Toiveena vauva 2017-2018

Tervetuloa uusille!

Auttakaas tyhmää nyt...
Tilasin ovis testejä ekaa kertaa nyt. Millon se tikutus kannattaa aloittaa? Ja sit kun siihen tulee vahvat viivat, ni onko se ovis sit just sillon, vai seuraavana päivänä siitä vai miten? (n)
Ja toivottavasti en aiheuta :poop:myrskyä tästä, mutta vinkkejä tytön tekoon otetaan vastaan. ( Ja kyllä, olen yhtä onnessani myös pojasta)
Suosittelen alottaan kp8 tekeen testin kerran päivässä suunnilleen samaan aikaan(ei aamun eka pissa) ja sit ku viiva yhtään rupee paremmin näkyy nii 2 kertaa päivässä. Jos sulla luteaalivaihe olis lähellä keskiarvoa niin sun ovis todennäköisesti kp13-15. Plussa on sit ku viivat on vähintään tasavahvat ja ovis tapahtuu siitä yleensä 12-36vrk päästä.

Tyttöasiaan en osaa sanoa ku tuntuu olevan tarpeeks vaikeeta koko lapsen alulle paneminen :ROFLMAO:
 
Kiitos vaan testivinkistä, tilasin 30kpl:ROFLMAO::ROFLMAO: Nyt vaan odotellaan...
Mää tilasin 20 :ROFLMAO:
Tervetuloa

@Päppyrä :) Meillä oli vähän samanlainen tilanne alkuun; mies ei ollut ensin niin innostunut kuin minä mutta on nyt yk 3 jo täysillä mukana. :love: Miehillä kestää hetken tajuta ettei se vauva heti pillereiden lopetuksen jälkeen siihen tupsahda :ROFLMAO: Mullakin nyt vasta alkaa kroppa toimia minipillereiden jäljiltä, 27.11 oon pillerit lopettanut. Tsemppiä!:)
Meillä mies kans luulee, että se vauva tulee samantien ku pillerit lopettaa
Vaikka oon kuinka koittanu selittää, että siinä kyllä voi kestää moooonta kuukautta, että raskaus alkaa ja viel sekään ei (valitettavasti :( ) tarkota et kaikki päättyis onnellisesti ja sais vauvan syliin 9kk plussasta.
Se pitää mua melkee jo hulluna ku sanoin et liityin vauvafoormeille keskusteleen vauvakuumeesta muiden kans
Mulla on vaa nii kova pelko siitä, että ei saataiskaa vauvaa ja et jotain ois pahasti vialla ja kärsittäs lapsettomuudesta. En tiä mistä oon ton pelon keksiny, mut silti pelottaa. Parin viikonpäästä ois mulla verikokeet ja sit pitäs lääkäriaika varata, ku rauta-arvot ollu vuosia vituillaan. Lääkärit ei vaa halua tutkia tms noita rauta-arvoja, koska hemoglobiini kuitenki hyvä (120-130). Eikä kiinnitä siihe huomioo et varastorauta on alhainen ja veressä liikaa punasoluja (joka huijaa hb:n hyväks) ja punasolut liia pieniä ja kalpeita. Ny on rautalisä tauolla 3vk ennen verikokeita että saa luotettavan tuloksen. Muuta monivitamiinia syön kyllä missä mm foolihappoo ja muita vitskuja ja hivenaineita :) Oon kuullu et niitä kannattsa syödä jo sillon ku toiveissa raskaus :)
 
Ja toivottavasti en aiheuta :poop:myrskyä tästä, mutta vinkkejä tytön tekoon otetaan vastaan. ( Ja kyllä, olen yhtä onnessani myös pojasta)
Hassu @Nasunen87, ei täällä (toivottavasti) ketään tyttötoiveesta kivitetä :barefoot:! Meillä siis ihan sama suunnitelma, mulla on niin kova "tyttökuume" että olen jo ostanut jemmaan pinkin myssyn vauvalle ja pari mekkoa :LOL::ROFLMAO:. Toivon kovasti että tulevat käyttöönkin vielä joskus!

Olen lukenut seuraavien asioiden edesauttavan tytön teossa:
- seksiä hyvissä ajoin (n. 4-2vrk) ennen ovista, koska tyttösiittiöt ui hitaammin mutta elävät poikia kauemmin
- äidin ruokavaliossa paljon kasviksia ja sitrushedelmiä pitäisi auttaa tyttösiittiöitä selvitymään paremmin koska ne kestää alhaista pH:ta poikasiittiöitä paremmin
- vähäsuolainen ruoka
- miehen pitäisi "säästellä" ennen talletuksia koska tyttösiittiöt ilmeisesti elää myös kiveksissä kauemmin.

