Toiveena vauva 2017-2018

Onnea Elsa84!

ON: Viikonlopun vatsakivut ja raskausoireiden pois hiipuminen enteili nähtävästi kuukautisia. Kp1/30-32 ja yk2 olis nyt sitten. Ettei vaan olis voinu olla hyvin varhainen keskenmeno...? Oireet oli niin ihmeellisen vahvat ja poikkesi täysin kaikesta ennen kokemasta. Tekisi mieleni haaveilla valekuukautisista ja testailla uudelleen muutaman päivän päästä. Lieneekö sitten turhaa.

Ekassa yrityskierrossa epäonnistui säännöllinen ovistikutus, nyt vois kokeilla paremmalla onnella. Aattelinpa kokeilla kans tuota greippiä ja sit oviksen jälkeen punaviiniä. Foolihappoa oon syöny jo 2 kuukautta etukäteen ja se on mulla oikeen reseptillä 1mg johtuen eräästä lääkityksestä. Jos hankkis raskausvitamiineja oheen, ei varmaan paljoa haittais jos tulis esim. 200-400ug foolihappoa lisäksi siihen päälle?
 
Nyt on varattu viikon päähän kierukan poisto:) Viikko sitten jo meinasin sen varata, mut jokin rimakauhu iski. Olenko todella varma et vielä kolmas? Ehkä on liikaa tullut mietittyä ja pohdittua asioita etukäteen, miten vielä jaksaa kaikkea sitä vauva arkea....mut nyt aion miettiä vain kaikkea positiivistä. Miten ihanaa onkaan olla raskaana ja mitä ihanaa siihen kuuluu. Ja se hetki kun käärön saa syliin. Puhumattakaan siitä yrittämisestä!!!

Eilen katsottuani Marja Hintikka showta, palautui mieleen synnytykseni ja siihen liittyvät tunteet ja kivut. Kyl tässä reilussa neljässä vuodessa on jo aika hyvin synnytyskivut unohtanut:rolleyes: Eiköhän se yritys nyt joulukuussa ala......Koskaan ennen en ole ovulaatiotestejä käyttänyt, mut nyt aion niitä netistä laittaa tilaukseen.....ottaa kaikki ilo irti tästä (luultavasti) viimeisen raskauteni yrityksestä:) Toivottavasti ei mene stressin puolelle. Mieheni sanoikin, et tulee jos on tullakseen!!

Itse aloitin foolihapon syömisen vajaa kuukausi sitten. Nyt yrittää vähän katsoa mitä suuhun laittaa, jos tässä vaikka muutaman kilonkin saisi pudotettua.....

Kaikille onnea yritykseen!!!!;)
 
Millos inasofia ja tanjuska testailette? Ja olikos muita testailun hetkillä nyt?
Olis nyt dpo1
Mulla oli kyllä jo ovisplussa sunnuntaina aamulla ja yhdentoista aikaan illalla kivut, eilen ja tänään kuivaa sekä nännit hellänä. Tämän takia itse laskisin kyllä jo dpo2 tälle päivälle vaikka plussa tulikin sunnuntai aamuna. No ihan sama aloitan terot kuitenkin tänään.
 
Darni73, menkat pitäisi alkaa viimeistään 30.11, joten testailen aikaisintaan 1.12 jos ei menkkoja näy. (Tällä kertaa ei onneksi ole testejä kaapin perukoilla :p) Usko tärppiin on lähes olematon, ei ole edes niitä kuviteltuja oireita. Nähtäväksi jää, kieltämättä kyllä pitkältä tuntuu aina tämä loppu kierto...
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Onnea plussanneille <3 Ja tsemppiä seuraavaan yritykseen negoille.

