Toistuvat alkuraskauden km:t, onko muita?

  • Viestiketjun aloittaja Kaisa-72
  • Ensimmäinen viesti
Kaisa-72
Hei! Olen saanut 3 km:a, kaikki viikoilla 5 tai 6. Tutkimukset käynnistetään mutta kuuleman mukaan näillä alkuraskauden toistuvillakeskenmenoilla hyvin huono ennuste. Vika harvoin löydetään joten apuakaan ei ole. Miehessä ei kuulema vikaa kun raskaus alkaa, ennemmin vika munasoluissa.Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia, onko vikaa löytynyt ja onko raskaus onnistunut loppuun asti.Itsellä todella toivoton olo ja vauvahaaveet karisseet. Tai onko mitään apukeinoja. Iso kiitos jo etukäteen vastanneille!!!
 
vierailija8
Mulla parhaillaan toinen peräkkäinen keskenmeno. Molemmat viikolla 6+ Ekan km:n aikaan en edes käyny lääkärissä, kun vuotoa tuli kuitenkin ihan kohtalaisesti, joten ajattelin, että kohtu varmaan tyhjentyi kunnolla. Mutta nyt vuotaa kyllä tosi niukasti. Täytyy varmaan käydä tarkistuttamassa tilanne.
Kyllä itselläkin on tunne, että ei tästä mitään tule. Saadaankohan ikinä enää vauvaa. Onneksi on kaksi tervettä lasta ennestään. Se lohduttaa.
 
Minulla alkuraskauden km viikolla 6, sen jälkeen raskauduin pitkän yrityksen jälkeen ja vauva kuoli kohtuun rv27, jonka jälkeen tulin raskaaksi ja meni kesken viikolla 8 ja nyt olen raskaana jälleen kovan yrityksen jälkeen ja viikkoja jo 23 :) Toivon sulle parasta :hug: Tiedän kuinka kauheaa on kun haaveet kaatuu, mutta yritä vielä jaksaa uskoa että tekin saatte vauvan. Itekkään en vielä usko että tämä menee loppuun asti hyvin.
 
Mulla ollut alle vuoden sisällä kaksi keskenmenoa, viikoilla 10 ja 11. mutta kummassakin tapauksessa vastanneet n. 8 viikkoa. Eivät vielä tutki, vasta kolmannen jälkeen. Mieli tekis kovasti vauvaa, mutta uskaaltaakohan tässä enään edes yrittää..
 
Hei, täällä myös yksi kohtalotoveri. Minulla takana 4 keskenmenoa. Asia selvinnut ultrassa aina viikolla 10-12 ja todettu sikiön olleen jo pari viikkoa eloton.
Toivoa kuitenkin on :hug: !!!! Niiden keskenmenojen jälkeen sain kuitenkin terveen tytön. Nyt olen 8,5 kk:n pikkuprinsessan äiti.
Ei kannata lannistua! Vaikka se 9 kk olikin elämäni pisin ja rankin aika kun koko ajan epäilin, että mitenkähän tässä käy. Uskoa ei todellakaan ollut, että hyvinkään voisi enää mennä.
 
Voimaton
Hei Aiduli!

Hienoo kuulla että jollain on onnistunut usean km:än jälkeen, teittekö jotain eri tavalla, oliko alussa jotain erilaisia tuntemuksia ym?
Minulla 3 km:ää takana, ja mahdollisuus testiryhmään missä pistetään hepariinia vatsaan jotta veri ohenisi ...

Yksi lääkäri mainitsi minulle että kahvia ei tulisi juoda paljoo, miten sinun tilanteessasi. Miten alkoholin käyttö itse /miehesi...

Olisi mukava jos voisit vastata!
 
Hei!

Minä en juurikaan ohjeistusta saanut. Tutkimuksia tehtiin, mutta syytä ei löytynyt. Lääkäri totesi, että "huonoa tuuria" ja asia jäi siihen.

Onnistuttuamme mitään ei tehty toisin, emme olisi osannutkaan.

Raskaustestit näyttivät alkuun negatiivista (vasta verikokeessa plussaa). Vatsa oli tosi kipeä ja sairaalaan jouduinkin. Epäilivät kohdunulkoista. Nyt tuo kuitenkin viipottaa tuolla lattialla, että hyvin kävi kuitenkin =)

Eli se, jolla oli kaikista heikoimman näköinen alku selvisi lopulta.

Kahvin juontia vähensin tosi paljon kun jossain vaiheessa tuli pahoinvointia, eikä kahvi edes maistunut.
Alkoholia en raskausaikana käyttänyt ollenkaan ja muutenkin aina olemme olleet hyvin kohtuukäyttäjiä :saint:

Joten sitä en nyt tiedä, oliko aiemmin huonoa tuuria vai nyt hyvää tuuria mutta selittämättömistä syistä näin on meille käynyt.

