ja alavatsakipuja siis pieniä mutta tuntuu ollut jo reilun viikon.. Tänään jäi ruuat syömättä ku kesken ruokailun tuli sellanen fiilis että oksennan tohon lautaselle Ihan järkkyä! Tissit on turvonnu aikamoisesti
 
taustalla oon jo pitemmän aikaa seurannu teidän jutustelua :)
mama?:lle aattelin viimein laittaa sempit kun monesti meinannut :) paljon onnea ivf hoitoon, toivon todella että saatte onnistuneen hoidon <3 meillä meni lähes kolme vuotta ennen kuin viimein 1.ivfn tuore siirrosta saatiin plussa ja sitä myöten rakas lapsi. meillä oli dg. selittämätön. se turhautumisen määrä tästä asiasta oli välillä todella suuri. tuntui että ois helpompi kun ois joku selkeä vika mitä yrittää korjata. muistan vielä monet monet kerrat kun oli taas alkanut kk ja istuin yksin saunassa monta tuntia itkien :cry:ja tietysti joka puolella tuttavat raskautui vähän väliä. joten jaksamista sinulle (y).ja ei muuten kannata pelätä sitä ivffää kauheesti etukäteen ja ressata itseä sillä. monella myöskin minulla se meni aika kivuttomasti. piikkikammosta huolimatta sain hyvin pisteltyä kasvatuspiikit ja selvisin punktiosta mielestäni aika hyvin. mut joka tapauksessa stemppiä ja onnea! niin ja jos haluat jutella lisää niin voit laittaa vaikka yksärin :)
Jännitän just sitä itse hoitoa pääkallopaikalla kun se tehdään. Niitä kasvatuspiikkejä ja irrotus ja mitä lie piikkejä olen joutunut pistelemään insemonaatiohoitojen yhteydessä. Niissäkin alkuun kamala psyykkaaminen. Jotenki alkanu kaikkien kymmenien verikokeiden jälkee pikkuhiljaa noi neulat etomaan. Ja etenkin ajatus siitä ivf hoidon neulasta kun se siirto tehdään.

Tässä on kieltämättä itsekkin tullut itkettyä niin monet kerrat. Muutama päivä sitten mies löysi mut vaatehuoneesta lattialta itkemästä.. alkaa usko loppua... ööm siis onnistuko teillä raskautuminen ekalla ivf hoito kerralla?
 
  • Tykkää
Reactions: deseo
Mama missäs vaiheessa sun kierto nyt? Muistelen et mennään aika samassa. Mulla tuli aamulla jo tuhruu eli kp1 saapuu varmaan huomenna :(
Mekin alkaa hoidot tässä kuussa. Saas nähdä millä ja miten aloitetaan. Kai siinä ensikäynnissä jo jotain sovitaan? Ei oo mitään tietoo miten noi hoidot yleensä etenee. Toivottavasti nopeasti :)
 
mama?: mä kans pelkäsin hirveesti sitä toimenpidettä ja (kanyylin laittoa):D kerroin siittä jo etukäteen lääkärille nii sain jonku rauhottavan ennen kanyylin laittoa, sitten jotain kipulääkettä jota muistaakseni lisättiin sitten toimenpiteen aikana. neulan laitto ja munisten tyhjennys ei kyllä itselläni tuntunut juuri miltään ja oli yllättävän nopeasti ohi. muistankin ajatelleeni että eka kerta papakokeessa teininä sattui enemmän :D tietysti jokaisella on erilainen kokemus! ja ymmärsit oikein, ensimmäinen ivf hoito toi lapsen :) toivottavasti myös teille käy näin! voimia tulevaan.

Darni: tsemppiä myös teille hoitoihin!

plussatuulia ja hyvää joulun odotusta jokaiselle
:)
 
  • Tykkää
Reactions: mama?

Yhteistyössä