Toiveena raskaus 2021 alle 30-vuotiaat

Täällä nyt kp 20/30-34 ja ovis oletettavasti nyt ihan näillä näppäimillä kosteudesta päätellen, en oo tikutellu ovista nyt ollenkaan ja muutenkin on suhkot rennolla meiningillä menny tämä kierto kun ei ole tikutellut eikä stressannut ja ajatellut liikaa vauva juttuja. :) Tasasin väliajoin on kyllä heiluteltu peittoa nyt koko kierron ajan.. :D Saa nähdä miten tässä kierrossa käy❤
 
  • Tykkää
Reactions: Bubbu ja Villimarja
  • Tykkää
Reactions: Villimarja
Huomenna pääsen testaamaan uudelleen. Aamulämpöjen perusteella ovulaatio olisi tapahtunut vasta kp25/32 ja tiputteluvuotoa tuli noin viikko tämän jälkeen, että olisiko sitten ollut se kiinnittyminen. Huhhuh, on niin epäuskoinen olo että voin edes tulla raskaaksi.. :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: daisy01
Ihan uutena täällä kirjoittelen, vieläkö on porukkaa kasassa ja ajatuksia vaihtamassa?

Mä oon 28-vuotias ja ensimmäinen lapsi olis toiveissa, tietysti mahdollisimman pian! Mies täyttää pian myös 28 ja ollaan pari vuotta oltu yhdessä ja asuttukin melkein koko aika saman katon alla. Perheeseen kuuluu myös pari kollinronttia eli rakasta kissaa

Pillerit jätin pois lokakuun lopulla ja siitä lähtien sitten enemmän ja vähemmän aktiivisesti yritetty vauvaa. Sovittiin, että vauva saa tulla, jos on tullakseen eikä ainakaan heti mitään ovulaatiotestejä aleta tekemään. Kierto on vielä vähän hakusessa, etenkin kun mulla vaihdettiin pillerit yhdistelmäpillereistä minipillereihin syksyllä niin, että ehdin yhden liuskan syödä niitä minipillereitä ennen ku jätin kokonaan pois. Siinäpä kropalle vähän ihmettelemistä, että mitähän seuraavaksi Kovasti jo viime kierrolla olin tuntevinani kaikenlaisia nippailuja, päänsärkyjä ja levottomia öitä, mutta ne tais olla kaikki vaan sopiva kombo vilkasta mielikuvitusta ja työstressiä ennen jouluvapaita, kun joululahjaksi alko menkat. Nekin toki tosi epätavalliset, mutta tuli kuitenkin ja siihen loppu nippailut ja muutkin oireet.

Olis ihanaa saada jutella näistä asioista, kun tuntuu, että lähipiirissä kaikki sikiää melkein kertalaakista ja ite on ihan epätoivoinen vauvakuumeissaan.
 
@Skidi mulla about sama tilanne, ikä 29v, mies pari vuotta vanhempi, aloitettiin 12/2020. Nyt ollaan tosin tammikuu yrittämättä kun mä odotan kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitystä. Ois lääkäriltä lupa yrittää mut odotetaan nyt kuitenkin tää kk. :) Helmikuussa alkaa sit yk2. Tän kuun kuitenkin innolla tikutan ovista ja tutkailen oloja!
 
Toi olojen tutkaileminen on jännää, mutta osaltaan tositosi stressaavaa. Mun mies käski mua olemaan miettimättä koko ajan miltä olo ja keho tuntuu eikä halunnu ymmärtää, että kun on 28 ja puoli vuotta eläny tässä samassa kropassa, niin tollanen on ihan mahdotonta. Etenkin, jos joku tuntuu epänormaalilta, niin eihän sitä voi olla miettimättä. Puhumattakaan ajatuksista. Mulla ainakin vauhti vaan kiihtyy jonkun tietyn asian miettimisessä, jos yritän olla ajattelematta sitä. Tulee vaan sellanen "mitähän ajattelis, jos ei vauvajuttuja, vauvavauvavauva"

@daisy01 vaikuttaako se lääkitys mitenkään raskautumisen todennäköisyyksiin? Ja hieno juttu, että saat avun kilppariongelmiin. Oon kuullut, että niiden kanssa eläminen ei oo helpoimmasta päästä.
 
@Skidi kun lääkitys kunnossa niin ei pitäisi olla mitään vaikutusta. Huonossa hoitotasapainossa sairaus alentaa hedelmällisyyttä. Mulla siis tarkemmin sanottuna piilevä vajaatoiminta, eli sairaus ei kunnolla ole vielä puhjennut. Tämä todettiin pari viikkoa sitten joten vähän uuden äärellä ollaan vielä. Yritän pysyä positiivisena ja uskoa että lääkitys kyllä auttaa jne. :) Kahdenlaista kokemusta olen lukenut, toisilla täysin oireeton elämä ja toisilla moni asia vaivaa.

