Toiveena raskaus 2021 alle 30-vuotiaat

Moikka! Olisiko täällä muita vielä lapsettomia alle 30-vuotiaita, joilla olisi toiveissa raskaus v. 2021?

Olisi kiva laittaa keskustelua pystyyn, kun ei viitsi vielä lähipiirille puhua vauvahaaveista! Kaipaan vertaistukea tähän jäätävään vauvakuumeeseen sekä jännitykseen.

Ollaan 26-vuotiaita. Ollaan suunniteltu yrittämistä jo pitkään ja lopetin minipillerit (cerazette) alkuvuodesta, kokonaan ehkäisy jätettiin pois nyt lokakuussa.

Löytyykö täältä keskustelukavereita?
 
Moikka! Olisiko täällä muita vielä lapsettomia alle 30-vuotiaita, joilla olisi toiveissa raskaus v. 2021?

Olisi kiva laittaa keskustelua pystyyn, kun ei viitsi vielä lähipiirille puhua vauvahaaveista! Kaipaan vertaistukea tähän jäätävään vauvakuumeeseen sekä jännitykseen.

Ollaan 26-vuotiaita. Ollaan suunniteltu yrittämistä jo pitkään ja lopetin minipillerit (cerazette) alkuvuodesta, kokonaan ehkäisy jätettiin pois nyt lokakuussa.

Löytyykö täältä keskustelukavereita?
Täällä, esikoinen yrityksessä! :) Ollaan 25v ja 28v, yritys aloitettu 09/2020 ja nyt yk 3 menossa ja nyt 3 päivää ovulaatiosta eli piinapäivät menossa. Olisi ihana joululahja jos nyt tärppäisi, LA menisi ensi vuoden elokuulle eli syysvauva❤
 
  • Tykkää
Reactions: Diipadapa
Täällä, esikoinen yrityksessä! Ollaan 25v ja 28v, yritys aloitettu 09/2020 ja nyt yk 3 menossa ja nyt 3 päivää ovulaatiosta eli piinapäivät menossa. Olisi ihana joululahja jos nyt tärppäisi, LA menisi ensi vuoden elokuulle eli syysvauva
Oi vitsi toivottavasti tärppää ❣

Ootko ihan testeillä seurannut ovulaatiota vai mututuntumalla? Itseä stressaa kun syksyn olen tikuttanut mutta ovulaatio on näkynyt vain kerran, myös aamulämpö viittaisi samaan. Kävin jo yksityiselläkin kun en haluaisi mitenkään vuotta yrittää ennen kun saisi apua mahdollisiin ongelmiin mutta sieltä vaan kehotettiin jatkamaan yritystä ja lopettamaan ovulaation tarkkailu..
 
Oi vitsi toivottavasti tärppää

Ootko ihan testeillä seurannut ovulaatiota vai mututuntumalla? Itseä stressaa kun syksyn olen tikuttanut mutta ovulaatio on näkynyt vain kerran, myös aamulämpö viittaisi samaan. Kävin jo yksityiselläkin kun en haluaisi mitenkään vuotta yrittää ennen kun saisi apua mahdollisiin ongelmiin mutta sieltä vaan kehotettiin jatkamaan yritystä ja lopettamaan ovulaation tarkkailu..
Toivotaan❤ joo siis päätin tikuttaa kun ei ollut mitään käryä oviksen ajankohdasta ja onneksi tikutin, koska ovis oli sit ihan eri päivänä mitä oletin. Mulla siis kierto oli hetki sit 30-32 päivää niin nyt on sit kaks kiertoa ollu 34 päivää ja ovis on vasta kp 21 ja ovisplussan oon saanu kp 20 illalla. Onko sulla kierto jo normalisoitunut?:) Jos on niin kannattaa alottaa tikuttaan tyyliin kp 11 jo tai riippuu kuinka pitkä kierto ja niin kauan tikuttaa kun alkaa tummua niin saat selville sen oviksen ajankohdan. Toki joka kierrossahan ei välttämättä ovuloi.. Ja toki voi koko kierronkin tikuttaa jos kierto sekasin. Ite oon tilannut raskauskeijulta noita ovistestejä kun on halpoja. Mut joo ressaavaa toi oviksen tutkiminen on.. :cautious:Mut jos kierto on säännöllinen ja kerran saat sen kiinni tikuttamalla niin sit voi höllätä ettei tikuta ja vähä kuulostelee oireita niin oppii tuntemaan oviksen. Itteä ressaa nyt tää piinailu ja odottelu et vois testata, kuulostelee koko ajan kehoa et voisko tää nyt olla sitä:rolleyes:
 