Meillä yrityksessä käytössä nää kaikki, paitsi isäntä ei kyllä suostu selibaattiin ennen tärppipäivii mut muuten yritän pitää noista kiinni :LOL:. Meillä siis ei harrasteta seksiä enää ovista edeltävänä päivänä. Toki tämä saattaa vähentää raskaaksitulon todennäköisyyttä, et jos on kauhea kiire tärpätä ni en tiedä onko tuo paras tapa.
 
Koskas teillä ny tulikaan jatkoa? Oliks miehelle varattu uusinta simppatestiin vai millai asia etenee? Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!
Meillä laitettii joulukuun lopussa lähete keskussairaalaan lääkärin juttusille ja miettiin vaihtoehdot jatkosta.
Tuli kirje jossa oli hoitajan soittoaika helmikuun toiselle viikolle. Nyt ei vaan tiedetä onko tämä se meidän lapsettomuus aika vai onko mun loop juttuun jotenkin.nimittäin sieltä tuli kirje joulukuussa että leikjaus onnistunut ja kaikki saatu pois ja kaikki ok. Mutta kun googletin numeron joka oli tuossa kirjeessä missä soittoaika niin googlen ensimmäinen artukjeli oli "gynegologisen syöpäleikkauken jälkeen" Joten mietin että liittyykö mun juttuun kuitenkin ja kyselevät onko ollut vuotoja.
Tätä ei tiä ennen kuin soittavat helmikuun alussa. Eli sitä ny odotelkaan
 
Hassu @Nasunen87, ei täällä (toivottavasti) ketään tyttötoiveesta kivitetä :barefoot:! Meillä siis ihan sama suunnitelma, mulla on niin kova "tyttökuume" että olen jo ostanut jemmaan pinkin myssyn vauvalle ja pari mekkoa :LOL::ROFLMAO:. Toivon kovasti että tulevat käyttöönkin vielä joskus!

Olen lukenut seuraavien asioiden edesauttavan tytön teossa:
- seksiä hyvissä ajoin (n. 4-2vrk) ennen ovista, koska tyttösiittiöt ui hitaammin mutta elävät poikia kauemmin
- äidin ruokavaliossa paljon kasviksia ja sitrushedelmiä pitäisi auttaa tyttösiittiöitä selvitymään paremmin koska ne kestää alhaista pH:ta poikasiittiöitä paremmin
- vähäsuolainen ruoka
- miehen pitäisi "säästellä" ennen talletuksia koska tyttösiittiöt ilmeisesti elää myös kiveksissä kauemmin.

Meillä yrityksessä käytössä nää kaikki, paitsi isäntä ei kyllä suostu selibaattiin ennen tärppipäivii mut muuten yritän pitää noista kiinni :LOL:. Meillä siis ei harrasteta seksiä enää ovista edeltävänä päivänä. Toki tämä saattaa vähentää raskaaksitulon todennäköisyyttä, et jos on kauhea kiire tärpätä ni en tiedä onko tuo paras tapa.

Nonii,kiitos vinkeistä! :love:
Ja ihanaa että en ole ainut joka ostanut ennakkoon vaatteita. Mulla oli ennen esikoisen syntymää 3 kassillista hintlapuissa olevia vauvanvaatteet, joita olin aina mennyt ostamaan ku kierrosta ei tärpännyt. Ketutukseen ja kovaan vauvakuumeeseen ostin niitä aina...
Nyt on kans valmiina jo pari mekkoa ja ylisöpöt kengät. Mutta jos poika tulee ni saanpahan annettua jollekin lahjaksi sit överisöpön kokonaisuuden :p:p:D
 
Tervetuloa uudet!

Kiva lukea että muillakin on samanlaisia ajatuksia yrityksestä ja palstailusta :) Tai "kiva", noh, kyllä te tiedätte. :D

Itseäni ei onneksi yleensä muiden plussat haittaa/ahdista, toki poikkeuksia mahtuu joukkoon mutta yleensä ne on jotain yhden kerran vahinkoraskauksia :cautious: Eipä ole itsellä sitä pelkoa että mitään koskaan tapahtuisi vahingossa :LOL: Pidempään samassa ketjussa pyörineiden puolesta tulee kyllä ihan iloittuakin, varsinkin jos yritystä on ollut pidempään tai useampia keskenmenoja taustalla. :)

