toisen päiväkirjan lukeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt

Vieras
Siis luottamus meni. Tyttöystäväni meni toiseen kertaan lukemaan päiväkirjani, jota olen pitänyt vuosia.
Nyt hän suuttui, koska kehuin toisia naisia mukaviksi ja näteiksi ja ikävä kyllä ""naisseikkaluni"" paljastuivat. Niitä en saa tekemättömäksi.

Tähän päiväkirjaan olen laittanut mietteitäni ja ajatuksiani, joita en halua kenenkään tietävän. Ja tämä ääliö kaiken lisäksi luki sen kannesta kanteen.

Naiseni on myös väkivaltainen. Tapa joka on tarttunut myös hänen myötään minuun. Tosin minulla on nykyään tapana vain rikkoa tavaroita. Tänäänkin olen kaula naarmuilla häveten toimistossani. Tyttöystäväni ei ole mikään hentoinen joten hänkin saa pahaa jälkeä aikaan.

Hän on myös pettänyt minua. Mutta on kuulemma parempi ihminen sen takia koska kertoi asiasta minulle. Onko näin?
Ja mikä ihme tämä juttu on, että ""viittä vetoa ei lasketa"" pettämiseksi. (tarkoitan seksiä)

Julminta minusta on itsemurhalla uhkailu. Tätä en hyväksy ja ymmärrä.

Tämä on siis minun näkökulma ja olen varmaan ääliö, mutta kommentoikaa silti.

Just tuon takia en ole ikinä ymmärtänyt miksi joku pitää päivä kirjaa???
Kirjoittaa kaiket salaisuudet ja omat mielipiteet kaikesta esim ihmisistä ja mitä tuntee,ja kehuu toisia naisia ja on pettänytkin ehkä jne jne?
mitä sitten jos jotakin tapahtuu?? sitten vasta toista satuttaa kun saa lukea jotakin totuuksia jos toinen vaikka esimerkiksi yht'äkkiä menehtyy!!??

Mikä ihmeen tarkoitus on pitää päiväkirjaa?
olisi vain parasta kirjoittaa omat salaisuuksia paperille jos on tarvetta tuollaiseen ja sitten polttaa ne heti,
kun mitä niitä säästää kun vaara on että jotakin voi tapahtua ja sitten toinen voi lukea minkälaista kaksoiselämää oma kumppani on pitänyt yllä salaa??? esim.

Tyttöystäväsi ei todellakaan ymmärrä missä menee sopivuuden rajat, kun on lukenut päiväkirjaasi ja itsemurhalla uhkailu on jo sinäänsä sairaan ihmisen hommaa, joten hänellä on todellakin ongelmia.

Nyt on aivan sinusta kiinni, halutko jatkaa suhdetta noin ongelmaisen ihmisen kanssa, joka on pettänyt luottamuksesi monella tasolla. Se, että hän uhkailee itsemurhalla, ei ole mikään syy jatkaa suhdetta, jos se ei muuten toimi.

Kun molemmilla menee maltti niin, että pitää käydä käsiksi ja tarvarat lentelee, niin olette vaarallisia toisillenne. Tässä tapauksessa jopa suosittelen suhteen lopettamista.

Kunpa olisikin vain provo. Mutta elävää elämää ikävä kyllä.
Mutta kommentoisin, että päiväkirjani on eräänlainen punainen lanka, johon laitan tavoitteitani ym. Se myös selkiyttää ajatuksia. Ei päiväkirjoja tehdä muille kuin itselleen. Vaarana on tietysti, että väärät henkilöt pääsee lukemaan niitä. Mutta hyödyt ovat mielestäni haittoja paremmat.

Tulipa mieleeni parikin vanhaa viestiketjua, joissa Ellit kovaan ääneen meuhkasivat, miten kännykkä on julkinen, mutta päiväkirjaa suojaa yksityisyyden suoja.

Yleisohjeena voisi pitää, ettei kannata tehdä asioita puolisoltaan salassa. Jos kuitenkin tekee, ei kannata jäädä kiinni. Ei ainakaan itse kokoamiensa todisteiden vuoksi. Vrt. ""Pettyneen"" omat kirjoitukset.

Uteliaisuudesta, muttei myöskään tyhmyydestä heru säälipisteitä.

Mutta entäs sitten kun kuolo korjaa sinut ja kaikki tavarasi pengotaan. Päiväkirjat ja kaikki postit luetaan. Sängyn alta kaivetaan luurangot (lue seksilelut). Siksipä ei kannata haalia maallista mammonaa eikä säilytellä mitään dokumentteja. Ei tarvi sitten pilven päällä istua ja hävetä naama punaisena.