Toivotaan joo siis päätin tikuttaa kun ei ollut mitään käryä oviksen ajankohdasta ja onneksi tikutin, koska ovis oli sit ihan eri päivänä mitä oletin. Mulla siis kierto oli hetki sit 30-32 päivää niin nyt on sit kaks kiertoa ollu 34 päivää ja ovis on vasta kp 21 ja ovisplussan oon saanu kp 20 illalla. Onko sulla kierto jo normalisoitunut? Jos on niin kannattaa alottaa tikuttaan tyyliin kp 11 jo tai riippuu kuinka pitkä kierto ja niin kauan tikuttaa kun alkaa tummua niin saat selville sen oviksen ajankohdan. Toki joka kierrossahan ei välttämättä ovuloi.. Ja toki voi koko kierronkin tikuttaa jos kierto sekasin. Ite oon tilannut raskauskeijulta noita ovistestejä kun on halpoja. Mut joo ressaavaa toi oviksen tutkiminen on.. Mut jos kierto on säännöllinen ja kerran saat sen kiinni tikuttamalla niin sit voi höllätä ettei tikuta ja vähä kuulostelee oireita niin oppii tuntemaan oviksen. Itteä ressaa nyt tää piinailu ja odottelu et vois testata, kuulostelee koko ajan kehoa et voisko tää nyt olla sitä
Mulla oli kierto todella säännöllinen 30pv 9kk ajan, nyt edellinen kierto olikin yhtäkkiä paljon pidempi kun menkat oli myöhässä, sitten tuli ihme tiputtelua pari päivää ja loppui. Meni pari päivää ja alkoi vasta kunnolla menkat. Toivoin jo että olisi tärpännyt mutta ei :-D

Mulla on kans Raskauskeijulta tilattuna noita tikkuja. Oon alkanut tikuttaa pari päivää menkkojen jälkeen melkeimpä siihen saakka, että seuraavat alkaa. Sen yhden kerran kun ovulaatiotesti oli positiivinen, se oli jo kp 24... Lääkäri toki ei ollut vakuuttunut että olisi tuolloinkaan ollut ovulaatiota. Käytin vielä alkusyksystä unettomuuteen lääkitystä, niin ehkä sillä on vielä vaikutusta hormonitoimintaan. Noh, ei auta kun jatkaa yrittämistä js koittaa olla stressaamatta. :)
 
Tuossa kun menkat oli myöhässä ja odottelin niitä alkavaksi niin tein pari neg. raskaustestiä. Oli niin outoa että yhtäkkiä menkat olisi myöhässä kun on ollut muuten niin tarkka kierto, mutta silti kokoajan oli tunne että en ole vielä raskaana. Vaikka yksi aamu oli todella huono olo :-D kaikenlaisia oireita sitä itselle keksiikin kun toivoo niin kovasti raskautta..
 
  • Tykkää
Reactions: Diipadapa
Mulla oli kierto todella säännöllinen 30pv 9kk ajan, nyt edellinen kierto olikin yhtäkkiä paljon pidempi kun menkat oli myöhässä, sitten tuli ihme tiputtelua pari päivää ja loppui. Meni pari päivää ja alkoi vasta kunnolla menkat. Toivoin jo että olisi tärpännyt mutta ei :-D

Mulla on kans Raskauskeijulta tilattuna noita tikkuja. Oon alkanut tikuttaa pari päivää menkkojen jälkeen melkeimpä siihen saakka, että seuraavat alkaa. Sen yhden kerran kun ovulaatiotesti oli positiivinen, se oli jo kp 24... Lääkäri toki ei ollut vakuuttunut että olisi tuolloinkaan ollut ovulaatiota. Käytin vielä alkusyksystä unettomuuteen lääkitystä, niin ehkä sillä on vielä vaikutusta hormonitoimintaan. Noh, ei auta kun jatkaa yrittämistä js koittaa olla stressaamatta.
Okei. Voihan olla, et se oli kiinnittymis yritys ja sen takia kierto veny..:(Mut voi myös olla et tuli vaan joku hetkellinen hormonihäiriö.

