Toista kertaa raskaana!

Ensimmäisessä raskaudessa minulla oli voimakasta pahoinvointia ja nyt ei ole mitään..? Ja nyt on tullut jotain aivan kummallisia oireita eli painon tunnetta kohdussa ja jatkuva nälkä. Onko normaalia vai ovatko molemmat raskaudet erilaisia? Onko kellään kokemusta

Noh, voisin lohduttaa, sillä esikoisn raskaus aika alussa ja tämä toinen raskaus ovat täysin erimoisia.
Esikon aikaan tuli tuhrua, oli hyvin hyvin voimakasta väsymystä, pyörtyilyä, rintojen arkuutta, vatsa kipua ym.

Tässä toisessa raskaudessa oli muutaman päivän väsymystä, lievää puistattelua, joka usein johtui vain voimakkaista hajuista, pienen pieniä repäisyjä ja rinnat on lähes normit, lukuunottamatta, että nännit ovat erkät kosketukselle.

Tiedänpä kertoa myös äidistäni, joka synnyttänyt 4 tervettä lasta. Hänen joka raskautensa on ollut toinen toistaan erilaisempi :D

Alkuperäinen kirjoittaja NevaNeva:
Ensimmäisessä raskaudessa minulla oli voimakasta pahoinvointia ja nyt ei ole mitään..? Ja nyt on tullut jotain aivan kummallisia oireita eli painon tunnetta kohdussa ja jatkuva nälkä. Onko normaalia vai ovatko molemmat raskaudet erilaisia? Onko kellään kokemusta
Täällä! :wave:

Nyt mennään viikoilla öö...23+1, MUISTAAKSENI, esikoisen odotus oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä ja tätä en edes meinaa muistaa välillä, tosin osasyynsä on siinä että meidän esikoisemme on vielä pieni, ja päivät menee kyllä pitkälti perässä juoksennellessa.
Alkuun tuo aiheutti huolta, "voiko sitä muka olla raskaanakaan kun ei tunne mitään, hiukset ovat puhtaat ja muutenkin olo on suht normaali....?"
Minulla on myös istukka edessä ja se on vaimentanut liikkeiden tuntemistakin aika tavalla. Vatsa on nyt vasta tullut näkyviin, mutta saisin sen kyllä vieläkin piilotettua jos olisi syytä :D

Eli nauti vaan nyt, odotus voi olla jopa ihan mukavaakin, näköjään... :)

Täällä kans toinen raskaus meneillään :) Ekassa raskaudessa oksensin ihan kokoajan :x ja oli vaivaa jos minkä moista, nytten ei ole ollut juur mitään, Oksensin muutamia kertoja alkuraskaudessa, oli kylmä,nälkä,huimasi,väsytti ym.... Nyt ei ole ollut enää juur mitään, huimaa kyllä (johtuu tosi alhasista paineista) ja nälä on aivan uskomaton :p painoa onki varmaan tullu jo ihan kivasti :D

Mutta juu, kaikki raskaudet on osittain erillaisia, tai sittä ihan täysin erillaisia, huomattu ja todettu on :)

:wave:

Täällä kans toinen raskaus menossa ja tuntuu kyl erilaisilta nämä raskaudet jo nyt. Ekassa oli oikein koviakin vihlasuja ja nipistyksiä alamahassa jo ennen plussaa ja rinnat oli todella kipeet monta kuukautta! Tässä tokassa ei aluks ollu oikeen mitään oireita: ainoat merkit raskaudesta positiivinen r-testi ja poisjääneet kuukautiset. Nyt alkanut olemaan ällötystä, väsymystä ja palelua.. tosin viikot vasta 5+4 joten paremmin osaa vertaille myöhemmin jos kaikki hyvin menee..

täällä kaksi täysin vastakkaista raskautta. Esikosta en juuri olotilaani huomannu, yhden ainoan kerran muistan pienen kuvotuksen käyneen piipahtamassa ja lähti samoin tein. Olo oli koko ajan mitä mainioin.
Nyt n. 7 rv mennään ja hirveä oksetus KOKO ajan, väsyttää niin ettei seistä juuri jaksais, on sattunut vatsaan, vuotanut verta jne jne. EI hyvää päivää!
Toivon että menisi kaavan "helppo raskaus-vaikea lapsi ja vaikea raskaus-helppo lapsi"-sanonnan mukaan. Esikko nimittäin aikamoinen handful kaikin puolin.... :LOL:

Kaikilla tuntuu olevan niin päin, että eka raskaus pahempi ja siitä eteenpäin helpottaa. Onpa kiva, itse odotan nyt toista rv 28+6 ja eka oli monessa asiassa helpompi. :kieh: Lähinnä pahoinvointi ja kuvotus kesti minulla tällä toka kerralla pidempään, se loppui kokonaan vasta muutamia viikkoja sitten.

Hiukan aiheen vierestä tulee lisä tekstiä.

Tuossa oma äitini kyseli, että onkos sinulla sitä väsymystä ollut lainkaan, kun muisti miten horroksessa olin esikosta ennen ekan kolmanneksn päättymistä. Sanoin eipä ole kuin ihan pari päivää ihan ihan alussa.
Oli oikein hämmästynyt.
Sitten muisteli, miten yhteisillä ostos reissuilla jouduin poistumaan kaupasta keksen kaiken istumaan ulos ja syömään makeaa, kun verensokerit putosi yhtäkiä aina tosi matalalle ja meinasin aina pyörtyä...kysyi siis sitten että onko tätäkään ollut.
No eipä siis tätäkään kuin ihan ani aamusta ennen aamupalaa.

Joten tuokin lisäsi uskoani, että minulla ainakin nämä ensimmäiset kuukaudet tulee olemaan helppoja, mutta tulevaisuudessa uskon siintävän esikoisen odotusta kaameammaksi äityvät liitoskivut, joten hintansa kaikella :D

paapelo+poju+Tiuhti 15+4

mulla meni taas niin että ekaa oottaessa ei ollu pahoinvointia eikä paljon muutakaan,mutta tässä raskaudessa pahoinvointia oli yli viikon aamusta iltaan.myös painontunnetta alavattassa en usko että se on mitenkään vaarallista :) tässä raskaudessa vatsa alkoin näkyä paljon aikasemmin kun ekassa ja liikkeet tunsin jo viikolla 15 :) kaikki raskaudet ovat erillaisia sen olen huomannut :p

Yhteistyössä