Voimia ja jaksamista!! Ei kannata luovuttaa :hug:
 
voimaton
Kiitos vastauksestasi,
eli niinkuin ajattelinkin niin mitään ei oikein ole tehtävissä. Tuosta alkoholista niin tarkoitin juuri tuota raskautta edeltävää aikaa että olitko kokonaan ilman...

Täytyy vaan jaksaa siis yrittää....
 
hillevi
Moi! Toivoa on, sillä itselläni on ollut kolme keskenmenoa viikoilla 8, 6, ja 17. Hautasin pitkäksi ajaksi vauvahaaveet, sillä keskenmenot olivat henkisesti niin rankkoja, että en olisi silloin kestänyt yhtään enempää. Jokusen vuoden kuluttua kuitenkin uskalsimme vielä yrittää, että josko mekin voitaisiin saada oma vauva. Odotuaika oli hermoja raastavaa. Kolme kertaa vuosin verta ja aina olin varma, että taas meni kesken. Mutta... kaikesta huolimatta raskaus tällä kertaa kesti loppuun asti ja nyt meillä on 10kk vanha tyttö. Toivon kaikille keskenmenon kokeneille rohkeutta ja uskallusta yrittää uudelleen.
 
onnistunut kerran
heips,

Minulla viisi keskenmenoa viikoilla 9-12 jonka jälkeen meni aikaa etten edes tullut raskaaksi, mutta 1 prinsessa syntynyt, luomusti... eikä mitään tietoa miksi nyt onnistui ja mikä meni edellisillä kerroilla vikaan.

itse uskon siihen että kun ei "yritä" niin onnistuu... meillä lyötiin hanskat naulaan ja alettiin suunnittelemaan uraa, kun sitten tulinkin raskaaksi ja tyttö pysyi sisällä loppuun asti.

jaksamisia kaikille ja nauttikaa toisistanne :heart:
 
Mulla ennestään kaksi tervettä poikaa 3v ja 4v.
Kolmosta alettiin yrittämään 04/05 ja kolme keskenmenoa on tähän vuoteen mahtunut.. Eka 6+6, toinen 5+6 ja tämä kolmas havaittiin ultrassa joko tuulimunaksi tai keskeytyneeksi 5+.. Ultraan menin pikku vuodon takia.

Kertokaapa mikä muka nyt yhtäkkiä on mennyt vikaan etteivät vauvat enää kehity? :'(
 
kaipaava
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 23:36 SuSu79 kirjoitti:
Mulla ennestään kaksi tervettä poikaa 3v ja 4v.
Kolmosta alettiin yrittämään 04/05 ja kolme keskenmenoa on tähän vuoteen mahtunut.. Eka 6+6, toinen 5+6 ja tämä kolmas havaittiin ultrassa joko tuulimunaksi tai keskeytyneeksi 5+.. Ultraan menin pikku vuodon takia.

Kertokaapa mikä muka nyt yhtäkkiä on mennyt vikaan etteivät vauvat enää kehity? :'(
MOi
Mulla poika 8 v ja tyttö 5v, kolmosta alettiin puuhaamaan aika pian tytön syntymän jälkeen,ensin hiukan tjot tunnelmalla, nyt jo urakalla. Takana nyt 2 km, ensimmäinen meni 9/04 vkolla 5+6 ja nyt tämä toinen 3/06 vkolla 6+5.
Olen miettinyt ihan samaa kuin sinäkin! Miksi raskauden alulle saaminen on niin vaikeaa? Miksi vauvat ei jaksa kasvaa ja pysyä kyydissä??
Miksi ihmeessä tämä voi olla näin vaikeaa??
Lääkärit ei ota kantaa koska meillä kaksi lasta. Ovat samaa mieltä siitä että on hiukan kummaa kun ei meillä ole tuo tärppi käynyt, mutta asialle ei nyt tehdä mitään ennen kolmatta keskenmenoa. Mutta eihän sitä edes tiedä tärppääkö meillä enää, tai meneekö siihen useampio vuosi. Ja jos onnistuu, niin tuleeko taas kesken..
Tämä on ihan tolkuttoman rankkaa!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 08:50 kaipaava kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 23:36 SuSu79 kirjoitti:
Mulla ennestään kaksi tervettä poikaa 3v ja 4v.
Kolmosta alettiin yrittämään 04/05 ja kolme keskenmenoa on tähän vuoteen mahtunut.. Eka 6+6, toinen 5+6 ja tämä kolmas havaittiin ultrassa joko tuulimunaksi tai keskeytyneeksi 5+.. Ultraan menin pikku vuodon takia.