Kokeile seuraava kierto tikuttaa heti kun menkat loppuu ja siihen asti et viiva tummuu tai menkat alkaa. Mut toki ovulaatiotestit ei välttämättä kaikilla näytä tai näin oon kuullu, et nekään ei oo 100% varmoja.:) Ja voi lääkitykselläkin olla vaikutusta. Nyt vaan jatkaa yritystä normaalisti ja yrittää olla stressaamatta vaikka helpommin sanottu kuin tehty, itekkin oon kova stressaamaan..:X3: Mut eiköhän mekin saada pian ne omat nyytit syliin! ❤
 
Okei. Voihan olla, et se oli kiinnittymis yritys ja sen takia kierto veny..Mut voi myös olla et tuli vaan joku hetkellinen hormonihäiriö.

Kokeile seuraava kierto tikuttaa heti kun menkat loppuu ja siihen asti et viiva tummuu tai menkat alkaa. Mut toki ovulaatiotestit ei välttämättä kaikilla näytä tai näin oon kuullu, et nekään ei oo 100% varmoja. Ja voi lääkitykselläkin olla vaikutusta. Nyt vaan jatkaa yritystä normaalisti ja yrittää olla stressaamatta vaikka helpommin sanottu kuin tehty, itekkin oon kova stressaamaan.. Mut eiköhän mekin saada pian ne omat nyytit syliin!
Jep, näimpä juuri! Ei vaan tuo kärsivällisyys ole omia vahvuuksia hankala pysyä poissa nettikaupoista kun tekisi mieli vaan katsella vauvanvaatteita ja rattaita.

Onko sulla mitään vitamiineja tms käytössä? Foolihapon ja d-vitamiinin lisäksi oon ottanut vehnänalkioöljyä, ilmeisesti sen sisältämä E-vitamiini voisi avittaa tuota ovulaatiota. Lisäksi otan B-vitamiinia kun ruokavalio on aika kasvispainotteinen. Tiedä sitten auttaako nämä mitään, mutta ainakin tekee kaikkensa ja saa mielenrauhan.

Toivottavasti saataisiin vielä muutama muukin äidiksi ensi vuonna haluava tähän keskusteluun niin voisi jakaa kokemuksia ja vinkkejä.
 
Jep, näimpä juuri! Ei vaan tuo kärsivällisyys ole omia vahvuuksia hankala pysyä poissa nettikaupoista kun tekisi mieli vaan katsella vauvanvaatteita ja rattaita.

Onko sulla mitään vitamiineja tms käytössä? Foolihapon ja d-vitamiinin lisäksi oon ottanut vehnänalkioöljyä, ilmeisesti sen sisältämä E-vitamiini voisi avittaa tuota ovulaatiota. Lisäksi otan B-vitamiinia kun ruokavalio on aika kasvispainotteinen. Tiedä sitten auttaako nämä mitään, mutta ainakin tekee kaikkensa ja saa mielenrauhan.

Toivottavasti saataisiin vielä muutama muukin äidiksi ensi vuonna haluava tähän keskusteluun niin voisi jakaa kokemuksia ja vinkkejä.
Voi tiedän tunteen, vähä väliä selaillut nettikauppoja ja miehen kanssa ihasteltu pieniä vaatteita.❤

Mulla on käytössä tuo raskaus ja imetys vitamiini, sitä suositteli jo nyt yrityksenkin aikana apteekissa kun siinä on kaikki tarvittavat vitamiinit ja foolihappo. Ja nyt testaan tässä kierrossa tuota punkkua kiinnittymisen aikoihin, poppaskonstihan se on mutta tuleepahan testattua..:whistle:

Toivottavasti muitakin löytää tänne!:giggle:
 
Moikka! Olisiko täällä muita vielä lapsettomia alle 30-vuotiaita, joilla olisi toiveissa raskaus v. 2021?

Olisi kiva laittaa keskustelua pystyyn, kun ei viitsi vielä lähipiirille puhua vauvahaaveista! Kaipaan vertaistukea tähän jäätävään vauvakuumeeseen sekä jännitykseen.

Ollaan 26-vuotiaita. Ollaan suunniteltu yrittämistä jo pitkään ja lopetin minipillerit (cerazette) alkuvuodesta, kokonaan ehkäisy jätettiin pois nyt lokakuussa.

