toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
Tsemppiä teille kaikille jotka epätietoisuuden kanssa painivat ja valtavasti voimia :hug: Itse kirjoittelin kans täällä ja edelleen lueskelen päivittäin vaikka oma nyytti onkin jo sylissä.

epätoivon kysymykseen en ikävä kyllä osaa vastausta antaa kun itsellä oli huolena golfpallo löydökset sikiön sydämessä ja poika syntyi kuitenkin terveenä...

:hug: teille kaikille
 
epätoivo: Oman kokemukseni perusteella tuota lapsivesipunktiota ei kannata jännittää. Oli tosi kivuton ja nopea toimenpide. Pieni km riskihän siinä on, mutta kyllä kaikki menee varmasti hyvin!

Paljon voimia sinulle ja pikkuisille!

Mitä muille kuuluu? Miten lemissionilla ja Katjuskalla on päivät vauvojen kanssa menneet? =)
 
No meillä menee Nuutin kanssa ihan mukavasti nyt kun masuvaivat ovat alkaneet helpottamaan vihdoin ja viimein. Nuutti hymyilee ja jokeltelee kovasti ja hyvinä öinä nukkuu jopa 8 tuntia putkeen niin saa äitikin sitte lepäillä =) Kovasti tuo pikku mussukka kasvaa ja hänellä on niin komia kaksoisleuka ja kaikki :D Eli ruoka-aikaan on ainakin kotosalla oltu :whistle: No eiköhän se siitä tasaannu kun liikkelle lähtee. Tässä kuussa tulee jo 3 kk täyteen...äkkii tää aika menee :eek:
 
lilli lemmikki
Jihaa......
tänään SE vihdoinkin tuli,eli kirje puntion tuloksista =) =) .
Sikiön kromosomit ovat normaalit ja alfafetoproteeiinin määrä on normaali.Sukupuolesta ei ollut mitään mainintaa,mutta sepä ei meitä haittaa..
Kyllähän tuli huojentunut olo,vaikkei tuo vielä 100% tervettä lasta takaakkaan.Sulkee kuitenkin pois tietyt jutut,joten helppaa jo kummasti omaa fiilistä.
No vielä kun rakenneultraan asti jännätään(2 vkon päästä),ni sitten voi "ehkä" relata jos kaikki ok!?!

Mitenkäs Liamalia,onkos postia tullut?

Epätoivolle myös TSEMPIT huomiseen punktioon :wave: !!!!!!!
 
Liamalia
Meillekkin tuli tänään ihan samanlaisin uutisin postia :) olo on niin helpottunut ainakin hetkeksi. =) Onnea myös sulle hyvistä tuloksista!

epätoivoiselle tsemppiä, toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Hei!

Eli uudestaan samaa kysymystä, jos joku osaisi sanoa/ olisi omaa kokemusta. Eli onko totta, että tuon seerumiseulan tulokset saattavat "falskata"? Seerumiseulasta saatu riskitulos ei välttämättä kerrokaan koko totuutta, ei välttämättä syytä huoleen? Ja taas np-ultra tai np-ultra yhdistettynä seerumiseulaan yms. on tarkempi? Toivottavasti joku osaa vastata!
 
Ahava
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 11:29 vieras kirjoitti:
Hei!

Eli uudestaan samaa kysymystä, jos joku osaisi sanoa/ olisi omaa kokemusta. Eli onko totta, että tuon seerumiseulan tulokset saattavat "falskata"? Seerumiseulasta saatu riskitulos ei välttämättä kerrokaan koko totuutta, ei välttämättä syytä huoleen? Ja taas np-ultra tai np-ultra yhdistettynä seerumiseulaan yms. on tarkempi? Toivottavasti joku osaa vastata!
Seerumiseulan tulos ja np-ultra, tai np-ultra yhdistettynä seulaan kertoo vain riskiluvun. Missään nimessä nämä seulonnat eivät anna absoluuttista tietoa sikiön sairaudesta tai terveydestä. Keskimäärin vain yksi viidestäkymmenestä hälytyksestä osoittautuu aiheelliseksi. Loput 49 ovat vääriä hälytyksiä. Ainoa keino saada kiistatonta tietoa vauvan kromosomipoikkeavuudesta on lapsivesipunktio.
 
