Meillä eka synty v.1997 ja toinen v.2000. Välissä ei ehkäisyä. Kolmatta alettiin toivoa heti perään, mutta ei tulosta. Olin yhteyksissä lääkäriin, ja "tuomio" oli että ei asialle mitään tehdä, koska meillä 2 lasta tullut luomusti. Piti vaan kuulemma ahkerasti yrittää..hohhoijaa..V.2004 tulin raskaaksi, ja koin keskenmenon vkolla 8. Tämän jälkeen menin uudelleen hakemaan lääkäriltä apua, ja sanottiin että koska olin onnistunut tulemaan raskaaksi, ei mitään syytä tutkimuksiin tai hoitoihin..
Taas pari vuotta yritystä enemmän tai vähemmän, toivo alkoi aika lailla olla mennyttä. Kunnes keväällä 2006 tulin raskaaksi, mutta koin jälleen keskemenon vkolla 8. Nyt lääkäri otti jo tosissaan, ja sain papereihin maininnan sekundaarisesta lapsettomuudesta. Otettiin jotain kokeita ja määrättiin terolutit ja clomifenit ja toivotettiin onnea matkaan.
Kokeista ei löytynyt mitään, ja toinen lääkäri totesi että minun tapauksessani ei nuo terolutit ja clomifenit luultavasti tuottaisi tulosta, ja lääkäri oli muutenkin sillä mielellä että kannattaisi antaa jo olla ja keskittyä olemassa oleviin lapsiini.
No, jatkettiin luomuna ilman sen kummempaa yrittämistä. Joulukussa 2006 olinkin yllättäen taas raskaana, mutta tämäkin raskaus päättyi tammikuussa 2007.
Nyt otettiin sitten jo kaikki mahdolliset kokeet sekä minusta että miehestä ja saatiin lähete lapsettomuuspolille hoitoihin. Kokeissa ei ollut mitään, ja ensimmäinen käyntiaika lapsettomuuspolille osui maaliskuun alkuun, jossa oli sitten tarkoitus kartoittaa mitä tehdään.
No, kävi kuitenkin niin, että tulin raskaaksi heti silloin tammikuussa, yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt välissä tulla. Ja lapsettomuuspolilla vain ultrattiin ja todettiin kaiken olevan mallillaan.
Nyt raskaus on vkolla 22,ja masussa potkii pieni poika.
Mitään syitä ei ole noille keskenmenoille ja sille etten vuosiin edes hedelmöittynyt, ole löytynyt. Huonoa onnea, sanoo lääkärit.
Minulla on kaikki nämä vuodet ollut sama mies, ja ikääkin vasta 30 vuotta, eli sieltäkään ei selitystä ole.
Nyt olen, kuten arvaatte uskomattoman onnellinen ja kiitollinen tästä pikku-ukosta ja hänen isosisaruksistaan.