Hei! Täällä yksi keskustelua sivusta seurannut haluaisi liittyä mukaan keskusteluun! Tänne taidan kuulua haaveiluineni. Yleisesti ottaen olen melko sivusta seuraaja, mutta ehkä saan tänne koottua ajatuksia ja jaettua niitä myös "ääneen"..
Meillä siis ensimmäinen lapsi haaveena, yritys on aloitettu syyskuun alusta. Olen lopettanut pillerit elokuun lopulla, tyhjennysvuoto tuli silloin viimeisellä viikolla. Nyt siis yk2 menossa. Kierto ei ole tasaantunut, ensimmäinen 32pvä ja nyt mennään kp36.
Ensimmäisessä kierrossa koin kaikki mahdolliset oireet mitä voi olla, todennäköisesti pillereiden lopettamisen takia ja elin hormoonimyrskyssä. Koska kierto pitkittyi tein negatiivisen testin, nihkeiden menkkojen jälkeen tein vielä uuden testin ihan varmuudeksi kun olot jatkui, negatiivinen. Tämän jälkeen olo normalisoitui
Tässä seuraavassa ei ole liiemmin ylimääräisiä oireita ollut. Ovulaation luulen bongailleeni erään pupuilu kerran jälkeisenä päivänä(kp16), sillä paperiin jäi vessakäynnin yhteydessä muutamasti verta. (Kai olen oikein ymmärtänyt että ovuloinnin yhteydessä voi tulla pientä vuotoa?) Noin viikko ovuloinnin jälkeen kipeytyi rinnat (etenkin nännit) ja avomies totesi nännipihojeni suurentuneen ja rintojen kasvaneen. Samoihin aikoihin alkoi myös alavatsassa kipu, jota luonnehtisin enemmän vihlonnaksi tai puikolla tökkimiseksi kuin perus jomoiluksi, tuossa oikealla puolella alavatsaa. Samassa kohdassa on tuntunut siitä lähtien, tuntuu kuin joku yrittäisi porautua läpi. Samoihin aikoihin alkoi väsymys, haukottelusta ei tule loppua! Muutama viime päivä on mennyt herkistellessä joko telkkariohjelmien tai joidenkin ajatusten/puheiden takia, pinna on herkässä ja tekee mieli lyödä seinää. Nälkä, mutta kun ruokaa ottaa niin ei teekään mieli muutaman lusikallisen/haarukallisen jälkeen syödä. Lämpöä olen toisinaan mittaillut, hyvin vaihtelevalla menestyksellä -> olen mittaillut kainalosta 35.8-37.1. Että yritä tässä sitten päästä kärryille, tosin tänään löysin jonkin keskutelun että kainalosta ei saisi mitata?
Nyt sitten olen ajatellut testailla tulevana aamuna tuleeko plussa vai miinus. Mies ei ilmeisesti usko että olisin vielä raskautunut, tuntuu raskaalta kuulla. Vaikka vasta alussahan tässä hommassa ollaan. Olen käyttänyt puhelimessa kuukautisten seuraamiseen tehtyä sovellusta, johon pystyy merkkailemaan myös olotiloja ym ja ko. sovellus laskee myös keskiarvon kierrolle, kätevä! Lisäksi olen aloittanut mamma-vitamiinit jo hyvissä ajoin, olin lukenut asiasta ja apteekki+työterv.lääkäri puolsivat ajatusta.
Plussa -ja tarratuulia!