@Päppyrä Onneksi suurin osa sen vauvan saa lopulta, luomuna tai lääketieteen avustuksella :) Te olette onneksi vielä nuoria, se parantaa mahdollisuuksia jo paljon. Minullekin lääkäri sanoi, että onneksi olet vasta 25, kymmenen vuoden päästä saattaisi olla liian myöhäistä. Lapsettomuuslääkäri, ainut paikka vanhainkodin lisäksi missä tuntee enää olevansa nuori :ROFLMAO:

Ai niin tämän päivän testi. No negahan se tietenkin oli. Yk12 toden sanoo jne. Saisikohan luget lopettaa jo, alkaa pahoinvointi ottaa tosissaan päähän, meinasin oksentaa bussissa :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Pahoittelut @Fritang negasta, luotin kyllä et teil ois nyt tärpän kun oli kunnon ovikset ja kaikki :cry:.

Sori en tiedä ootko koska viimeks kertonut mikä tilanne teillä mut ilmeisesti ootte ihan käyneet jossain tutkimuksissa kun sulla noi luget käytössä? Onko tietoa koska hommat etenee jos ei luomutärppiä käy?

Tuo on kyl "onni" että ootte aloittaneet ajoissa, minulla löytyy kaveri- ja tuttavapiiristä ihan liikaa tyyppejä ketkä on heränneet tähän lapsenkaipuuseen vasta päälle kolmekymppisinä (tai vasta silloin löytynut sopiva kumppani) ja sitten ei oo käynytkään ihan nipsnaps. Useimmat on tosiaan onneksi onnistuneet sikiämään lopulta mutta on toki niitä surullisempiakin tapauksia ja heidän puolesta kyllä harmittaa :cry:.

Mutta siis selkeä vähemmistö onneksi vaikka omassakin kaveriporukassa on porukkaa aika laajalti kaikkea kolmen ja viidenkympin väliltä!
 
Ihania juttuja teillä siinä yläpuolella ku itsellä 30 pärähtää mittariin muutaman viikon päästä ja esikoista tässä yritetään :confused: :ROFLMAO: mut meillä on vaa asiat menny niin ettei aiemmin oo ollu oikee aika vaik ollaa toistakymmentä vuotta jo yhdessä oltu. Opiskelut, talon osto ja remontointi, mun selkäleikkaus, häät yms ja toisaalta omassa perhepiirissä suurin osa on saanut esikoisen tässä iässä nii on vähän mallia siitäkin. Toivottavasti meille kuitenkin pari lasta vielä suotaisiin :love: nyt olis kaikki valmiina vauvaa varten oikein vimpan päälle

Tänään pientä polttelua alavatsassa. On siis ehkä toiveita aiemmasta oviksesta. Taidan varuiks alottaa tänään tikuttelun kerran päivässä.

@tänttähäärää on toi kyllä yhtä odottelua vielä tän kaiken muun päälle. Tsemppiä!
 
Ihania juttuja teillä siinä yläpuolella ku itsellä 30 pärähtää mittariin muutaman viikon päästä ja esikoista tässä yritetään :confused:
Ei ollut tarkoitus masentaa! Itsehän täytin 30v silloin esikoista odottelin! Lähinnä vaan siis juuri tuolla että hyvä vain jos on sattunut aloittamaan yrittämisen nuorena niin hedelmöityshoidoilla suuremmat todennäköisyydet onnistua mitä nuorempi on.

Mutta kuten sanoin niin mulla on juuri tänä vuonna vauvautunut muutakin 40v kaveri ja tosiaan siis montakin kaveriperhettä on saanut hoitojen avulla vauvoja että ei tässä kannata kirvestä heittää nurkkaan vielä jos vasta 30 tai 35v on mittarissa :). Mutta siis ainahan se olis parempi mitä aiemmin sitä aloittaa niin jos niitä komplikaatioita tulee ni on ainakin aikaa. Mutta ei mullakaan ollut oikeastaan mitään intoa tai mahista tehdä lapsia ennenku toi maaginen 30v lähestyi, et en niinku mitenkään negatiivisesti tarkoittanut kolmekymppisiä yrittäjiä kohtaa :love:
 
@ahmis Varmaan pari kk sitten olen viimeksi selostanut :D Mulla on yksisarvinen kohtu, eli ainoastaan vasen munasarja on yhteydessä kohtuuni. Toisen keskenmenon jälkeen oikea munasarjani alkoi dominoida pahasti. Kuudesta kierrosta viisi tuli tältä "väärältä puolelta", eli silloin en voi tulla raskaaksi ollenkaan. Kävin yksityisellä lääkärillä, sain Letrozolin buustaamaan tuota vasenta munasarjaa ja Lugesteronin keskenmenojen takia.