Löytyykö täältä keskustelukavereita?
Hei! Kiva idea tämä keskustelu. Itse olen 18v ja mies pian 23v. Mulla on aina ollut tiedossa, että haluan lapsen nuorena. Yksi kkm takana tämän vuoden alussa ja nyt yritys kerta 2 menossa. Mulla on nyt dpo 10 menossa ja menkat pitäis alkaa 4 pv päästä (toivottavasti ei alkais) vauva kuume on kova ollu jo pitkään. Toissapäivänä tein negatiivisen raskaustestin, malttamaton kun olen niinku varmasti monet samassa tilanteessa olevat. Nyt pitää sitten odotella menkkoja ja tehdä sitten uusi testi, jos niitä ei ala kuulumaan. Onnea kaikille yrittäjille!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä, esikoinen yrityksessä! :) Ollaan 25v ja 28v, yritys aloitettu 09/2020 ja nyt yk 3 menossa ja nyt 3 päivää ovulaatiosta eli piinapäivät menossa. Olisi ihana joululahja jos nyt tärppäisi, LA menisi ensi vuoden elokuulle eli syysvauva
voi että toivottavasti tärppää!<3 kerro toki raskaustestin tulokset. Ois kiva tietää mitä muilla tikku näyttää :)
 
voi että toivottavasti tärppää!<3 kerro toki raskaustestin tulokset. Ois kiva tietää mitä muilla tikku näyttää :)
Tervetuloa mukaan! ❤ Ja kiitos ja tuun kertomaan kun oon testannut, ajattelin loppuviikosta testailla❤ Täälä toissa yönä oli kyllä siis niin levoton yö, en muista et ikään olis tommosta ollu.. Pyörin ja hyörin koko ajan, mikään asento ei ollu hyvä ja hikosin kun pieni possu vähä väliä ja aina kun heräsin niin otta aivan hiestä märkä.. Nyt menossa dpo 8, et en tiä olisko mahdollisesti joku kiinnittynyt tuona yönä kun mitä tiedän niin joillakin on alkanut raskaus tuolla tavalla. Ja eilen yhtäkkiä haistoin kanelin tai sen tyylisen tuoksun yhtäkkiä kun istuin sohvalla ja kahvi kuppi nenän edessä eikä mitään muuta tuoksuvaa likimaillakaan. :D en tohdi iloita vielä yhtään, jotenkin sellainen olo ettei tästäkään kierrosta tärppää..

Toivotaan kaikille plussaa, pikimmiten❤
 
  • Tykkää
Reactions: Diipadapa
Hei! Kiva idea tämä keskustelu. Itse olen 18v ja mies pian 23v. Mulla on aina ollut tiedossa, että haluan lapsen nuorena. Yksi kkm takana tämän vuoden alussa ja nyt yritys kerta 2 menossa. Mulla on nyt dpo 10 menossa ja menkat pitäis alkaa 4 pv päästä (toivottavasti ei alkais) vauva kuume on kova ollu jo pitkään. Toissapäivänä tein negatiivisen raskaustestin, malttamaton kun olen niinku varmasti monet samassa tilanteessa olevat. Nyt pitää sitten odotella menkkoja ja tehdä sitten uusi testi, jos niitä ei ala kuulumaan. Onnea kaikille yrittäjille!
Tervetuloa mukaan! Kiva, että saadaan lisää porukkaa keskusteluun. Oon pahoillani tuon keskenmenon vuoksi, toivottavasti tärppää pian uudelleen!

Täällä lähti tosiaan yk3 käyntiin, oon aloittanut jo ovulaation tikuttelun. Toivottavasti tässä kuussa se tulisi :‐)
 
  • Tykkää
Reactions: Diipadapa
Heips! Liityn kans mukaan keskusteluun. 26- vuotias ja kolmas yrityskierto meneillään. Viikonloppuna oli ovulaatio (tikutettu) ja nyt jännäillään. Tässä kierrossa olen syönyt macaa teelusikalisen joka päivä ja halut on kyllä sen myötä kasvaneet huimasti. Olen syönyt ennenkin sitä ja tiedän tämän halukkuuden johtuvan siitä. Lisäksi myös pitkästä aikaa on pystynyt "pupuilemaan" ilman liukkaria (jee!). Positiivisin mielin eteenpäin :)
 
