Heissan,
ajattelin ilmoitella itsestäni vielä tänne ketjuun, hengissä ollaan raskaan keskeytyksen jäljiltä. Meidän pienen matka siis päättyi viime sunnuntaina, pieni enkelimme syntyi illalla n. klo 20.20 raskausviikolla 18+1. Ensi viikon alussa jätämme hänen tuhkansa muistolehtoon ja jätämme ne viimeiset, raastavat hyvästit. Nyt on suru suurimmillaan, yritetään selviytyä päivä kerrallaan. Meidän vauvalla siis todettiin 18-trisomia, jos joku ei ole tarinoitani lukenut. Olo on tyhjä, itkettää vaan.
Jotenkin tunnen myötätuntoa minkäställevoi -nimimerkin kirjoituksen kanssa. Meillläkään ei ultrissa näkynyt mitään poikkeavaa, ei mitään ja lapsi liikkui hyvin, mutta punktio sitten paljasti jo ultrien perusteella poissuljetun 18-trisomian. Laskettiin myös noita prosentteja itse, tosin lääkärit eivät ihan laskeneet yhtä hyviä prosentteja. Meillähän turvotusta oli niskassa 4,4mm, ei muualla. Toivon todella, että minkäställevoi:n kohdalla kaikki menee hyvin, punktion tuloksissa ei ilmene poikkeavuuksia ja terve lapsi tulee!! Voimia punktion ja tuloksien odotteluun, se ei ole helppoa, tiedän sen.
Vertaistuki on kyllä aivan ehdotonta, itse olen löytänyt sitä enkelinkosketus foorumilta. En olisi selvinnyt ilman sitä foorumia, kirjoittaminen tekee hyvää ja saman kokeneet ymmärtävät täysin, mitä olen kokenut. Onneksi sellainen on perustettu!! Tältäkin foorumilta sain vertaistukea ja se tuntui tavattoman tärkeältä vielä punktiota odotellessa ja muutoinkin vastauksia odotellessa. Kiitos vaan kaikille nimimerkeille suuresti tuestanne ja tsempeistänne!! <3
Tsemppiä myös sinulle ja masussa kasvavalle vauvallesi, Kuudes Ihme, toivottavasti kaikki sujuu loppuun saakka hyvin ja saatte terveen lapsen!!