Mitään varsinaisia tutkimuksia ei olla siis aloitettu, eikä meillä yritystäkään vielä ole vuotta täynnä, se kai lasketaan kuitenkin aina viimeisimmästä keskenmenosta. Seuraava kierto olisi yk8 keskenmenon jälkeen, että varmaan kun näitä kiertoja on 12 takana niin sitten kannattaa kai jo hakea lähetettä. Uskon ja toivon ettei inseminaatioon lähdetä vaan IVF sitten seuraavaksi.

@Nadine88 Oi älä masennu, uskon ja toivon että lääkäri viittasi minun tilanteeseeni, olisi muuten aika pessimistinen lääkäri :ROFLMAO: Ja suurin osa synnyttäjistä tuntuu n. 30-vuotiaita olevan että ei se raskautuminen kolmekymppisten jälkeenkään tunnu kovin haastavaa useimmille olevan :D
 
Joo no tuntuu tässä projektissa olevan niin monta muuttujaa että ikä on vaan yksi niistä kaikista. Ei auta ku toivoa vaan, ettei yritys kestäisi luvattoman kauan! Tällä hetkellä toivon että kierrot lyhenee, koska sit sais ainaki useammin uuden mahdollisuuden :ROFLMAO:

Tein vertailutestin oviksen suhteen kp6 ja siinä ei edes toista viivaa näkyny ku hyvällä mielikuvituksella. Tänään jo sentään näkyi viiva mut haalea. Viime kierrosta opin sen että tilanne eskaloituu todellakin päivässä, joten nyt en ota stressiä vaan kyl sen sit näkee ku hoohetki lähenee. Nii ja viime kierrossa alkoi pari päivää ennen se tärinäkipu josta aika hyvin tietää. Lämpöjen suhteen oon ny hetken vähän pihalla ku vaihdoin mittauspaikkaa, mutta eiköhän sen lämmön laskun huomaa samalla tavalla.
 
Jaa niin tälläinen kuvio @Fritang, toivottavasti nyt tulis vastapainoksi sitten monta ovista vielä putkeen "oikealta" puolelta! Eihän tuo onneks vielä mitenkään mahdottomalle kuulostaa mut toki varmasti harmittaa ihan hirveesti nuo "turhat" kierrot ja varmaan helposti yritys pitenee kun puolet ajasta meneekin hukkaan (n). Ja varsinkin jos ne alkaneet sitten vielä peräkkäin päätyy km :cry:. Mut onko nyt siis vasta kolmas ovis km jälkeen menossa täältä "oikealta" puolelta? Kovasti paljon onnea että jos se nyt ei tässä kierrossa osunut että seuraava kierto olis suosiollisempi!
 
Voi @Maikki2017 onko teillä kuin kauan nyt yritys kestänyt? Yriti katsoo tost listalt mut en löytän sua, sori! Mut toivottavast pääset tutkimukseen ja tulokset on hyvät :love:!

@vuuti lle pahoittelut menkoista :cry:. Mäkin oon miettinyt et kun eka tärppäs niin nopee ni noinkohan nyt sit vastakarmana täs pikkukakkosprojektis meneekin sit vähintään se vuosi :confused:.. mutta toisaalta niin kauan jos ei varsinaisrti mitään vikaa o ni sithän se on vaan todennäköisyyksiä ja arpapeliä kelle nappaa ja koska :cry:.

Mutta toivon vallan kovasti tässä kyllä sellaista talven ja alkukevään plussaryöpsähdystä koko ryhmään :love:
Ahmis: meillä tulee tulee keväällä 2v. Oisko nyt yk 20..
 
18.1.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........25/26-31......yk6
Nadine88...........8/28-34.......yk4
Möörtsi...............8/25............yk3
Tänttähäärää.....8/23-29.....ya 10/16
Viii......................41/29-33.....yk3
Nelliida...............12/28-30.......yk7
Fritang...............23/23-27.....yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.......23/24-34....yk11
Vuuti...................2/28-32....yk10 (km yk7)
Salty.....................32/30-33...yk1
Sonde...................29/26-30....ya syksy -17-
lilia88...................19/27-31...yk 1
Pikkutakkutukka...5/29-33....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........4/28........yk 2
Ksennonen...........10/XX..........ykX
Ahmis...................9/25-28.....yk2
Haaveilija_93........8/27...........yk 2
VauvaHaaveilija89.19/29...........yk1
Keijupölyä..............10/18-23..........yk2

Piinailijat:
Viipulainen...............dpo12
Fritang.....................dpo11
VauvaHaaveilija89...dpo4
lilia88.......................dpo3

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2)
 
Huh! Onpas täällä paljon keskustelua! (y) Tervetuloa kaikille uusille!
Itsellä ollut niin kiirus reilun viikon, etten ole kerinnyt käymään täällä.