Joo, en tiedä onko tää jokaisen nippaisun analysointi yhtään hyödyllistä, mutta ihan toimettomana ei tätäkään kuukautta osaa olla. Oon luonteeltani vähän sellainen että kun jotain päätän, niin en osaa puolivillaisesti suhtautua, vaan se on joko tai. Harmi että tää raskautuminen ei oo kiinni siitä omasta tarmosta pelkästään :ROFLMAO:
 
Kunpa oliskin pelkästään siitä kiinni, että ite haluaa tarpeeks tulla raskaaksi

Mulla on jotenkin nyt niin ristiriitanen olo ja tunnen itteni ihan hirviöksi, kun ajattelen näin. Mulla on yhdessä läheisessä kaveripiirissä nyt kolme raskaana olevaa kaveria ja lisäks mun sisko on raskaana. Oon tottakai ihan superonnellinen niiden puolesta ja haluan olla kiinnostunu siitä, miten niiden raskaus sujuu yms. Toisaalta kuitenkin oon jotenki tosi pettyny parin kaverin osalta siihen, kuinka heidän maailma käänty vaan sen oman navan ympärille, kun saivat tietää olevansa raskaana. Unohtu se, että on vielä pari, jotka edelleen yrittää ja keskustelu pyörii vaan sen ympärillä, että mikä milloinkin ällöttää tai kuinka usein pissattaa..

Ihan kamalaa ajatella omista kavereista näin. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
 
@Skidi meillä lapsihaave vasta niin tuore (lokakuussa vasta nosti päätään) että ei oo kukaan lähipiiristä tällä välillä ilmoittanut raskaudesta. Oon kyllä miettinyt että jos omaa vauvaa ei kuulu niin varmasti raskasta yrittää iloita muiden puolesta. Oletko avoimesti puhunut lapsen yrittämisestä näille henkilöille? Ehkä osaisivat olla hienotunteisempia, jos tietäisivät mitä käytte läpi. Muista että on ihan normaalia tuntea kuten tunnet, et todellakaan ole huono ihminen!
 
Ei meilläkään nyt sinällään pitkään oo vielä yritystä takana, mutta nää kyseiset kaverit kyllä tietää siitä kuitenkin. Yhtäkkiä vaan kaks ilmotusta on silti ehtiny tulla.

Ja joo, tiedän kyllä, että nää tunteet on varmasti ihan normaaleja, mutta jotenkin huolettaa vaan, että mitä jos me joudutaankin odottamaan omaa vauvaa pitkäänkin ja kohta muilla jo on omat vauvakuplat. Se saattaa olla jopa vielä haastavampaa, jos ei oo meillä vielä silloin tärpännyt.
 
Moi! Meillä alkoi virallisesti yk 1 :) Ovulaation pitäisi Flo:n mukaan olla lähipäivinä ja meinasin nyt ainakin alkuun luottaa tuohon sovellukseen. Ovistestit sit käyttöön jos ei ala tärpätä. Haluaisin ottaa tän yrityksen rennosti, mutta saa nähdä miten käy :D

Mites teillä @Bubbu on yritys lähtenyt käyntiin? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bubbu
Moi! Meillä alkoi virallisesti yk 1 Ovulaation pitäisi Flo:n mukaan olla lähipäivinä ja meinasin nyt ainakin alkuun luottaa tuohon sovellukseen. Ovistestit sit käyttöön jos ei ala tärpätä. Haluaisin ottaa tän yrityksen rennosti, mutta saa nähdä miten käy

Mites teillä @Bubbu on yritys lähtenyt käyntiin?
Mulla kierukan poiston jälkeen tuli jäätävät vuodot ja hyytymät.. Nyt ei ole menkkoja näkynyt, vaikka normikierron mukaan ois pitänyt jo olla viime viikolla. Eilen tein nega testin, eli varmaan vähän kierto sekaisin vielä. Toisaalta ihan jäätävä kuume jo, mutta toisaalta olisi kiva ettei olisi loppuvuoden vauva..
 
Täällä edelleen kuumeilemassa
Menossa oletettavasti dpo5, kun keskiviikkona oli melko selkeät ovulaation oireet. Talletteluja tehtiin maanantaina ja keskiviikkona. Ja yrityskerta taitaa olla neljäs. Mielialat vaihtelee ihan hulluna, joinain päivinä on kova usko siihen, että kyllä vauvaonni vielä meitäkin kohtaa ja joinain päivinä tuntuu, että ei varmasti ikinä saada vauvaa

Ällövaroitus seuraavaan:
Ovulaation jälkeen valkovuoto jatkunu jotenki "limaisempana" kuin aiemmissa kierroissa. Aiemmissa kierroissa on kyllä valkovuoto pysyny runsaana oviksenkin jälkeen, että tiedä sitten. Jonkinlaista alavatsan juilimista tuntunu nyt myös oviksen jälkeen, mitä en aiemmin oo havainnut. Ja mieliala vaihtelee lepposasta räjähdysalttiuteen kymmenessä sekunnissa. Nämä nyt ei vielä voi mitään raskausoireita ollakaan, kun on niin lyhyt aika oviksesta.

Mutta on kyllä odottamista odottavan aika ihan ylipitkä, etenkin kun vauvauutisia tuntuu tulevan ihan joka tuutista.