Vaarana on tietysti, että väärät henkilöt pääsee lukemaan"" niitä.
joo ja sitten jos jotakin vakavaa voi tapahtua,
kyllä se noinkin on!
siis saa kuitenkin varoa mitä sinne kirjoittaa toisten vuoksi siis mitä hyötyä siitä on sitten kun ei kuitenkaan voi vapaasti kirjoittaa jos sattuu kotakin kamalaa? kai tajuat mitä tarkoitan?
mitä mieltä olet tästä?

tota mä justis tarkoitan! siis ihan typerää pitää jotakin päiväkirjaa, kirjoittakaa salaisuutenne paperiin ja hävittäkää ne heti,se olisi kaikille parasta!

Hei mulle kävi vähän samoin,sain märällä rätillä päin naamaan kun mun mies kuoli 'yhtä'kkiä, niin tulipa paljon salaisuuksia esille...ja vastauksia ihmettelin aina miehen kummallista käytöstä minua kohtaan,no sitten tuli selvää,mies piti myös jotakin päväkirjaa mutta koneen taaa...
Noin se menee sitten kun joku kuolee, niin joutuu penkoa ja siivoa kaikki paikat ja esille voi tulla vaikkapa mitä juttuja josta oma partneri ei ole ollut tietoinen...
Kyllä se mun mies varmalla välillä siinä pilven päällä punastui kun se näki mitä kaikkea miehen kirjoittamia juttuja ilmesty mun nokan alle..
Alussa olin vihainen ja loukkaantunut kun mies oli pettänyt ja valehdellutkin minulle päin naamaa ja silti vanno rakkauttaan..
No sain ainakin kerran vastauksia etten ollutkaan niin kuin mes aina väitti ""vainoharhainen.

Jos haluu pitää päiväkirjaa, kannattaa keksiä jotain omia merkintöjä, mistä kukaan muu ei tajua mitään :)

Ap, tavoitteiden kirjaaminen on vähän eri asia kuin ihastuksista ja panoista raportointi. Voisitko kirjata ylös vain ne viralliset jutut ja arkaluontoiset jättäisit kirjaamatta ?

Minä ainakin pidän päiväkirjaa, olen pitänyt jo nuoresta asti, enkä aio lopettaa. Päiväkirjalle kerron kaiken, niin totuudenmukaisesti kuin pystyn. Mitä söin tänään, kenen kanssa juttelin ymsyms. Omia tuntemuksia elämästä ja tästä hetkestä, ihmissuhteistaan ja menneisyydestä. Minä raportoin vain itselleni, ja jos joku niitä kuolemani jälkeen lukee, lukekoon.
Myöhemmin luen ajatuksiani päiväkirjasta ja saan parempaa kokonaiskuvaa siitä, miten vuodet ovat menneet, missä milloinkin olen ollut ja ketä rakastanut, ketä vihannut. Ilman tätä raportointia itselleni tulevaisuuteen olisin hukassa. Päiväkirjan lukeminen auttaa vaikeina aikoina ja tuo muistoja mieleen onnellisina aikoina.

Päiväkirja on ystäväni.

Ihan mielenkiintoisia näkemyksiä. Mutta miettikäähän ihan tosissanne, kumpi on pahempi:
se että lukee päiväkirjaa salaa
vai että harrastaa seksiä puolison selän takana?

Luin eilen vaimoni päiväkirjasta seuraavaa:
Jyväskylässä 9.6.2005
Rakas Päiväkirja,
Tänään se vihdoin tapahtui. Kun Hannu lähti töihin, tuli naapurin Jorma aamukahville ja naidalouskutimme ruokatuntiin asti sängyssä. Vähän Hannu ihmetteli kun mulla oli posket niin kovin punaiset kun tuli kotiin syömään. Onneksi se ei kysellyt mitään. Huomenna leivon Hannulle pullaa.

Kysymys kuuluu: Tunnustanko vaimolle että olen lukenut hänen päiväkirjaansa vai viritänkö ansan, että saan heidät kiinni rysänpäältä?

minulla on myös asiaan mielipide. pidän itse päiväkirjaa. kirjoitan siihen kaikki asiani, niitä on mukava lukea jälkeen päin ja vanhuksena. olen samaa mieltä pettyneen kanssa, että päiväkirja on henkilökohtainen. mutta jos oma mieheni lukisi minun päiväkirjan, ei hän saisi sieltä selville salaisuuksia. minun mieheni tietää ""kaikki"" asiani, myös virheeni. vaikka sinut on petetty rikkomalla yksityisyyttäsi, olet itse pettänyt aika paljon rajummin. tuollaiset asiat pitäisi kertoa, eikä niitä tarvitsisi saada selville väärää reittiä.

hannu, suosittelen ehdottomasti rysänpäältä kiinni ottamista. parempi kuin vaimosi ei saa tietää päiväkirjan lukemisestasi. silloin hän saa syyn kääntää jutun sinua vastaan ja sinä syylliistyt päiväkirjan lukemisesta.

