Heippa pitkästä aikaa kaikille!
Täällä rakenneultrat takana ja ultran perusteella vauvalla kaikki ok. Mullehan tehtiin myös lv-tutkimus reilu kuukausi sitten, riskiluvun oltua 1:200 ja punktiosta saatiin normitulos.
Ärsyttävintä ja ahdistavinta on vaan ollut äitipolin gynen käytös ja puheet. Kyseessä on kuitenkin tohtoritason ammattilainen. Kun kävimme tuossa rakenneultrassa, niin kaikesta mahdollinen mistä kysyin, sain tavalla tai toisella negatiivisen vastauksen - tilanne oli jo niin tragikoominen etten tiennyt oisko pitänyt itkee vai nauraa!
Tässäpä muutama esimerkki mitä kysyin;
Onko siellä ultrassa nyt kaikki ok? -"no siis joo sen minkä mä näen, mutta kaikkihan ei tässä näy".
No mutt nyt kun se punktiokin on tehty, niin eikös pääpiirteittäin kaiken pitäs olla kunnossa ainakin siltä osin ja eikös jotkut kehityshäiriöt näkyis sit myös ultrassa? -"no siis kaikkeehan tapahtuu ja ei kaikkee voi tutkia ja onhan vielä paljon mitä tässä ei todella vielä näy ja tiesittekste että kun seula hälytti, niin ette välttämättä saa vauvavakuutusta".
Neuvola suositteli syömään rautaa, kun mun hemppari oli laskenut 109:ään..kauanko nyt syön sitä? -"ei sun tarte syödä rautaa, hempparin pitääkin laskea raskaana ja sullahan on normaalistikin vaan n. Hb 130 joten se on normia"
Mites kauan voin matkustaa, jos käytäs jossain reissussa? -"en kyllä ymmärrä äitejä joiden pitää matkustaa raskaana. Ei raskaana tarte matkustaa. Mä kuule hoidan rv25:llä syntyneitä vauvoja, siis jos ne ylipäätään jää eloon, niin tiedättekste paljonko sellasen vauvan yks teho-osasto päivä maksaa"
Mites kun mulla on näitä vaivoja aika paljon, onko näille jotain tehtävissä (päänsärky,turvotus, painonousu,närästys,iskias..)-"niitä vaivoja nyt vaan on, mutta onks sulla noussu paino miten paljon nyt raskausaikana?" Vastasin että joo 10kiloa ja edellisessä raskaudessa nousi 29,5kg, tosin olin tuolloin 15kiloa hoikempi. Tähän lääkäri totesi että:"tiesithän sä että lihavat äidit saa lihavia lapsia ja nyt lopetat sitten kaiken herkuttelun,mehut ym."
Siis WTF,olinko kertaakaan kertonut juovani mehuja, herkuttelevani, olevani menossa ulkomaille synnyttämään tai olevani kiinnostunut vauvan teho-osaston vrkhinnoista??! Siis HELVETTI mitä touhua! Juu, olen turvonnut ja kerään ilmeisesti todella herkästi nestettä mutta tuolla vastaanotolla ei vastauksia herunut.
Huvittavinta oli, että nyt 1,5 viikkoa myöhemmin sain verikokeen tulokset joissa hb oli 103. Nyt samainen lääkäri soitti että :"sä voisit aloittaa sen raudan".
Hei, siis oikeesti, ahdistavaa jos hoidon taso on tätä!!! Lisäksi sain samalla vastaanotolla kuulla että edellisessä synnytyksessä mulla on ollut atonista vuotoa eli kohtu ei ole alkanut supistelemaan..Arvatkaapa sainko vastauksia tuohon pelkoa aiheuttavaan tietoon liittyen??! :/
Lisäks mulla ollut nyt jalkojen puutumista ja ois kiva kysästä näistä, mutten tosiaankaan halua kysellä em.tohtorilta mitään jos ei oo pakko.
Sori, omaa napaa mutta järkyttävä olo edelleen. Onko tuolle ämmälle pakko vielä mennä?