Esimerkiksi Rothko, Andy Warhol ja monet, monet muut. Arvatenkaan en omista heidän töitään.
Pidän modernista taiteesta ja jopa kokeellisesta täysin hulvattomaan. Kotona on grafiikkaa ja maalauksia, muutama veistos ja jotain määrittelemätöntä. Hyviä töitä nimekkäiltä ja vähemmän nimekkäiltä taiteilijoilta joista osa ystäviä. Mä en osta sijoituksia vaan töitä joista todella pidän ja joista löydän itselleni " jotain", osa on lahjaksi saatuja, osa miehen valitsemia. Rrrakastan taidetta.
Tykkään modernista taiteesta, abstrakteista muodoista ja ronskeista siveltimen vedoista Joko graafista mustavalkoharmaata tai sitten kirkkaitakin värejä. Mitä isompi teos, sen parempi! Haaveilen sohvan yläpuolelle tosi isosta taulusta, voisi olla parikin metriä leveä.
Kauheasti en vielä taidetta omista, mutta ehkä tulevaisuudessa... Tällä hetkellä mulla on esim. arkkitehtikaverini tekemää grafiikkaa kehystettynä.
Valokuvataidettakin voisin hyvin kuvitella hankkivani kotiini! Tykkään kamalasti valokuvanäyttelyistä.
[QUOTE="eee";25900077]Tykkään modernista taiteesta, abstrakteista muodoista ja ronskeista siveltimen vedoista Joko graafista mustavalkoharmaata tai sitten kirkkaitakin värejä. Mitä isompi teos, sen parempi! Haaveilen sohvan yläpuolelle tosi isosta taulusta, voisi olla parikin metriä leveä.
Kauheasti en vielä taidetta omista, mutta ehkä tulevaisuudessa... Tällä hetkellä mulla on esim. arkkitehtikaverini tekemää grafiikkaa kehystettynä.
Valokuvataidettakin voisin hyvin kuvitella hankkivani kotiini! Tykkään kamalasti valokuvanäyttelyistä.[/QUOTE]
Suurin työ n. 2x2m, tulee uuteen asuntoomme, nyt ei mahdu eikä muutoinkaan istu tänne nykyiseen. Mä innolla odotan että saan sen esiin ja oliko se sellainen kuin muistin. Se määrittelee koko tilan.
Mulla on sen sortin onnellinen tilanne, että sekä mun että miehen suvussa on taiteilijoita. Lähinnä vieläpä kuvataiteilijoita, esim veljen vaimo työkseen kuvittaa lasten- ja koulukirjoja. Meillä on siis heidän töitään paljon.
Mulle tärkeintä kuvataiteessa on fiilis joka siitä syntyy mulle. Ei niin väliä onko se klassista vai modernia, abstraktia vai esittävää, fiilis ratkaisee.