Seuraavan kerran, kun tulet ruokkiksella kotiin, vie eukkosi suoraan makkariin ja pystytä pikapanot. Kun olet sitten sopivasti vauhdissa, kysäise eukoltasi muka olimennen: ""Onkohan naapurin Jorma näin hyvä naida louskuttamaan?""
Siinä voi olla vaimolla hymyssä pitelemistä.....

jos tietää että oma kumppani pitää päiväkirjaa, eikä itse tiedä sen sisältöä, tottakai se kiinnostaa. toisen päiväkirjaa ei saisi lukea, mutta heikolla hetkellä siihen voi sortua melkein kuka vaan. jos haluat pitää päiväkirjaa, pidä vaikka nettipäiväkirjaa? on silti tottakai väärin että olet seksiseikkailusi ylös kirjoittanut tai ylipäätään ne seikkaillut!

Ap: jos toiset naiset ovat niin mukavia ja nättejä ja kääntäen omasi niin isokokoinen ja huonotapainen (=lukee toisen päiväkirjaa), niin miksi olette yhdessä?

Inhottaa kompromisseihin tyytyvät (miehet/naiset), jotka eivät uskalla iskeä unelmiensa kumppania, ja valittavat ja kaihoavat sitten päiväkirjoissaan toivotunlaista kumppania.
Kannattaa myös aina katsoa, kuka kurkistaa omasta peilistä ennen kuin arvostelee omaa kumppania (tosin suomalainen keskiverto persaukinen mieshän kuvittelee, että oman naisen pitää näyttää samalta kuin Cosmon kansikuvatytöt... joo-o, rahalla saa ja hevosella pääsee....) Sitä paitsi on tosi väärin kumppania kohtaan uskotella, että hän on se ""elämäsi nainen/mies"", jos näin ei tosiasiallisesti ole. Hän on sitä varmasti jollekin toiselle, koska makuja on onneksi monenlaisia.

Summa summarum, säälin ihmisiä, jotka eivät uskalla olla yksin. Aina pitää olla joku varalla, jolle voi sitten illan hiljaisina tunteina avautua, kuinka hienoa oli silloin senkin ja senkin marjavirtasen kanssa. Tämä on tietylle ihmistyypille parempi tilanne kuin saada ilta illan jälkeen märkä rätti silmille sieluttomissa trendibaareissa misukoilta, joiden viikon kohokohta on ko. paikoissa näyttäytyminen. Ymmärrystä minulta ei (siltikään) riitä.

Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa - vanha viisaus, jota ei kannata soveltaa ihmissuhteissa. Se on kaikki tai ei mitään.

Kyllä sun tyttöystävässäsi tuntuu olevan niin paljon isoja huonoja puolia, että löytyykö niitä hyviä sen verran, että vaakakuppi kuitenkin kallistuu hyvien puolelle...

Hei!

Olisiko kenellekään tallessa vuoden 77-78 teinikalenteria?

Aloin itse kirjoittaa tuona vuonna teinikalenteriin kaikki päivittäiset tapahtumat ja myös joskus sinne purin tuntojani muutenkin.

Teinikalenterini varastettiin ja varkaankin tiedän, muttei hän suostunut kalenteriani palauttamaan. Hänen luonteensa huomioiden, uskon kalenterin hänellä olevan vieläkin - hän kun säilyttää kaiken mahdollisen.

Tarvitsisin sellaisen tiedon, että onko tuon vuoden kalenterissa henkilötietosivulla kohta sosiaaliturvatunnus tai henkilötunnus, sillä tyhmyyttäni olen laittanut ainakin myöhemmin ostamiini sen ylös ja ehkä tuohon varastettuun myös.

Selvisi, että esim. 76-77 -teinikalenterissa sellaista kohtaa ei vielä ollut. Olisin niiiiiin onnellinen, jos tuossa varastetussa kalenterissani ei olisi henkilötunnustani, sillä tiedän, että jos kalenterin hallussapitäjä joskus kuolee, niin hänen erittäin pahansuopa ja utelias pikkusiskonsa voi tehdä minulle hallaa kalenterin tiedoilla, kuten on jo tehnyt tämä varaskin kauan sitten.

Olen ollut tosi tyhmä, kun laitoin kalenteriin tietoni - olin silloin niin nuori ja sinisilmäinen. Olkaa muut viisaampia!!!

Mulla on kaikki teinarit tallessa:) Olen suunnitellut niiden polttamista, etteivät joudu vääriin käsiin kun minä kuolen. En vain ole saanut aikaiseksi kaivaa niitä varastosta.

Yhteistyössä