epätoivo
Tänään kävin lapsivesipunktiossa. Inhottava painon tunne tuli kun lapsivettä imettiin. Toinen vauvoista liikkui vilkkaasti, toinen ei juuri yhtään. Tämä vähempi liikkeisempi oli edelleen turvoksissa. Saan ensi viikolla pikatuloksen ja lopullinen tulos tulee 3 viikon päästä. Tämä odotus on kyllä henkisesti niiiiiiin RASKASTA.
Mulle sanottiin tuosta veriseerumiseulasta ettei anna luotettavaa tulosta kaksosraskauksissa!? Toisen riski veriseerumiseulassa kromosomipoikkeavuuteen oli 1:5500 ja toisen 1:5. Eikö kellään ole kokemusta mistä muusta kuin kromosomipoikkeavuudesta ja sydänvioista tuo turvotus voi oikein johtua?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2006 klo 09:49 Katjuska-78 kirjoitti:
Täällä jäätiin kiinni vasta rakenneultrassa....np ja veriseulassa kaikki aivan ok, mutta sitten rakenneultrassa löytyi pienen sydämestä molemmilta puolilta golfpallo löydökset joka tarkoittaa sitten kohonnutta riskiä kromosomipoikkeavuuteen...myöskään me emme menneet lapsivesi tutkimuksiin, koska emme halunneet pientäkään riskiä keskenmenosta ottaa ja kuten edellinen kirjoittaja sanoi...on lapsi kuitenkin aivan yhtä rakas ... että sitten vasta tietää kun pieni syntyy....

Alkuun tätä asiaa mietti todella paljon, mutta nyt kun viikot tuosta ultrasta ovat kuluneet ja pikkuinen melskaa kovasti masussa niin ei enää ajattele sitä niin paljon....saattaa olla, että ennen synnytystä se vielä enemmän mielessä alkaa jurrata.

Tottakai nyt sitten tullut katseltua kaikki aiheeseen liittyvät ohjelmat telkkarista kuten inhimillinen tekijä ja tällä viikolla MOT...tietoa haluan asioista, mutta nuo golfpallot ovat ainakin vielä niin uusi löydös, että suomeksi ei artikkeleita edes ole... Inhimillisessä tekijässä sillä tarjalla oli samanlainen löydös tehty, mutta myös muuta....mutta jännityksellä odottelen koska hän uutisia tulee kertomaan sinne iltasanomien blokiin jota hän on kirjoitellut raskautensa aikana...aiheena siinä on juuri ollut erilainen raskaus


Meillä muutamia vuosia sitten todettiin myös golfpallot, mutta sydänlääkäri vakuutti, ettei asia vaikuta mitenkään mihinkää. Sanoi, että aivan vaarattomia ovat. Ja näinhän asia oli, aivan terve veitikka syntyi, eikä edelleenkää ole mitään ongelmia ilmeenyt ja jässikkä lähes 4 v
 
Heipähei ja paljon :hug: kaikille!

Olen kirjoitellut tähän ketjuun kun itsekin kävin lapsivesipunktiossa ja odottelin jännityksellä niitä vastauksia.
Nyt sitten loppui odottelu ja miettiminen,
meidän prinsessa syntyi torstaina 10.05. pituutta oli 49cm ja paino 2995g. Tyttö on terve ja todella kaunis :heart:

Mukavaa kesän odotusta kaikille ja paljon voimia ja :hug:
 
Nuoriäiti
Itketti lukea tätä ketjua. Minulla olisi kaksi veljeä, toinen syntyi vaikeasti vammaisena ja kuoli 11vuotiaana, toinen menehtyi kun otettiin kokeita ja kohtu ei kestänyt.