Heips! Liityn kans mukaan keskusteluun. 26- vuotias ja kolmas yrityskierto meneillään. Viikonloppuna oli ovulaatio (tikutettu) ja nyt jännäillään. Tässä kierrossa olen syönyt macaa teelusikalisen joka päivä ja halut on kyllä sen myötä kasvaneet huimasti. Olen syönyt ennenkin sitä ja tiedän tämän halukkuuden johtuvan siitä. Lisäksi myös pitkästä aikaa on pystynyt "pupuilemaan" ilman liukkaria (jee!). Positiivisin mielin eteenpäin
Tervetuloa mukaan! :love:

Pitääpä laittaa tuo maca ostoslistalla, kuulostaa hyvältä! Maistuuko se yhtä kamalalta kun sanotaan? :D
 
Tämmöset testasin tänään, nyt dpo 9. Toivottavasti tämä nyt olisi sitä
Hirveästi en vielä iloitse, koska lukenut paaljon huonoja kokemuksia näistä rfsu.n herkistä että antaa turhia haamuja..

Tässä ylempi testiajalla ja alempi n. 10 min siitä.

Tässä kuivuneena:
Toivottavasti viiva vielä tummuu! <3 nyt testi on tehty kuitenkin tosi aikaisessa vaiheessa! :)
 
Pitihän se mennä vielä ilta pisusta testaamaan rfsu.n oma ja apteq merkin oma niin rfsu.n omassa ihan vähän haaleampi kuin päivällä mutta kuitenkin erotti paljaalla silmällä ja Apteq testi täysin nega ja molemmissa pitäis olla herkkyys se 10.. En nyt sitten tiedä mitä tässä pitäis uskoa vai jäänkö odottamaan vaan menkkoja.. :(
 
vierailija
Kannattaa keskustella puolison kanssa tarkasti, että onko raskaus sitä mitä molemmat haluavat, jos toinen osapuoli vähänkin empii kannattaa koko touhu unohtaa. Toinen osapuoli ei saisi olla kakaramainen käytökseltään koska silloin mitä todennäkösemmin ero pikkulapsivaiheessa on tiedossa. On muitakin syitä miksi kannattaa harkita, oma oikeusturva jatkossa, kun hankkii lapsen on vain lapsen oikeusturva, mutta teillä ei minkään sorttista sellaista. Toinen harkittava asia on neuvola: rutkutusta ja natinaa 6 vuotta, neuvolassa ei voi onnistua kukaan, paitsi tietyt etniset ryhmät, jotka vievät vastaanotolle koko sukunsa. Kun hankitte lapsen, näette hyvin pian, että neuvolassa ventovieraat alati vaihtuvat terkkarit tietävät lapsenne parhaan teitä paremmin ja jos kyseenalaistatte teiniterkkarin tai teinilääkärin juttuja, olette vaikeuksissa. Sitten alkaa lapsenne testaukset ja arvostelut, palikkatesteille ei näy loppua, yksi johtaa toiseen jne., huomaatte, että lapsenne stressaantuu kun tietää minne pitää lähteä. Vastaanotot ovat keskellä päivää, ennen tai jälkeen lounasajan, mutta ei koskaan lounasajalla, koska silloin diivaterkkari haluaa syödä rauhassa ja juoruilla työkavereidensa kanssa asiakkaidensa asioista, siis hän käyttää kaiken aikansa asioittenne uteluun, ja vetelee milloin mitäkin johtopäätöksiä sen mukaan missä vaiheessa hänen hormoonitasapainonsa milloinkin on. Siis vastaanotot ovat keskellä päivää ja joudutte huonolla tuurilla molemmat ottamaan vapaapäivän sen vuoksi. Eli lyhentäen, neuvolassa kaikessa on kyse siitä, millainen tuuri teillä on.
 
Pitihän se mennä vielä ilta pisusta testaamaan rfsu.n oma ja apteq merkin oma niin rfsu.n omassa ihan vähän haaleampi kuin päivällä mutta kuitenkin erotti paljaalla silmällä ja Apteq testi täysin nega ja molemmissa pitäis olla herkkyys se 10.. En nyt sitten tiedä mitä tässä pitäis uskoa vai jäänkö odottamaan vaan menkkoja..
Vaikka helpommin sanottu kuin tehty, niin odota rauhassa vielä hetken aikaa. Tossa kohtaa on niin aikaista, että negakin voi vielä muuttua positiiviseksi.
 