En onnistunut tikuttamaan ovista, olisko sitten jäänyt kahden testin väliin. Kuitenkin sopiva egg white oli maanantaina, niin mennään sen mukaan. Ovistestit antaa kyllä edelleen hailuraa viivaa, mutta haalempia kuin viikonloppuna(n) Toisaalta rupesi pelottamaan, että onko itsessä jotain vikaa, kun ovista ei näkynyt testissä.
 
Joo parikin itse asiassa, aamulla ja tossa 2h sitten. Täysin tyhjää täynnä.
Oma pääkoppa on nyt sen verran loppu tähän touhuun, että pitää katsoa mitä tässä tehdään. Korkeintaan 3 kiertoa annan meille aikaa, jos ei tärppää niin vauva ajatukset jääköön. Mun on pakko ajatella omaa työllistymistäni ja raaka fakta on, että enään en vaan voi jäädä seuraavasta työpaikasta pois, ihan täysin oman iän puolesta. En olis tosin valmis siinä kohti enään uudelleen taas vauvarumbaankaan. Nyt vielä jaksais yhden tähän samaan putkeen, myöhemmin en varmaankaan enään. Ja noi työllistymis uudistukset tähän päälle luomaan stressiä. Kuopuksesta loppuu hoitovapaa lokakuussa, jonka jälkeen pitäisi joko olla työpaikka tai ilmoittauduttava työttömäksi. Jos raskaus olis vasta suht varhaisessa vaiheessa, mutta silti näkyvässä vaiheessa, niin voin vaan kuvitella mitä se säätö olisi saada joku työ maha pystyssä ja samalla stressata että saako ne vaateet täytettyä ettei työttömyystukea alenneta. Pelkkää stressiä pelkkä visio.
Mie jään vähän taustalle nyt, katsotaan oviksen aikoihin uudestaan mikä mieli.
Nyt oon vaan aivan täysin hajalla tähän paskaan.
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@viipulainen, tsemppihalaukset täältä! Tiedän tunteen. Itekin jo kohta valmis heittämään pyyhkeen kehään. Jätin pillerit pois helmikuussa ja aika vaan kuluu. Tänä vuonna tulee 34v täyteen ja kun tuon toisen lapseni sain 30v, niin sillon oli jo tosi rankkaa yövalvominen (sitä olikin paljon, paljastui reilun vuoden iässä maitoallergiaksi) ja oon ihan hirviö, jos en saa tarpeeksi unta. Miehellä on semmonen työ, ettei se voi ikinä ottaa öistä vastuuta vaan mun on hoidettava. Pikkusen pelottaa, miten vaikeeta se valvominen on kun ikää on taas lisää.

@Nasunen87, en tiedä keinoja tyttöä varten, mutta joskus luin jutun, että äkäiset äidit saa poikalapsia. Eli kannattaa vissiin yrittää olla hyvällä tuulella. ;) Itse en ole onnistunut kun on kaksi poikaa. ;)
 
Tervetuloa mukaan @Helinää! :) Mulla on parhaillaan menossa samanlainen kierto... Kun kuukautisten piti alkaa, oli kuulautiskipuja ja olin aivan varma, että kohta menkat alkaa. Mutta ei, nyt ne on jo viikon myöhässä ja testit näyttää negaa. :( Eipä auta kuin odotella... Helpommin toki sanottu kuin tehty. Toivottavasti sullekin tulee selvyys pian. (y)
Onko sulla muita oireita kun menkat myöhässä? Mulla ihan järkyttävä pms. Pinna on kireä kuin viulun kieli, paleltaa ja on paha olo. Toivon että vuoto alkaa että olo tasoittuisi taas. Toivotaan että molemmat saa pian vastauksen, kuinkahan kauan menkkojen tulee olla myöhässä, jotta olis hyötyä käydä gynellä?
 
@Nasunen87 tuosta tytön teosta niin me ainakin saimme tytön niin että puuhailimme muutama päivä ennen ovulaatiota. Muistan kun opiskelin silloin vielä opistolla viikot ja viikonloput olin kotona, niin silloin laskin että ovulaationi oli kesken koulu viikkoa, joten puuhasteltiin sunnuntaina ennen kouluun lähtöä ja tyttö siitä syntyi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nasunen87

Yhteistyössä