Kertokaapa mikä muka nyt yhtäkkiä on mennyt vikaan etteivät vauvat enää kehity? :'(
MOi
Mulla poika 8 v ja tyttö 5v, kolmosta alettiin puuhaamaan aika pian tytön syntymän jälkeen,ensin hiukan tjot tunnelmalla, nyt jo urakalla. Takana nyt 2 km, ensimmäinen meni 9/04 vkolla 5+6 ja nyt tämä toinen 3/06 vkolla 6+5.
Olen miettinyt ihan samaa kuin sinäkin! Miksi raskauden alulle saaminen on niin vaikeaa? Miksi vauvat ei jaksa kasvaa ja pysyä kyydissä??
Miksi ihmeessä tämä voi olla näin vaikeaa??
Lääkärit ei ota kantaa koska meillä kaksi lasta. Ovat samaa mieltä siitä että on hiukan kummaa kun ei meillä ole tuo tärppi käynyt, mutta asialle ei nyt tehdä mitään ennen kolmatta keskenmenoa. Mutta eihän sitä edes tiedä tärppääkö meillä enää, tai meneekö siihen useampio vuosi. Ja jos onnistuu, niin tuleeko taas kesken..
Tämä on ihan tolkuttoman rankkaa!!!!
Mulle tuli ihan kirje polilta että ei tutkita kahden keskenmenon takia kun on jo kaks lasta ja sama mies...
Tutkimuksia ei sais ollenkaan ilman keskenmenoja!! Nyt tämä kolmas mahdollisti sen että edes hormonitasot mitattais!! :eek:

Teillä näköjän yritystä reippasti kauemmin kun meillä :ashamed:
Mä oon laskenu että meillä tärppivälit on 3-4kk joten vähän masentaa taas yrittää.. mitä jos saan nyt jonkun tulehduksen ja en enää ikinä pääse raskaaksi! Pelottaa tämä kun ei tämä raskaus keskeytynyt itsekseen vaan jouduttiin lääkkeillä avittaa.

Jos olet rekkautunut, niin laita mulle YV:tä!

Muuten, jos joku haluaa keskustella keskenmenoista ym masentavaa, voitais pistää meserinki pystyyn???

Aloitan itse: meseosoitteeni on coffepot1@surfeu.fi, lisää ken haluaa!
 
Ihan hirvittää lukea kokemuksianne kun itseltä meni ensimmäinen rakaus kesken viime viikolla. Pelottaa jo ajatella mitä vielä joudun kokemaan ennen kuin lapsen saan... jos saan...

Toisaalta hienoa tietää jo etukäteen, että saattaa olla tiedossa ja, että teitä on muitakin... Kokemuksenne antaa myös voimaa ja uskoa siihen, että ehkä täälläkin vielä joskus pienet varpaat vipeltää.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2006 klo 09:10 Siru kirjoitti:
Ihan hirvittää lukea kokemuksianne kun itseltä meni ensimmäinen rakaus kesken viime viikolla. Pelottaa jo ajatella mitä vielä joudun kokemaan ennen kuin lapsen saan... jos saan...

Toisaalta hienoa tietää jo etukäteen, että saattaa olla tiedossa ja, että teitä on muitakin... Kokemuksenne antaa myös voimaa ja uskoa siihen, että ehkä täälläkin vielä joskus pienet varpaat vipeltää.
Me useamman keskenmenon peräkkäin kokeneet olemme kuitenkin vain häviävän pieni osa raskautuvista.
Minusta tuntuu että näissä alkuraskauden keskenmenoissa kyse on vaan äärettömän huonosta tuurista :(
 
Kaisa 72
Voi ei, olen suunnattoman pahoillani sinulle voimaton ja osanotot kaikille muille myös! En osaa lohduttaa enempää kun tiedän ettei tuohon suruun juuri mikään auta, paitsi aika lieventää tuskaa. Itselläni tutkimukset tehty(takana siis 3 perättäistä alkuraskauden keskenmnenoa)Eikä mitään syytä löytynyt. Vauvakuume olisi hirmuinen mutta en uskalla vielä yrittää uutta raskautta enkä tiedä uskallanko koskaan. Viimeisestä keskenmenosta on aikaa puoli vuotta. Pelottaa niin kamalasti että jos taas menee kesken niin kuinka sen surun kestää. Voi kun tietäisi varmasti että joskus vauvan saamme!Toipumisia sinulle!Toivon todella että sinua vielä onnistaa! Ja kiitos kaikille vastanneille, lohdulllista ettei ole todellakaan ainoa..
 
enkeli prinsessa
Minulla peräkkäiset km rv7+1, kohtukuolema rv25 ja perjantaina tuli km rv6...
Syksyllä alkavat tutkimukset ja toivoisin, että joku järkevä syy löytyisi tälle asialle...Eläviä lapsia ei olla saatu ja usko alkaa menemään, että tulemmeko ikinä saamaankaan... :'(
 
Moi!