Vähän ON: Joku kyseli tuolla että kuinka kauan mulla on ollu kierukka, toivottavasti en oo niin kirjottanu vaan siis mulla on ehkäisykapseli, ja se on ollu maaliskuun alusta lähtien. Nyt on vaan sinällään hassu tilanne, että viime viikon lauantain jälkeen kun peitto heilui, tunsin ensimmäistä kertaa ovulaatiokivut sunnuntaina sitten maaliskuun. Nyt oon ihan turvoksissa ja alavatsakipuja on säännöllisesti. Muita oireita ei siis ole. Joko tämä johtuu tulevista menkoista (mitkä ei oo olleet millään tavalla kivuliaat kapselin aikana) tai sitten on tullu ihana sattuma :) Tässä nyt jännäilen et näinkö sieltä joku nopee kaveri ois päässy ehkäisyn läpi :D Edellinen raskaus alkoi tosin samoilla oireilla ja ehkäisyn läpi, päättyi tosin kesken. Mutta minäpä infoilen teitä loppuviikosta ellei menkkoja ala näkymään. Testit huutaa jo valmiiksi kaapissa :D
 
Taisin olla liian hätäinen.
Eilen sen pienen tuhrun jälkeen kun päivitin että tää oli nyt tässä. Sen jälkeen ei mitään. Alavatsalla jomotus, mutta kai tää nyt kuitenkin on se päivä 26 ja lorina aloitetaan sitten ylihuomenna viimeistään.

Hyvin hyvin omituista.

Jännät paikat on tanjuskalla ja s4nnn:lla :)
 
Darni73, mä testailen lauantaina aamulla kp 28/30 ja dpo 12.. Minulla on illalla yhdet juhlat niin testailen siksi jo ennen kuin menkat pitäis alkaa.. Jos ei mitään näy niin uskallan ehkä lasillisen juoda niin ei ketään kiinnitä kummempaa huomiota onko kellään kokemusta noin aikaisesta plussasta jos olisi onni käynyt?
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Darni73, mä testailen lauantaina aamulla kp 28/30 ja dpo 12.. Minulla on illalla yhdet juhlat niin testailen siksi jo ennen kuin menkat pitäis alkaa.. Jos ei mitään näy niin uskallan ehkä lasillisen juoda niin ei ketään kiinnitä kummempaa huomiota onko kellään kokemusta noin aikaisesta plussasta jos olisi onni käynyt?
Mä en muuta osaa sanoa, kuin et toi on niin ärsyttävä tilanne. Mulla oli sama tässä kuussa, se oli kuitenkin onneks vasta dpo +3 :(
 
Moikka,

oon aina silloin tällöin lukenut teidän juttuja ja haavelillut, nyt ajattelin kommentoida sen verran, että sitä foolihappoa saa kyllä aika tavalla syödä.

Mä olen diabeetikko, ja meillä suositus on 4-5mg _päivässä_, eli viikossa tulee 28-30mg. Ja siis nimen omaan milligrammoja, eikä mikrogrammoja. Sen verran voisin suositella, että jo lääkäri näkee tarpeelliseksi määrätä noilla isommilla annoksilla (nehän on reseptitavaraa) kannattaa suorilta pyytää tuota yliopiston apteekin 5mg:sta. Foliver 1mg maksaa nimittäin sadan kappaleen pakkauksessa karvan vajaa 20€, kun se 5mg on saman hintaista, vaikka on viisi kertaa niin vahvaa... Ja ei kuulemma farmaseutin mukaan haittaa yhtään, vaikka ottais kerran päivässä sen yhden 5mg:sen kuin 4 kappaletta 1mg:sta.

Eli sinä joka reumaatikkona syöt yhden 5mgsen kerran viikossa, syö ihan huoletta :) Ja sinä joka olit diabeteksen takia menossa lekurille, huomaathan pyytää näitä, jolleivät tarjoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lindu
Moikka,

oon aina silloin tällöin lukenut teidän juttuja ja haavelillut, nyt ajattelin kommentoida sen verran, että sitä foolihappoa saa kyllä aika tavalla syödä.

