Sandriina, mahtavia uutisia :heart:! Ihana juttu ja paljon onnea =) !!!
Eilen oli punktio, jännitin ihan hirveesti ja itkukshan se siellä meni. Itse toimenpide oli loppujen lopuksi melko kivuton (oikeassa olitte), eniten sattui se lapsiveden "imeminen". Pyysin sen kromosomipikatestin ja lääkäri sanoi että ilman muuta otetaan - samalla toki otettiin yksi putki enempi lvettä. Tosin lääkäri vakuutteli että hänestä lvettä on reilusti, ettei hätää sen suhteen ollut.
Olin eilisen ihan poikki, totaalisesti. Sitten alkoikin keskenmenon pelko jonka päälle on nyt hiipinyt kromosomipoikkeavuuden pelko - ja peloillehan ei näy loppua, helvetti.
No, lohduttavaa on se että pikatestin tulos pitäisi tulla jopa tällä viikolla ja ahdistavaa on se että sieltä voi tulla mitä vain.
Punktion tehnyt gyne oli ensimmäinen, joka sanoi mulle että sullahan onkin tuo hcg koholla ja papp alakanttiin ja niitä on havaittavissa usein down-raskauksissa.. Sanoin hänelle että olit ensimmäinen joka tuon mulle sanoi ja että löysin kyllä ko.tiedon thl:n yhden tutkimuksen sivuilta..
Seuraavaan hengenvetoon gyne sanoi että, en kyllä usko että sulla on mitään huolta.. Jäi ihan hölmö olo. Siis hyvä että sanoi noista arvoista suoraan mutta minua jäi häiritsemään jotenkin se,että se esitti tollasia positiivisia arvailuja kun eihän sitä lopputulosta voi tietää vaikka ultrassa olikin kaikki ok ja onhan tällä palstallakin nähty tapauksia että todennäköisyydet on olleet lähellä riskirajaa ja silti jotain on ollut vialla.
Tuollasessa lausahduksessa piilee se vaara että alitajuisesti tahtoo uskoo että kaikki ois kunnossa kun erikoislääkärikin niin arvaili ja mikäli ei ole, niin rojahdetaan vielä korkeemmalta ja kovempaa alas.
Täällä mennään nyt sit näillä eväillä ja eväät on köyhät
.. Rukoilen ja pyydän minäkin sieltä jostain universumista että oispa kaikki kunnossa.
Odottavan aika on piiitkä, mutta senhän te tiedätte
.