Kannattaa keskustella puolison kanssa tarkasti, että onko raskaus sitä mitä molemmat haluavat, jos toinen osapuoli vähänkin empii kannattaa koko touhu unohtaa. Toinen osapuoli ei saisi olla kakaramainen käytökseltään koska silloin mitä todennäkösemmin ero pikkulapsivaiheessa on tiedossa. On muitakin syitä miksi kannattaa harkita, oma oikeusturva jatkossa, kun hankkii lapsen on vain lapsen oikeusturva, mutta teillä ei minkään sorttista sellaista. Toinen harkittava asia on neuvola: rutkutusta ja natinaa 6 vuotta, neuvolassa ei voi onnistua kukaan, paitsi tietyt etniset ryhmät, jotka vievät vastaanotolle koko sukunsa. Kun hankitte lapsen, näette hyvin pian, että neuvolassa ventovieraat alati vaihtuvat terkkarit tietävät lapsenne parhaan teitä paremmin ja jos kyseenalaistatte teiniterkkarin tai teinilääkärin juttuja, olette vaikeuksissa. Sitten alkaa lapsenne testaukset ja arvostelut, palikkatesteille ei näy loppua, yksi johtaa toiseen jne., huomaatte, että lapsenne stressaantuu kun tietää minne pitää lähteä. Vastaanotot ovat keskellä päivää, ennen tai jälkeen lounasajan, mutta ei koskaan lounasajalla, koska silloin diivaterkkari haluaa syödä rauhassa ja juoruilla työkavereidensa kanssa asiakkaidensa asioista, siis hän käyttää kaiken aikansa asioittenne uteluun, ja vetelee milloin mitäkin johtopäätöksiä sen mukaan missä vaiheessa hänen hormoonitasapainonsa milloinkin on. Siis vastaanotot ovat keskellä päivää ja joudutte huonolla tuurilla molemmat ottamaan vapaapäivän sen vuoksi. Eli lyhentäen, neuvolassa kaikessa on kyse siitä, millainen tuuri teillä on.
En tiedä tuliko tämä viesti väärään paikkaan... Mutta tätä ei kai kukaan kysynyt

Tilanteesi kuulostaa haastavalta, voimia sinulle! Täältä löytyy varmasti sopiva ketju myös sinulle ajatusten ja kokemusten vaihtoon. Tämä ketju on kuitenkin tarkoittu esikoista yrittäville alle 30-vuotiaille ja eiköhän keskusteluun osallistuvat ole keskustelleet ja ole kartalla puolisoidensa kanssa lasten hankinnasta :)
 
Voisin liittyä mukaan porukkaan eli olen 27v ja ensimmäistä ollaan yritetty nyt yli vuosi Tammikuussa päästään lääkärille aloittamaan tutkimuksia.
Tervetuloa mukaan! Toivottavasti saatte apua ja ensi vuonna raskaus onnistuisi!

Itseä kun nuo haasteet raskaaksi tulemisessa huolettaa, niin millaista taustaa sinulla/teillä on? Onko kierto säännöllinen, onko ollut ovulaatioita tms?
 
Tervetuloa mukaan! Toivottavasti saatte apua ja ensi vuonna raskaus onnistuisi!

Itseä kun nuo haasteet raskaaksi tulemisessa huolettaa, niin millaista taustaa sinulla/teillä on? Onko kierto säännöllinen, onko ollut ovulaatioita tms?
En tiedä vaikuttaako se kuinka paljon, kun mies on jo 37v. Kierrot on vaihdellut 23-30pvä välillä. Olen tikuttanut ovulaatiota viimeksi touko-kesäkuussa ja silloin sain positiivisen tuloksen. Sen jälkeen nyt tässä kierrossa, mutta en saanut ovista kiinni eli tällä hetkellä ei mitään tietoa tilanteesta.
 
En tiedä vaikuttaako se kuinka paljon, kun mies on jo 37v. Kierrot on vaihdellut 23-30pvä välillä. Olen tikuttanut ovulaatiota viimeksi touko-kesäkuussa ja silloin sain positiivisen tuloksen. Sen jälkeen nyt tässä kierrossa, mutta en saanut ovista kiinni eli tällä hetkellä ei mitään tietoa tilanteesta.
Okei, no mutta pääasia on että pääsette tutkimuksiin ja siitä eteenpäin
 

Yhteistyössä