Itselläni nyt 2 lasta ja olen käynyt kaikissa kokeissa, koska perheessämme näin ikävästi ollut asiat. Lapset ovat kuitenkin terveitä.
 
Tuhannesti onnea nipsutintin!!!
Ilo rajaton luoksenne saapunut on! :)
Ihanaa että kaikki on hyvin!

mitä kuuluu katjuskalle ja äitsykälle??

kirjoittelen omia kuulumisia illemmalla, poika vaatii huomiota

-lemission ja hippula 1kk+1vko
 
Nipsutintinille valtavat onnittelut täältä myös :heart: :flower:

ja epätoivolle iso jaksamis :hug:

ja kukas nyt olikaan kommentoinut kans noita golfpalloja niin tosiaan ihan terve poika meillekin sitten lopulta syntyi =)

ja Lemission kyseli kuulumisia, niin hyvää meille tänne kuuluu. Nuutti kasvaa edelleen kovasti ja on kova syömään ja päädyinkin nyt iltaisin jo antamaan pojalle maissivelliä, jotta mahanpohjalle tulis jotain täytettäkin :D Nuutti on kohta jo 3 kk :eek: mihin ihmeeseen tää aika oikein on hävinnyt? Suloinen tapaus tuo poika on...hymyilee paljon ja jokeltelee ja muutaman kerran on höröttänyt ääneen kun oon kutitellut =) Nyt vaan ootellaan, että päästään aloittamaan nuo kiinteet oikeen kunnolla niin joskos poika sitte ois tyytyväisempi kun on tosiaan niin kova syömään, että harkitsin yhes vaihees jo munalukon ostoa jääkaapin oveen kun poju kasvaa :kieh: :LOL: Mulla on tuo tyttö kans kova syömään...kerran oli eskarissa 6 perunaa vetäny ja kotiin tullessa oli nälkä :whistle: Että pitää vissiin 10 litran perunakattila hommata jotta saa koko perheen sitte syötettyä :D Vaikka tyttö on kova syömään niin silti sillä on napa melkein selkärangassa kiinni....samaa ei äidistä voi sanoa :kieh:

mutta nyt itse syömään ennen kuin tuo Nuutti tuossa hermostuu yhtään enempää :wave:
 
mami 32
mä jäin kiinni veriseulassa,mutta tosin se oli väärä hälytys,koska verikoe otettiin liian aikaisin,ja ultrassa laskettu aika siirtyi kahdella viikolla.aluksi riskiluku verikokeen perusteella oli 1/20,np-ultrassa muuttui 1/160,np-ultra oli o.k,0.9.
lääkäri käski mennä uuteen verikokeeseen,kun vielä ehti,ja uuden verikokeen ja np-ultran riskiluvuksi tuli enää 1/2700.
harmitti kun menin edes seulontaan,tuli kamala stressi sen takia kolmeksi viikoksi,koska en tiedä mitä olisin tehnyt,jos olisi todettu jotain vakavaa..
seulonnan takia jännitin rakenne-ultraa enemmän kuin koskaan aikasemmin(ennestään minulla 4 lasta),onneksi kaikki oli o.k.
mutta koskaanhan ei tiedä,jos raskaudessa tai synnytyksessä tulee jotain,mun tutun poika vammautui synnytyksessä,ettei pysty ikinä käveleen,huomattiin vasta,kun olisi iän puolesta pitänyt ruveta käveleen.siihen asti luultiin,että kaikki o.k
 
epätoivo
Sain eilen lapivesipunktion pikatuloksen. Toisella vauvalla kaikki pitäisi olla hyvin, mutta tällä toisella on aika pahat kromosomivauriot. Lääkäri sanoi että yleensä luonto hoitaa näin vaikeati kromosomivikaiset. Ensi viikolla tehdään osakeskeytys jossa on riski menettää tämä tervekin... :'( tämä on kyllä kuin painajaista. Lääkärin puheesta päätellen osakeskeytys on kyllä kaikkein viisain ratkaisu tässä tilanteessa. Olemme itsekin ehdottomasti osakeskeytyksen kannalla olleet koko ajan. Minulla on ollut koko ajan tunne että tässä raskaudessa on jokin pahasti pielessä. En tiedä onko se sitten jotakin äidinvaistoa.Toivomme vain että tämä toinen vauveli pysyisi matkassa loppuun asti. Onneksi esikoinen pitää ajatukset välillä muualla tästä asiasta, vaikka kyllähän tämä loppuelämän mielessä pysyy.
 
lilli lemmikki
EPÄTOIVOlle :hug: ..
Voin vain kuvitella kuinka hirveässä mielen mylläkässä ootte miehesi kanssa..Miksi tälläistä pitää sattua????
En voi kuin toivottaa teille onnea ja tarrasukkia / enkeleitä toiselle pikkuiselle matkaan!!
 
Epätoivolle kovasti jaksamista :hug: ei sitä osaa edes kunnolla kuvitella mitä te miehenne kanssa käytte juuri nyt läpi :( Toivottavasti osakeskeytys onnistuu ja saatte toisen pienokaisenne syliinne :heart: Silti se ei varmasti poista sitä tyhjää koloa sydämessä minkä tämä toinen lapsista jättää :'( enkeleitä matkaan :hug:
 
Apua! yritin liittyä enkelinkosketus sivustoille ja pääsinkin läpi jotenkin, mutta kestääkö se nyt 7 päivää ennenku rekisteröityy tai hyväksytään joukkoon? Tää palsta tuntuu kyllä tutummalta kun on suomenkielinen. Yahoossa kun joutuu englantia käyttään ja olen siinä todella huono. OOn hätää kärsimässä, kun haluaisin tukea raskauden keskeytyksessäni. Kadun sitä. meille olisi ollut tulossa 21 downpoika. tää keskeytys tapahtu 12.5. Kaikki kävi vain niin äkkiä. Tieto tuli tiistaina niin keskeytys jo lauantaina. Lohduttaa kyllä lukea näitä viestejä, että en ole yksin. Muuten on kolme lasta mutta tämäkin olisi ollut todella kovasti haluttu lapsi. Toiveena olisi vielä uusi yritys, mutta onko mulla siihen enää oikeutta? Kun en ottanu sitä mitä tarjottiin. Toiset varmaan kamppailee samojen kysymysten kanssa. Päivä kerrallaan mennään ja itku kurkussa. Tässä kärsii kaikki. Äiti kun on omissa maailmoissaan. Kouluasiat juuri pystyy huolehtimaan, mutta raskasta on aamulla nousta.
 
epätoivo
Kaunis kiitos kaikille kannustuksesta :flower: Tuikulle voimia eteenpäin :hug: Meillä on se tilanne että toisella vauvoista 13, 18, ja 21 trisomiat. Ennuste siis erittäin huono. Ihmetyttää kuinka näinkin pitkälle pysynyt matkassa (rv 15). Toisen vauvoista pitäisi olla terve ainakin kromosomistonsa puolesta. Eroa näillä vauvoilla on että terve liikkuu kovasti ja sairas on liikkumaton. Sairaampi on myös pahasti turvoksissa (np 6.1). Ensi viikolla olisi osakeskeytys. Rankkaa on, olen aina ajatellut että haluaisin paljon lapsia mutta en tiedä uskallammeko enää tämän kokemuksen jälkeen. Meillä on ennestään yksi lapsi, onneksi tämä esikoinen vie aurinkoisella olemuksellaan ja tempauksillaan ajatuksia muualle. Olen saanut pidettyä itseni kasassa jotenkin ja pelkäänkin koska ja miten tämä tunnemylläkkä purkautuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:05 epätoivo kirjoitti:
Kaunis kiitos kaikille kannustuksesta :flower: Tuikulle voimia eteenpäin :hug: Meillä on se tilanne että toisella vauvoista 13, 18, ja 21 trisomiat. Ennuste siis erittäin huono. Ihmetyttää kuinka näinkin pitkälle pysynyt matkassa (rv 15). Toisen vauvoista pitäisi olla terve ainakin kromosomistonsa puolesta. Eroa näillä vauvoilla on että terve liikkuu kovasti ja sairas on liikkumaton. Sairaampi on myös pahasti turvoksissa (np 6.1). Ensi viikolla olisi osakeskeytys. Rankkaa on, olen aina ajatellut että haluaisin paljon lapsia mutta en tiedä uskallammeko enää tämän kokemuksen jälkeen. Meillä on ennestään yksi lapsi, onneksi tämä esikoinen vie aurinkoisella olemuksellaan ja tempauksillaan ajatuksia muualle. Olen saanut pidettyä itseni kasassa jotenkin ja pelkäänkin koska ja miten tämä tunnemylläkkä purkautuu.
Otan osaa. Kauhea tilanne. Mutta ei kannata luopua silti lapsenteosta tulevaisuudessa. On erittäin harvinaista, että samaan perheeseen syntyy 2 noin pahasti vammaista lasta. Ja teillähän on jo todisteena 1 terve lapsi! Meidän edellinen poika oli 18-trisominen, eli vain viikon synnyttyään. Hänellä oli turvotusta 3mm, mutta sitä oli kauttaaltaan ympäri kropan, ei siis vain niskassa. Raskautta edisti se, että istukka oli terve, se oli jotenkin eri solulinjaa kuin sikiö. Siksi poitsu myös oli vilkas mahassa, niin ettei olisi osannut epäillä vammaa. Eikä epäilly edes lääkärit.
Me ruvettiin yrittään seuraavaa lasta samantien. Vähän se tietysti pelotti, että jos taas käy huonosti, mutta nyt ollaan tukevasti raskaana, ja kromosomit on ok.
Tsemppiä, kyllä se aurinko vielä paistaa teillekin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:29 tuikku kirjoitti:
Apua! yritin liittyä enkelinkosketus sivustoille ja pääsinkin läpi jotenkin, mutta kestääkö se nyt 7 päivää ennenku rekisteröityy tai hyväksytään joukkoon? Tää palsta tuntuu kyllä tutummalta kun on suomenkielinen. Yahoossa kun joutuu englantia käyttään ja olen siinä todella huono. OOn hätää kärsimässä, kun haluaisin tukea raskauden keskeytyksessäni. Kadun sitä. meille olisi ollut tulossa 21 downpoika. tää keskeytys tapahtu 12.5. Kaikki kävi vain niin äkkiä. Tieto tuli tiistaina niin keskeytys jo lauantaina. Lohduttaa kyllä lukea näitä viestejä, että en ole yksin. Muuten on kolme lasta mutta tämäkin olisi ollut todella kovasti haluttu lapsi. Toiveena olisi vielä uusi yritys, mutta onko mulla siihen enää oikeutta? Kun en ottanu sitä mitä tarjottiin. Toiset varmaan kamppailee samojen kysymysten kanssa. Päivä kerrallaan mennään ja itku kurkussa. Tässä kärsii kaikki. Äiti kun on omissa maailmoissaan. Kouluasiat juuri pystyy huolehtimaan, mutta raskasta on aamulla nousta.

se on varmaan semmonen palsta missä ylläpitäjä hyväksyy sinut listoille kun käy aktivoimassa sinut hallintapaneelissa, luulisin.
Elät varmasti raskasta aikaa, mutta älä mieti ettei sinulla olisi oikeutta yrittää lasta, jokainen äiti tekee sydämessään ne oikeat ratkaisut ja sen mikä on lapselle parhain! Ja sinä teit mitä oikeaksi katsoit sillä hetkellä ja se oli siten paras ratkaisu!
voimia!
 
epätoivolle osanotot ja voimia matkaan!
Varmasti raskas tilanne, mutta minun matkaani auttoi tämä pätkä runosta(en tiennyt onko lapsi terve vai ei ennenkuin syntyi)

surun synkimmän alla
kyynel kimmeltää
kun kyynel kuivuu pois
onni puhtain pohjalle jää!

:hug:
 

Yhteistyössä