Taccis - En yleensä puutu ketjuihin, joissa en ole aktiivisena seuraajana tai kirjoittajana, mutta nyt halusin kompata edellistä. Olen @nnisin kanssa samaa mieltä, että "en ikinä menisi seuloihin" -valinnan tehneille tämä ketju ei ole ihan se oikein paikka. Myös minulle tuli kurja mieli kirjoituksestasi, vaikka olen juuri saanut puhtaat paperit kolmannen lapsen kohdalla (miten onnekkaita olemmekaan!). Lähipiiristä löytyy monia, jotka ovat sen valinnan tehneet, että seulontoihin osallistuneet ja sitten tulokset eivät olekaan olleet ihan mitä toivottiin. Lisäselvitysten ja varmistusten odottaminen on todella rankkaa aikaa, sivustakin katsoen, ja siinä tilanteessa todellakin tarvitsee tukea ja etenkin vertaistukea samassa tilanteessa olleilta ja olevilta. Se, että kauhistellaan eri tavalla valinneita suureen ääneen ketjussa, jossa nimenomaan haetaan ymmärrystä, ei vaan ole kovin tahdikasta. Mielipiteitä, tilanteita, valintoja ja lopputuloksia on niin monia, että kaikki tähän maailmaan mahdutaan varmasti, mutta silti jokaiselle keskustelulle on minusta aikansa ja paikkansa. Tämä toivottavasti ei enää tässä ketjussa jatku.
Toivon kaikille epävarmuudessa eläville suuresti voimia ja uskon ja toivon riittämistä siihen, että enemmistö hälyistä on kuitenkin vääriä, kuten lähipiirissäni on onneksi käynyt.
Kunnioittavasti,
Pippurihäntä