töistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mistäs sitä työpaikan oikein hankkis? varsinkin kun on pienen lapsen ("nuori" äiti, alle 25v) , ilman koulutusta eikä eikä oikein työkokemustakaan.. hakemuksia oon laitellu mutta eipä oo mistään kuulunu yhtään mitään, mikä nyt on arvattavaa tällä kokemuksella ja sillä että nyt on tosi huonosti näitä töitä tarjolla. mietin vaan et mitä tässä tekis kun töihin haluisin? onko kellään kokemusta opiskelusta pienen lapsen kanssa, onko taloudellisesti fiksua?

Olen opiskellut vanhimman lapsen syntymän jälkeen. Olin sinua nuorempi silloin mutta eipä tuo vaikuta. itse asiassa opiskeltiin molemmat miehen kanssa silloin. Eikä muuten töitä olis nyttenkään joten minäkin sulle näin ulkopuolisena suosittelisin opiskelua. Talous voipi tehdä tiukkaa mutta niin tekee työttömyyskin.

Mä opiskelen, ja mun lapset on 5 v & 3 v.

Taloudellisesti fiksua? Pitkällä tähtäimellä kyllä: kun valmistun, pitäisi työpaikka olla lähes 100% varma, ja palkkakin jees.

Mutta ei tällä opintotuella tosiaan paljon juhlita...onneksi on työssäkäyvä aviomies, ja opintolainaakin voi tarvittaessa nostaa :)

mä ajattelin opiskella vasta sitten kun lapset vähän isompia ja kun mies on kotiutunu suomeen pysyvästi =) luultavasti lähden opiskelemaan lisää liikunta-alaa. jotenkin tuntuu että nyt lapset on tosi "rasittavissa" ikävaiheissa eikä kiinnostais pätkääkään koittaa opiskella, ainakaan mitenkään ajatuksen kans :snotty: