Nukketalo: Kokemuksesi on äärettömän traumaattinen, toivottavasti saat siihen riittävästi henkistä apua, toivon todella. En todellakaan voi sanoa, että tiedän, mitä olet käynyt läpi, voin vain kuvitella eikä sekään varmasti vielä lähellekään riitä :hug:
Olet oikeassa siinä, että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä tuosta nimityksestä. Minäkin olen kanssasi eri mieltä, toki ymmärrän myös sinun mielipiteesi, perustelit sen perinpohjin. Mutta tiedätkös kun on ultrissa nähnyt sen muutaman sentin mittaisen "otuksen", joka näyttää ihmiseltä, ne pienet jalat, sormet jne, kun ne liikkuvat (itku tulee joka kerta, kun niitä ajattelen, tätä se raskausherkkyys teettää
), kyllä se on jo ainakin minun mielessäni ihan oma elämässäni oleva elävä olento, kuuluu elämääni yhtälailla kuin kaikki muutkin vakiintuneet asiat ja ihmiset. Niin pian se syntyy, se tunne, minulla rv 17.
Sinulla on täysi oikeus käyttää nimitystä vain niissä yhteyksissä, joissa koet sen oikeaksi, mutta kuten olet jo huomannut, maailmassa on eritavoin samasta asiasta ajattelevia ihmisiä ( niinhän se kaikissa asioissa on), joten voi olla että törmäät erilaisiin ajatuksiin vielä myöhemminkin. Mutta siis sinun mielipiteesi ei ole yhtään sen huonompi kuin muidenkaan, kysehän on jokaisen omasta kokemuksesta, millä ilmaisuilla asian ja oman tunteensa parhaiten sanoiksi pukee. Meidän täytyy vain kyetä kunnioittamaan toistemme mielipiteitä. (Joopa joo, ne jotka tietävät vihanpurkaukseni muutama päivä sitten miehelleni hänen erilaisen mielipiteensä vuoksi, tiedätte, etten itsekään ole mitenkään täydellinen tässä asiassa eli samassa "opiskeluveneessä" ollaan
)
Nukketalo, älä missään nimessä karkaa minnekään, pysy kanssamme, olet mielestäni yhtä tervetullut siinä missä me muutkin. Toivon sinulle kovasti voimia, sinulla niinkuin meillä kaikilla odottajilla on niin hirveän suurien asioiden kanssa mietittävää ja jännitettävää, että henkisen kunnon ylläpitäminen on välillä totista työtä.
Aurinkoisin terveisin -akkis-