Mä olen diabeetikko, ja meillä suositus on 4-5mg _päivässä_, eli viikossa tulee 28-30mg. Ja siis nimen omaan milligrammoja, eikä mikrogrammoja. Sen verran voisin suositella, että jo lääkäri näkee tarpeelliseksi määrätä noilla isommilla annoksilla (nehän on reseptitavaraa) kannattaa suorilta pyytää tuota yliopiston apteekin 5mg:sta. Foliver 1mg maksaa nimittäin sadan kappaleen pakkauksessa karvan vajaa 20€, kun se 5mg on saman hintaista, vaikka on viisi kertaa niin vahvaa... Ja ei kuulemma farmaseutin mukaan haittaa yhtään, vaikka ottais kerran päivässä sen yhden 5mg:sen kuin 4 kappaletta 1mg:sta.

Eli sinä joka reumaatikkona syöt yhden 5mgsen kerran viikossa, syö ihan huoletta :) Ja sinä joka olit diabeteksen takia menossa lekurille, huomaathan pyytää näitä, jolleivät tarjoa?
Ihan normaalisti oon tota foolihappoa syönyt ja ottanut vieläpä sen vitamiinitabletinkin, joka sisältää myös foolihappoa :) Enpä oo enää kovin huolissani et saisin yliannostuksen foolihaposta :D
 
Nepadu: Minulla oli viime raskaudessakin lääkärinmäärämät foolihapot käytössä. Viellä on niitä jäljellä alotin tässä kierrossa taas popsimaan niitä :) pyydän kyllä lääkäriä uusimaan reseptin et riittää varmasti. (y)
 
Onnea Elsa84!
Täällä odotellaan menkkojen alkua viimeistään viikonloppuna. Maha ollut todella turvoksissa ja kipeänä, isompi nälkä ollut viime aikoina ja maidon jano :ROFLMAO: ja väsymystä ilmenee, mutta uskoisin että se johtuu tästä jatkuvasta pimeydestä.
 
Oon kans lukenu noista kaikenmaailman mömmöistä. Minkä puhutaan auttavan hedelmällisyyteen. En kyllä itse uskalla kokeilla mitään kapseleita tms. ilman lääkärien neuvoja. Mitä jos ei sovikkaan ja tuolla kropassa meneekin enemmän jotain vinksalleen. Greippimehu on ainut jota olen uskaltanut juoda näissä kokeilumielissä.

Tässä sitä taas yritän olla ja elää stressaamasta. Mikä tuntuu kyllä olevan vaikeaa. Tää on taas näitä kuukausia kun ei jaksa mikään kiinnostaa ja mitta täyttyy millon mistäkin ja sit alkaa itku. Alkaa tuntua siltä että taidan tarvita jogain ulkopuolista juttu seuraa, jotain ammattilaispuhujaa. Mua ahdistaa ja pelkään että masennun.
 
Voi ei mama? :( olen pahoillani! Täältä lähtee sinulle iso tsemppihali!! Jos kovin masentaa niin olisi varmasti hyvä hakea ulkopuolista juttuseuraa, uskon että ulkopuoliselle puhuminen voi hyvinkin auttaa omien tunteiden purkamisessa. Toivon teille kaikkea parasta! Teillä on pitkään jo yritystä takana.. Miten se nyt menikään olitteko jossain hoidoissa jo käynyt? Anteeksi en muista nyt tarkasti tilannettasi.
 
Eilen testasin hätähousuna, kun olo on sellainen että ois tärpännyt, mutta niin selkeä negatiivinen että. Kyllä kirjasi ja mieskin oli pettynyt, vaikka yritti sen peittää. :cry: Nyt kipuilua vasemmassa munasarjassa tai jossain siellä päin, viikonloppuna sit varmaan taas kpl.1.:(
 
Tänään dpo 5 ja tein ovistestin, siihen tuli toistakin viivaa?? Aikaisemmissa kierroissa saattanut tulla myös mutta niin hailakkana että just just näkyy. Vaaleehan toi nytkin on mutta tiedä sitten mitä kropassa nyt tapahtuu. Muutenkin ihan outo kierto kun dpo 3 tuli lemmiskelyn jälkeen limaista veri viiruu mut olihan siinä tietty spermaakin :rolleyes: ja viime yönä (dpo4-5) rusehtavaa tuhruu. Oli kyllä eilenkin lempeilyä:)
Tässä tän päivän ovistesti
http://aijaa.com/ripgQT
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska

Yhteistyössä