Kertokaahan kuulumisia ja tilannepäivityksiä, olis kiva pitää tää ryhmä elossa
 
@Bubbu Tuo loppuvuoden vauva on mietityttänyt täälläkin... Lähinnä se, miten sitä pysyy järjissään vauva-arkea opetellessa, kun tuo vuoden pimein aika tuntuu muutenkin niin hankalalta. Toisaalta oon taas yrittänyt löytää hyviä puolia (siltä varalta jos loppuvuoden vauva sattuisi nyt kohdalle) esim. loppuvuodesta syntynyt on jo puolivuotias sitten kesällä ja oletan, että sen ikäisen kanssa voi jo tehdä eri juttuja kuin ihan pienen :D Mutta joo, varmaan kaikessa on aina puolensa.

@Skidi Pidetään peukkuja, että nuo oireet liittyisivät kinnittymiseen tms! Tsemppiä piinailuun, toivottavasti saat kohta ketoa omat vauvauutiset :)

Omaa napaa: tänään on Flo:n mukaan DPO 2, joten tulen myös piinailemaan. Ovisoireet bongasin ja talleteltiin useampana päivänä, joten yritetty ainakin on. Voisipa suoraan skipata kaksi viikkoa ajassa eteenpäin. Lupasin itselleni, etten ala testailemaan ennen kuin DPO 15, eli yritän sinnitellä sinne asti.
 
@Bubbu Tuo loppuvuoden vauva on mietityttänyt täälläkin... Lähinnä se, miten sitä pysyy järjissään vauva-arkea opetellessa, kun tuo vuoden pimein aika tuntuu muutenkin niin hankalalta. Toisaalta oon taas yrittänyt löytää hyviä puolia (siltä varalta jos loppuvuoden vauva sattuisi nyt kohdalle) esim. loppuvuodesta syntynyt on jo puolivuotias sitten kesällä ja oletan, että sen ikäisen kanssa voi jo tehdä eri juttuja kuin ihan pienen Mutta joo, varmaan kaikessa on aina puolensa.

@Skidi Pidetään peukkuja, että nuo oireet liittyisivät kinnittymiseen tms! Tsemppiä piinailuun, toivottavasti saat kohta ketoa omat vauvauutiset

Omaa napaa: tänään on Flo:n mukaan DPO 2, joten tulen myös piinailemaan. Ovisoireet bongasin ja talleteltiin useampana päivänä, joten yritetty ainakin on. Voisipa suoraan skipata kaksi viikkoa ajassa eteenpäin. Lupasin itselleni, etten ala testailemaan ennen kuin DPO 15, eli yritän sinnitellä sinne asti.
Joo puolensa ja puolensa kaikellahan on. Eilen alkoi menkat ihan jäätävillä kivuilla. Mutta hyvä että uusi kierto alkoi, tarkoittaa taas uutta yritystä. Ensimmäistä kertaa tilasin myös ovistestejä ja kunhan ne tulee pääsen harjoittelemaan sitten ovisplussan metsästystä. Kiva nähdä täsmääkö tuntemukset ja ovistestin tulokset yhtään.
 
  • Tykkää
Reactions: Kimbap
Mäkin voisin päivitellä kuulumisia tänne! :) Eli yk2 loppusuoralla täällä. Menkat on useamman päivän myöhässä mutta olen testannut eilen viimeksi epäherkällä negan eli tuskin olen raskaana. Vähän himottaisi hakea herkkä testi kaupasta mutta yritän sinnitellä. Yksi epäherkkä 25mIU on vielä kaapissa, testaan sen viikonlopun aikana vaikka fiilis on kyllä vahvasti että kierto on muusta syystä nyt venähtänyt. Henkisesti siis jo yk3:ssa katse! :)
 
Ihan mahtavia uutisia @Kimbap :) Toivotaan, että toinen viiva vaan vahvistuu ja toverilla on tarrasukat matkassa!! Paljon onnea ❤

Täällä alkoi menkat viime viikon torstaina eli yrityskiertoon numero 5 lähdetään. Yritän olla positiivisin mielin siitä, että kierto oli normaali ja tunnistin oviksen, josta kahden viikon päästä tuli menkat. Kroppa siis kaiken järjen mukaan toimii.

Meillä on vähän keskustelun alla, että mitä tehdään tän vauvan yrittämisen kanssa, kun mä olin viime viikolla työhaastattelussa ja tällä viikolla pitäis tulla tieto, että saako paikan vai ei. Jos saan paikan, niin mulla olis aika nopeella aikataululla edessä muutto Etelä-Suomeen ja mies muuttaisi perässä vasta syksyllä. Siinä ei kauheen aktiivisesti pääse edes yrittämään ja toisaalta vähän jännittää, että jos tärppäiskin, niin mitä olis sit odottaa yksin 400km päässä miehestä. Ja etenkin kun on ensimmäinen lapsi yrityksessä. Turhaan toki etukäteen tämmösiä mietin, kun vois miettiä vasta sitten kun tietää mikä on tilanne lähitulevaisuudessa :D
 

Yhteistyössä