Aloimme yrittämään lasta 08/02, ekan keskenmenon sain 01/03 ja toisen keskenmenon 12/03, kummatkin rv 6.
Vuonna 2004 ei tapahunut mitään, ja ilmoittauduimme väestöklinikalle ja kävimme siellä 02/2005.
Kävimme ensikäynnillä perustarkastuksessa (mulla ultra, mieheltä tutkittiin kivekset, ei muuta) ja lääkäri sanoi, että ottakaa yhteyttä, kun menkat alkaa seuraavan kerran, niin aletaan tutkimaan verikokeita yms.

Kävikin niin, että menkkoja ei tullut! Eli olinkin jo raskaana, kun kävimme väestoklinikalla ja vaikka teki ultran, mutta koska olin niin alussa, ei vauvelia näkynyt.

Nyt meillä on maailman suloisin tytär, joka syntyi 8.10.05.
Pikkukakkosta alamme nyt yrittämään, ja koska takana on nuo 2km ja 2,5v, niin hiukan pelottaa..
Mutta toivo pikkukakkosesta on kuitenkin huomattavasti toiveikkaampi, koska meillä jo yksi lapsi on, joten lapsettomuudesta emme siis ainakaan kärsi.
Mutta jotain häikkäähän on, mutta hiljaa hyvää tulee..
Eli käytännössä vauvakuume oli niin kova, että varmaan siksi en tullut raskaaksi?..
Ja vaikka sain aina hepulin, kun joku tämän mulle sanoi, kun lasta yritimme, niin kyllä siinä varmaan jotain perää on:
Sitähän sanotaan, että jos unohtaa lapsen yrittämisen, niin tulee raskaaksi. Paineita ei saisi olla..yms.

Itse en pystynyt kyllä unohtamaan asiaa, mutta varmasti sillä oli jotain merkitystä, kun päätimme mennä tutkimuksiin. Ehkä sitä jotenkin helpottui, että nyt päästään edes tutkimuksiin..
<br><br>
 
Myötätuntoa kaikille :hug:

Mulla oli keskenmeno viime syksynä viikolla 6 ja se huomattiin kun menin ultraan ja sykettä ei ollut ja tehtiin lääkkeellinen poisto.

Sen jälkeen 7 kk yritettiin ja ihmettelin miksi ei tärppää ja menin sitten gynelle ja hän laski suotuisat päivätkin mulle.
Seuraavat menkat eivät tulleetkaan , olin raskaana:)
Tämä oli ihme, ei tällä kertaa yritetty tosissaan
:flower:

Toissapäivänä kävin ultrassa ja siellä sydän sykki :)

Tsemppiä kaikille

T: Sartsa 7+2
 
minulle
tulee 6. keskenmeno nyt sitten lasiin raskausviikolla 7+...

juhannuksen jälkeen kaavinta :'( ei näihin totu ikinä. Mutta naiset on rautaa ja siksi jaksan vieläkin yrittää. Itkeminen helpottaa.
 
juliuksenäitiharmaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 12:33 minulle kirjoitti:
tulee 6. keskenmeno nyt sitten lasiin raskausviikolla 7+...

juhannuksen jälkeen kaavinta :'( ei näihin totu ikinä. Mutta naiset on rautaa ja siksi jaksan vieläkin yrittää. Itkeminen helpottaa.
mulla tänään taas alkoi 4. keskenmeno. onko sulla tutkittu mitenkään asiaa?
 
minulle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 18:40 juliuksenäitiharmaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 12:33 minulle kirjoitti:
tulee 6. keskenmeno nyt sitten lasiin raskausviikolla 7+...

juhannuksen jälkeen kaavinta :'( ei näihin totu ikinä. Mutta naiset on rautaa ja siksi jaksan vieläkin yrittää. Itkeminen helpottaa.
mulla tänään taas alkoi 4. keskenmeno. onko sulla tutkittu mitenkään asiaa?
Minua on tutkittu ja ei löydy syytä miksi menee kesken, eka IVF alkaa syksyllä. Osa km on tullu ittestään ulos ja toisiin tarttettu kaavinta, miksi menee näin niin ei siitäkään tietoa :( Yrittäkäähän jaksaa kohtalontoverit ja puhuminen saman kokeneiden kanssa auttaa. Jotenkin en jaksa enään niitä, kyllä se siitä tsemppauksia.
 

Yhteistyössä