töistä kotiin ja ruoka nopeasti pöytään

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sibibi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sibibi

Vieras
Mene pian töihin ja mietin jo sitäkin, että miten sitä ehtii tehdä ruoan kun tulee töistä kotiin. Mulla työpäivä yleensä klo 8-16 ja kello on lähemmäs 17 ennen kuin ehdin hakea lapsen hoidosta ja pääsemme kotiin. Ihan varmaan lapsi on jo sitten nälkäinen, joten ruoka pitäisi olla pian pöydässä. Teettekö jo edellisenä iltana vai nopeasti vaan jotain pikapöperöä?
 
Mä varmaan tekisin edellisenä päivänä aina seuraavan päivän ruuan niin ei muutakuin lämmittää. Ja jos vapaapäivinä on innostusta niin ei muutakuin ruokia pakkaseen. Edellisenä päivänä vain sitten sulamaan ja ruoka on lämmitystä vaille valmis. Älä anna valmispöperöitä, eivät ole hyvästä! Joskus voi "lusmuilla" ja tehdä vaikka jotain pikasta, esim. ranskikset ja nakkia. Mutta itse varmaan menisin pääpiirteittäin tuon pakastamisen ja edellise iltana ruuan tekemisen lailla.
 
Ranskikset ja nakit ei tuu nopsaan, ei yhtään nopeampaan kuin joku perusruoka. Ei kyllä pottujen keittoonkaan mene kuin enintään puoli tuntia. sillä välin kun potut kiehuu voi tehdä kasitkkeen ja salaatin. varmasti ehtii puolessa tunnissa. keittä potut kuorineen , niiissä on enemmän silloin vitamiinejakin
 
miten ihmeessä lapsella voiola kiljuva nälkä, jos on päiväkodissa? siellähän on vasta klo 13-14 syöty välipala, luulis 2-3 tuntia jaksavan. ja aikuinenkin voi syödä töissä, vaikka omia eväitään niin ei ole klo 16 kiljuva nälkä
 
miten ihmeessä lapsella voiola kiljuva nälkä, jos on päiväkodissa? siellähän on vasta klo 13-14 syöty välipala, luulis 2-3 tuntia jaksavan. ja aikuinenkin voi syödä töissä, vaikka omia eväitään niin ei ole klo 16 kiljuva nälkä

Kyllä meidän lapsilla ainakin oli kova nälkä jo viiden maissa, eihän se välipala ollut kuin jotain jugurttia ja hedelmää. Nykyään lapsilla on nälkä, kun pääsevät koulusta kahden-kolmen maissa. Kumminkin ruoka on ollut jo yhdentoista aikaan. Ja sehän pitäisi syödäkin kolmen-neljän tunnin välein, eikä suinkaan viiden-kuuden tunnin välein. Mullakin on nälkä jos edellisestä ruokailusta on jo kolme tuntia :)
 
Mene pian töihin ja mietin jo sitäkin, että miten sitä ehtii tehdä ruoan kun tulee töistä kotiin. Mulla työpäivä yleensä klo 8-16 ja kello on lähemmäs 17 ennen kuin ehdin hakea lapsen hoidosta ja pääsemme kotiin. Ihan varmaan lapsi on jo sitten nälkäinen, joten ruoka pitäisi olla pian pöydässä. Teettekö jo edellisenä iltana vai nopeasti vaan jotain pikapöperöä?

Meillä lapset ei päiväkodissa, mutta muuten aikataulu vastaava.
Normisti teen osan päivällisestä valmiiksi edellisenä iltana (esim perunoiden kuoriminen tms) ja joskus vaikka laatikon voi laittaa ihan kylmästi ajastimella uuniin.
 

Yhteistyössä