Aseksuaalisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei sittenkään ainoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei sittenkään ainoa?

Vieras
Tämä aihe tuli mieleen nostaa esille toisen keskustelun innoittamana. Itse koen olevani aseksuaali ja uskoisin että täältä löytyy muitakin. Toivoisin tähän pinoon keskustelua aiheesta.

Itse pääsen uudestaan koneen ääreen vasta iltapäivästä, jos löydän ketjun uudelleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja EllaMamma:
Mikä se on?
Voi minua pientä, en tiedä :/

Seksuaalisuus ei ole tärkeää aseksuaalille missään muodossa. Kiintyä ja rakastaa voi, perustaa perheen ym., mutta seksuaalisuutta ei ole. Olisiko jotenkin näin? Korjatkaa, jos olen väärässä.

Suosittelen AVENin foorumia tai sitten kotimaista aseksuaalisuusfoorumia keskustelupaikoiksi aiheesta. Onhan meitä jonkun verran, myös parisuhteissa. Itse koen kiinnostusta ainoastaan fiktiivisiä hahmoja kohtaan ja sekin teini-ihastuksen kaltaista, aromantic pohjimmiltani.

Iltapäivä oli hieman väärä arvio, olen pahoillani :)

Olen jotakin aseksuaalisuusfoorumia lukenut, mutta minusta olisi kiva kuulla lisää kokemuksia tästä. Nimimerkki "Vieras" on ihan oikeilla jäljillä, tässä hieman Wikipedian tietoa asiasta http://fi.wikipedia.org/wiki/Aseksuaalisuus

Itselläni aseksuaalisuus siis ilmenee niin, ettei seksi tai fyysinen kanssakäyminen toisen kanssa kiinnosta. En myöskään haaveile seksistä tai näe seksuaalissävytteisiä unia. Olen fyysisesti kykenevä esim. orgasmiin, mutta se tai seksi ylipäätään ei tuo nautintoa, ei henkistä tai fyysistä.

En ole kokenut koskaan olevani millään lailla outo tai erilainen. Miten te muut, haluatteko jakaa näkemyksiänne?

Yhteistyössä