M.Aili, kannattaa kuitenkin panostaa ravintoarvolta hyviin ruokiin, jos ruoka maistuu huonosti. Purkkivitamiinien ongelma on, että joillakin synteettiset imeytyvät huonommin kuin luonnon omat. Sitä ei oikein ilman kokeita voi tietää.
Meillä miehellä on työpaikkana pieni yritys ja pomo on molemmissa raskauksissa antanut käydä työajalla ultrissa ja neuvolassa, kunhan niiden takia ei mikään jää hoitamatta, eli lähinnä saa ajat sopimaan asiakaskäynteihin.
Ekassa raskaudessani oma julkisen puolen iso työnantaja oli tiukempi ja palkallisia käyntejä oli vain lainmukaiset kaksi lääkärikäyntiä. Muutenkin kyllä sai joustavasti käydä, mutta tunnit piti tehdä takaisin tai ne vähennettiin palkasta.
Nyt hoitovapaalla ei ole tuota minun työnantajan "ongelmaa".
Enpä suosittelisi vaatimaan miestä mukaan, jokaisella on oma tapansa rakentaa suhde lapseen jo raskauden aikana. Anna itse valita.
Itse pidän ultra-ajan palkan menetystä todella pienenä hintana siitä kokemuksesta, ja sanoisin, että kannattaa osallistua, mutta kuten sanoin, jokainen tekee oman tuntemuksensa mukaan.
Meillä miehelle neuvolakäynnit, etenkin sydänäänet ja ultrat, olivat todella tärkeitä erityisesti ennen kuin tunsi esikoisesta liikkeet vatsan läpi. Samoin nytkin. Ne ovat hänelle tapa pysyä konkreettisesti perillä vauvan voinnista ja läsnäolosta, kun muuten noihin tuntemiinsa liikkeisiin asti on ikäänkuin minun tuntemusteni varassa.
(18+4)